Meer mensen hier op bokt met astma?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

StonedRomy

Re: Meer mensen hier op bokt met astma?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 22:34

kan.... krijg veel pb's over mijn gezondheid... zal het even opzoeken :+

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 22:36

Vind ik wel, maar ik voel mij sowieso al thuis in het ziekenhuis. :')

Kno arts is niet meer mijn vriend, ben daar uitbehandeld :) was ook niet mijn vriend, botte hork (je bent een nummer :+) met stomme co-assistent die teveel wiebelde met die cameraslang. Ja mevrouw.... Om die slang zit nog een mens mét gevoel die dat gepeur in de luchtpijp niet zo waardeert :')

Nee geen Marit, maar vooruit; t is een leuke naam dus ik vergeef het je :D

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 22:38

ik vind mijn kno echt een toffe peer hahaha

n keer op controle had ie zn naambordje ondersteboven, ik kon alleen maar naar zn bordje kijken.
aan het eind van zn verhaal vroeg ie of ik wel geluisterd had :')
nee want je bordje hangt ondersteboven

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 22:40

ook geen marrit? :') damn.... ik en namen onthouden haha... jolien? nee dat was weer iemand anders.... * kraak kraak kraak *

haha.... ja, thuis in het ziekenhuis ( wel het groene ziekenhuis, niet de amerikaanse shopping mal waar je even naar binnen wandelt als je een longtest wilt laten doen :') )

tja, dat vergeten ze inderdaad nog wel eens... ik had eentje die beloofde engels te gaan spreken.... enige woord in het engels was 'okay?' :') ach, ik vergeef het hem... duitsers en engels is niet echt een goede combi...

Jilleke, staat me iets bij van een gesprek ja, was het niet naar aanleiding van mijn verhaal op UK?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 22:42

Haha leuk :D

Mijn allergoloog is ook een heerlijke man; 'heb iemand nodig die een voorbeeldig patiënt is (oftewel geen roker etc) met de keurige symptomen die erbij horen en ook nog intelligent is en haar verhaal goed kan doen. Dacht dus gelijk aan jou! Wil je mee naar een college?'

Middenin de collegezaal zegt hij; ja, zij mag inderdaad 'je' en mij bij mijn voornaam noemen want zij loopt al jaren bij ons, kind aan huis!

Ehhh joepie? :')

Ahhhh die Duitse dokter toch, herr doktor :(:) ja, Duitsers en Engels... Spreken ze wel Engels is hun accent zo heftig dat je alsnog denkt dat ze Duits spreken :D

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 22:44

ik weet het niet pcies meer SR maar ik bedacht me opeens dat je naam me zo bekend voor kwam :+

hahahahaha das best erg eigenlijk neon :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 22:46

Hij dacht ook gelijk aan mij toen hij het onderzoek las dat een kat hebben inderdaad desensibiliserend kan werken. Jarenlang dacht hij namelijk dat ik erover loog dat ik geen last had van mijn eigen kat, want dat kon immers niet. Was volgens testen hartstikke allergisch. Tja, toen kwam vorig jaar het onderzoek en... Kreeg ik gelijk. Ik wist het :Y)
Mijn uitleg was al vanaf het begin correct haha én de kat hoeft inderdaad niet weg :D

Ik vind alleen de wachtkamer bij die poli niet zo fijn, grote deel van de mensen rochelt zo :brr: en doet niet even wat voor de mond als ze hoesten.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 22:49

kind aan huis *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* de ererol!

ik heb altijd veel stagiaires om me heen.... die daarna heel hard op mijn borstbeen drukken... zegt die man eens heel droog. ' guys, she had an open heart surgery, what does that mean?' ' that she has a heart disease?' ' no, her sternum hurts when you play dart on it!'
:)) of laatst nog een: ' no 16 and pregnant? we will turn it into 16 and operation!'

heeft hier nog iemand het pompje foster nexthaler 100/6? in discus vorm?

hihi, poli van long valt nog mee.... plastische chirurgie is leuk... je weet wel... je moet die mensen wel aankijken want ze zitten overal....

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 22:50

vuurneon schreef:
Haha leuk :D

Mijn allergoloog is ook een heerlijke man; 'heb iemand nodig die een voorbeeldig patiënt is (oftewel geen roker etc) met de keurige symptomen die erbij horen en ook nog intelligent is en haar verhaal goed kan doen. Dacht dus gelijk aan jou! Wil je mee naar een college?'

Middenin de collegezaal zegt hij; ja, zij mag inderdaad 'je' en mij bij mijn voornaam noemen want zij loopt al jaren bij ons, kind aan huis!

Ehhh joepie? :')

Ahhhh die Duitse dokter toch, herr doktor :(:) ja, Duitsers en Engels... Spreken ze wel Engels is hun accent zo heftig dat je alsnog denkt dat ze Duits spreken :D

herr doktor? maar herr doktor? herr doktor professor Medizin.... nog 3 dingen.... dat is een arts in duitsland _/-\o_

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 22:52

Ben niet de enige die aan poli leedvermaak doet dus :D

De poli bij endoscopie is ook leuk; van die winderige mensen door al die klysma's of dat de zuster binnen komt met; mevrouw... Is het gelukt met de klysma??!

Au, dart spelen met je borstkas. Doet het ook echt zeer als ze er hard op drukken?

O wacht, herr professor doktor van hier tot ginter! Excuus :o :D

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 22:55

ik moet ergens een stukje hebben over wachten in een ziekenhuis...... * gaat zoeken *

zeer zeker doet dat zeer :+ kan bepaalde bh's niet meer aan door de druk, dus euhm... stagiaires met medisch apparatuur al helemaal niet :=

meeste poli's zijn leuk haha, kan me altijd zo goed vermaken met die artsen/patiënten

edit: gevonden :+ iemand die het leuk vindt om te lezen? kan het pb'en, is een leuk a4'tje namelijk

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 08:32

Lijkt mij wel leuk pb maar!

Nou weer vreselijke nacht gehad bah... Wel tijd gehad jullie verhalen met glimlach terug gelezen herkenbare stukken!.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 11:07

de nachten zijn het vervelendste... sterkte! zal het je zo pb'en

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 12:03

Ik las op de vorige pagina over kinderwensen icm astma en medicatie: ik ben zwanger :) Ik mag idd mijn medicatie niet meer gebruiken, maar gelukkig heb ik tot nu toe al een jaar geen aanval meer gehad. Ik hoop dat dat zo blijft en dat mijn kindje geen astma gaat krijgen. Toch is dat wel waarschijnlijk want manlief is een wandelende allergie-verzameling + mijn astma...tja, sorry kind :+

StonedRomy: jeetje, wat krijg jij een hoop te verduren! Ik heb respect voor je instelling, diep onder de indruk!

Chatelaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 12:10

Gefeliciteerd phormicola (wat een lastige naam haha) en fijn te horen dat je al zo een tijd geen aanval hebt gehad!. Heb je ook niks vervangend wat betreft medicatie die met de zwangerschap wel mogen of?

Stonedromy bedankt voor je pb, erg leuk om te lezen :D! (en hoe herkenbaar zeg)

Nachten zijn indd het ergste, vooral de laatste tijden ga maandag toch maar ziekenhuis bellen of ik een keer extra kan vernevelen in de nacht misschien dat het dan bij een keer wakker worden blijft :)

Bmamavan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 12:15

Hier ook iemand met astma en Allergische Broncho Pulmonale Aspergillose (ABPA), kort gezegd ik ben allergisch voor de schimmel Aspergillus (die overal voorkomt maar met name in paardenmest e.d.)en draag hem bij me in mijn longen.
Ik kwam er achter dat ik dit had een klein jaar na de bevalling van mijn dochter.
Ik heb toen 2 jaar medicatie geslikt waarbij ik niet zwanger mocht worden. Toen ik een jaar later zwanger werd van de tweede verminderden de klachten plotsklap. Mijn IgE werd beduidend later.
Dit is een aantal jaren goed gebleven tot januari vorig jaar toen ik met een longbloeding in het ziekenhuis belandde.Deze is middels zo'n heerlijke ( <<) ) bronchoscopie gedicht.
Weer een jaar lang gesukkeld met kleine bloedingen.
Dochterlief en ikzelf zijn echter grote paardenliefhebbers en dus veel op stal te vinden, niet echt ideaal volgens mijn longarts.
Mag gelukkig stellen (*klopt af op houten tafel*) dat het de laatste tijd iets beter gaat.
Pech is dat ABPA alleen te behandelen is met een onderhoudsdoering prednison (waardoor ik diabetes II heb gekregen), puffertjes en af en toe een dosering arozolen (welke zeer nadelige bijwerkingen hebben en waar de schimmel, voor veel middelen hiervan, resistent wordt).
Levensverwachting?! Kan er 90 mee worden maar het kan helaas op een gegeven moment goed fout gaan tijdens een longbloeding of dergelijke (longcapaciteit vermindert steeds een klein beetje meer). Dus we genieten nu toch maar van de dingen die we leuk vinden {:}

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 21:06

Nou hier gaat het een stuk minder met zoonlief.
2 weken gelden werden we op school al aangesproken dat het
's middags erg moeizaam met hem ging. Dus voorlopig alleen maar de ochtenden
mocht komen. Wij al balen, want is niet erg handig om je kind om 11.45uur op te
halen van school en dan om je heen te hebben lopen, tijdens je werk.
( gelukkig hebben we een eigen bedrijf, met een kinderspeel/ slaapkamer)
Maar s middags echt niet slapen.
Wel zo geregeld dat hij echt om maximaal 19.00uur in zijn bed ligt.
Maar dan is het ook liggen en diep in slaap zijn.
Afgelopen donderdag haf bij fysiozwemmen.
Ik heb daar wat filmpjes van gemaakt voor de kinderarts.
En toen schrok ik van de krachtvermindering in zijn beentjes.
Die nacht hebben we de hele nacht lol gehad van een huilend kind.
Pijn in zijn oor. Vrijdagmorgen naar de huisarts en die constateerde
een dubbele middenoorontsteking en ( inderdaad) een verminderde longfunctie.
Dus een ABkuur voor minimaal 2 weken. Daarbij zijn astmamedicijnen naar de hoogste dosis.
En vanwege de erge pijn extra pijnmedicatie. Want zoonlief klaagt nooit dat hij pijn heeft.
Dus als hij klaagt is het echt mis.
En komende woensdag naar de kinderarts.
We zijn in ieder geval al het weekend redelijk doorgekomen.
Helaas nog geen doorgebroken oren.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 21:07

dat is inderdaad flink mis ikkeniet! sterkte met je zoontje en hopelijk knapt hij snel op van de middenoorontsteking.

Chatelaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 11:39

Succes bij de arts zal duimen voor goed nieuws!! :)

Nou vanochtend ook afspraak longarts gehad, had gisteren gebeld met verpleegkundige omdat bijna niet meer kon slapen werd er moedeloos van. Dus moest me vanochtend even melden, helaas ophoging van de prednison tot mijn afspraak bij het AMC. Baal mooi.

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 18:00

Jeetje wat vervelend en sneu ikkeniet.
heel veel sterkte en beterschap voor hem

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 12:29

Hopelijk gaat het al wat beter met je zoontje ikkeniet!

Chatelaine, vervelend van de hoge prednison...

Ik heb een kleine vraag, over iedereen hier die astma heeft onder andere door allergieën. Nu heb ik laatst weer een bloedtest laten doen en daar kwam bij immunoglobuline E een waarde uit van 1825.0. De waarde hoort tussen de 0.0 en 100.0 te zitten. Ik zit er dus onwijs boven, als ik het goed begrijp?

Kan dit een indicatie zijn dat mijn lichaam zo hard vecht en ik dus last heb van vermoeidheid? Ik heb namelijk onwijze vermoeidheid en wil hier het liefst vanaf...

Chatelaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 20:58

Ja baal er goed van maar was goed op tijd denk met verhogen want ging vandaag nog minder. Dus vroeg in bed nu :).

Dat moeilijke woord van jou is afgekort denk ik IGE waarden toch... Bij mij waren die ook zeer verhoogd (ernstig allergische astma heb ik btw). Ik krijg daar xolair voor en dat houdt geloof ik waarden laag. Ietsmet mestcellen enzo maar weet niet precies uit mijn hoofd. Helpt me erg goed (dit jaar uitgesloten)
Misschien wat voor jou?

Denk dat vermoeidheid daar zeker van kan komen wat zegt de arts?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 21:19

Ik heb geen verstand van de bloedwaarden, durf er geen antwoord op te geven. Had wat altijd een paar hoge waarden (niet extreem) waarop hij zei; ja, dat hoort gewoon bij het ziektebeeld en is voor jou normaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 22:18

Mijn huisarts is heel onduidelijk en verward... Mijn longarts heeft nooit bloedtesten gedaan bij mij, alleen maar medicijnen gegeven aan de hand van longonderzoek (Blazen).
Dus heb nu wel een verwijzing naar de allergoloog.. Xolair is een tabler?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 22:22

Injectie (subcutaan)
Fijn dat je een verwijzing hebt gekregen voor de allergoloog! Daar heb ik onwijs veel aan gehad :j (en nog natuurlijk).

Mijn huisarts noemt hem liefkozend: de allergieman. Zal herr professor doctor waarderen :')