Abortus ... of toch houden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marion71

Re: Abortus ... of toch houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 19:45

Arme TS, nog geen rust en nog niet veilig. Hopelijk vanaf morgen wel en kun je dan met hulp van politie en de mensen in het vluchthuis je leven weer wat op orde krijgen. Ze zullen het je ongetwijfeld daar ook zeggen: vertel niemand -en in het bijzonder familie- niet waar je zit. Veel sterkte en hou ons als het lukt een klein beetje op de hoogte.

Het zal nu nog niet zo voelen en misschien vraag jij jezelf wel af waarom je bent weggegaan, maar blijf geloof houden in jezelf. Vanaf nu kan het echt alleen maar beter kan worden. Je klimt uit het dal de berg weer op, maar jammer genoeg gaat dat niet vanzelf.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 19:56

Hee meis, wat een eng idee zeg dat ze in de buurt komen van je. Gelukkig was je er niet. Pfff!!
En wat ben je een kanjer! Ook al voelt dat misschien nu niet zo, maar je bent bij de politie geweest en nu ga je naar een vluchthuis... ik denk/ weet zeker dat je hier wel op je plekje zit strakjes. Deze mensen weten precies aan welke touwtjes ze bij instanties moeten trekken om jou weer op je eigen benen te krijgen. Misschien met lotgenoten, maar in iedergeval met mensen die je kunnen helpen.
Hee Toppertje.. je kan het!!! (en dat je daar misschien even instort,is heel normaal hoor, je kan niet op adrenaline blijven lopen) Dikke knuf! Je kan het!

MADExLIEFJE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-12 19:58

Dankjewel allemaal, ik heb veel 'zenuwen' voor morgen. De dader heeft me trouwens al een paar keer gebeld, maar ik heb niet opgenomen. De politie stelde voor om zijn nummer te blokkeren maar dat hoeft niet voor mij, dan weet ik of hij belt of niet.

Over dat werk: het is inderdaad misschien te vroeg, maar mijn spaargeld is ook geen schatkist dus het was een heel mooi aanbod, ik zie wel wat de toekomst brengt, wanneer ik er klaar voor ben.

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 20:03

Als het goed is gaan ze je in dat opvanghuis ook helpen met je financien.
Ze kunnen (in NL tenminste) een uitkering voor je aanvragen en andere dingen regelen.
Op die manier kun jij je lichaam en ziel laten helen. Dus een heel verstandige keuze!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 20:05

MADExLIEFJE schreef:
Dankjewel allemaal, ik heb veel 'zenuwen' voor morgen. De dader heeft me trouwens al een paar keer gebeld, maar ik heb niet opgenomen. De politie stelde voor om zijn nummer te blokkeren maar dat hoeft niet voor mij, dan weet ik of hij belt of niet.

Over dat werk: het is inderdaad misschien te vroeg, maar mijn spaargeld is ook geen schatkist dus het was een heel mooi aanbod, ik zie wel wat de toekomst brengt, wanneer ik er klaar voor ben.

Heel goed dat je niet opgenomen hebt. Hij probeert macht over je te houden en hij wil mischien maar al te graag de rede van jouw verdwijnen weten. Zal willen weten of jij de politie wat verteld. Die gaat het nu dun door de broek. Maar waarom zou je willen weten of hij je belt....lekker laten blokeren.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 21:06

Meid wat maak jij in een korte tijd veel mee
En ondanks alles, ben je toch heel sterk
Je zoekt naar de juiste oplossingen, en je krijgt hulp en steun, van mensen die je eigelijk niet kent.

Enne lekker laten bellen hoor, niet opnemen, wel bewaren de telefoontjes, je kan het misschien ooit nog eens nodig hebben.

Oreade_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 21:13

Weet de politie wat de dader met je doet?

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 21:40

TS een vluchthuis zorgt dat je eerst 10 dagen een time out hebt, dit houdt in dat je kan laten bezinken of je er echt wilt zijn.
Je krijgt gewoon recht op een uitkering en ze kunnen je ook helpen met voorschotten kleding eten drinken etc. het is zwaar maar minder zwaar waar je vnadaan komt.

Echt meisje ik geloof echt dat je het aankan en als je nog meer wilt weten kan je mij PB-en desnoods geef ik je mijn tel nr. Dat je mij even een belletje geeft en dan bel ik je gewoon terug. Maakt niet uit hoelaat.
Dikke knuffel en je kan het

Tuedelue

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 21:46

meid ik zou ook nummer laten blokkeren of liever zelf een ander nummer nemen, dan kan hij niet achterhalen waar je zit als je straks in dat huis zit.
En vooral ook voor jezelf, waarom wil je weten dat hij belt. Je moet tot rust komen en zelf weer je leven op een rij krijgen dat kost je kracht genoeg. Je moet niet met je hoofd ook nog bij hem zitten, hij is niet goed voor je en dat weet je. Je moet hem compleet achterwegen laten en geen contact meer met hem hebben of kunnen krijgen.
Je moet alles wat gebeurd is een plaats kunnen geven en dan eenheel nieuw leven opstarten zonder ook nog maar iets met die persoon te maken te hebben.

Heel veel sterkte en succes. Je kunt het!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 22:31

Wauw meis wat ben jij sterk! Ik wens je heel veel succes in het vluchthuis en ik hoop dat ze je goed kunnen helpen. Wat heeft deze ervaring een vechtlust in je wakker gemaakt! _O_

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 23:32

Wat vervelend dat je nu nog niet veilig zit, maar wat goed dat je hulp hebt gezocht en die ook gaat aanvaarden! Echt heel knap, lijkt me een enorme stap om naar zo'n veilighuis te gaan, maar o zo belangrijk. En de politie erbij. Echt meid, wat maak jij enorme stappen!

Hopelijk heb je ook echt veel aan de hulp die je krijgt/gaat krijgen en kan je straks eerst tot rust komen en daarna je echt eigen ik gaan ontwikkelen.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 07:31

lang niet gereageerd, maar toch weer ff een berichtje.

heel veel sterkte en succes vandaag. ik vind dat je echt goed bezig bent.
na alles wat er gebeurd is, zou ik niet gelijk aan werk denken.

knap dat je aangifte hebt gedaan, wie weet helpt dat bij het verwerken van alles wat er is gebeurd.
je hebt bewijs, de politie neemt je serieus, probeer het af te handelen, zodat je weer verder kunt.

sterkte en succes

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 07:37

Ik heb al die tijd alleen mee gelezen, maar jeetje wat een vervelende situatie! Ik vind je wel echt super sterk! En knap dat je nu zelf alles weer op de rit probeert te krijgen en weg bent uit die (eerste) vreselijke situatie.. Hoop dat je in het 'vluchthuis' echt verder geholpen kan worden!

Cinderella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 07:46

Joltsje schreef:
lang niet gereageerd, maar toch weer ff een berichtje.

heel veel sterkte en succes vandaag. ik vind dat je echt goed bezig bent.
na alles wat er gebeurd is, zou ik niet gelijk aan werk denken.

knap dat je aangifte hebt gedaan, wie weet helpt dat bij het verwerken van alles wat er is gebeurd.
je hebt bewijs, de politie neemt je serieus, probeer het af te handelen, zodat je weer verder kunt.

sterkte en succes

Helemaal mee eens! Je komt er wel!

marleeentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 07:50

Veel succes vandaag! Op naar het vluchthuis... hopelijk nu echt een veilige plek vanwaar je de boel weer op de rit kunt krijgen. Het gaat je lukken, echt waar!

anjore

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 08:51

Sterkte vandaag TS: ik hoop dat ze je de juiste steun en rust kunnen bieden. Dat heb je verdiend! En niet te snel willen denk ik ook.... qua werk en op jezelf wonen en zo. Het is niet niks waar je doorheen gaat. Als je stukken van de verwerking probeert over te slaan , kom je ze later weer tegen vrees ik. Je hoeft niet te bewijzen dat je sterk bent, dat heb je al gedaan! Neem de hulp aan, en blijf in je zelf geloven.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 09:25

Heel veel succes vandaag!

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 09:27

Ik duim voor je vandaag! x

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 09:35

Hè, wat fijn om te lezen dat je naar een vluchthuis gaat! Hopelijk is dat voor jou de juiste plek om even tot rust te komen en je te laten helpen met allerlei dingen (financien, woonplek en mentale bijstand).
Ik hoop dat je er vandaag goed aankomt!

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 09:42

wauw wat ben jij sterk en wat vind ik ht knap van jou dat jij zo hard knokt en vecht voor jezelf!
ik en ik denk vele met mij zijn super trots op jou dat je deze stappen zet :D

heel veel sterkte vanaag.
fijn om af en toe een update van je te lezen :(:)

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 10:06

Heel veel succes en ik hoop dat je nu wel de rust zal vinden die je nodig hebt met deze moeilijke situatie. En om alles een plek te geven.

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 10:47

Succes lieve TS, het zal in het begin flink wennen zijn, maar je gaat er alleen maar sterker uitkomen en dan ga je inzien dat het heel goed, en heel heel dapper is, wat je hebt gedaan. Ik blijf je een sterke meid vinden!

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 10:56

Veel sterkte met alles TS, het is niet niks waar jij nu doorheen moet.
Fijn dat je naar een veilige plek kan.

Alleen lees ik net dat je ook een zusje hebt?
Loopt zij mogelijk ook gevaar?
Of is de politie ondertussen op de hoogte van de hele zaak, zodat ze haar kunnen beschermen?

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 11:06

TS, ik heb echt enorm veel bewondering voor jou +:)+ Wat ben jij enorm sterk, wat ontzettend knap dat je ondanks alle problemen je hoofd omhoog houdt en vooruit blijft kijken. Naar een verblijfbokker, naar je vriendin, nu naar een verblijfhuis... Ontzettend verstandig en knap, zoals jij die beslissingen kunt en durft nemen. Het voelt zwaar, maar ik vind het echt sterk hoe jij toch voor jezelf kunt blijven opkomen. Je had deze situatie kunnen aanvaarden, maar dat doe je niet, je hebt het lef om daaruit te stappen en daar heb ik echt enorm veel respect voor! Ik hoop met heel mijn hart dat je nieuwe verblijfplaats je eindelijk de rust kan geven die je verdient, dat ze je verder op de rails kunnen helpen en dat de politie zo behulpzaam blijft om uiteindelijk de dader aan te pakken. You go girl, jij komt er wel! En dat betekent niet dat je niet af en toe in mag storten, want wat je meemaakt is echt ontzettend heftig. Je hoeft het niet alleen te doen he, blijf die hulp grijpen die je aangeboden wordt, dat doe je echt super!

gretoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 11:31

jeetje joh TS, ik heb zojuist het hele topic door gelezen,
wat heb jij veel mee gemaakt, ook naast deze abortus.

Ik wil je heel veel sterkte wensen in de komende tijd, het zal niet makkelijk zijn om
een ander leven op te bouwen. Ik hoop dat je in het vluchthuis tot rust kan komen
en plannen kan maken voor de toekomst.
Nogmaals veel sterkte, ik vind je ontzettend dapper!! je mag trots zijn op jezelf!!

dikke knuffe