Draagmoeder voor bevriend stel.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lottie84

Re: Draagmoeder voor bevriend stel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-11 20:55

Oh zeker, maar dit is team play, niet Lot play. We staan hier met vier personen in en er moet ook met iedereen rekening gehouden worden. Ik zat zelf al met een beetje dubbel gevoel omdat ik een beetje op keek tegen dat gehaast aan het eind van een werkweek van de mannen. Toen Sjnoebel mij belde heb ik me eerst nog wel verzet, want ik wilde sloop graag, maar uiteindelijk zag ik toch wel in dat het beter is zo. Vind het wel onwil jammer!

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 21:05

Het was een meeting voor draagmoeders toch? Niet de intentie gehad om dan gewoon zelf heen te gaan? (Ben van mening dat het jouw het meest aangaat, en het ook het zwaarst/ moeilijkst voor jou zou worden.)

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-11 21:12

Het was vooral voor de gezelligheid, er kwamen draagmoeders, partners en wensouders. De draagmoeders spreek ik dagelijks op Whatsapp dus dat zit gelukkig wel snor. Leek me vooral fijn voor mijn vriend, dat hij ook partners van draagmoeders kon spreken.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-11 09:40

Vandaag is het draagmoederdag!! Respect voor alle krachtige vrouwen, hun sterke partners en de wensouders voor het najagen van hun droom!!

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-11 18:18

Zo, de jongens zijn ruimschoots terug van vakantie, ik heb ze alleen nog niet gezien, want ze hebben het erg druk gehad. De 25e gaan we uit eten voor onze verjaardag, maar vorige week hebben we ook voor aanstaande dinsdag avond afgesproken om over het draagmoederschap te praten. Ik vind het wel heel erg spannend ineens, omdat ik op de 1 of andere manier bang ben dat ze denken dat het niet gaat lukken? Maar het kan zijn dat ik er helemaal naast zit, dat hoop ik wel ;) Hier gaat het verder in ieder geval super. Ben bij de gyn geweest en ben (na hystoscopie) helemaal goedgekeurd. Ik ga nu in spanning afwachten wat dinsdag ons gaat brengen. Ik zou de jongens zo ontzettend graag helpen en ik weet zeker dat mijn vent dat ook kan als hij lekker alles op een ritje heeft en alles op rolletjes loopt. De webwinkel word steeds drukker dus dat ik ook erg fijn! We zijn nu een half jaartje open. Beetje bij beetje, steeds wat stapjes vooruit. En of dat nu babystapjes of zeven mijls stapjes zijn, maakt even helemaal niks uit!

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 16:22

Succes vanavond!

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-11 23:45

Het is voorlopig uitgesteld, zoals ik eerder aangaf, we kunnen nog wat dingen optimaliseren voordat we kunnen gaan beginnen dus daar gaan we nog even verder mee en dan zien we daarna wel verder. Het is ook niet iets wat je zo even besluit, het mag best de tijd hebben.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 00:41

Wat interessant, dit topic.... Voor mij aan de andere kant overigens. Wij willen graag (een) kind(eren), maar hebben alleen zaadjes en geen eicellen ;)
Ik had dus ook in gedachten dat draagmoederschap zo goed als onmogelijk was hier in NL.

Ik heb veel respect voor LCharlotte, ik begon met lezen van dit topic en de laatste pagina's blijkt ze zelf alsnog draagmoeder te willen worden / al bijna te zijn... :wow: Ik ga toch maar eens 30 pagina's doorlezen ;)
Misschien zie ik dan nog mogelijkheden voor onszelf in de toekomst, als we ooit in de mogelijkheid verkeren dat iemand dat voor ons zou willen doen.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 00:51

Er komt een eicelbank las ik in het nieuws!
Er is ook een hk topic, dus klets vrolijk mee, al is het vrij rustig.

Vervelend dat je dit overkomt overigens :j

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 11:35

Ja, komt die er een? Dan zou super zijn! Daar zou ik wel aan mee willen werken :)

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 13:27

ja de regels in nederland zijn er best lastig onder kwam ik ook achter ik hoop in de toekomst dat er misschien wat meer opties zijn voor mensen die niet lichamelijk in staat zijn om te verwekken. veel succes in ieder geval!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 13:31

een eicelbank ja? dat is voor velen inderdaad al heel gunstig!

Ik heb gisteravond (of eigenlijk vannacht) heel het topic nog doorgelezen, mooi om te lezen.
Hopelijk is er zoiets voor ons ook in de toekomst, dat wij (wens)papa kunnen zijn ;)
Ik denk echter dat als we kinderen willen, dat we toch bij pleegzorg terecht komen.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-11 16:39

Wenspapa /papa zijn ligt zeker binnen de mogelijkheden!! Als je meer info wilt kun je mij altijd een pb sturen.. Wat leuk om te zien dat er zoveel mensen zijn die dit topic lezen en volgen en dat we weer iemand hebben mogen raken.. Eicellen zijn verkrijgbaar, echter voor homokoppels blijkt alles ingewikkelder.. Wij hebben in ieder geval het plaatje al ver rond. Nu nog zorgen voor de goede timing ;)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 13:51

Hoe staat het er nu mee, Charlotte?

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-11 13:57

Alles zijn gangetje, weer een vergadering gehad over de webshop. Gaat veel veranderen en ik kijk er enorm naar uit. Verder heb ik wat medische probleempjes op het moment, ik ben blij dat we nog niet zijn begonnen. Ik heb enorme pijn aan mijn bekken, nu 6 weken. Ik loop bij een speciale bekken fysio. Hoop nu dat het snel over gaat, ben wel blij dat dat soort dingen nu juist de kop opsteken want nu is het allemaal nog makkelijk aan te pakken en te verhelpen.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 13:58

Ik zou het niet doen hoor, stel dat er wat met jou misgaat door een zwangersschap, want een zwangerschap is ook iets wat gevaarlijk kan zijn voor een vrouw, dan zit je ermee en heb je niets.

Of stel dat het gehandicapt ter wereld komt, wat dan?

Het is anders als je het voor jezelf doet omdat je zelf kinderen wil.

En er komt hoe dan ook altijd gedonder van op wat voor manier dan ook.

Ik zou het niet voor iemand doen die je kent.

Het beste is gewoon adopteren.

Er zijn zat mensen op de wereld.

Toch liever een kind van eigen cellen? dan is het beste om een draagmoeder buiten de kring van familie/kennissen/vrienden te zoeken om diverse redenen.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-11 14:02

Ragdollcat schreef:
Toch liever een kind van eigen cellen? dan is het beste om een draagmoeder buiten de kring van familie/kennissen/vrienden te zoeken om diverse redenen.

Dat blijkt zeker niet waar. Ik ben zelf actief op een draagmoederforum. Ik ken twee draagmoeders die hebben gedragen voor in eerste instantie onbekenden. Dat is 1 groot drama geworden. Wij kennen elkaar al zo lang, dat we elkaar door en door kennen, we weten wat we aan elkaar hebben en hoe we tegen bepaalde dingen aan kijken. En we zitten op 1 lijn, dat is extreem belangrijk in zo een proces. Dat kun je niet beoordelen als je alkaar voor die tijd niet kent.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 14:14

Prima jouw keuze toch.

Je ziet t he, een groot drama met onbekende draagmoeder en dat kan jou ook overkomen dan is een vriendschap over en drama nog groter.

Draagmoederschap is iets wat niet verstandig is, op emotionele vlak dan he, hoe dan ook. Het is iets tegennatuurlijks en erg moeilijk.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-11 14:18

Ik dek dat je daar helemaal gelijk in hebt, dat is ook zeker niet iets wat onderschat moet worden. Het is uiteraard emotioneel zwaar. Maar daarom is het fijn dat je op 1 lijn zit en dat er van de wensouders uit ook respect is voor (de gevoelens van) de draagmoeder. Je kunt vooraf niks met zekerheid vast stellen, en het is zeker een risico die je loopt. Het is een overweging die je moet maken. Op basis van mijn vorige zwangerschappen heb ik een zeer goede prognose, maar zekerheid is er natuurlijk nooit.

Eva_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 11:37

Is je vriend al akkoord gegaan Charlotte? Spannend!

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-11 10:46

Ja in het gesprek met de jongens heeft hij heel duidelijk aangegeven dat hij met het draagmoederschap zelf totaal geen problemen (meer) heeft. Maar de timing is gewoon nog niet goed.

Eva_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 11:43

Oke super!! Wanneer zijn jullie het vanplan?

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-11 11:51

Dat moeten we even aankijken. Ik ben nu een half jaartje online met de webshop en wil onder andere dat eerst lekker op de rails hebben en houden. Misschien komend jaar..?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 12:00

Je bekken ging ook niet helemaal lekker toch ?

Dat lijkt me ook niet iets waar je zo maar een zwangerschap mee in gaat :)

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-11 12:01

Nee uberhaubt, dat moet ook eerst over zijn, maar dat is waarschijnlijk nu binnen een maandje wel onder controle. Dat ik goed in mijn vel zit is de eerste vereiste ;)