Hardlopen, wie nog meer? #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

x_Anne_x

Re: Hardlopen, wie nog meer? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 16:47

Hallo, mag ik me hier ook melden.

Ik ben nu een weekje aan t hardlopen en t gaat me super goed af.
Ben echt blij. Wil eigenlijk elke dag wel lopen maar lijkt me niet zo'n goed idee.

Heb nu 5 keer gelopen waarvan 3 lessen van die Evy start to run die ik echt geweldig vind :D
Heb ook één keer in de week 'les', vanavond ook weer. Heb dr weer zin in :D
Alleen beetje jammer dat ik eerst nog uur moet fietsen daar heen.

Sourire

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 17:19

Susanne; Ik denk dat in jouw geval je best bij een latere les kunt beginnen. Schema is volgens mij echt voor als je bij het begin moet beginnen, vrijwel zonder conditie dus. Althans zo begrijp ik het. :)

Ik heb net in de winkel zo'n ding voor om je arm gepast waar je je telefoon in kwijt kunt. Leek me wel handig en de prijs viel me mee. Beetje jammer dat ik dunne armen heb en een S3 waardoor het leek alsof ik een plaat op m'n arm had liggen. Ga het toch eerst maar zonder proberen.

Vanavond wil ik les 1 weer lopen. Afgelopen twee week heb ik die lessen van week 1 wel gebruikt maar omdat het me de eerste keer zo'n spierpijn heeft opgeleverd de lessen zelf maar een klein beetje ingekort. Hopelijk gaat het nu beter.

Iemand trouwens ervaring met de Nike+ app? Die ga ik vanavond maar eens proberen.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 17:33

Ik ga vanavond ook weer, ik heb mijn schema iets aangepast, dan doe ik er wel wat langer over, maar anders houd ik het niet vol...
Wil nog even kijken naar goeie hardloop kleding, ook omdat straks het weer, weer slechter wordt.

Femke, waar heb je zn ding gepast ? Lijkt mij ook wel wat

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 17:59

Wat doen jullie trouwens aan strekoefeningen? Nu ik wat verder inhet programma (les 18 gehad vandaag)kom merk ik dat ik wat last van mijn kuiten begin te krijgen.

Sourire

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 18:20

Bij de Bel Company. Maar ik denk dat ze dan ook wel bij andere telefoonwinkels te koop zijn. :)

capriz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 22:29

Vandaag 45 minuten met 3x 30 sec.versnellen en 3x 1 min. versnellen, best wel pittig met het warme weer maar het ging absoluut niet slecht. Op naar de volgende!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 23:09

Kasmir schreef:
Sleutel van het huis gaat om mijn schoenveter en verder niets bij me.

Dat dacht ik dus ook direct "die doe je toch om je veter" toen er een aantal over running belt en dingen in BH's begon :D Ik heb ook mijn sleutels altijd om mijn veters, zelfs als ik er een zakje voor heb in mijn broek. Links de voordeur, rechts mijn kamerdeur :+ En telefoon mee in zo'n band om je arm (van kalenji). Ik ga mijn paspoort niet meeslepen tijdens het hardlopen voor geval er wat is gebeurd dat politie om identificatie mag vragen. Heb een ipod nano die clip ik meestal vast aan mijn BH of broekrand. Of gewoon de muziek die op telefoon staat. Maar heel vaak loop ik ook gewoon zonder muziek, gewoon genieten van de omgeving. En sporthorloge met stopwatch voor de juiste tijden te lopen aangezien ik een papieren schema gebruik.

Water neem ik ook nooit mee, ga tenslotte nog niet zo heel lang en hier in park zit ook een kraantje om te drinken eventueel. Mijn ma heeft een band met kleine flesjes, die ga ik wel keer uitproberen als ik weer langer moet en het is warm. Zo'n grote bidon lijkt mij helemaal niks, zeker niet als de helft er al uitgedronken is.

Ondertussen ben ik al 4 weken denk niet wezen hardlopen. Planning was al tijd om vanmorgen weer te gaan, maar ben gister van mijn paard gevallen op de achterkant van mijn hoofd -O-

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 23:17

Nou, ik kan woensdag niet in de duinen gaan lopen :(. Moet het verhaal even van me afschrijven, dus even off-topic (maar wel hardloopgerelateerd ivm mijn planning).
Ben net terug van paardrijden (les eindigde half 9, reed om 5 over 9 weg bij de manege). Hoorde ineens een raar geluidje tijdens het rijden, maar verder leek er niets aan de hand, rij ik een stukje verder (heb overigens nog een rotonde genomen), staat mijn stuur scheef terwijl ik recht rij en toen heb ik de auto gauw bij een tankstation (al dicht) kunnen planten, dit was gelukkig nog voordat ik de autoweg en stukje snelweg op zou gaan. ANWB gebeld, half uurtje gewacht, blijkt de onderste ophanging van mijn voorwiel compleet finaal afgebroken te zijn. Man had dit nog nooit gezien....dus de sleepauto werd gebeld (was echt niet veilig meer om naar huis te gaan en ja, die rotonde waar ik het over had, mag een wonder zijn dat ik die veilig over ben gekomen) en toen samen op de sleepauto gewacht (was wel fijn, stond redelijk verlaten, bovendien hadden we een gespreksonderwerp: paardrijden, hij had het vroeger ook gedaan, zelfs eigen paard gehad). auto op de sleepwagen, hop naar de garage. Daar bij het neerzetten staat door een bochtje mijn wiel ineens helemaal scheef en plots lekt er ook olie uit mijn auto (dat was daarvoor nog niet), dus die man een handig apparaatje gepakt om wiel op te liften (zaten dan ook weer wieltjes onder) en samen de auto in het parkeervak gemanouvreerd.
Morgen heeft de garage (de ANWB-meneer had hem al gebeld voor mij) geen tijd, maar woensdag wel. Woensdag zou ik echter 's ochtends gaan hardlopen...tja, dit wordt hem niet in de duinen. mocht ik de garantie hebben dat ik de auto donderdag kan ophalen, dan ga ik donderdag lopen (en dan gelijk vrijdag weer) en anders ga ik woensdag hier in de buurt lopen (maar is echt minder leuk natuurlijk!).
baal er echt van en hoop dat het geen duur grapje wordt. helemaal omdat de auto ook ineens olie ging lekken, wat ie eerst nog niet deed.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 09:50

Beetje ego-post van mij gisteravond, excuses!
In ieder geval wil ik de nieuwe lopers ook welkom heten!

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 10:11

Kan me wel voorstellen dat je baalde Danseresje. Ik zou gewoon schema qua lopen aanhouden.. misschien niet de geweldigste omgeving maar jij loopt al elke keer zo super mooi... ;) daar is iedereen al jaloers op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 10:38

Jeetje wat ontzettend balen van je auto zeg!! Maar gelukkig ben je zelf gewoon helemaal heel gebleven en was je er op tijd bij, voor je straks op de snelweg had gezeten. Dan maar een keertje minder mooie omgeving, hoeven wij keer niet jaloers te zijn dat je altijd in de duinen kan lopen ;) Hopelijk vallen de kosten mee voor je auto!

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 10:55

ja, ben echt blij dat ik zelf nog heel ben. ga straks naar de garage. even kennismaken en mijn sleutel afgeven. en horen of ze misschien al een indicatie van de kosten kunnen geven. hoop zelf ook dat het enorm meevalt. en ja, heb dat ding nog maar sinds april, maar kan hem nu al niet meer missen.....maar heel veel geld om het te laten repareren is ook niet helemaal wenselijk.
sorry dat ik jullie allemaal jaloers maak met mijn loopomgeving. dat is echt mijn bedoeling niet Y;( . zal ik dan inderdaad voor straf maar morgen in de wijk gaan lopen... :o ?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 12:00

Nee joh, zoek gewoon weer een mooie omgeving op!

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 12:22

De dijk word ook een beetje saai :P
Pff vind het nu alleen veelste warm om te lopen eigenlijk..

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 12:35

Ik ben een paar weken geleden ook weer eens begonnen. Oude loopband deed het meer niet dan wel en ik heb nu een nieuwe en die loopt echt super. Buiten lopen lukt slecht hier, omdat het allemaal asfalt in de directe omgeving is en dat trekken mijn knieën niet. Maar al met al gaat het lekker. Moet vandaag weer, maar doe maar een aangepaste versie vanwege de warmte en omdat mijn benen niet echt lekker aanvoelen vandaag.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 12:37

Pfff wat is het warm en ik wil vanavond eigenlijk nog wel rennen. Misschien dat het na achten wat afgekoeld is (hoop ik dan maar, want het is ook al weer sneller donker)

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 12:56

pffff....ik begin me steeds meer te beseffen hoeveel geluk ik heb gehad. Net nog bij de garage geweest en het ziet er vrij rot uit. morgen heeft ie pas tijd voor de auto, dus dan weet ik meer over de reparatiekosten. maar ook de garage-eigenaar gaf aan dat ik zeer veel geluk heb gehad......pfffffff
dus eigenlijk ben ik momenteel gewoon heel blij dat ik hier achter mijn laptoppie zit en me druk kan maken over het feit dat ik niet in de duinen en het bos kan gaan hardlopen....

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 15:48

ik ben net geweest ging eigenlijk heel goed, alleen ik krijg steeds erge last van mijn buik.

eerst een paar 100 meter gewandeld om een beetje op te warmen, toen 200 meter gerend, was moe en mijn buik begon zeer te doen, dus moest stoppen. even gewandelt tot ik weer kon, en weer gaan rennen, toen kon ik het best lang goed volhouden, maar mijn buik deed weer flink pijn. dus weer gewandelt tot het over was. het derde stuk was het zo erg dat ik na 20 meter al moest stoppen met rennen, en ik heb de rest van het rondje maar gewandeld.

pfff, ik hoop dat het de volgende keer beter gaat.

ps: het is niet mijn mild, dat voelt anders.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 15:58

Zijn het je darmen toevallig?

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 16:04

ja dat kan goed, ik weet het echt niet, ga het morgen nog een keertje proberen

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 16:09

had je vlak daarvoor gegeten?
enne, is het je eerste training of niet (weet het allemaal niet zo goed meer hoever iedereen is enzo)?

Sourire

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 16:45

Jeetje Danseresje balen van je auto! Hopelijk valt het voor je mee..

En PocoGaucha; heb je toevallig last van steken in je zij? Of echt last van je buik. Ik had gisteravond erg last van steken in mijn zij, bent twee uur na het avondeten gaan lopen maar bij mij is dat echt te kort. Daarom moet ik haast wel aan het eind van de middag lopen, als m'n lunch echt goed verteerd is anders krijg ik hoe dan ook last van steken. Echt heel vervelend. Bij mij ligt het echt aan te snel gaan lopen na het eten (vooral bij warm eten), terwijl mijn vader gerust 2 uur na het eten kan gaan lopen zonder last van steken te krijgen..

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 16:47

De reden dat ik het vroeg is omdat ik weleens last heb van mijn darmen tijdens het lopen. En vaak is dat bij mij toch een teken dat ik over mijn grens ben gegaan op de een of andere manier. De oorzaak schijnt wel te liggen in de schokken die je lichaam opvang tijdens het lopen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 16:53

Een kotgenootje van mij moet inderdaad ook minstens 3 uur tussen eten en hardlopen inplannen, anders gaat het niet.

Danseresje, uiteindelijk ben je zelf het belangrijkste inderdaad een auto valt te vervangen of repareren... al is het een grote kostenpost waar je natuurlijk flink van baalt! En wacht maar, ik zal binnenkort hier eens rondje wandelen waar ik tegenwoordig langs kan hollen. Ook niet verkeerd, ondanks dat het vlak naast de ring van Antwerpen is :P Maar eerst die stomme hersenschudding uitzitten ...

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 16:57

ongeveer 2 uur ervoor had ik een boterham gegeten, ik denk dat dat het probleem is idd, ik zal morgen wat later gaan lopen