KarinvdM schreef:Dan ga je toch even zitten met een lekker bakkie thee Jolandje, of maak en lekkere en gezonde smoothie en kijk daarna weer verder. De dag is nog lang.
ja dat doe ik dan ook, maar ik baal dan dat het niet even kan afmaken
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Bassenqua schreef:Ik begin aan de hand van dit topic toch ernstig te twijfelen of ik wel Fybro hebAlhoewel er veel klachten overeen komen, extreme vermoeidheid, verzuring van de spieren, krampen in de spieren, stijf en stram, prikkelbare darmen en idd een prikkelbare blaas. Daarbij ook nog 2 hernia's en een versleten knie vol artrose en versleten handen vol artrose.
Maar als ik zie wat voor lichamelijk werk ik dagelijks verzet krijg ik nu ernstige twijfels. Ja ook ik heb last na een dag buffelen en heb daar de komende twee dagen ook extra last van maar zolang ik maar bezig blijf is het voor mij best te doen. ... Ja natuurlijk ben ik na zo'n dag versleten, doet alles zeer en ben ik dood en doodmoe en ben ik de volgende dag niet veel meer waard maar toch....zodra ik weer ga starten gaat het langzaam aan weer beter. Juist als ik ga zitten krijg ik extra klachten van mijn spieren.
Dit staat zo haaks op wat ik hier lees dat ik nu echt serieus twijfels begin te krijgen of er bij mij niet iets anders speelt. Ben al op vele dingen getest maar alles wordt negatief getest totdat ik bij de reumatoloog kwam en na de echo's en röntgenfoto's de uitslag Fibro kreeg.
JonneN schreef:Vaak naar de wc moeten. Als je wat gedronken hebt, vlak daarna al naar de wc moeten... dat soort dingen. En als je moet, dan moet je ook écht en kun je het niet lang ophouden (althans, dat houdt het voor mij in).![]()
Pas wel op dat je geen blaasontsteking hebt, laat dat wel even uitzoeken. Want als je daar te lang mee doorloopt, kan dat wel kwaad.
JonneN schreef:Niet twijfelen hoor. Natuurlijk is het altijd goed om zelf even na te gaan of je diagnose klopt, als je je hier prettig bij voelt. Maar wat jij schrijft, geldt voor mij precies hetzelfde. Zo lang ik op gematigd tempo bezig blijf, kan ik bergen werk verzetten. Zodra ik dan last heb, moet ik vooral niet daaraan toegeven en stil gaan zitten, want dan wordt het alleen maar erger.
Het is juist jammer dat dat wel de natuurlijke reactie is op pijn. Ik wil hiermee helemaal niemand tegen de schenen schoppen, maar ik merk in mijn omgeving dat mensen gauw geneigd zijn om toe te geven aan de pijn als die er is, en op momenten dat het goed gaat, juist teveel te doen. Het is nou juist de kunst om de pieken en dalen weg te halen uit je leven, maar om op dagen dat je meer pijn hebt, net zoveel te doen als op de dagen dat je weinig pijn hebt, waardoor die pijn meer constant blijft en niet meer zo piekt. Doe niet elke dag enorm veel, maar verdeel alles in gelijke delen.
Voor mij werkt het perfect...
Bassenqua schreef:Ik begin aan de hand van dit topic toch ernstig te twijfelen of ik wel Fybro hebAlhoewel er veel klachten overeen komen, extreme vermoeidheid, verzuring van de spieren, krampen in de spieren, stijf en stram, prikkelbare darmen en idd een prikkelbare blaas. Daarbij ook nog 2 hernia's en een versleten knie vol artrose en versleten handen vol artrose.
Maar als ik zie wat voor lichamelijk werk ik dagelijks verzet krijg ik nu ernstige twijfels. Ja ook ik heb last na een dag buffelen en heb daar de komende twee dagen ook extra last van maar zolang ik maar bezig blijf is het voor mij best te doen. Voorbeeld : vorige week heb ik op 1 dag 25 stallen uit gemest, een 35 hooiruiven en hooinetten gevuld,van 40 paarden poep van het land gehaald, alles weer van vers water voorzien etc, hier ben ik van 9:00 tot 19:00 mee bezig geweest met kleine pauzes tussendoor. Ja natuurlijk ben ik na zo'n dag versleten, doet alles zeer en ben ik dood en doodmoe en ben ik de volgende dag niet veel meer waard maar toch....zodra ik weer ga starten gaat het langzaam aan weer beter. Juist als ik ga zitten krijg ik extra klachten van mijn spieren.
Dit staat zo haaks op wat ik hier lees dat ik nu echt serieus twijfels begin te krijgen of er bij mij niet iets anders speelt. Ben al op vele dingen getest maar alles wordt negatief getest totdat ik bij de reumatoloog kwam en na de echo's en röntgenfoto's de uitslag Fibro kreeg.
Het enigste wat ik slik is Chelated Magnesium, Q10 en Vitamine C, ik hou op geen enkele manier rekening met voeding en doe dus eigenlijk alles verkeerd maar toch functioneer ik naar mijn idee op deze manier het beste! Weet het even niet meer!!!
Deugenietje schreef:JonneN schreef:Vaak naar de wc moeten. Als je wat gedronken hebt, vlak daarna al naar de wc moeten... dat soort dingen. En als je moet, dan moet je ook écht en kun je het niet lang ophouden (althans, dat houdt het voor mij in).![]()
Pas wel op dat je geen blaasontsteking hebt, laat dat wel even uitzoeken. Want als je daar te lang mee doorloopt, kan dat wel kwaad.
Dat komt bij bekent voor. Heb je ook weleens dat je het heel lang kan volhouden en dat het daarna steeds heen moeten?
...
Deugenietje schreef:Team_Sublime schreef:Via via heb ik een tip gekregen die ik graag zou willen deken.
Sinds deze week slaap ik met een elektrisch onderdeken. Heerlijk warm wakkerworden sochtends en houd me spieren een stuk minder stijf in de ochtend
Dit doe ik ook. Doe jij hem van te voren aan of als je op bed ligt?
Team_Sublime schreef:Via via heb ik een tip gekregen die ik graag zou willen deken.
Sinds deze week slaap ik met een elektrisch onderdeken. Heerlijk warm wakkerworden sochtends en houd me spieren een stuk minder stijf in de ochtend
LisaLuna schreef:Team_Sublime schreef:Via via heb ik een tip gekregen die ik graag zou willen deken.
Heb ik ook heel fijn maar krijg er sinds kort huid uitslag van van de warmte.