watje123 schreef:ik kom even binnenvallen, heb niet het hele topic gelezen dus excuses als het al meerdere malen beantwoord is.
Ik ben 4 jaar geleden begonnen met de pil diana-35 na een half jaartjes overgeschakeld naar yasmin.
Opzich niet heel erg maar merk dat ik ontzettend moe ervan ben, ook als ik genoeg slaap en mijn libido is ook verweg gezakt. krampen etc vallen wel mee alleen de eerste paar dagen.
Nou ben ik als de dood om zwanger te worden lees zodra ik mij al een dag niet goed voel of een uur later de pil inneem dan komt er een condoom bij.
Nu wil ik graag eens wat anders uitproberen aangezien die hoeveelheden aan hormonen ook niet optimaal voor mijn lichaam zijn en de bijwerkingen die ik heb vind ik ook niet fijn ( hoewel ik weet dat het vele malen erger kan).
Ik had afgelopen vrijdag moeten beginnen met een nieuwe strip maar door werk dat uitliep etc geen tijd meer gehad deze op te halen in de apotheek, Op moment zit ik dus weer op kamers en slik ik niets. Heb het er nog met mijn vriend over gehad en besloten om gewoon te stoppen met de pil en te kijken of er verandering komt in mijn klachten.
Uiteraard gebruiken we een condoom nu als het zover zou zijn, maar ik ben als de dood dat het toch misgaat.
In de laatste 3 jaar is het nooit gescheurd of dergelijke, maar dan had ik ook nog de pil achter de hand wat dus neit niet is.
En ben gewoon ontzettend bang dat het toch een keer misgaat en dat het dan meteen raak zal zijn, waar ik dus nu niet op sta te wachten.
Vandaar dat ik me aan het orienteren was wat er nog zoal bestaat wat eventueel een oplossing kan zijn voor mij.
Ik stootte daarbij onderhand op de nuvaring.
Kan iemand mij hierover misschien wat meer informatie geven, zoals hoeveel kost het, heb je er eerst onderzoeken voor nodig, past dat ding altijd, en hoe zit het met bij jullie met eventueel bewerkingen, merkten jullie een verschil bij de overstap van pil naar nuvaring?
sorry voor het lange verhaal, andere opties zijn ook welkom, maar koper spiraal of prikpil wordthet zowieso niet
Ik moest geloof ik ongeveer 40 euro voor 3 ringen betalen (daar doe je dus 3 maanden mee), je hebt er geen onderzoeken voor nodig, wel een recept van de huisarts. Dus gewoon even langs de huisarts en zeggen dat je graag de NuvaRing wil.
Dat ding past altijd, is gewoon heel flexibel alle kanten in te buigen. Ik heb vroeger de pil geslikt maar werd daar elke ochtend ziek door. Bij de NuvaRing heb ik helemaal geen bijwerkingen gehad. Ik ben met de NuvaRing gestopt omdat hij er nog weleens uit wilde glijden bij mij en ik me er niet echt comfortabel mee voelde..