In week tijd van gezond naar ernstig ziek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 12:14

Fijn dat je een beslissing hebt kunnen maken die goed voelt, over de eicellen. Lijkt mij zelf doodeng om als je weet dat er iets dodelijks in je lichaam zit, om dan nog 3 weken te moeten wachten met de behandeling.

Heel veel sterkte vandaag weer! En een dikke knuffel vanaf hier.

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-12 12:17

Dankjullie voor alle knuffels :+:
Tis inderdaad wel een heftig besluit, al weet ik nu dat ik mijn leven hier meer zekerheid mee geef. Ik weet wel zeker dat uiteindelijk alsnog wel de klap zal komen dat ik deze keus heb moeten maken, maar het is nu even niet anders.

Heeft paardenmelk een positief effect? hmm.. overwegen waard om eens na te vragen vanmiddag in het ziekenhuis.

kleinvosje

Re: In week tijd van gezond naar ernstig ziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 12:21

Wat dapper dat je deze beslissing genomen hebt. Je staat er achter, dat is goed uit je woorden op te maken, en dan is het goed. Jouw gezondheid is nu verreweg het allerbelangrijkste.

succes vandaag!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 12:23

In het ziekenhuis zullen ze waarschijnlijk zeggen dat er geen bewijs is dat paardenmelk helpt. Maar baat het niet, dan schaadt het niet, toch? Er is ook geen bewijs dat bidden helpt ;)

Wijs besluit denk ik, van je eicellen, al is het wel heel heftig. Maar ik zat met dezelfde zorgen als jij eigenlijk als het daarom gaat - hoe lang, hormonen, wat gebeurt er dan...?

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 12:25

Heftig allemaal hoor.
Wel goed nieuws dat ze het kunnen verwijderen.

Ik snap opzich wel dat je niet wacht op je eicellen.
Lijkt me wel moeilijk als je eventueel een kinderwens hebt.
Wat zo'n ziekte allemaal niet kapot kan maken...

Ik las in een van je berichtjes: God is groot!

Ik hoop dat je veel steun en kracht mag krijgen van God.
En dat Hij je weer mag genezen.

Sterkte en we zullen voor je bidden.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 12:25

Dapper besluit maar op het moment wel het verstandigste denk ik.. Hoe eerder je begint hoe beter..

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 12:26

LiVetime schreef:
Dankjullie voor alle knuffels :+:
Tis inderdaad wel een heftig besluit, al weet ik nu dat ik mijn leven hier meer zekerheid mee geef. Ik weet wel zeker dat uiteindelijk alsnog wel de klap zal komen dat ik deze keus heb moeten maken, maar het is nu even niet anders.

Heeft paardenmelk een positief effect? hmm.. overwegen waard om eens na te vragen vanmiddag in het ziekenhuis.

Ik weet van een paar mensen dat ze er zeker baat bij hebben gehad!

Paardenmelk in de kankertherapie en kankernazorg
De werking van paardenmelk op het totale immuniteitssysteem, de stimulering van alle ontgiftingsmechanismen van het lichaam (Lever, nieren, darm, zweetklieren enz.) en het gezond maken van het bloedvormende weefsel, dat alles maakt het gebruik van paardenmelk in de kankertherapie en kankernazorg zeer interessant en belangrijk. Vaak is bij kankerziekten het toepassen van stralentherapie en chemotherapie naast een chirurgische behandeling niet te vermijden; toch moet flink wat aandacht geschonken worden aan de totale lichamelijke toestand. Naast de zware psychische conflicten, is er ook de lichamelijke belasting van de patiënt door bestraling en chemotherapie meestal tot aan de grenzen van de belastbaarheid.

Omdat een kankertherapie niet alleen de zieke kankercellen van de patiënt aanvalt, maar ook de gezonde cellen (daaronder voornamelijk de cellen van de haarwortels, het darmkanaal, de bloedvormende organen, het immuunsysteem en de huid) lijdt de patiënt tijdens en na een reeks bestralingen, respectievelijk een behandelingsinterval bij chemotherapie aan zware lichamelijke vermoeidheid, haaruitval, darmproblemen en een hoge graad van vatbaarheid voor infectieziekten. Het organisme is nauwelijks in staat zichzelf te beschermen tegen banale infecties, laat staan dat het zijn verdediging mobiliseert in de strijd tegen metastasen (dochtergezwellen) en vorming van nieuwe kankergezwellen. Daarbij komt dan nog de zware belasting van het lichaam door de stofwisselingsgiften die tijdens de therapie vrijkomen en door de beschadigde ontgftingsmechanismes.

Om deze kritieke fase beter te doorstaan, het immuniteitssysteem opnieuw te activeren, de ontgifting langs lever, darm, nieren en huid opnieuw in gang te zetten en de patiënt nieuwe krachten te geven, is paardenmelk (in melk,- poeder of capsulevorm) in sterke mate aanbevolen.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 12:26

Paardenmelk is voor heel veel dingen goed.
Dus helpt het niet voor de kanker dan schoon het sowieso je lichaam!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 12:34

Dapper besluit heb je genomen. Succes vandaag, weer een hele berg info en denk dingen..pfff.

xNicolx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 12:53

3 weken langer wachten is inderdaad een behoorlijke tijd...dappere beslissing.

Waar ik benieuwd naar ben heb je op dit moment een relatie die je kan steunen? :(:)

heel veel succes en sterkte vandaag!

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 12:55

Respect voor je keuze!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 13:00

Es, als er een moment komt dat je baalt van het feit dat je geen biologische kids kunt krijgen dan is het ook zo dat je dan helemaal weer gezond bent, zorg dat je je glas halfvol blijft denken, sterkte.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 13:06

bigone schreef:
Es, als er een moment komt dat je baalt van het feit dat je geen biologische kids kunt krijgen dan is het ook zo dat je dan helemaal weer gezond bent, zorg dat je je glas halfvol blijft denken, sterkte.

_/-\o_

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 13:07

Chemo heb ik zelf niet gehad maar ik zit wel in IVF traject, bij mij was na 14 dagen (vanaf eerste dag menstruatie) de punctie, dus het verzamelen van de eicellen.
Mij viel echt alles mee dus wellicht stelt je dat gerust?

Sorry zie net dat je het niet gaat doen.
Heel veel sterkte de komende tijd.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 13:59

Heftig besluit maar gezien de aard van de tumor wellicht het verstandigste. :(:)

Veel sterkte de komende tijd.

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 14:08

Wat een dapper en heftig besluit. Ik had je al gepbt dat mijn man en ik er zo'n spijt van hadden dat we indertijd geen zaad hebben laten invriezen. Maar wij hadden geen 3 weken hoeven wachten, dat hadden we ook nooit gedaan. Je eigen gezondheid staat echt voorop.

Ik hoop echt dat je van alle kanten alle steun krijgt die je nodig hebt. Zet m op....

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-12 14:13

O ja, sorry dat ik daar nog niet op gereageerd had!
Overzie mijn PB-box niet echt meer.

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 14:18

Lieve Ts lees nu pas je update van Dinsdag maar wat een goed nieuws dat er geen uitzaaingen zijn!
Wij duimen allemaal voor je mee!

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 14:29

LiVetime schreef:
Vandaag 3 afspraken op het programma.
- een ECG (hartfilmpje)
- afspraak met de arts die over de chemo gaat. Die gaat me alles uitleggen over welk type chemo ik krijg,
frequentie.. enz..
- afspraak met mijn begeleidster in dit proces die alle afspraken voor me maakt en me overal doorheen
loodst.

Heb besloten dat ik geen eicellen in laat vriezen. Om de reden dat er anders weer 3 weken overheen gaan minimaal voordat eindelijk met de chemo begonnen kan worden.
En omdat de tumor agressief is en leeft van hormonen.. ik wil het rekensommetje niet eens maken.
Merk nu al dat de tumor in 2 weken tijd enorm is gegroeid. Brrr..

Ik denk dat je daarmee een heel verstandige keuze maakt. Zo snel mogelijk beginnen met chemo is tijdwinst. :j
Agressieve en snelgroeiende tumoren kunnen overigens ook heel snel 'goed' reageren op chemo, dus dat die ook heel snel zijn werk doet!

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 14:32

hier stille meelezer. kon nog geen woorden vinden om te plaatsen. ben blij om te lezen dat het nieuws enigszins toch positief is! ik wil je dan ook veel sterkte wensen voor aankomende periode! ik bewonder vooral je sterke en positieve kracht die jij hebt! meid ga ervoor en laat je koppie niet hangen!

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 14:34

Wat betreft voeding en drinken: tijdens de chemo is het belangrijk dat je zo min mogelijk afvalt, dus het ziekenhuis zal je adviseren om dat te eten/drinken wat je lekker vindt, binnen houdt en veel voedingsstoffen bevat.
Je hoeft overigens ook niet perse misselijk te worden tijdens de chemo!

Of paardenmelk goed voor je is, geen idee. Tijdens de chemo zal je geadviseerd worden door een dietiste in het ziekenhuis.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 14:37

Wat een verschrikkelijk nieuws.... Ik heb alleen nog je openingspost gelezen en ga nu de rest even lezen.
Ik wil je heel veel sterkte en kracht toe wensen en vanavond een kaarsje voor je branden.

Charmaiineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 14:55

Dapper besluit TS!
En succes vandaag met alle gesprekken.. Wij denken aan je!!!!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 15:22

simodi schreef:
Wat betreft voeding en drinken: tijdens de chemo is het belangrijk dat je zo min mogelijk afvalt, dus het ziekenhuis zal je adviseren om dat te eten/drinken wat je lekker vindt, binnen houdt en veel voedingsstoffen bevat.
Je hoeft overigens ook niet perse misselijk te worden tijdens de chemo!

Klopt, je krijgt wsl ook te horen dat je mag eten wanneer je trek hebt en je vooral niet moet vastpinnen op vaste eettijden.
En mocht je wél misselijk worden dan kun je wsl wel primperan oid krijgen. :j
Je zult wsl ook in het ziekenhuis eten aangeboden krijgen als je rond de etenstijden chemo's hebt, drinken krijg je zowiezo wel aangeboden. :)

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 15:23

Inderdaad, je pakt dit glashelder aan...een zware beslissing maar deze kan bepalend zijn.

Heel veel sterkte en succes!! Je komt er wel :(:)