[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amaris

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 13:57

was vergeten hoe lekker cracottes zijn, jum!

net vier gegeten, eentje met jam delight, twee met rookvlees en eentje met 48+ kaas (tja..)

nu nog een pruim en een peijnenburg tussendoor en dan is alles weer op voor de werkdag...

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 13:58

Benieuwd hoe het je bevalt monique.

ik moet nog gaan lunchen (ga meestal 13:30) maar zit nog beetje vol van die taart haha. Alle tussendoortjes gaan dus gewoon weer mee naar huis vandaag :)

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 14:02

ja hopelijk mailen ze snel terug en kan ik hem vandaag nog ophalen :P hahaha anders kan niet eerder dan donderdag daar heen :P

ik ga zo is ff crackers maken denk en daarna boodschappen doen

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 14:14

Ik wilde deze week weer goed beginnen, kwam een collega met deens gebak. Die is een week naar Denemarken geweest. Moest ik natuurlijk proeven.. Ik vind dat zo moeilijk om nee te zeggen..

En wat zijn volgens jullie gezonde tussendoortjes? Ik vind 's ochtends een koekje ofzo wel lekker bij de thee.. 's Middags heb ik altijd fruit.

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 14:23

Choiix schreef:
Het kan ook juist motiverend werken toch? :) Doe het zelf eigenlijk ook iets te vaak maar bij mij heeft het voornamelijk een "corrigerend" effect :) Al merk je sommige dingen die je eet pas veel later op de weegschaal ;)

Toch raar.. Had altijd gedacht dat je alleen maar afviel als je trek had. Valt dat even mee ;)

Misschien een rare vraag maar bij mij was het altijd zo dat ik in de winter juist weer wat aan kwam. Dat wil ik dit jaar eens voorkomen, maar mijn beweging bestaat nu voornamelijk uit wandelen en fietsen. Voor beiden is het straks te slecht weer, iemand nog tips wat ik aan beweging zou kunnen doen? Honderd miljoen miljard buikspieroefeningen ben je op een gegeven moment ook zo zat :P

Je kant mee doen aan groepslessen op de sportschool. Of je zoekt via youtube gewoon ff zumba op en gaat lekker mee dansen. Wandelen kan je ook blijven doen als het wat kouder is.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 14:31

oeh... deens gebak... dat klinkt lekker... wat is het?

ik eet fruit en van die verantwoorde liga/peijnenburg dingen als tussendoor.

banaan en mandarijntjes en pruimpjes en een gekookt eitje, dat soort werk

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 14:32

Het was een soort bladerdeeg gevuld met appel met daaroverheen chocola!! Het was wel erg lekker!!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 14:35

ohmen... := lekker.....

ik ga vrijdag hier eten:
http://www.restaurantflavours.nl/

en ben NU al aan het uitzoeken wat ik ga eten, hahahahha!! die toetjes :9
mijn hemel wat hou ik toch van lekker eten....

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 16:24

Ik ben net terug van de dokter voor de uitslag van de echo en foto's van mijn schouderblessure en het valt me echt tegen! De boodschap: 1 hele maand RUST! Ik mag niet gaan werken of sporten en fysio is ook not done in dit stadium en als klapper op de voorpijl heb ik nu een mitella... Ik baal ^)

Ziet er goed Amaris ! Wel makkelijk dat je het op voorhand al kunt zien, dan kun je gelijk je WW punten er op aanpassen lijkt me? Of doe je dat niet in dit geval?
Laatst bijgewerkt door Dais_ op 29-10-12 16:25, in het totaal 2 keer bewerkt

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 16:25

na hij is besteld ze hadden problemen met bestellingen betalen vanmorgen en begin middag

heb heel netjes en verzenkosten kortings code gehad dus ben er helemaal blij mee nette dienst van sportbay.nl

als goed is komt ie woensdag binnen ongveer helaas ben ik er dan niet hopelijk geven ze hem bij me buren af

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 16:26

Oh jeetje, sterkte. Misschien dat je wel kan fietsen op een home trainer? Wandelen?

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 16:27

dat is niet zo mooi maar ja neem maar wel je rust anders loop je er nog veel langer mee

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 16:28

Ik ga morgen even langs bij de sportschool en vraag daar wat de mogelijkheden zijn. Ik wil niet na een maand weer helemaal bij 0 beginnen, daarbij word ik gék als ik de hele dag thuis niks moet/mag doen. Fietsen op een hometrainer of wandelen lijkt mij persoonlijk ook geen kwaad kunnen. Ik ga het vragen :)

Leuke site Monique, ik ga er ook eens rondkijken. Nette service ook! :)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 16:32

Dais_ schreef:
Ik ben net terug van de dokter voor de uitslag van de echo en foto's van mijn schouderblessure en het valt me echt tegen! De boodschap: 1 hele maand RUST! Ik mag niet gaan werken of sporten en fysio is ook not done in dit stadium en als klapper op de voorpijl heb ik nu een mitella... Ik baal ^)

Ziet er goed Amaris ! Wel makkelijk dat je het op voorhand al kunt zien, dan kun je gelijk je WW punten er op aanpassen lijkt me? Of doe je dat niet in dit geval?

Ohno! Ik heb nog nooit een mitella gehad, maar het lijkt me ZO lastig. Is het links of rechts? En ben je links of rechtshandig?

Ik hou vrijdag niet echt rekening met iets. Gewoon genieten met een coctail erbij ook nog en het toetje heb ik al uitgekozen:
'karameltaartje met noten, chocolade-ijs en sabayon van amaretto'. Dus.

Vind dat dat best moet kunnen :j

Zaterdag en zondag kan ik dan weer wel heel goed 'het goed maken'. Als die knop eenmaal om staat dan kan ik vrij streng zijn. En dat heb ik graag over voor een carameltaartje!

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 16:35

Balen Dais_ nouja misschien heb je wel net dat maandje rust nodig! Ik zou trouwens wel opletten met fietsen, veel mensen gebruik toch vaak hun rug en schouders om mee te "wiegen". Zou zonde zijn als je daarom langer met zo'n onding moet lopen.

Bleeh ik zit er even doorheen! Ik ging zaterdag van de misselijkheid bijna van mijn stokje, dus gauw bij het tankstation snoepwortels en wasa crackers gekocht. Was nog enigszins gezond.. En ook vandaag ben ik al heel de dag misselijk. Geen idee waarom?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 16:36

maar Selka, heb je dan geen nood-voer bij je? Dat is echt iets dat je je zou moeten aanwennen. Dat helpt vaak enorm.

al waar ik heen ga, ik stop altijd iets eetbaars in mn tas

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 16:40

Ik ben rechts en de blessure zit links. Gelukkig maar.

Groot gelijk dat je er lekker van gaat genieten Amaris! Op zijn tijd moet dat kunnen en zo blijft het ook leuk :D

Selka, daar heb je een punt! Met wandelen is dat overigens precies zo. Gisteren heb ik ook met mijn hand in mijn jaszak gelopen zodat ik niet zwaai met mijn arm. Alleen die beweging al geeft een zeurend gevoel aan/in mijn schouder.
Vervelend dat je ineens zo misselijk werd. Zelf heb ik altijd iets van eten bij. Een plakje ontbijtkoek, snack a jack, mandarijntjes, banaan. In mijn directe omgeving vind je altijd iets eetbaars :)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 16:42

ja inderdaad! laatst was ik bij petepaard op stal, had ik een keer niets bij me, heb ik twee wortels uit de paardenvoorraad gepakt. Haha!

Na zo'n ding opgeknabbeld te hebben is de honger ook wel weer weg.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 16:43

Noodvoer, hmm nee! Is wel een goeie ja. Ik zal vanavond eens gaan hamsteren :+

Succes Dais met je arm!

Enne Amaris, ik ben jaloers!! Ik mag van mijzelf pas over -10 kg een carameltaartje haha.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 16:48

:oo wat ben jij streng Selka... hou je het dan wel vol als je niet af en toe iets lekkers mag van jezelf?

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 16:51

I know Amaris, nja tot nu toe houd ik het goed vol :) Maar er is dan nu ook al 12 kg vanaf. En met de eerste -10kg. heb ik serieus (echt waar) een carameltaartje op :+ hahaha. Dus dat vind ik wel een goede beloning voor over -8kg. Met kerst trouwens eet ik ook wel een dessert bijv. dat doe ik nu ook niet. Ik wil gewoon graag al die kilo's weg!

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 16:57

Ik ben van plan met kerst niet eens echt op te letten. Ik ga natuurlijk niet overdadig zitten bunkeren, maar vind het niet gezellig om met de gourmet gezond te gaan zitten doen. :o

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 16:59

Ik ga met de kerst ook geen calorieën tellen, maar wel zal ik bewuste keuzes maken :j Kip van de gourmet ipv slavink ofzo :) Pannekoeken laat ik dan ook achterwege en eet ik stokbrood met light kruidenkaas :j

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 17:00

Maar als ik dat doe M3liss dan zit er zo weer 5 kg aan. Ik eet geen vlees of vis, dus mijn kerstmenu zou dan een kh bom worden! Stokbrood met saus enzo.. Daarom kook ik deze kerst voor de familie, heb ik mooi in de hand hoe gezond het is :D

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 17:01

ik ga 2 avonden kerst vieren verwacht ik. 1 van deze avonden let ik helemaal nergens op en ga ik de volgende dag 3 uur wandelen met de kerstwandeling als compensatie. De andere avond netjes en bewust ;)