Hier staat alles klaar voor 1-1 dat is de dag!!! Wel ironisch want toen ik begon met afbouwen wist ik niet wanneer het klaar zou zijn! Maar het is goed zo, heb er vrede mee! Lijf is klaar voor een nieuwe fase! Had alleen gehoopt nu toch ff een partij super verkouden te worden! Dat maakt het voor mijn idee toch makkelijker! Ik ga zo een rondje rennen! Kerstkilo's tekenen zich op mijn buik!
IngridB
Geplaatst: 27-12-12 13:22
Ben nu bijna 10 maanden gestopt en met kerst een paar trekjes genomen. Maar gadverdamme zeg....wat verschrikkelijk goor . Leek wel of ik een volle asbak had opgevreten . Nee laat maar met die peuken. Ik weet nu dat ik definitief gestopt ben....noooooooit meer een peuk voor mij
Ik heb afgelopen weekend weer vreselijk gespijbeld
Was bij ons beneden in de kroeg en er was een groot feest en ik was best wel niet nuchter meer en er werd veel gerookt, ik kreeg steeds sigaretten aangeboden van iedereen en heb steeds alles maar aangenomen
Ik zeg ook niet dat ik nooit meer ga roken daarom! Zelfkennis hahaha op een feestje mag het best nog een keer. Maar ga niets meer kopen en ik huis houden, dat zou denk ik te verleidelijk zijn.
Maar het gaat me veel makelijker af dan ik gedacht had, tot nu toe. Vooral de eerste 2 dagen vond ik wat lastig. Maar denk niet dat ik er nog ooit mee begin. Ik voel me heerlijk schoon op 1 pf andere manier en oja ik ruik zoveeel meer!! Word er soms helemaal gek van :p
amazone77
Geplaatst: 27-12-12 20:54
lillytjuh schreef:
@amazone: weet zeker dat het nu goed komt!!! Hoe is het met jou verder?
ik ga 2 januari stoppen! Heb er zo genoeg van, maar zie erg op tegen het stoppen. Ik weet van de vorige poging dat ik helemaal nerveus werd van het niet-roken en dat ik veel afleiding zocht. Ik werd van dat zoeken van afleiding erg moe van mezelf (bleef maar poetsen, wandelen, fietsen). Hebben jullie nog tips? Hoe lang zou dat duren? Het zou mij veel rust geven als ik weet dat het 1 dag, drie dagen of 1 week duurt, dan kan ik me daarop instellen. Juist het niet weten hoe lang de afkick-verschijnselen duren maakt het zo lastig!
ik heb wel gehoord dat je bij de tweede keer stoppen hele andere ontwenningsverschijnselen (of helemaal geen) dan bij de eerste keer. Dus kan goed zijn dan je er nu niet eens last van krijgt
ik had het ook wel een beetje hoor, vooral eerste 2 dagen. nu is het minder (zit nu volgens mij op dag 9) en heb ik het met vlagen. Ik probeer dan te gaan hardlopen of afleiding te zoeken idd..
ik ben ooit 10 jaar gestopt met roken en ik had toen volgens mij twee/drie dagen moeite, daarna niet meer. Maar toen ik een paar maanden geleden zou stoppen werd ik dus na een paar uur al helemaal hyper en had het gevoel dat ik droomde ofzo. Heel raar. Ik was nerveus en heb dezelfde dag alweer een sigaret opgestoken, nog geen dag gestopt dus! Jij gaat dan hardlopen en afleiding zoeken, dat deed ik dus ook (niet hardlopen dan, maar wel andere lichamelijke bezigheden) en werd hier dus doodmoe van! Zou dit dan twee dagen duren ofzo?
Dat gevoel van dromen herken ik wel, dat had ik ook. Alsof ik high werd van het niet roken.. Bij mij duurde dit gelukkig maar paar dagen.. Geen idee of dat bij iedereen zo is maar lijkt mij niet dat dit weken kan aanhouden toch? Anders toch in overleg met de dokter stoppen als je erg last hebt..
dat klopt ja, een soort van high worden! Ik heb het er l met de dokter over gehd (over stoppen met roken dan) maar die wil dan pillen voorschrijven. Ik wil liever zonder chemische hulpmiddelen stoppen eigenlijk.
De tweede keer stoppen gaat me ook veel beter af dan de eerste keer. Toen had ik er echt veel moeite mee en smokkelde nog wel eens. Het was toen eigenlijk meer een verplichting (lastige ex) dan een vrijwillige keus. Nu ben ik vrijwillig gestopt, nu gaat het veel beter.
Halooeee ik voeg me hier lekker bij toe want! jaja ik ben nu pas 4 dagen gestopt met roken.. en miss kan ik hier nog meer motivatie uit halen.. en heb ik niet het idee tot ik de enige ben die het moeilijk heeft.. Mijn naam is Julia.. ik ben 21 jaar, ik rook al vanaf me elfe.. Ik ben vroeger veel gepest en wou erbij horen.. *domme ik*
Mag ik me ook melden Ik ga 5 januari stoppen, Word al zenuwachtig hij het idee, Maar wil het écht, En wil voorral niet falen..
Mijn motivatie, tja mijn gezondheid.. Mijn broer en zus en schoonzus zijn al gestopt Ik stop samen met mijn moeder en beste vriendin, En de druppel was toch mijn vader, Die overleden is aan k*nker
Echt een beloning heb ik nog niet, Die moet ik wel echt zoeken, Moet wel een goed doel hebben,
Verder doe ik het gewoon in 1 keer, Mijn paarden zullen veel bewegen Mijn honden zullen veel wandelen En ik ga beginnen met hardlopen..
Ik ben benieuwd.... en ik hoop hier uit ervaringen te delen En motivatie er uit te halen..
Sorry voor de dames die nu roepen ik ga dan en dan stoppen, maar mijn ervaring is hierbij echt: LUKT NIET !
Als je wilt stoppen: DOE HET NU !
Ook valt het me op dat juist de gene die nog erg kort gestopt zijn nog heel makkelijk verwachten het vol te gaan houden. Mijn ervaring is toch echt dat het echt niet meevalt.
Ik ben denk ik 2 maanden gestopt en dit gaat me de grootste tijd erg goed af. Echter moet ik mezelf nog steeds een roker noemen en ben ik er nog steeds erg vatbaar voor.
De eerste dagen ga je de lichamelijk verslaving merken (ben wel eens bij een eerdere poging enorm verkouden geworden, keelpijn etc. omdat de stoffen uit je lijf gaan). Dit vond ik persoonlijk niet de moeilijkste momenten. Op langere termijn kom je ook de 'zwakke' momenten tegen..
Ik persoonlijk ben echt een stress en gezelligheidsroker.. Dus met een drankje of tijdens een ruzie ofzo, wil ik nog altijd naar een sigaret graaien. Dit vind ik moeilijker te weerstaan dan dat ik het de eerste dagen vond.
Ik stop samen met mijn moeder en beste vriendin, Of het zo wel of niet lukt zie ik dan wel..
Zoals je zelf ook zegt bij mij zijn dat ook de moeilijkste momenten, Stress, en voorral het uitgaan.. Maar goed die dingen probeer ik ook gewoon te vermijden, En voor stress maar een andere uitweg zoeken inplaats van roken!
Het scheelt dat ik niet zo heel veel rookte, dus ik heb vandaag maar 1x echt zin in een sigaret gehad en dat is nu weer gezakt gelukkig.
Morgen zie ik een aantal vriendinnen die nog wel allemaal roken, wordt een uitdaging voor me. Als ik een sigaret zie/ruik dan wil ik gelijk roken. Dus ik zal wel gaan zitten kwijlen hahaha
Ik ga ook beginnen met hardlopen. A.s. vrijdag heb ik daar als het goed is wel even tijd voor.
Ook ik heb dag 1 er bijna opzitten nu. Ik heb momenteel een moeilijk moment, maar dat komt omdat ik net heb gegeten.
Hier in huis wordt nog gewoon gerookt, dus dat maakt het ook niet makkelijker allemaal. Tevens rookt mijn vriend ook nog, maar hij heeft gezegd dit niet te doen waar ik bij ben. Momenteel heb ik geen last van afkickverschijnselen oid, ik ben eerder gestopt met roken, toendertijd met nicotinepleisters, toen had ik wel veel last van afkickverschijnselen, nu ben ik cold turkey aan het stoppen en eigenlijk bevalt me dat een stuk beter. Met de nicotine pleisters had ik nog steeds het gevoel dat ik niet gestopt was met roken, omdat ik de verslaving nog steeds voedde, ik kan natuurlijk nog niet veel zeggen over het stoppen met roken, maar ik ga héél hard mijn best doen.