In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 14:53

Miranda40 schreef:
Mindfull jeetje meid is toch wel heftig. Het klinkt misschien heel hard maar je moet ook voor jezelf kiezen. Je geeft zelf aan zo niet door te kunnen. Jammer dat je vriend je niet begrijpt. Het is altijd makkelijk gezegd om niet meer in het verleden te blijven leven maar ik weet hoe moeilijk dat is. Dikke knuf :(:)

Nicoleetje ook jij een dikke knuf :(:)

Joolien hoe ben je vandaag opgestaan :D Nog steeds een beetje brak :P

Mijn dag was gister automatische piloot. Eenmaal thuis hield ik het niet meer. Alle emoties kwamen er weer uit. Heb wel oefeningen gedaan van mindfulness een daaraan merkte ik dat ik over mijn grens heen ben gegaan. Lag lekker vroeg op bed. Net al heerlijk buiten geweest; zo wat eten en dan met manlief stukje fietsen ;)

Wat voor oefening moet je dan doen? Ik ga het waarschijnlijk ook doen... Wel goed dat thuis er alles uit kwam. Was je, toen je weg was, over je grenzen heen gegaan? In welke situatie bijvoorbeeld?

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 14:56

Mindfull schreef:
Miranda, ik leef eigenlijk helemaal niet in het verleden. Ik denk er zelfs praktisch nooit aan. Alleen als het zoals nu ter sprake komt. Ik weet alleen dat die paniek en huil buien waarschijnlijk mede daar vandaan komen. Verder ben ik er niet mee bezig.
Iets wat waarschijnlijk beter veranderd kan worden, want er moeten wat opruimwerkzaamheden verricht worden in mijn bovenkamer. Er zullen dus wel wat stenen opgetild worden waar behoorlijk wat troep onder ligt en ik vrees voor wat dat voor effect gaat hebben op mij...

Je hoeft ook niet in het verleden te leven, doe ik ook niet. Maar mede door wat je mee hebt gemaakt en hoe je toen je emoties geen plaats hebt gegeven, mede daardoor voel je je nu zo. Je wordt gevormd door wat je meemaakt en hoe je ermee omgaat.

Het is moeilijk om iets een plaats te geven in plaats van er voor weg te rennen.

lammie2701

Re: In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 18:04

sorry even ego...
zit er weer even doorheen...weer maar 3 uur geslapen nadat ik thuis was van wicked...
gisteren zou mijn hondje naar mijn ouders gaan (3 weken geleden afgesproken)...belt mijn moeder eerst dat ze eerst nog weggaan en dat baka wel kan komen, maar dat ze dan waarschijnlijk niet thuis waren (dat is niet zo'n probleem en dat kon dus), even later belde ze met dat mijn 2 nichtjes ook blijven logeren (is gisteren besloten/afgesproken) en dat het dan wel erg druk ging worden en dat mijn vader vandaag met mn moeder op pad wilde en dat de hond om 9 uur weer opgehaald moest worden of dat ze hem dan langs moesten brengen...ik merkte aan mijn moeder dat ze eigenlijk gewoon probeerde om onder het oppassen van baka uit te komen...
ik heb toen contact gehad met mijn vriend (had nog maar een uur om wat te regelen) en die zei toen dat ie wel eerder naar huis ging van zijn werkbarbecue, maar ook dat ie dit heel gemeen vond van mijn moeder...

alsnog uiteindelijk wel redelijk relaxed naar wicked kunnen gaan, wat wel heel erg leuk was, en dar was ik om 2 uur van thuis. toen geslapen tot 5 uur en toen ik in de woonkamer kwam bleek de hond enorm aan de diarree te zijn geweest en kon dus die zooi opruimen...daarna niet meer kunnen slapen...

om 11 uur kwam vriendlief uit bed en die gaf aan dat ie mijn moeder er wel mee gaat confronteren, aangezien mijn moeder maar doet alsof ze 1 kind heeft (mijn broer) en mijn zus en mij eigenlijk gewoon negeert enz.. nu word ik door mijn vriend voor het blok gezet: mn moeder ermee confronteren en dan enorme ruzie te krijgen of altijd maar naar haar pijpen dansen met als gevolg dat ik altijd maar haar haar zin moet geven en niet mezelf kan zijn...
mijn gevoel zegt confronteren, maar ben bang voor de gevolgen...aangezien ik weet hoe mijn moeder is...

sorry voor de ego-post, ga later wel weer in op jullie posts, maar moest dit echt ff kwijt...

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 21:49

Lammige. Lastig maar het blijft jouw moeder, dus aan jou of je wel of niet wil :-) als je nee zegt moet je manneke dat wel respecteren hè ;-)

Hoe is het nu met iedereen?

nicoletjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 21:52

Miss_Blimm schreef:
nicoletjee schreef:
Goede avond allemaal,

Hoe is het met jullie??

Met mij helaas echt heel slecht iets mee gemaakt in mijn prive situatie wat ik liever niet mee had willen maken.
Wat er gebeurd is gun ik ook geen van jullie hoop dat jullie dat nooit zullen mee maken.
mijn dag is dus huilen, woede, frustratie gewoon heel negatief dus.

maar ja sorry voor mijn verhaaltje moest het even kwijt zit er nogal mee

Wil je het wel delen? Misschien dat het oplucht. Of gewoon effe van je af typen...

Hi Miss_Blimm,

Ik zou het graag willen opschrijven maar er zijn zoveel jongere kinderen hier op bokt dat ik het niet aandurf om hier op te schrijven.
Is ook wel erg moeilijk als ik het hier zo openbaar neer zet.

Maar indien je het wel wilt weten wil ik het best via pb vermelden maar liever hier niet sorry

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 21:54

Ik reageer morgen. Heb nog niet alles doorgelezen. Was aan eind van de middag overgegaan op automatische piloot := Vanavond dus super onrustig. Voel dat slaapmedicatie begint te werken dus ga kijken of dat ik kan slapen.

Iedereen welterusten en tot morgwn :evaw:
Laatst bijgewerkt door Miranda40 op 30-09-12 21:55, in het totaal 1 keer bewerkt

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 21:55

Miss_Blimm schreef:
Lammige. Lastig maar het blijft jouw moeder, dus aan jou of je wel of niet wil :-) als je nee zegt moet je manneke dat wel respecteren hè ;-)

Hoe is het nu met iedereen?

Dat is het hem nu net, ik wil de confrontatie wel aangaan maar ik durf niet...stom he?

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 21:58

nicoletjee schreef:
nicoletjee schreef:
Goede avond allemaal,

Hoe is het met jullie??

Met mij helaas echt heel slecht iets mee gemaakt in mijn prive situatie wat ik liever niet mee had willen maken.
Wat er gebeurd is gun ik ook geen van jullie hoop dat jullie dat nooit zullen mee maken.
mijn dag is dus huilen, woede, frustratie gewoon heel negatief dus.

maar ja sorry voor mijn verhaaltje moest het even kwijt zit er nogal mee

Hi Miss_Blimm,

Ik zou het graag willen opschrijven maar er zijn zoveel jongere kinderen hier op bokt dat ik het niet aandurf om hier op te schrijven.
Is ook wel erg moeilijk als ik het hier zo openbaar neer zet.

Maar indien je het wel wilt weten wil ik het best via pb vermelden maar liever hier niet sorry

Je mag mij ook wel pb-en...

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 22:00

Nicole, als je niet wil, niets moet hè :-) Als je wel wil, mijn pb box staat altijd open.

Lammie, heel lastig. Maar waarschijnlijk omdat je het wil maar je niet weet hoe het zal gaan verlopen, stel je het uit. En wordt het alleen maar moeilijker. Het zal je waarschijnlijk wel opluchten :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 22:02

Hoi,

Ben nog steeds brak, zelfs beetje ziekig aan het worden dus ik duik zo snel onder de wol.

Lammie, gewoon doen als jij er klaar voor bent. Maar denk wel dat het verstandig is. Ook al is t ff poedersuiker, je bent wel eerlijk tegen elkaar en dat kan je alleen maar helpen :)

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 22:04

Nou het probleem is dat ik weet hoe ze zal reageren en dat ik weet dat dan de boel escaleert...en dat kan ik er niet bij hebben.. Heb soms bepaalde gedachten die ik liever niet hier plaats over de jongere bokkers onder ons...

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 22:05

lammie2701 schreef:
Nou het probleem is dat ik weet hoe ze zal reageren en dat ik weet dat dan de boel escaleert...en dat kan ik er niet bij hebben.. Heb soms bepaalde gedachten die ik liever niet hier plaats over de jongere bokkers onder ons...

Je gevoel zegt je dat maar wie weet reageert ze wel anders....

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 22:08

Ik heb vaker ruzie met de gehad, dus ik weet dat het uit de hand gaat lopen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 22:08

Wij mogen van onze psychotherapeut niks invullen voor anderen. Nooit van anderen uitgaan. Als jij behoefte hebt om haar te confronteren met wat je dwars zit moet je dat gewoon doen, dan heb jij gezegd wat je wilde zeggen en loop je er niet langer mee onder je arm.
Je kunt t altijd nog opschrijven en laten lezen als je er niet bent zodat ze niet meteen met je in discussie kan gaan.

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 22:09

Ja dat is wel een goeie Joolien, opschrijven en laten lezen. Kan ze niet gelijk de confrontatie aan gaan.

Maar het is je moeder... Dus ik denk dat als je haar confronteert... Dat ze wel bij zich zelf na moet gaan denken... Toch :-)

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 22:10

lammie2701 schreef:
Ik heb vaker ruzie met de gehad, dus ik weet dat het uit de hand gaat lopen...

En als je voelt dat het te erg wordt, dan toch maar weg lopen... En zonder je manneke erbij. Gewoon 1 op 1.

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 22:10

Of als hij erbij is, dat hij dan wel stil is. En blijft. Maar je wel steunt door er te zijn...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 22:11

Miss_Blimm schreef:
Ja dat is wel een goeie Joolien, opschrijven en laten lezen. Kan ze niet gelijk de confrontatie aan gaan.

Maar het is je moeder... Dus ik denk dat als je haar confronteert... Dat ze wel bij zich zelf na moet gaan denken... Toch :-)

Ik ken moeders, mijn moeder heb ik ook in hele lichte mate aangegeven hoe ik er over dacht etc, maar ze heeft er weinig tot niks mee gedaan... Dus t gaat niet altijd op...

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 22:16

Ik weet dat ik dat ook niet moet doen, maar eerdere ervaringen versterken mijn angst...
Ik heb ook tegen mijn vriend gezegd dat ie moet wachten tot ik er klaar voor ben maar hij is dit gedoe ook zo zat en ziet dat ik mede daardoor me zo ongelukkig voel...hij wil desnoods de confrontatie aangaan zonder dat ik erbij ben...maar ben gewoon zooo bang voor de gevolgen...

Mijn moeder zoekt altijd de schuld bij anderen en vind zichzelf altijd zooo zielig...dus die gaat echt niet nadenken over wat er bij haar verbeteraar is...

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 22:17

In lichte mate is niet altijd genoeg ;-)

Denk dat moeders, meestal dan, het ook vreselijk vinden om te zien dat hun dochter niet lekker in haar vel zit. Maar dat ze meestal niets kunnen doen om te helpen.

Mijne in ieder geval niet :-(

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 22:17

En daarbij, ze zullen er wel over nadenken en dan is het aan moeder of ze er inderdaad iets mee doen... Helaas niet altijd dus...

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 22:19

lammie2701 schreef:
Ik weet dat ik dat ook niet moet doen, maar eerdere ervaringen versterken mijn angst...
Ik heb ook tegen mijn vriend gezegd dat ie moet wachten tot ik er klaar voor ben maar hij is dit gedoe ook zo zat en ziet dat ik mede daardoor me zo ongelukkig voel...hij wil desnoods de confrontatie aangaan zonder dat ik erbij ben...maar ben gewoon zooo bang voor de gevolgen...

Mijn moeder zoekt altijd de schuld bij anderen en vind zichzelf altijd zooo zielig...dus die gaat echt niet nadenken over wat er bij haar verbeteraar is...

Waar ben je bang voor? Welke gevolgen? Dat je haar niet meer ziet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 22:20

Ik kan bij mn moeder niet de confrontatie aangaan, dat heeft geen zin en dat weet ik. Dat heeft mijn tante laatst gedaan en ze vond het allemaal onzin terwijl het wel waar was wat mn tante zei. Mn moeder heeft ook alles wat ik toen heb gezegd verdraaid zodat het voor haar alleen maar positief klonk...
Ik heb daar heel veel moeite mee gehad maar mn moeder wil niet zien dat ze er ook een aandeel in heeft. Niet dat ik iemand een schuldige aan wil wijzen maar ik wil wel gewoon eerlijk kunnen zijn.

Ik heb een tijd minder contact gehad met haar, dat vond ze niet leuk en ze is toen wel interesse in me gaan tonen en nu gaat het alweer een stuk beter. :) Maar ik hou haar altijd op een kleine afstand. Dat moet dan maar.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 22:22

Mijn moeder geeft regelmatig aan dat ik me niet moet aanstellen en niet zo moet zeuren...mijn vader snapt mij wel, maar geeft ook aan dat mn moeder nu eenmaal zo is...
Echt sinds ze kleinkinderen heeft tellen mijn zus en ik niet meer mee...

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 22:24

Joolien schreef:
Ik kan bij mn moeder niet de confrontatie aangaan, dat heeft geen zin en dat weet ik. Dat heeft mijn tante laatst gedaan en ze vond het allemaal onzin terwijl het wel waar was wat mn tante zei. Mn moeder heeft ook alles wat ik toen heb gezegd verdraaid zodat het voor haar alleen maar positief klonk...
Ik heb daar heel veel moeite mee gehad maar mn moeder wil niet zien dat ze er ook een aandeel in heeft. Niet dat ik iemand een schuldige aan wil wijzen maar ik wil wel gewoon eerlijk kunnen zijn.

Ik heb een tijd minder contact gehad met haar, dat vond ze niet leuk en ze is toen wel interesse in me gaan tonen en nu gaat het alweer een stuk beter. :) Maar ik hou haar altijd op een kleine afstand. Dat moet dan maar.

Hm dat is wel moeilijk. Denk dat het voor een moeder heel confronterend is om te horen dat ze. 'Het niet goed heeft gedaan'. Ho, ho, ik zeg niet helemaal niet maar je snapt mijn punt wel denk ik.

En doordat je minder contact hebt gehad is het denk ik wel doorgedrongen door haar dat je serieus was :-) en ja... Een bepaalde afstand... Ik snap het wel ;-)