Krachttraining voor vrouwen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jildau

Re: Krachttraining voor vrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 12:42

Maar waarom HK? Ik vind het juist leuk om hier alleen over sport te lezen en niet over koetjes en kalfjes..

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 12:43

Jildau schreef:
Maar waarom HK? Ik vind het juist leuk om hier alleen over sport te lezen en niet over koetjes en kalfjes..

dat kan toch ook in een HK?
maar ik denk niet dat het wordt toegestaan om hier een gezellig kletstopic te houden (over de sport)
want dat hoort niet op MW thuis ;)

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 12:44

Jildau schreef:

Dit topic kan natuurlijk altijd gewoon door blijven gaan over sport, maar soms is het ook leuk om mensen die samen de zelfde passie/sport delen ook over andere kunt spreken zonder dat je offtopic gaat en dit topic dan opslot wordt gegooit, zou een beetje zonde zijn

Ojajoh was me voor :')

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 12:46

Okee ik begrijp het wel maar wel erg jammer!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 12:50

Jildau schreef:

nee joh gewoon gezellig meedoen ;)

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 13:00

Ik wil wel mee naar HK als we elkaar maar tips enz kunnen blijven geven...
Heb wel vaker een vraag en in je eentje weet je toch minder als met meerdere bij elkaar!

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 13:02

Waarom niet 2 topics naast elkaar?
Is voor iedereen gemakkelijker en blijft dit topic ook laagdremperliger voor mensen die vragen hebben of ervaringen willen delen toch? :)

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 13:03

Ik train mijn armen en benen en buik
De sessies van bv 3 keer 15 herhalingen dus daar ben je zo mee klaar
Ik klets niet met krachttraining ik ga door
Tussen de 3 sessies hou ik ook maar heel kort pauze paar seconden en dan weer door
Wil het zo rustig uitbouwen dus in de toekomst zal ik misschien wel langer bezig zijn

Hk topic vind ik ook goed hoor
Het is wel leuk als er een vast clubje over blijft
Titel:krachtige,fitte vrouwen #1
Ik wil hem wel openen hoor

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 13:05

Hanneke84 schreef:
Waarom niet 2 topics naast elkaar?
Is voor iedereen gemakkelijker en blijft dit topic ook laagdremperliger voor mensen die vragen hebben of ervaringen willen delen toch? :)

ja dat kan ook :D

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 13:11

Kom maar op met dat HK topic :D

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 13:13

Trainen jullie eigenlijk veel met apparaten, of niet? Want ik heb wel eens ooit echt geen tijd om naar de sportschool te gaan, en zou wel graag iets willen doen dan aan spiertraining :). Buikspieren bijvoorbeeld. Maar wat kun je nog meer goed trainen op de grond, zonder apparaat? (en het mag niet te veel ruimte kosten, want ik heb maar een kamertje van 12 vierkante meter :P)

En hoe trainen jullie je rugspieren?

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 13:15

SSDesign schreef:
*Kom ook weer even binnenvallen, las op het begin wel mee, wat gereageerd maar toen ging het toch wat snel :P*

_Kiki_ schreef:
Ik ga zo omkleden, wat in het huis opruimen en dan sporten. Gisteravond ook nog het luie zweet eruit gewerkt :D

Kiki, waar sport jij? Toevallig bij de Bongerd? Gezien je Voeding en Gezondheid studeert (ik studeer levensmiddelen :P).

Ik ben weekje niet helemaal lekker geweest. Ging vorige week donderdag sporten, maar na 2 minuten zweette ik me kapot. Voelde me daarvoor al niet lekker, maar dit was wel even het bewijs dat ik echt niet helemaal in orde was helaas. Paar dagen koorts gehad, maar nu gaat het weer beter, dus wil vanavond weer gewoon gaan :)

Ik sport inderdaad in de Bongerd! :j

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 13:16

SSDesign schreef:
Trainen jullie eigenlijk veel met apparaten, of niet? Want ik heb wel eens ooit echt geen tijd om naar de sportschool te gaan, en zou wel graag iets willen doen dan aan spiertraining :). Buikspieren bijvoorbeeld. Maar wat kun je nog meer goed trainen op de grond, zonder apparaat? (en het mag niet te veel ruimte kosten, want ik heb maar een kamertje van 12 vierkante meter :P)

Buikspieren kun je ook gewoon alleen op de grond doen..

Ik train vrijweinig met apparaten waarschijnlijk zijn wij nogal van de oude garde, en doen dus vooral heeeel veel met gewichten..

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 13:18

Ja buikspieren zijn voor mij bekend op de grond :)

Kiki, grappig dat je daar ook sport :) Wie weet kom ik je wel eens tegen, alleen heb ik geen idee hoe je eruit ziet :P

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 13:20

SSDesign schreef:

Ik train alleen met losse gewichten.
Hier kun je zien welke oefening voor welke spiergroep is http://www.fitness-island.com/

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 13:22

Hanneke84 schreef:
SSDesign schreef:

Ik train alleen met losse gewichten.
Hier kun je zien welke oefening voor welke spiergroep is http://www.fitness-island.com/

Wow ik kom best wel veel oefeningen tegen die ik ook doe :D

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 13:24

Alleen mijn taille en biceps train ik zonder aparaten
Buikspieren doe ik zowel met aparaat als op een matje op de grond
Zaterdag ga ik weer een les bodyshape doen en dan train je alles met losse gewichten

Jildau

Ojajoh schreef:
Jildau schreef:

nee joh gewoon gezellig meedoen ;)

Nee ik ben al actief in een HK topic, al erg lang. Heb geen zin om nog eentje bij te houden en bijlezen etc. Ik wil graag alleen dingen over sporten lezen, motivatie halen uit dit topic en tips. En resultaten zien van anderen bijvoorbeeld! Niet gemeen bedoelt maar ik heb geen zin om hele verhalen over het dagelijks leven te lezen, dat heb ik al in dat andere HK topic. ;)

Twee topics houden is dan beter inderdaad maar dit topic verwaterd dan toch.

Hanneke84

Ja is best wel een goede site vind ik :j
Alles goed te bekijken, veel info over manieren van trainen en schema's :)

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 13:27

Nou kan toch dit topic voor vragen etc
En een HK voor sporten en andere dingen
Mij maakt het niet uit
Word alleen flink bijhouden :j

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 13:28

HK hoeft van mij niet... vaak gaat het dan ook weer over andere dingen en daar heb ik te weinig tijd voor om alles netjes te lezen en te reageren. :+

Ik kreeg net door wat ik vorige week heb gedaan.
Volgens mij mist er één apparaat... maar dat kijk ik vanavond even na.

Dit is wat ik gedaan heb/blijf doen. Wil vanavond wel even kijken of daar voor andere spiergroepen oid nog wat bij kan.

10 min cross trainer (opwarmen)
kettlebell 8kg swing 3x sets 20 sec pauze 10 sec
kettlebell 12kg buik 3x sets 20 sec pauze 10 sec
pully rug 25kg 20kg 15 kg achter elkaar door gaan tussen 6 en 10 herhalingen uitkomen, anders meer gewicht. Dit geldt voor alle kracht oefeningen.
lat machine (brede stang naar beneden trekken) is beide boven 25-20-15kg
buik 3 sets 1x 15keer 1x 12 keer 1x 10keer
leg extension 25-20-15kg
leg curl 25-20-15kg ook hierbij alles achter elkaar door met steeds 5 kg eraf.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 13:28

Oh dat is inderdaad een handige site :) Bedankt voor de tip. Ga eens kijken naar oefeningen!

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 13:58

Ik ben juist veel op de apparaten met technogym (zijn er meer mensen die daar mee werken?), buikspieren doe ik wel op de grond. Heb nu gewoon zo'n beginners schema op mijn sleutel staan.

Kort donker haar met krullen, net afgeknipt maar dat zie je niet :') Heb nu vaak een bruine haarband in om te voorkomen dat mijn haar zo irritant in mijn gezicht wappert.
Doe jij ook meer dan alleen fitness of niet?

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 14:03

_Kiki_ schreef:
Ik ben juist veel op de apparaten met technogym (zijn er meer mensen die daar mee werken?), buikspieren doe ik wel op de grond. Heb nu gewoon zo'n beginners schema op mijn sleutel staan.

Kort donker haar met krullen, net afgeknipt maar dat zie je niet :') Heb nu vaak een bruine haarband in om te voorkomen dat mijn haar zo irritant in mijn gezicht wappert.

Nou als ik je denk te herkennen, dan zal ik wel even gedag komen zeggen :P Ik heb ook nog zo'n beginnersschema op mijn sleutel staan :). Wil dat binnenkort wel een keer gaan veranderen, maar ik vind dat ik nog een paar weken moet wachten.

Ik doe diverse dingen. Heb een tijd lang heel veel zumba gedaan, ben een tijd lang iedere week naar BOSU gegaan. Doe beide nog steeds wel af en toe, net als spinning, zwemmen, bommen en bodysculpt. Maar gezien de flexibele tijden van fitness vind ik dit toch het makkelijkst :)

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 14:05

SSDesign schreef:
_Kiki_ schreef:

Nou als ik je denk te herkennen, dan zal ik wel even gedag komen zeggen :P Ik heb ook nog zo'n beginnersschema op mijn sleutel staan :). Wil dat binnenkort wel een keer gaan veranderen, maar ik vind dat ik nog een paar weken moet wachten.

Ik doe diverse dingen. Heb een tijd lang heel veel zumba gedaan, ben een tijd lang iedere week naar BOSU gegaan. Doe beide nog steeds wel af en toe, net als spinning, zwemmen, bommen en bodysculpt. Maar gezien de flexibele tijden van fitness vind ik dit toch het makkelijkst :)

Off topic: Luca staat in je profiel <3 <3