Hardlopen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RubyRed

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 17:15

Ik pas dinsdag, want dan kan mn maatje mee. En dan woensdag, vrijdag, zondag.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 17:23

Maar dan ga je 2 dagen achter elkaar, dat is ook niet goed voor je lichaam. Rust momenten zijn net zo belangrijk als trainingen. Krijg je daar geen last van?

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 17:29

*komt weer binnenvallen na lange tijd*

Mijn vriend en ik zijn sinds een aantal weken weer begonnen na mijn verplichte 4 weken rust van de fysio ivm enkelblessure en het gaat lekker! :j Vanochtend in het bos geweest en afgelopen vrijdag ook. Zijn nu bij les 8 (we zijn weer opnieuw begonnen, waren bij les 13) en gaan nu twee keer per week ipv 3 keer op aanraden van de fysio.
Merk wel dat het me gemakkelijker af gaat nu we weer bij 0 begonnen zijn! :)

Doen de mensen die met Evy lopen, wel elke week 3x??

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 17:33

Wat fijn dat je weer begonnen bent! Gaat wel goed met 2 keer per week lopen dus, je hebt iig minder belasting. Helemaal geen last meer van je enkel?

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 17:36

Ja twee keer gaat veel beter gelukkig! Heb een soort enkelbrace/steun om ter preventie en heb alleen les 1 en 2 last gehad, ben toen terug gegaan en na wat oefeningen geen last meer! :):)

Jij alweer gelopen? :)

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 17:48

Nee ik ben nog niet wezen lopen.
Ik was vorige week bij de huisarts geweest, die kwam met zo'n achterlijk advies. Zonder dat ze gekeken heeft zei ze dat ik te snel opgebouwd heb (terwijl ze in het revalidatiecentrum begonnen zijn met opbouwen en ik nog steeds in die opbouwfase zit) Ik moest maar 4 weken lang gaan fietsen en dan voorzichtig het hardlopen weer oppakken. We zijn nu ruim een week verder en het gaat dus eigenlijk wel goed, nagenoeg geen last meer. Maar toch durf ik het niet goed aan om weer te beginnen. Misschien dat ik vanavond nog wel even ga of morgen. Ben er huiverig voor dat het weer pijn gaat doen.

Edit: Het verschil met voorheen was dat ik eigenlijk altijd in het bos liep, met zachte ondergrond dus. Nu loop ik altijd op harde ondergrond onder de mensen. Dus misschien dat ik daarom ook wel last heb.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 18:00

ik mag ook morgen weer dus hoop dat de sneeuw dan weer weg is, in duitsland ligt super veel in vergelijking tot waar ik werk :(

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 18:32

Op zich kun je prima in de sneeuw lopen (wel verse sneeuw) Ik heb het helemaal niet als vervelend ervaren, als je maar kleinere stappen neemt en vers sneeuw opzoekt, dat vast gelopen sneeuw wordt glad. Maar het viel mij al met al niet tegen paar week terug.

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 18:34

Ik ga (hopelijk) morgenvroeg weer hardlopen, ik probeer wel 3x met evy, maar soms is het maar 2x.
Vaste sneew is inderdaad niet erg, maar die natte zooi is vreselijk..

pNg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 18:52

Hallo sportieve bokkers, ik kom hier ook eens even kijken. Zal me zelf even voorstellen. Ben Nadia 24 jaar en loop 4 a 5 keer per week zo'n 4 km.
Is er iemand van jullie die met Nike+ loopt?
Ik heb vorige week nieuwe schoenen gekocht, Nike's. en ben van plan om een nike+ sensor aan te schaffen. Is dat wat?

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 19:36

Ik heb vandaag in de sneeuw gelopen, ging prima want het meeste was al weg haha!

Ik loop ook met Evy 2012 en ga voor 3x per week, heb vandaag les 5 gedaan. Eerder al wel gelopen via een app maar ik vind Evy toch wel echt heel fijn :-)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 19:40

Weet ik niet Nadia, ik loop met een Garminhorloge.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 17:15

Goedemiddag!
Nike+ ken ik niet :n
@mistral: dat klinkt als een logische oplossing. Harde ondergrond zorgt toch voor een andere belasting :j
@monica: klinkt goed zoals jullie bezig zijn! En ook meer mogelijkheden voor herstel zo...

Gisteren had ik een hardloopwedstrijd, maar die is afgelast ivm de sneeuw. Later ben ik zelf wel gaan hardlopen in de sneeuw, maar dat was echt zwaar! Veel zwaarder dan de eerdere keren, die 17,5 km was veel zwaarder dan de 20 van een paar weken geleden. Daardoor was ik ook nog eens minder snel, voor mijn doen echt een slakketempo van 9,1 km/u gemiddeld.
Ook mijn man was gaan rennen, maar hij moest na 6,5 km zelfs gaan wandelen omdat zijn lichaam het niet trok...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 17:49

wie heeft een tip om,zonder het gewauwel van evy,toch een opbouwschema te gebruiken?

ik wil(weer...)gaan beginnen met hardlopen.
was begonnen ooit met evy,maar haar gepraat(en de muziek)irriteert me.
wil liever eigen muziek maar wel iets waar ik een schema op kan bijhouden...zoals een app??
maar dan moet ik ook nog weer mijn telefoon mee?

wat doen jullie?

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 17:51

Bij de app Runkeeper heb je ook trainingsschema's die je kunt volgen met je eigen muziek, je hoort dan alleen een dame die de tijd aan geeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 17:54

Ik luister muziek normaal met een ipod shuffle,maar dan zou ik het dan dus via de telefoon doen?

(ahum,ben niet zo into app's en alles,haha)

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-13 18:01

Hallo ik wil me ook graag aanmelden.. Ik ben 30 en wil gaan beginnen met hardlopen. Ik heb inmiddels kleding en schoenen en een podcast van evy uit 2007. Nu had ik het voornemen om vandaag te beginnen met lopen maar omdat hier tussen de 5 en 10 cm sneeuw ligt en het al de hele dag aan het sneeuwen is heb ik het niet aangedurfd om te beginnen..

Wat voor een broek hebben jullie met dit weer? Ik heb een lange tight van puma maar deze is niet gebrushed zou dat een probleem zijn?
Ik heb een app gedownload (gratis) die heet map my run, ziet er ook goed uit maar dus nog niet geprobeerd ;)

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 18:11

Ik heb een lange hardloop broek aan met een panty er onder. Zonder is echt te koud nu.

Verder een shirttje van die speciale stof, longsleeve er over en een fleece-vestje.

meganproperx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 18:16

Mag ik mij hier ook melden?
Ik heb van de week start to run gedownload, met Evy, maar die is volgensmij al redelijk oud.. zijn er ook nieuwere versies? en waar kan ik die vinden?

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-13 18:21

Ik had bij het kruidvat een heel dun en licht jasje gekocht van leontien van moorsel, een special longsleeve t-shirt van nike (dry-fit?) en heb eventueel een sporttopje voor eronder, ik hoop dat dat genoeg gaat zijn vind het erg moeilijk inschatten.

@ Megan dat is ook het enige wat ik tot nu toe heb kunnen vinden, is van 2007 maar ach zal best werken :+

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 18:51

Er schijnt ook een versie van 2011 op internet te staan. Maar ik heb toen ik begon ook die oude versie gebruikt, niks mis mee! :)
En als je de 5 km eenmaal lopen kan dan neem je gewoon lekker muziek mee die jij fijn vindt.

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 19:12

Ik ben voor het eerst toch aan het twijfelen om vandaag te skippen. Zo een ongelofelijk rot weer. Sneeuw vind ik oke, regen vind ik oke.... Maar nu is het van dat smeltijs dat uit de lucht valt, in combinatie van een temperatuur van 0°/-1°, ijzige wind en van die plakkerige half gesmolten sneeuw die overeen nog ligt. Ik heb in januari gelopen met -8°, maar damned, het is echt ijskoud buiten....

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 19:27

Het is ook koud, koude wind. :j Ik had het vanmiddag gelukkig wel droog, dat scheelt al een heel stuk. :)

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-13 19:44

Het sneeuwt hier al 2,5 dag bijna non stop, met een heel vervelend windje.. Ben normaal dol op sneeuw maar heb het er nu wel mee gehad :j

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 20:07

ik heb rond 17 uur les 8 van evy gelopen :)
loop altijd in een trainingsbroek met shirt en daarover een fleecetrui en heb het niet koud gehad.