ik wil geen kinderen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 12:08

InekeN schreef:
Mensen die zo goed kunnen beargumenteren waarom ze liever géén kinderen willen moeten die keuze gewoon zonder commentaar kunnen maken toch? Geen kind is erbij gebaat ongewenst te zijn.

Helemaal mee eens.
Overigens vind ik ook van mensen waarvan bekend is dat ze niet in staat zijn om een kind op te voeden, maar ook niet altijd even secuur zijn met hun anticonceptie. Als zij dan de keuze maken voor sterilisatie, dan vind ik het nogal arrogant van een arts die denkt het even beter te weten. Maar het gebeurt wel, en vaak ook.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 12:27

Nou net weer hoor, we krijgen het over kinderen op het werk en drie (!) collega's die alledrie beweren dat ik nog wel van gedachten verander :roll:. Altijd zo knap dat mensen denken mij beter te kennen dan ikzelf. Zo asociaal om gewoon maar voorbij te gaan aan mijn gevoel van het niet willen van kinderen en net te doen alsof dat belachelijk is ;( .

Ik zeg dus weer braaf en lichtelijk geïrriteerd dat ik inmiddels 32 ben, al jaren hetzelfde roep, moe wordt van het feit dat mensen het maar niet kunnen accepteren dat ik geen kinderen wil en kinderen niet leuk vind. Komt een collega met het absurde tegenargument: maar je bent toch ook zelf kind geweest :?. Eh ja...dus???

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 12:30

Nou net weer hoor, we krijgen het over kinderen op het werk en drie (!) collega's die alledrie beweren dat ik nog wel van gedachten verander :roll:. Altijd zo knap dat mensen denken mij beter te kennen dan ikzelf. Zo asociaal om gewoon maar voorbij te gaan aan mijn gevoel van het niet willen van kinderen en net te doen alsof dat belachelijk is ;( .

Ik zeg dus weer braaf en lichtelijk geïrriteerd dat ik inmiddels 32 ben, al jaren hetzelfde roep, moe wordt van het feit dat mensen het maar niet kunnen accepteren dat ik geen kinderen wil en kinderen niet leuk vind. Komt een collega met het absurde tegenargument: maar je bent toch ook zelf kind geweest :?. Eh ja...dus???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 12:31

Sees schreef:
Nee hoor, het is geven en nemen dus ik hoef me niet constant aan te passen aan het ritme van andermans kinderen. Enne...er komen steeds meer mensen die geen kinderen willen ;).

Ik zeg toch ook niet dat je je constant aan moet passen aan het ritme van de kinderen, ik zeg alleen maar dat je er aan moet wennen dat mensen in je omgeving met kinderen dat wel moeten, aangezien een hoop mensen toch kinderen krijgen. Tuurlijk zijn er steeds meer mensen zonder kinderen, maar jij hebt het toch over mensen in je omgeving die ze wel hebben?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 12:32

Sees schreef:
Ik vraaag me af of ouders daar andersom OOIT over nadenken...

Waarom denk je van niet dan? Jij kunt toch gaan en staan waar je wilt, dus hoe is het voor jou? Niet zo veel anders toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 12:55

Junia schreef:
Wat ik me wel afrvaag van de andere mensen die aan de "geen kinderen" kant staan, is wat je zou doen als het per ongeluk gebeurt?

Ik zou kiezen voor een abortus. Misschien kom ik ooit op het punt "als het dan gebeurt dan moet het maar" maar vooralsnog vind ik het ook tegenover het kind niet eerlijk het nu uit te dragen en geboren te laten worden.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 12:56

Sees schreef:
maar je bent toch ook zelf kind geweest :?. Eh ja...dus???

Kan je terugzeggen "Juist daarom.Ik wens niemand hetzelfde toe" :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 12:59

Sees schreef:

Whaha, flink vergezocht argument inderdaad :D

Stendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 13:16

Junia schreef:
Wat ik me wel afrvaag van de andere mensen die aan de "geen kinderen" kant staan, is wat je zou doen als het per ongeluk gebeurt?

Ik zou die zelfde dag nog proberen het te laten weg halen eerlijk gezegt (abortus). Of in ieder geval zo snel mogelijk. Ben gister even bij mn kers verse neefje geweest maar nee mij dus echt niet gezien. Mn schoonzus vond het al dapper dat ik het ging vast houden moet je na gaan.
Laatst bijgewerkt door Stendo op 12-01-12 13:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 13:17

Mindim schreef:
Ik zeg toch ook niet dat je je constant aan moet passen aan het ritme van de kinderen, ik zeg alleen maar dat je er aan moet wennen dat mensen in je omgeving met kinderen dat wel moeten, aangezien een hoop mensen toch kinderen krijgen. Tuurlijk zijn er steeds meer mensen zonder kinderen, maar jij hebt het toch over mensen in je omgeving die ze wel hebben?

Je zei dat ook niet hoor Mindim maar in de praktijk gaat het vaak wel zo ;). Dan is het was aanpassen betreft op dát gebied toch echt een one way street.

Mindim schreef:
Sees schreef:
Ik vraag me af of ouders daar andersom OOIT over nadenken...

Waarom denk je van niet dan? Jij kunt toch gaan en staan waar je wilt, dus hoe is het voor jou? Niet zo veel anders toch?

Omdat het er op lijkt alsof ouders het 'normaal' vinden dat mensen om hen heen altijd maar rekening moeten houden met hun situatie ;).

Kwanyin schreef:
Sees schreef:
maar je bent toch ook zelf kind geweest :?. Eh ja...dus???

Kan je terugzeggen "Juist daarom.Ik wens niemand hetzelfde toe" :+

_O-

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 13:28

Sees schreef:

Heel veel te horen gekregen. Ik kan tegenwoordig handig argumenteren dus ik zou die lui wel onder de tafel krijgen.
Ze doen alsof ALLE mensen hetzeflde zijn.
Heb je een eigen paard toevallig?
Moet je gebruiken als argument!
"Wat, hebben jullie geen eigen paard??? JOh, je weet niet wat je mist!", (denk aan stukje glazenwasser van Herman Finkers).

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 13:29

Mindim schreef:
Sees schreef:
Ik vraaag me af of ouders daar andersom OOIT over nadenken...

Ze bedoelt of ouders wel eens nadenken over de indeling van het leven van de ander, zonder kinderen. En de prioriteiten van de ander.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 13:50

Junia schreef:

Abortus.

Ik heb er geen zin in, geen tijd voor, wil mijn geld er niet aan uitgeven en ik ben toch een kl*te moeder. Als ik kinderen hoor janken en krijsen, word ik helemaal gek.

Dus voor zowel het kind en mijzelf is het beter als er helemaal geen is.

Esplendido

Re: ik wil geen kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 14:20

Het zou niet nodig moeten zijn dat mensen die geen kinderen willen deze keuze steeds moeten verdedigen. Bovendien vind ik het vragen wanneer iemand nu eindelijk eens aan kinderen gaat beginnen een ontzettend onbeleefde vraag. Daar heeft niemand iets mee te maken en je zou zeker geen verantwoording voor je keuze af moeten leggen. Ik heb zelf wel een kindje en toen wij mensen trots vertelden dat ik in verwachting was kreeg ik regelmatig de vraag of het wel gepland was. Dat was het wel, maar ik vond het zo'n onbeschofte vraag. Vragen wanneer iemand nu eindelijk eens aan kinderen gaat beginnen is net zo onbeleefd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 14:23

Langcara schreef:
Heel veel te horen gekregen. Ik kan tegenwoordig handig argumenteren dus ik zou die lui wel onder de tafel krijgen.
"Wat, hebben jullie geen eigen paard??? JOh, je weet niet wat je mist!", (denk aan stukje glazenwasser van Herman Finkers).

Goeie :D

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 14:42

Junia schreef:

Abortus, en daar zou ik geen 2x over na hoeven te denken.
Overigens vind het zowiezo wat vreemd dat als je besluit een kind te nemen/krijgen o.i.d. er geen dokter is die vraagt of je er wel goed over nagedacht hebt en of je het wel zeker wilt en je vervolgens ook nog eens met bedenktijd weer wegstuurd. Als je daarentegen komt om een abortus te laten doen, krijg je dit soort vragen wel.
Ik mag toch aannemen (spreek nu voor mezelf) dat van te voren over dat soort zaken nadenkt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 15:16

Esther28 schreef:
Overigens vind het zowiezo wat vreemd dat als je besluit een kind te nemen/krijgen o.i.d. er geen dokter is die vraagt of je er wel goed over nagedacht hebt en of je het wel zeker wilt en je vervolgens ook nog eens met bedenktijd weer wegstuurd.

Nou, meestal kom je pas bij de dokter als je zwanger bent en niet voor die tijd.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 15:46

Ik snap wel wat Esther bedoelt, zelfde geldt voor adoptie. Je wordt volledig doorgelicht, maar als je op de natuurlijke manier zwanger wordt maakt het niet uit.

Overigens mocht ik per ongeluk zwanger worden zou ik het houden, ik geloof wel in voorbestemming. Bovendien ben ik niet voor abortus dus dan zie ik wel verder.

Kraamvisite ga ik ook naar toe, ach, even naar zo'n baby'tje kijken is ook niet zo'n drama. Voor de rest is het meestal een gezellig samenzijn met vriendinnen of collega's, dus waarom niet? ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 16:53

Je kan mensen nou eenmaal niet verbieden kinderen te krijgen. Je kunt niet verplichten dat mensen safe sex hebben. En ja, sommige mensen zouden nou eenmaal beter geen ouders worden. Zelfs over het aanschaffen van een hond wordt je beter ingelicht.

Bijna niemand die besluit een kind te nemen, gaat daar vooraf mee naar zijn huisarts (waarom zou je naar de huisarts gaan, je mankeert immers niets) om te kijken of de huisarts vind dat je het wel aan kan. Nee, een vrouw die natuurlijk zwanger wordt, ziet de vrouw meestal als ze zwanger is. Dat is geen onvolwassen reactie, dat is een feit.
Laatst bijgewerkt door Lalidan op 12-01-12 17:19, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Privécommunicatie verwijderd.

Frats

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 16:57

[quote="LangcaraHeel veel te horen gekregen. Ik kan tegenwoordig handig argumenteren dus ik zou die lui wel onder de tafel krijgen.
"Wat, hebben jullie geen eigen paard??? JOh, je weet niet wat je mist!", (denk aan stukje glazenwasser van Herman Finkers).[/quote]

Dat is een goeie! /3

Frats

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 17:01

Mindim schreef:
Je kan mensen nou eenmaal niet verbieden kinderen te krijgen. Je kunt niet verplichten dat mensen safe sex hebben. En ja, sommige mensen zouden nou eenmaal beter geen ouders worden. Zelfs over het aanschaffen van een hond wordt je beter ingelicht.

Dat vind ik nou een goed idee. Mensen een test laten doen of ze wel geschikt zijn als ouder. Wedden dat er dan een heleboel afvallen!

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 17:05

Frats schreef:
Mindim schreef:

Dat vind ik nou een goed idee. Mensen een test laten doen of ze wel geschikt zijn als ouder. Wedden dat er dan een heleboel afvallen!

En hoe had je dat gedacht in praktijk? Mensen kunnen goed toneelspelen hoor.
Ze zullen de test in theorie met vlag en wimpel halen, maar in de praktijk er dan niets van bakken.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 17:06

Mindim schreef:

En Esther je noemt me in een pb onvolwassen, kinderachtig en ik mag niet reageren en schande dat ik mezelf volwassen vind, om mijn laatste post. Maar zo is het nu eenmaal. Bijna niemand die besluit een kind te nemen, gaat daar vooraf mee naar zijn huisarts (waarom zou je naar de huisarts gaan, je mankeert immers niets) om te kijken of de huisarts vind dat je het wel aan kan. Nee, een vrouw die natuurlijk zwanger wordt, ziet de vrouw meestal als ze zwanger is. Dat is geen onvolwassen reactie, dat is een feit.

Beperkingen kunnen (1 kind per gezin) dus waarom een verbod dan niet?

Frats

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 17:11

En terug naar het onderwerp van de topic, dames.
Tuurlijk zou dat heel moeilijk worden. Maar soms moet je doen wat verstandig is. En dat is voor sommig mensen geen kinderen nemen.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 17:13

Esther28 schreef:
En hoe had je dat gedacht in praktijk? Mensen kunnen goed toneelspelen hoor.
Ze zullen de test in theorie met vlag en wimpel halen, maar in de praktijk er dan niets van bakken.

plus dat je niet in de toekomst kan kijken.Iemand die nu vol goede bedoelingen en ideeën zit rond opvoeden, moet dat over vijf jaar niet hebben. Wie weet wat voor tegenslagen er plots komen…en waar trek je de grens tussen wat aanvaardbaar opvoeden is en wat niet, dat is ook nog eens heel subjectief.