[Centraal] Diëten en afvallen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 12:56

Je kunt natuurlijk ook vlees en zuivel van soja eten. Er zijn ook veel mensen die dat pakken omdat ze van de dierlijke variant buikpijn krijgen.

Dame23

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 21:32

Mijn lijstje voor vandaag:

O: 4 crackers met zoet beleg en glas melk.
T: 1 cracker met pindakaas.
M: 4 crackers met leverworst en kaas en glas melk.
T: niks
A: Moest ik improviseren, ik had niks in huis behalve brood in de vriezer en een blik hotdogs. Dus heb voor mezelf als avond eten 2 broodjes hot dog gemaakt.... en natuurlijk moest daar een beetje mayo op en een beetje ketchup... ;( ik voel me zwak.. had echt het idee dat het goed ging en ik ga nu weer de mist in...

Misschien dat afvallen wel niet voor mij weggelegd is en ik niet genoeg discipline heb....

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 23:13

Ah joh, ik was de hele dag goed bezig en heb me 's avonds laten gaan, dat resulteerde in 2 koeken en 2 ijsjes :')
Zo verschrikkelijk is het niet hoor, ketchup bevat sowieso amper calorieen!!!

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 23:45

Natasja91 schreef:
Ah joh, ik was de hele dag goed bezig en heb me 's avonds laten gaan, dat resulteerde in 2 koeken en 2 ijsjes :')
Zo verschrikkelijk is het niet hoor, ketchup bevat sowieso amper calorieen!!!

De weegschaal zal het me vertellen morgen,.. ben benieuwd.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 23:52

Dat heeft geen nut, als je een dag veel eet zie dat vooral in vocht terug op de weegschaal, dat hou je namelijk meer vast als je meer eet (door zout in je voeding).

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 23:54

Heb me trouwens niet voorgesteld in dit topic, ben wel een die-hard meelezer!
Ik ben Natasja91, wil vooral gezond eten (afvallen is niet echt nodig maar wel mooi meegenomen).
Geef biologie op het voortgezet onderwijs, daardoor ook veel interesse in de 'theoretische kant' van voeding :)

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 00:03

Hoi Welkom Natasja91! :D

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 08:00

Brrr ben zaterdagavond met het werk gaan eten (lees: LAAT!) en ben er dus 900gr van bijgekomen.

Heb nog tot zaterdagavond om het eraf te trainen, maar dat zal wel lukken :D

Komende 5 dagen dus terug strak op regime ;)

O: honey pops met magere melk
T: magere fruityoghurt
M: 2 sneetjes brood met kaas en kip curry + slaatje met tonijn
T: kersen
A: 2 kleine aardappelen met appelmoes OF wortelen en erwten met een maisshnitzel

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 08:31

Natasja91 schreef:
Heb me trouwens niet voorgesteld in dit topic, ben wel een die-hard meelezer!
Ik ben Natasja91, wil vooral gezond eten (afvallen is niet echt nodig maar wel mooi meegenomen).
Geef biologie op het voortgezet onderwijs, daardoor ook veel interesse in de 'theoretische kant' van voeding :)

Welkom! Als je wat algemene interessante feitjes of tip hebt, graag! Ik ben ook erg geïnteresseerd in de theoretische kant :j Ik probeer zoveel mogelijk dingen te eten die ook echt iets voor je doen, dus zo min mogelijk koekjes maar bijvoorbeeld vezelrijke crackers met afwisselend beleg etc.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 08:46

@ Chipieke, je eet wel veel suikers, heb je geen honger?

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 09:28

Ik ga trouwens zo weer een nieuw Muffin recept uitproberen. Ik ga zo even naar de supermarkt om Stevia te kopen en te kijken wat ik daar mee kan bakken :) Kwam een recept tegen met volkoren tarwebloem i.p.v. zelfrijzend bakmeel. Lijkt me wel wat gezonder toch? Helaas staat er niet bij hoeveel calorieën je dan per muffin krijgt..

Edit: Wat ik er over tegenkom is dat de tarwebloem minder koolhydraten bevat. Verder scheelt het weinig in calorieën :) Wel bevat de volkoren tarwebloem natuurlijk wel meer vezels..
Laatst bijgewerkt door Snippergroen op 02-07-12 09:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 09:29

F_Orumster schreef:
@ Chipieke, je eet wel veel suikers, heb je geen honger?

Nee, nooit honger eigelijk.

Waar zie jij veel suiker? :') Het enige dat echte suikers bevat zijn mijn cornflakes, in fruit zitten uiteraard ook suikers maar 'gezonde'.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 09:33

In de meeste fruityoghurt zit ook veel suiker Chipieke!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 09:35

Ja maar geen ongezonde hoeveelheid :-)
Een mens moet nu eenmaal 'iets' binnenkrijgen aan zuivel en suikers en dit is volgens mij
en de diëtiste de gezondste oplossing.

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 10:30

idd de fruityoghurt, de curry het slaatje, kersen en de maisschnitzel zijn suikers.. kersen vind ik dan minder erg omdat het echt fruit is, fruityoghurt voegt geen enkele waarde toe aan je voeding, kwark of yoghurt is beter.
En zuivel en suikers hoeft een mensen niet binnen te krijgen hoor, je kan prima zonder..

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 10:34

Als je suikerspiegel ertegen kan, heb je mazzel. Ik kan er niet tegen :)
chipieke schreef:
O: honey pops met magere melk (88gram koolhydraten/100gram! Plus de 4gr/100ml melk)
T: magere fruityoghurt (zomaar 20 gram khd/100ml, en ik gok dat jouw bakje 150ml bevat? dus 30gram = 2-2.5 boterhammen)
M: 2 sneetjes brood met kaas en kip curry + slaatje met tonijn (brood 30gr kh voor 2 sneden, in slaatje zit veel aardappelzetmeel en glucosesiroop, die van johma tonijn 9gr kh/100gr, curry ook veel suiker. Beter zelf maken)
T: kersen (vers of uit pot? 12gr/100gr)
A: 2 kleine aardappelen met appelmoes OF wortelen en erwten met een maisshnitzel...appelmoes, aardappel, mais...
Laatst bijgewerkt door F_Orumster op 02-07-12 10:37, in het totaal 5 keer bewerkt

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 10:34

Goedemorgen afvallers :)

Het is weer maandag dus ik meld mij ook maar weer met de staart tussen mijn benen.

Vandaag maar weer netjes aan de Crackers gegaan :o O:)

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 10:47

@F_Orumster: even op jouw getagde berichtje :D

O: ik heb 's ochtends écht geen tijd om te ontbijten en cornflakes is voor mij gewoon de snelste keuze.
Het dit al proberen vervangen door brood of crackers maar ik krijg daar sneller honger van dan van mijn cornflakes.
De cornflakes is trouwens een hoeveelheid van 35gr.

T: zitten inderdaad suikers in.

M: kip curry is die van de weight watchers, slaatje met tonijn is simpelweg sla met wortelen, komkommer en daar wat tonijn bij,
dus niet zo'n 'boterhamsalade'. Dus die suikers vallen al weg :D

T: verse kersen!

A: appelmoes is hier altijd vers gemaakt dus zijn de originele suikers. Gaat enkel nog kaneel overheen.
2 kleine aardappelen bedoel ik aardappelen mee ter groote van een half ei. Maisshnitzel is een uitzondering, maar manlief wou perse een lap varkensvlees en die maisshnitzel had ik nog liggen.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 11:04

Heb je al eens havermout geprobeerd? Zit ook koolhydraten in, maar wel complexe door de eiwitten en vezels die er ook in zitten. Dit kun je eventjes laten wellen in hete melk of heet water.
Voor de rest ben je bewuster dan het eerst klonk :)
Ik zei het verder niet om te zeuren hoor, maar anders is het zo zonde van je moeite :)

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 11:15

Oooh maar je mag gerust commentaar geven hoor :D

Als ik kan bijleren en gezondere dingen kan vinden, graaaaaag zelfs!

Havermout krijg ik echt niet binnen, maar ik herinner mij nu wel dat ik als klein kind wel graag Weetabix luste,
maar dan zonder melk (hou niet van pap...)

http://nl.weetabix.be/brands/weetabix/weetabix/

Is dit gezond(er)?

Van die platte yoghurt of kwark vind ik ook echt niet te vreten :=

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 11:22

Mn vriend gooit door de yoghurt/kwark een lepeltje Halva Jam, of een beetje honing. We zijn er alleen nog niet over uit of dat gezonder is dan gewone fruit yoghurt.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 11:24

Ik vind joghurt en kwark heerlijk, vooral uitgelekt, want dan ben je dat wei-smaakje kwijt. 5 aardbeien erdoor hmm. Maar mijn darmen kunnen zuivel niet zo waarderen, al ga ik vanmiddag rechtsgedraaid proberen. Heb ook al zelf gefermenteerde joghurt geprobeerd, maar ook daar reageer ik op, helaasch.

Weetabix ken ik eigenlijk niet, maar er zitten ook veel vezels en eiwitten in, dus denk dat het redelijk gelijkwaardig is aan havermout. Is het lekker?

@ Joyce, honing is een natuurlijker suiker dan geraffineerde suiker, maar het is evengoed 80% koolhydraten. Halva jam zit 30gr suiker aan fruit toegevoegd, ipv 60gram bij gewone suiker, dus het is altijd beter. Ik had zelf vaak doosjefruit van AH in de vriezer en prak dan een aardbei of 5 door mijn zuivel. Ik vind joghurt zonder suiker heerlijk, dus daar heb ik het makkelijk mee.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 11:30

@F_Orumster: weetabix (de 'koekjes' zal ik maar zeggen (dus de link die ik je gaf)) zijn droog, lekker krokant en ik vind ze dus gewoon lekker en makkelijk om te eten :D

Zal ze dit weekend dan maar eens gaan zoeken want je vindt ze niet overal meer.

caj2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 12:22

Het is weer maandag dus ik probeer deze week ook weer mijn best te doen.
Ik ben benieuwd hoeveel gewicht ik ben verloren ivm slecht weekend.

Vanochten heb ik twee beschuitjes gekregen een met kaas en een met hagelsslag en zonnatura afslank thee. (ontbijtje op bed)
Normaal zou ik dat niet nemen maar oke.

Middag een hele eiwitshake.

Tussen een appel.

Avond weet ik nog niet moet nog even naar de winkel.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 14:13

Vanmorgen stond er 66.6 op de weegschaal ! Nu dus alweer 7.2 kilo eraf in totaal *\o/*
Zal zo even op de andere reageren, mijn lijstje van vandaag:

Ochtend: magere yoghurt met handje Kellogs
Tussendoor: 1 time out koekje
Middag: 3 bruine broodjes 1x 20+smeerkaas, 1x 20+komijnekaas, 1x vruchtenhagel
Tussendoor: appel, opkikker tomaat
Avond: lasagnette, activia yoghurt

We hadden vanmorgen schoolreisje op de peuterschool waar ik werk, nou dat was best
pittig.. Eerst een appelkoek (389 calorieen) , chips, en patat met mayo om 12 uur..
Maar ik heb niets genomen :D (behalve mijn eigen saaie broodjes)

Alleen best vervelend dat die ouders dan gaan roepen; ja maar jij bent al zo slank, je kan
makkelijk nemen dit slaat nergens op ! Dan denk ik; dat mag ik toch zelf weten.. Maar goed,
we hele actieve ochtend gehad :D