Wij zijn er klaar voor om zwanger te worden, wie ook bezig?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jes

Re: Wij zijn er klaar voor om zwanger te worden, wie ook bezig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 06:05

Fanci_mike: Dat is inderdaad een rotstreek!! Kan me heel goed voorstellen dat je niet wilde dat ze naar buiten ging, mijn merrie vertrouw ik in de bak 100% ook met iemand anders erop, maar buiten kan ze nog wel eens gek doen.
Daarbij zou ik het sowieso al moeilijk vinden om de zorg over te dragen, dus als je vertrouwen dan zo beschadigd wordt is dat wel een klap.

Hier zie ik op straat ook overal zwangere vrouwen, hoop dat ik vanaf augustus ook snel zwanger ben...

Bluppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 06:40

Het is hier echt 2 keer per dag bijlezen anders hou je het niet bij!

@Zahlina. Fijn dat je de luxe hebt om te stoppen met werken. Stress is slecht voor je droppie.
@DQ & Rinske Je werkgever krijgt al jou ziekte dagen nav een zwangerschap vergoed via het UWV. Ik ben nu ook 35% "afgekeurd" terwijl ik volgens mij nog niet eens zo zwaar werk heb. (beveiliging) Ik werk daardoor nog maar 3 dagen en dat is mij en mijn kleine wondertje goed bevallen.
@Fanci_mike Wat een onverantwoord persoon. Die zou ik ook aan de kant zetten. Het is voor haar gevaarlijk maar ook zeker voor je lieve knollie!

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 07:19

Goed dat het exit is fanci! Voor hetzelfde geld was er wat gebeurd....

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 07:44

@Zahlina, Mooi dat je zo toch nog iets kan doen, maar wel op je eigen tempo!! Kan me voorstellen dat met die misselijkheid die vissengeur vreselijk is! En als het financieel mogelijk is om niet te werken, zou ik dat ook doen ;) Die fruitboomgaard + kruidentuin die je aan het maken bent klinkt geweldig *jaloers*!
@DQ: He wat balen!! Mag ik vragen wat voor werk je nu doet? En is er
@Rinske, volgens mij zijn werkgevers verplicht om je indien nodig aangepaste werkzaamheden aan te bieden bij zwangerschap, en anders kun je inderdaad (gedeeltelijk) afgekeurd worden volgens mij.
@Fanci_mike: Pff, hoe stom kun je zijn! Ik snap echt niet dat iemand dat zo achter je rug om gaat doen, alsof je er niet alsnog achterkomt.. Heel onverantwoordelijk!

loonew

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 07:56

Jeetje, als jullie elke dag tot 3 uur snachts doorgaan Moët je binnnekort 3 x bijlezen! @ fanci_mike jeetje wat een stomme koe! Maar goed dat t gelijk klaar is! Als je dat nadrukkelijk heb aan gegeven, eerlijk gezegd had ik al gezegd dat ze beter een hobbelpaard kan kopen, als je niet eens in de bak kan rijden!

loonew

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 09:15

Zie net dat t er best naar geschreven staat! Me laatste berichtje!maar het is hartstikke sarcastisch bedoeld hoor!

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 10:08

sarcasme viel niet op hoor hahahahahahahahaha

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 10:46

@rinske als jij wegens zwangerschap gerelateerde klachten in de ziektewet komt dan krijgt jouw werkgever alles vergoed. Denk dus vooral aan jezelf, bekkenklachten moet je echt serieus nemen anders kun je er nog lang na je zwangerschap last van hebben. Ik heb het tijdens mijn vorige zwangerschap ook gehad. Heb er ook lang ermee doorgelopen omdat ik me niet aan wilde stellen, maar hierdoor uiteindelijk met 26 weken zwangerschap grotendeels thuis komen zitten. Mocht nog twee ochtenden op therapeutische basis werken (tegen de verveling) en zelfs dat was soms te zwaar. uiteindelijk zat ik met tweeëndertig weken volledig thuis.

@fanci, wat vervelend van jouw bijrijder. Omdat ik al dat gedoe met bijrijders en afhakende verzorgsters niet zag zitten heb ik mijn paard de vorige keer in training gezet bij de pensionstal waar ze staat. Ik weet dan zeker dat ze iedere dag top verzorgd en netjes gereden wordt en dat tekening gehouden wordt met mijn wensen. Zodra ze terug is van de hengstenhouderij zet ik haar weer in training.

Ben net weer bij de vk geweest. Alles was goed met onze kruimel. Ben zelf soms nog wel misselijk, maar het wordt al steeds minder. Dat mag ook wel want ben morgennvijftien weken zwanger.

amenicora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 10:58

Pffoee oke weer aantal pagina's doorgewerkt en waarschijnlijk weer een paar dingen vergeten waar ik op wilde reageren haha.

@Fanci, pff nou zo'n bijrijder ben je liever kwijt dan rijk! als er wat gebeurd met haar draai jij er voor op en dan hebben we het nog niet over je paard! :n

@ zahlina, geweldig die fruitbomen, misschien moeten we je maar een kersenboom opsturen? Wel lekker hor als je eigenlijk zelf kan inplannen wanneer je wel en niet wilt werken. *\o/*

@ DQ & rinske werkgevers zijn idd verplicht om je werktijden en dergelijke aan te passen als het niet gaat! ik zou naar je arts stappen als ze niet willen luisteren._-:(

@ Joanne, lekker shoppen voor ene vette nieuwe bril! B-)

@neres, Spannend hoor!

@loonew sarcasme druipt er ook niet af ofzo.. :=

@Esplendido, Super dat het goed gaat met de kruimel!

Oke en als laatste een update over mijn hekseloog (uhum ik bedoel gyno) ~~}>
Ik werd gisteren ineens gebeld.. ja ik bel u even omdat ik graag wil dat u over 2 weken een nieuwe poli afspraak maakt.. uuhmm oke.. ik moest in eerste instantie de 21e bellen voor uitslag onderzoek en nu ineens de 26e weer op de poli :?

Ik snap er gene hol meer van iig. mevrouw heks was iig een stuk vriendelijker aan de telefoon dan in de kliniek. dus mensen ik ben benieuwd...

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 12:02

Ben er weer! Loonew, weet je, ik wilde haar best de kans gunnen om te leren van mijn paard, maar niet op deze manier. Dat je het sarcastisch bedoeld zie ik wel, maar vind het toch een beetje gemeen om haar dan gelijk zo neer te zetten, dat verdiend ze ook niet, ze heeft echt wel heel erg haar best gedaan. Ze begrijpt echter gewoonweg niet waarom ik het niet waardeerde, en ook niet zo goed waarom ik haar geen tweede kans gun. Maar we denken blijkbaar toch heel anders...

Maak me blij esplendido, zit ik hier een beetje vo verlangen uit te kijken naar 12 wk omdat dan de misselijkheid weg zou gaan trekken, vertel jij doodleuk dat je met 15 wk nog misselijk bent!
Saffier, zeker weten dat jij straks ook met een buikje door het leven gaat, nog heel effies geduld hebben ;-)
Had vanmorgen cursus, en je mag daar niet eten :-( wat een ellende zeg, dan voel ik me echt zwaar k*t...

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 12:20

Het wordt wel minder hoor na de twaalf weken. Ik heb nu maar af en toe dat ik nog misselijk ben.

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 12:23

Fieuw!!

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 12:24

Ik was tot een week of 12 echt misselijk tm een week of 16 af en toe
Een vriendin van mij was 9 maanden lang misselijk en spugen

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 12:27

Dan zal ik maar niet vertellen dat ik tot vorige week vrijdag (19+4 weken) nog elke dag heb overgegeven := O:) ?

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 12:28

NEEEEEEEEEE!!!!!!! *stop vingers in oren lalalalalalalalalalala!*

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 12:32

Ok, dan zal ik het niet vertellen :P :P :P .

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 12:39

Goedemorgen Dames.

Franci heb je nog een beetje kunnen slapen?
En balen dat je niet mochten eten bij de cursus.

Joanna, ben blij dat de operatie goed verlopen is. Ik hoop dat je er nu niet te veel last van hebt.

Over misselijkheid, collega'tje van mij is met beide kinderen de gehele zwangerschap misselijk geweest, behalve de 8ste maand, ipv aankomen is zij beide zwangerschappen 8 kilo kwijtgeraakt. Maar zij was wel een uitzondering.

Een kerstboom op sturen, tis raar maar rond kerst kan je hier overal kerstbomen komen, niet dat ik kerstverviering heb. Vind het namelijk nog steeds heel erg raar om kerst te vieren terwijl je in bikini kan rondlopen.
Ja mijn fruitenbomen en kruidentuin worden heel erg gaaf. Tis eigenlijk allemaal als grapje ontstaan. Vriendlief en ik vinden tuinieren helemaal niets omdat het vaak alleen maar voor het zicht is en niet echt nuttig dus toen hebben we maar bedacht om een eetbare tuin te maken en we vinden het beide nu leuk.
En ik beken het is ook heel erg lekker, ben ondertussen verslaafd aan basilicum/munt thee, aardappelen uit de oven met verse kruiden, gooi overal waar ik het kan bedenken kruiden door.
Mocht ik straks weer zwanger zijn dat heb ik voldoende kruiden om mijn maag rustig te houden, misselijkheid te verminderen etc etc.
Maar ja ondertussen zitten we alweer 2 maand te wachten totdat de zaden aankomen, de post is hier zo traag.

loonew

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 12:39

na deze verhalen, weet ik niet meer zeker of ik het wel wil hahaha, ik doe altijd zo lang mogelijk me braaksel weg denken hahaha blijf liever de hele dag misselijk dan dat ik het er uit gooi!

amenicora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 12:46

@ Zahlina ahahah neee KERSENBOOM :P aangezien je ze niet meer lekker vind als ze zo opgestuurd worden

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 12:53

Lol.. Lezen op de vroege morgen is ook een vak apart...
Mmmmm kersenboom, ja!!!!
Alleen weet ik niet of die ons klimaat leuk vind, ook aardbeien werkt niet.
Gelukkig net een soort framboos gevonden die het hier wel doet!!!!!!

amenicora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 12:58

Proberen waard toch :P
Hmm frambozen! pfoee die kan k blijvwen eten (ben zelf echt een fruitfreak)
Ik zag hier laatst een pakket bij de ranzijn waarin 4 verschillende soorten frambozenzaden zaten voor in de tuin. <3

Helaas wonen we voorlopig nog in appartement en ziet Jordy een woeker/hang frambozenstruik niet zitten op ons balkon _O-

loonew

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 13:03

kersen moet toch juist in de warmte?

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 13:15

Hier geen verstand van fruit-bomen-struiken etc.... alleen het opeten van de vruchten gaat aardig ;-)
Wil ananas ook niet leuk groeien daar Zahlina? (heb nog redelijk geslapen, alleen wat kort...)
Wat ik zelf op st maarten ook superlekker vond was guavaberry sap (of hebben ze me wat wijs gemaakt?)

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 14:49

Ik wilde dat ook een paar fruitbomen maarja manlief niet...

Fanci, jammer van je bijrijder. Ik heb dat de mijne ook nadrukkelijk gezegt wat wel en niet mag en tot nu toe nog geen problemen.

En voor ons is het weer ongeveer HET moment

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 14:50

Dus, wat doe je hier? ;-)