Hardlopen, wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe vaak loop jij gemiddeld hard?

minder dan 1x per week
37 (11%)
1x per week
35 (11%)
2x per week
97 (30%)
3x per week
106 (33%)
meer dan 3x per week
41 (12%)

Totaal aantal stemmen: 316

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 09:14

Iedereen goed bezig hier! Ik heb gisteren ook weer een training van 1,5 uur gehad. In totaal een kilometer of 8 gelopen en daarnaast allerlei oefeningen enzo...

Mijn motivatie was ook door bij een groep te gaan trainen (studentensportvereniging) Hierdoor ga je vooruit, je gaat toch met die groep mee. En aangezien je het wil bijhouden ga je dan zelf toch ook eerder tijd maken om zelf te trainen

Anoli

Re: Hardlopen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 10:06

Zo vanavond weer lekker een rondje met evy lopen.
Les 10 dit keer dus ben benieuwd, zoveel zal er niet veranderen denk ik.

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 10:15

Phylos schreef:
Iedereen goed bezig hier! Ik heb gisteren ook weer een training van 1,5 uur gehad. In totaal een kilometer of 8 gelopen en daarnaast allerlei oefeningen enzo...

Mijn motivatie was ook door bij een groep te gaan trainen (studentensportvereniging) Hierdoor ga je vooruit, je gaat toch met die groep mee. En aangezien je het wil bijhouden ga je dan zelf toch ook eerder tijd maken om zelf te trainen

Wat een leuke manier om te trainen!

Ik heb gister ook een klein rondje gelopen. 3,4 km in 20 minuutjes. Had geen zin in een groot rondje :o

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 13:15

Even 3 blz bijgelezen :)

Eleandra schreef:
Ik heb net na een pauze van 4 weken (vakantie in IJsland :D ) les 25 van Evy gelopen en het ging goed! Totaal niet moeilijk mee gehad en nog even 5 minuutjes extra gerend omdat ik door een nieuwe route wat ver van huis was. Ben blij dat de conditie niet zomaar weer weg was.

Wow..hoop dat ik dat ook heb na 2½ week Italië! :) kan alleen in de 1e vier dagen in de fitness van t hotel, de hotels erna hebben dat niet :=
Kaitlyn schreef:
Ik ben vanmiddag begonnen met les 1 ( :o ) van Evy en het ging harstikke goed! Was samen met de hond gaan lopen (die moet namelijk wat kilootjes kwijt) maar wat een spring in het veld is zij tijdens het lopen zeg. :')

Was met de auto naar het bos gereden en willekeurig wat paden ingerend en gelopen maar toen m'n les was afgelopen wist ik niet meer precies waar ik was. Wel de auto terug kunnen vinden maar met een flinke omweg merkte ik later. Heb er 3 kwartier over gedaan. :=

Hihi das niet zo handig :P maar als je maar lekker hebt gelopen toch! :

nanoetje schreef:
Ik heb vandaag les 16 van Evy gelopen, de eerste keer 7 minuten achter elkaar en het ging eigenlijk heel goed. Ik dacht van te voren dat ik er wel helemaal aan zou gaan als ik maar liefst (:o ) 7 minuten zou gaan lopen maar nee, het ging goed. Ik ben nu heel blij en ga morgen/donderdag de volgende les lopen. Gek, ik vind hardlopen eigenlijk heel leuk :D

Dat had ik ook met de eerste keer 5 minuten, ik dacht echt dat het niet zou lukken, maar ’t ging best!

Goldie schreef:
Ik heb hema hardloopsokken, action had alleen mannenmaten.

Ik mag morgen weer. Had mijn rondje weer uitgebreid, nu 6 km denk ik...

Goed bezig! :) Maken hardloopsokken echt veel verschil? Ik loop gewoon met gewone sokjes maar heb eigenlijk nergens last van….

Ik heb gisteren les 13 gelopen van Evy! :) daar zit voor het eerst 5 minuten in (4-5-5-4) ..ik dacht van te voren echt.. ik ga zo doood :P ....maar het viel heel erg mee...! alleen tijdens de laatste 4 minuten had ik het een beetje gehad... :+
Vrijdag les 14 is mijn planning! :)

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 13:42

Ik vond het toch wel fijn, net even wat meer steun. Liep ook met gewone sokken eerst, geen last maar dit voelt toch lekkerder :j
Je gaat ook lekker Iris, over een tijdje gaan we dan gewoon lekker samen wedstrijdjes lopen!!!
Ik ga vanavond voor les 23, 11-11-8 :)

Ik loop trouwens ook op nike's, wel apart dat ze dus breed zijn want heb juist smalle voeten :P Heb toen ook op een loopbaan gelopen en dat is gefilmd en daaruit kwamen deze schoenen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 13:50

Ik heb maar 1 paar (roze :P) loopsokken, zijn wel fijn zonder naden ... maar eigenlijk heb ik met gewone sokken ook nergens last van.

Heb 'simpele' Kalenji schoenen (kiprun 1000 AW):
Afbeelding
Die zaten uiteindelijk toch het prettigste ... zijn ook vrij smal schoenen, vind dat wel fijn. Ooit een filmpje gemaakt, dus ik wist wel wat voor schoen ik nodig had. Maar anders is het wel aan te raden een filmpje te laten maken :j En als je perse wilt beginnen, maar geen fatsoenlijke sportschoenen hebt, bij decathlon zijn de goedkoopste geloof ik 15 a 20 euro .. dat is altijd nog beter als iets wat niet gemaakt is om te hardlopen. Ik zag pas iemand op allstars voorbij komen, die heb ik even voor gek verklaard!

Nu heb ik net bedacht dat ik morgen weer ga, maar nu ik dit topic zie krijg ik zin om straks al te gaan. En dan in mijn langzame broek, dan hoef ik niet zo mijn best te doen :') Maar vind het beetje lastig weer, tshirt zonder jasje genoeg ... of toch wel erbij aan voor het eerste stuk wandelen?

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 13:56

Bij mij hebben ze toen der tijd niks gefilmd/gemeten/whatever, dat wil ik voor een volgende keer wel heel graag :j Gelukkig zitten deze schoenen super fijn. Ik heb even gekeken naar wat de soort die ik heb nou eigenlijk inhoudt en ik heb stabiliteitsschoenen. Doordat ik dus niet heen en weer wiebel op mijn voeten zoals wat ik normaal heb als ik loop (ene stap aan de binnenkant van mijn voet, of in het midden, dan buitenkant etc. ) gebruik ik weer net even andere spieren dan normaal.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 14:14

:wave:

Vanmorgen les 2 gelopen van m'n app en het ging weer lekker. Heb meer conditie dan ik dacht en dit keer wat dikkere sokken aan en dus geen last van blaren.
Morgen bij de Action of sportwinkel maar even kijken voor sportsokken.

Ik loop op Asics met dempende zool en gelinlegzooltjes.

Vrijdag ga ik les 3 lopen. Vind het ook echt leuk en een beetje jammer dat ik niet elke dag mag. :+

tassie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 14:17

Wordt best verslavend heh hahahhah

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 14:18

Ja echt! Het voelt ook goed om wat te doen. :j

tassie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 14:54

Ik ga vanavond lekker weer. Hoop dat het wel wattt droger wordt

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 14:59

ik heb deze:

Afbeelding

Alleen wat hier geel is, is bij mij roze en wat roze is, is bij mij blauw.. Iedereen vraagt of ik ze gekocht heb vanwege de kleurtjes, flauw!

lopen in de miezer is wel lekker hoor! Zit er veel zuurstof in de lucht.

Ik ga vrijdag de 13km doen, doel is binnen 1.15... Zondag weer voor het eerst sinds mn blessure mn racefiets uit het stof trekken, zn zin in!!! (daar ligt mn hart, lopen is niet mijn ding..)

tassie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 15:03

Miezer vind ik ook niet erg maar echt regen wel.......als ik er eenmaal in loop niet erg maar om te moeten starten met regen vind ik vreselijkkkk

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 15:05

jaaa en je voeten als je sokken nat zijn, dat is nog het ergste! haha

tassie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 15:06

ja bleghhhhhhhh....dus duimen voor droog weer :D

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 15:07

het trekt door naar het noorden, einde van de middag is op een paar plekken na alles droog dacht ik... ik ga voor je duimen :D

tassie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 15:08

Heeeel fijn......blijven duimen :+

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 16:25

idinn schreef:
Ik Nu heb ik net bedacht dat ik morgen weer ga, maar nu ik dit topic zie krijg ik zin om straks al te gaan. En dan in mijn langzame broek, dan hoef ik niet zo mijn best te doen :') Maar vind het beetje lastig weer, tshirt zonder jasje genoeg ... of toch wel erbij aan voor het eerste stuk wandelen?

Je langzame broek? :+

Ik hoop ook dat het droog blijft, iig tot halverwege. Van de week was wel lekker, liep in het bos met de regen... Hmm rook zo lekker :Y)

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 16:27

Zolang je maar zoveel mogelijk droog weer hebt als je wind tegen hebt :D
Ik rende vorige week met een pet op, dat scheelde al veel, dan heb je ook geen idee van de regen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 17:27

Goldie.. ja m'n broek voor de fitness, gewoon model en stof huisbroek. Dat noemen ze op de club in de hardloopgroep van m'n pa langzame broeken. En m'n strakke tight is dan m'n snelle broek. Als ik die aan heb krijg ik ook het gevoel dat ik nog meer mijn best moet doen. Omdat het er dan zo "echt" uitziet haha. Net anderhalf uur in het park gewandeld, dus morgen pas hardlopen. Als ik wat langer kan wel hele mooie plekken gezien (terugvinden wordt lastig ben willekeurig paden ingewandeld).

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 17:59

idinn schreef:
Goldie.. ja m'n broek voor de fitness, gewoon model en stof huisbroek. Dat noemen ze op de club in de hardloopgroep van m'n pa langzame broeken. En m'n strakke tight is dan m'n snelle broek. Als ik die aan heb krijg ik ook het gevoel dat ik nog meer mijn best moet doen. Omdat het er dan zo "echt" uitziet haha. Net anderhalf uur in het park gewandeld, dus morgen pas hardlopen. Als ik wat langer kan wel hele mooie plekken gezien (terugvinden wordt lastig ben willekeurig paden ingewandeld).

like! hahaha

scheelt trouwens wel een goeie broek, heb ook een heerlijke joggingsbroek maar die wordt echt zwaar als je flink aan het zweten bent! Het is wel grappig dat op CPC in de 5 en 10 km iedereen met gepimpte hardloopsetjes aan liep, alles net nieuw en uit de verpakking. Terwijl bij de halve en hele marathon gewoon eenvouwdige trainingsbroeken de overhand hadden

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 18:03

Dat is vaak zo, die marathonlopers hebben t allemaal al een keer gezien/gedaan en de 5 en 10 km zijn vaak beginnende lopers

Norton

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 18:22

Net ff buienradar gecheckt en ik durf het aan om zo een ronde te gaan. Klopt bij de 5 en 10 zie je vaak van die mooie pakjes zoals ik dat noem. Ik liep vorige week in een oude hema 3/4 broek met oud Nike shirt. Dus nee ben niet van de setjes.

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 18:34

Zometeen les 8 lopen , ik heb eigenlijk geen zin dus ik hoop dat het wel een beetje vlot gaat.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 19:26

Ik mag morgen weer! Wilde vanavond naar Decathlon maar vriendlief moest iemand gaan helpen klussen en heeft de auto mee... ggrrrr... Had mezelf een "echte hardloopbroek" beloofd omdat ik 4 weken heb volgehouden (op 6 dagen na toen ik onwijs last had van mn nek) Maar helaas....... misschien morgen dan maar! Net 30 min crosstrainer gedaan, ben toch zo blij dat ik dat gevaarte heb gekocht! Van de winter ga ik hem vast wel meer gebruiken als dat ik nu doe omdat ik hier al snel het buitengebied in moet rennen en ik overdag meestal aan het werk ben. Dus in het donker is niet zo'n hit!

Ik heb roze Asics.... met gel zool. Foto staat aantal pagina's terug.