[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 14:00

Iris82 schreef:
Ayasha schreef:
Pft jij geeft me moed..

Ja sorry. Ik heb er 2 gehad tot volle tevredenheid maar met deze gaat t gewoon niet goed. :n
HA zegt: als het in december nog is dan moet je maar terugkomen.

Zo bedoelde ik het niet. Maar als ik 6 maanden ongesteld ga zijn, dan ruk ik 'm er zelf uit. :x

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 14:11

Ik mag hopen dat dat rotding het waard is. :x
Overdag heb ik bijna geen bloedverlies, 's avonds rond een uur of acht tot een uur of elf lichtjes, niet zwaar maar wel zwaar genoeg dat er een maand verbandje in moet. Maar het is NIET goed voor mijn humeur. :x
Als ik zes maanden dit moet hebben (ik heb 'm 9 aug. laten zetten) echt... Dan ga ik heel link worden... :x Ik doe het heel slecht op ongesteldheids-hormonen.... :x En het frustreerd vooral dat ik niet weet wanneer het een keer gaat op houden.

Het laten zetten vond ik trouwens prima mee vallen. Niet leuk maar ook niet rampzalig.

goldith

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 14:23

Toch apart hoe verschillend iedereen reageert op hormonen en dergelijke.. :(:) Heb de mirenaspiraal nu bijna een jaar en ik wil niet meer anders! Niet meer ongesteld, geen gigantische stemmingswisselingen of buikpijn meer... *\o/*
Ik vraag me trouwens wel eens af hoe het zit met de veiligheid als hij er 5 jaar in zit, het lijkt me niet dat zo'n ding na precies 5 jaar opeens geen hormonen meer afgeeft? Hoe gaat zoiets? Want anders laat ik hem er liever eerder uithalen (en evt. een nieuwe plaatsen) := Weet iemand van jullie hoe dat zit? Ben het vergeten te vragen bij het zetten destijds.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 14:33

Toen ik de mijne liet zetten gaf mn HA aan dat hij in principe zelfs 7 jaar een juiste dosis hormonen af geeft. Om toch zeker veilig te zijn is wel de grens van 5 jaar getrokken, zodat je zeker beschermd bent.
Ik ben ook nog steeds een zeer tevreden Mirena gebruikster! Het zetten is geen feest, maar daarna ben je gewoon 5 jaar beschermd en heb je er geen omkijken naar. Icm minimale menstruatie en de Mirena is ook een van de veiligste methoden die er bestaan. Voor mij ook niks anders meer.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 14:38

Dat is mij ook verteld Mars. Dat vijf jaar echt met een ruime marge is. :)

Ik heb op zich trouwens geen last van de spiraal. Heb geen buikpijn of whatever. Ik ben gewoon gefrustreerd ivm de onregelmatigheid. :') _O- En meer met het punt dat ik niet weet wanneer het op houdt. :D ;) Maar ik geef het een drietal maanden en als het dan nóg niet beter is ga ik toch een hartig woordje praten met de gyne. ~~}>

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 16:21

Poeh we zijn nu overgestapt van .. uuh ethi nog wat..(goedkopere merk van de microgynon 30) terug naar de orginele microgynon gegaan.
Last van depressie gehad, niet perse door de pil maar wilde toch wat happier zijn en probeer alle mogelijkheden. Na therapie nu deze stap :)

Leuke ervan is dat ik meteen weer hoofdpijn patient ben!! Ga ervan uit dat het weer ff wennen is voor mn lichaam.

Regelmatig toch weer even stoppen om de balans te krijgen. Slik normaal door ivm snelle kans bloedarmoede.

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 17:01

Hier eentje die nu even over tijd is weet alleen niet precies hoe lang..

Ben begin dit jaar gestopt met de pil, eigenlijk omdat ik geen 'zin' meer had in dat gedoe in m'n lichaam en we toch ook condooms gebruiken.
Eigenlijk vrij snel weer een 'normaal' ritme gehad. Was eigenlijk iedere cyclus een maand 'te laat', tenminste volgens een Appje die ik op mijn telefoon heb.
Nu dacht ik vorige maand van, ohja, waarschijnlijk is mijn cyclus langer als gemiddeld, laat ik het Appje eens opnieuw instellen en moest dus resetten. Deze sukkel is alleen vergeten te kijken wanneer ik voor het laatst ongesteld was geweest.
Ik weet wel, dat toen ik voor het laatst keek ik eigenlijk ongesteld moest worden aan het begin van mijn vakantie. Op een gegeven moment dacht ik ongesteld te worden, begon met wat donkerdere afscheiding, dus App ingesteld dat mijn menstruatie was begonnen. Toen zou mijn volgende menstruatie pas zijn aan het eind van mijn vakantie. Maar goed, het bleef dus bij die donkere afscheiding, dus opnieuw gereset.
Nu zijn we alweer minstens een week verder, dus voor mijn gevoel al minimaal 2 weken 'over tijd'. Ik heb in deze 2 weken af en toe een dagje een paar 'druppels' rose afscheiding gehad. Nu bijvoorbeeld alweer 2 dagen niets.

Op zich voel ik me best prima. Wel moe, en de laatste dagen voelde ik me niet fit. Naast vermoeidheid voelde ik me misselijk, draaierig, keelpijn. De afgelopen dagen diarree gehad. Dus dacht eigenlijk van ,ohjeee als ik maar niet ziek word.

Daarnaast ben ik sinds een paar weken aan het lijnen, en val gemiddeld 1kg per week af. Eet gewoon een stuk gezonder als eerst en probeer bewust op calorieën te letten. Het aantal kg's lijkt me dus niet echt schokkend.

Het afgelopen half jaar is er best wat gebeurd. Ben verhuist van Zeeland naar Brabant. Paardje zou verkocht gaan worden omdat ik er echt te weinig tijd voor had. Onenigheid op het werk en het reizen naar het werk (werkte nog in Zeeland), zorgde ervoor dat ik bijna de hele maand juli thuis heb gezeten met een lichte burn-out.
In die tussentijd is mijn menstruatie wel gewoon normaal doorgegaan!

Nu sinds september heb ik nieuw werk. Het is anders als het vorige en daardoor op een bepaalde manier wel 'zwaar'. Maar het is super leuk. Voel me ook niet echt gestresst op het moment, ondanks dat afgelopen zaterdag mijn paard is verhuist naar zijn nieuwe baasje en ik af en toe wel wat spanning heb als ik naar het werk ga, omdat ik nu steeds weer 'wat nieuws' mag doen.. Wat gezonde spanning lijkt me niet schokkend..

Maar goed, voor de zekerheid een zwangerschaps testje gedaan. Maar die was negatief.
Heb hem wel midden op de dag gedaan en vooraf nog flink wat gedronken omdat ik anders niet moest plassen :o. Maakt dat nog wat uit?
Daarnaast met mijn vriend sinds ik de pil niet meer slik alleen nog maar gevreeën met condoom. Dus die zou dan of kapot geweest moeten zijn of door voorvocht oid.
Maar, de test was negatief, dus wat dat betreft, waar maak ik me nog druk om? Is er een kans dat ik alsnog zwanger ben? Of is er een grote kans dat het toch te maken heeft met stress enzo?

Vanwege verhuizing moet ik nog op kennismakingsgesprek met mijn HA. Als ik volgende week nou nog niet ongesteld ben wil ik sowieso naar de HA.

Bedankt voor het lezen :o.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 17:10

Zoek schreef:
Ben je wel eens getest op Endometriose? ik herken wel veel uit jou omschrijving en sinds kort is dit er bij mij eindelijk uitgekomen ook al ben ik er niet blij mee maar valt er wel wat aan te doen!

Nee.
Ik weet niet eens wat het is.
Ben blij dat ik het d.m.v de pil onder controle heb.

Heb 't er nogmaals met mijn vriend over gehad.
We gaan gewoon kijken naar de mogelijkheden enzo :)

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 09:11

Jolliegirl schreef:
Zoek schreef:
Ben je wel eens getest op Endometriose? ik herken wel veel uit jou omschrijving en sinds kort is dit er bij mij eindelijk uitgekomen ook al ben ik er niet blij mee maar valt er wel wat aan te doen!

Nee.
Ik weet niet eens wat het is.
Ben blij dat ik het d.m.v de pil onder controle heb.

Heb 't er nogmaals met mijn vriend over gehad.
We gaan gewoon kijken naar de mogelijkheden enzo :)

Toch maar eens google' en :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 11:55

Jodie_ schreef:
Ach joh als je 'm 9 augustus hebt laten zetten dan zou ik het gewoon nog even lekker afwachten. Bij mensen die last hebben van bloedingen duurt dit meestal maximaal 1 - 1,5 maand. Mijn gynaecoloog zei dat een maand of iets langer niet abnormaal was, maar als het langer duurde moest ik weer langskomen. Na een maandje hield het bij mij vanzelf op!

Ik moet vrijdag terug, dus als het dan niet klaar is komt het vanzelf ter sprake. :)

Tuedelue

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 12:15

ik kom even binnenvallen, heb niet het hele topic gelezen dus excuses als het al meerdere malen beantwoord is.

Ik ben 4 jaar geleden begonnen met de pil diana-35 na een half jaartjes overgeschakeld naar yasmin.
Opzich niet heel erg maar merk dat ik ontzettend moe ervan ben, ook als ik genoeg slaap en mijn libido is ook verweg gezakt. krampen etc vallen wel mee alleen de eerste paar dagen.
Nou ben ik als de dood om zwanger te worden lees zodra ik mij al een dag niet goed voel of een uur later de pil inneem dan komt er een condoom bij.
Nu wil ik graag eens wat anders uitproberen aangezien die hoeveelheden aan hormonen ook niet optimaal voor mijn lichaam zijn en de bijwerkingen die ik heb vind ik ook niet fijn ( hoewel ik weet dat het vele malen erger kan).
Ik had afgelopen vrijdag moeten beginnen met een nieuwe strip maar door werk dat uitliep etc geen tijd meer gehad deze op te halen in de apotheek, Op moment zit ik dus weer op kamers en slik ik niets. Heb het er nog met mijn vriend over gehad en besloten om gewoon te stoppen met de pil en te kijken of er verandering komt in mijn klachten.
Uiteraard gebruiken we een condoom nu als het zover zou zijn, maar ik ben als de dood dat het toch misgaat.
In de laatste 3 jaar is het nooit gescheurd of dergelijke, maar dan had ik ook nog de pil achter de hand wat dus neit niet is.
En ben gewoon ontzettend bang dat het toch een keer misgaat en dat het dan meteen raak zal zijn, waar ik dus nu niet op sta te wachten.
Vandaar dat ik me aan het orienteren was wat er nog zoal bestaat wat eventueel een oplossing kan zijn voor mij.
Ik stootte daarbij onderhand op de nuvaring.
Kan iemand mij hierover misschien wat meer informatie geven, zoals hoeveel kost het, heb je er eerst onderzoeken voor nodig, past dat ding altijd, en hoe zit het met bij jullie met eventueel bewerkingen, merkten jullie een verschil bij de overstap van pil naar nuvaring?

sorry voor het lange verhaal, andere opties zijn ook welkom, maar koper spiraal of prikpil wordthet zowieso niet

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 13:42

@ zwitsal.
sorry hoor dacht dat dit topic bedoeld was voor vragen maar blijkbaar alleen voor jullie problemen.

mijn vraag is of er mensen zijn met ervaring met vermoeidheid met pil gebruik. en of dat veranderd na stoppen van de pil.
of het de moeite is om te stoppen.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 13:49

Zo bedoelde ik het helemaal niet :) ik snapte alleen niet zo goed wat je vroeg als je voor jezelf al de keus had gemaakt. (tenminste, maar zo leek het)

Maar deze vraag kan ik helaas niet voor je beantwoorden... Ben voor de zomer 3 weken met de pil gestopt, maar te kort om er iets van te merken denk ik. Al zou het me wel heel goed uitkomen als mn vermoeidheid deels Door de pil zou komen, ik heb echt abnormaal veel behoefte aan slaap..
Maar de eerste stap (consult) naar een spiraaltje is gezet.. Dus misschien kan ik over een tijdje meer vertellen alhoewel ik dan nog niet helemaal hormoonvrij ben

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 14:35

Luf_Midnight schreef:
@ zwitsal.
sorry hoor dacht dat dit topic bedoeld was voor vragen maar blijkbaar alleen voor jullie problemen.

mijn vraag is of er mensen zijn met ervaring met vermoeidheid met pil gebruik. en of dat veranderd na stoppen van de pil.

Dat kan je enkel weten door te stoppen want dat is voor iedereen anders. Ik werd niet vermoeid van de pil. :) Je kan proberen met een lichtere pil (afhankelijk van hoe zwaar ie nu is). Als het dan betert dan waarschijnlijk nog meer wanneer je stopt.

plutak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 16:14

Nou ik kom ook maar even binnen vallen. Ik heb vandaag een myrena spiraaltje laten zetten. De reden hiervoor was eigenlijk vooral dat ik het idee heb dat mijn pil in samenwerking met de medicijnen voor mijn reuma niet zo'n goede combinatie was. Ik slik deze medicijnen nog niet zo lang en daarvoor was er eigenlijk niets aan de hand. Nu mag ik met deze medicijnen absoluut niet zwanger worden dus vandaar dat ik over gestapt ben op iets anders. Mijn ervaring met het zetten is dat het op dat moment niet echt prettig was maar door goed door te zuchten heb ik ergste pijn overleeft. Nu zit ik met krampen op de bank maar met een kruikje is het opzich goed vol te houden. Ik hoop dat het hier bij blijft. Bij vragen laat maar horen!

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 18:03

Luf_Midnight schreef:
@ zwitsal.

Ik had dit wel, met de goedkope variant van de microgynon 20 (lichte pil!). Was bijna meteen beter toen ik gestopt ben met de pil. Heb 3-4 maanden niks gehad, nu de Nuvaring en heb geen last van vermoeidheid :)

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 21:40

watje123 schreef:
ik kom even binnenvallen, heb niet het hele topic gelezen dus excuses als het al meerdere malen beantwoord is.

Ik ben 4 jaar geleden begonnen met de pil diana-35 na een half jaartjes overgeschakeld naar yasmin.
Opzich niet heel erg maar merk dat ik ontzettend moe ervan ben, ook als ik genoeg slaap en mijn libido is ook verweg gezakt. krampen etc vallen wel mee alleen de eerste paar dagen.
Nou ben ik als de dood om zwanger te worden lees zodra ik mij al een dag niet goed voel of een uur later de pil inneem dan komt er een condoom bij.
Nu wil ik graag eens wat anders uitproberen aangezien die hoeveelheden aan hormonen ook niet optimaal voor mijn lichaam zijn en de bijwerkingen die ik heb vind ik ook niet fijn ( hoewel ik weet dat het vele malen erger kan).
Ik had afgelopen vrijdag moeten beginnen met een nieuwe strip maar door werk dat uitliep etc geen tijd meer gehad deze op te halen in de apotheek, Op moment zit ik dus weer op kamers en slik ik niets. Heb het er nog met mijn vriend over gehad en besloten om gewoon te stoppen met de pil en te kijken of er verandering komt in mijn klachten.
Uiteraard gebruiken we een condoom nu als het zover zou zijn, maar ik ben als de dood dat het toch misgaat.
In de laatste 3 jaar is het nooit gescheurd of dergelijke, maar dan had ik ook nog de pil achter de hand wat dus neit niet is.
En ben gewoon ontzettend bang dat het toch een keer misgaat en dat het dan meteen raak zal zijn, waar ik dus nu niet op sta te wachten.
Vandaar dat ik me aan het orienteren was wat er nog zoal bestaat wat eventueel een oplossing kan zijn voor mij.
Ik stootte daarbij onderhand op de nuvaring.
Kan iemand mij hierover misschien wat meer informatie geven, zoals hoeveel kost het, heb je er eerst onderzoeken voor nodig, past dat ding altijd, en hoe zit het met bij jullie met eventueel bewerkingen, merkten jullie een verschil bij de overstap van pil naar nuvaring?

sorry voor het lange verhaal, andere opties zijn ook welkom, maar koper spiraal of prikpil wordthet zowieso niet

Ik moest geloof ik ongeveer 40 euro voor 3 ringen betalen (daar doe je dus 3 maanden mee), je hebt er geen onderzoeken voor nodig, wel een recept van de huisarts. Dus gewoon even langs de huisarts en zeggen dat je graag de NuvaRing wil. :) Dat ding past altijd, is gewoon heel flexibel alle kanten in te buigen. Ik heb vroeger de pil geslikt maar werd daar elke ochtend ziek door. Bij de NuvaRing heb ik helemaal geen bijwerkingen gehad. Ik ben met de NuvaRing gestopt omdat hij er nog weleens uit wilde glijden bij mij en ik me er niet echt comfortabel mee voelde..

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 23:33

Het eerste jaar Nuvaring ging super, geen centje pijn, hoofdpijn vrij en humeur bleef constant. Na een jaar werd ik er steeds minder gelukkig van. Dit heb ik overigens met iedere anticonceptie zo ervaren. Inmiddels gebruik ik hem 2 jaar en het gebruiksgemak heeft me laten doen besluiten om bij de nuvaring te blijven aangezien ik deze bijwerkingen met alle anticonceptie tot nu toe heb gehad en het gemak dan toch de mens dient in mijn geval. Maar goed vriendlief en ik hebben besloten dat het laatste setje nu gehaald is en ik er in januari mee stop en we eens kijken of er een kleine mini-me komt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 11:20

Jodie_ schreef:
@ Ayasha: Daarom! Toen ik op controle moest had ik ook nog steeds bloeding en eigenlijk sinds die week of de week erna niet meer. Komt vast goed :D

Als je een gyne zegt dat je hoopt dat ie een oplossing heeft want dat je dat ding der anders eigenhandig uit rukt, zou ie dan begrijpen dat je het heel erg moe bent? :')
Pft, vannacht weer ineens zwaardere bloeding. :? Ik snap er niks van.
En nu weer niks. :roll:

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 11:43

Wat rottig Ayasha, daar zou ik ook moe van worden hoor!
Als ik het allemaal zo lees heb ik veel geluk gehad met een nabloeding van maar 5 dagen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 13:15

Inmiddels afspraak gemaakt bij de huisarts..
Gesprek over 't pilgebruik.. de mogelijkheden..
En gezegd dat ik last van mijn borsten heb, buikpijn heb..
Dus heb nu een afspraak staan! Tevens ook gelijk voor controle van een moedervlek die waarschijnlijk weg zal moeten...

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 16:59

Ik heb net een spiraaltje laten zetten, maar er is me niks verteld over tampon gebruik en of er meer dingen zijn die nu wel/niet mogen? Is er hier iemand die me dat kan vertellen, of kan ik het ziekenhuis beter even bellen?
Heel stom, heb er ook niet meer aan gedacht om het te vragen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 16:59

Bij mijn weten mag gewoon alles.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 17:11

Mijn HA zei dat de eerste maand beter is maandverband te gebruiken. Dat advies heb ik opgenomen en na die maand pas weer met tampons gestart.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 18:46

9 augustus = al anderhalve maand. :)
Ik wil 'm echt nog wel laten zetten tot 3 maanden, maar ik ga niet 6 maanden ongesteld zijn. Echt niet.
En dan gaat vriendje ook nog zitten zanikken van "schat het is lang geleden"
Eh ja kan best, jíj vroeg "of ik al bij de gyneacoloog geweest was" minstens 3x per week, ik zit met de bloeding terwijl ik heel regelmatig was, dus je mag fijn kin kloppen. :x
Ieder 't zijn is nikste veel. >;)
(ik vind seks tijdens menstruatie echt vies)

Ik vermoed dat dat vooral mee werkt aan mijn lichtgeraaktheid. Dat mijn vriend niet echt geduldig is. En echt, ik snap het, hij heeft zin. Maar djiez. Ik doe er ook geen vreugdedansje om hoor.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 27-09-12 18:49, in het totaal 2 keer bewerkt