Stoppen met roken! Wie doet er mee?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vienna2007

Re: Stoppen met roken! Wie doet er mee?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 10:45

Ik rook niets meer sinds ik gestopt ben hoor, je moet niets voeden. Of stoppen of doorgaan.
Gisteren heb ik 4 keer een fiets it momentje gehad, maar niet aan toegegeven. En vanochtend stond ik eigenlijk lekker op, en ik voel helemaal geen drang.

Ik heb bijna 10 jaar gerookt! Welliswaar geen zware. Overdags rookte ik sowieso niet, alleen rond 10 uur eentje, en daarna pas na 7, ongeveer 4 sigaretten. Dus 5 per dag.

marijkedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 11:16

Dat valt dan weer mee inderdaad. Maar vind jouw instelling erg zwart wit.
Als je nu een keer in de fout zou gaan en je neemt er 1, begin je dan weer zoals vanouds, of zou je blijven stoppen?

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 11:39

Nee, als ik eenmaal de stap zet en er eentje opsteek, wat heeft het dan nog voor zin om weer te gaan stoppen? Stoppen is stoppen, boem is ook ho ;)

Het is een verslaving, en bij een verslaving moet je altijd de verleiding weer staan.
Maar goed, ik doe het ook echt met een goede reden...

Ik wil gewoon gezond haar, een gezonde huid, en straks een gezond lichaam om een gezond kindje mee te kunnen baren, en dat is me veel belangrijker dan roken.

nikia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 11:51

ik meld me ook, ik wil zo graag stoppen met roken. Ik heb het nu twee keer geprobeerd, echter het niet roken gaat wel, alleen mijn humeur gaat echt niet. Ik ben zo geirriteerd en wordt veel te eerlijk. Ik ben vreselijk lastig, bek iedereen snel af en dat eerlijk zijn is ook niet altijd goed. Heeft hier iemand tips voor?

marijkedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 11:55

Vienna2007 schreef:
Nee, als ik eenmaal de stap zet en er eentje opsteek, wat heeft het dan nog voor zin om weer te gaan stoppen? Stoppen is stoppen, boem is ook ho ;)

Het is een verslaving, en bij een verslaving moet je altijd de verleiding weer staan.
Maar goed, ik doe het ook echt met een goede reden...

Ik wil gewoon gezond haar, een gezonde huid, en straks een gezond lichaam om een gezond kindje mee te kunnen baren, en dat is me veel belangrijker dan roken.

De redenen zijn niet verkeerd, tuurlijk niet. Maar als je dus 1 keer in de fout gaat, is de hele afkickperiode voor niks geweest. Zonde toch?
Ik zie het dan idd toch anders. Mocht ik eens in de fout gaan (waar ik niet van uit ga), ga ik gewoon verder waar ik gebleven was --> met niet roken dus.

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 12:17

Maar dan ben je een lat roker, geen stopper ;)

marijkedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 12:22

Een lat roker? Bestaat dat ook al?

edit: ff gegoogled, daar staat niks op over een lat roker.
Maar alle gekheid op een stokje. Ik denk dat je me verkeerd begrijpt. Ik bedoel niet dat ik bewust af en toe een sigaret zou gaan roken. (in die context snap ik lat roker wel).
Mocht het een keer fout gaan, wat niet onlogisch is voor een verstokte roker, vind ik dat geen reden om te stoppen met stoppen, dat bedoel ik.

marijkedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 12:29

nikia schreef:
ik meld me ook, ik wil zo graag stoppen met roken. Ik heb het nu twee keer geprobeerd, echter het niet roken gaat wel, alleen mijn humeur gaat echt niet. Ik ben zo geirriteerd en wordt veel te eerlijk. Ik ben vreselijk lastig, bek iedereen snel af en dat eerlijk zijn is ook niet altijd goed. Heeft hier iemand tips voor?

Ik ben ook zo chagrijnig als de pest, maar daar moet je doorheen. En daarbij als je meld dat je zo chagrijnig bent omdat je gestopt bent, neem ik aan dat je vrienden en familie daar wel wat rekening mee houden toch?

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 12:32

Ik was gisteren ook niet te genieten, maar ik voel me nu eigenlijk heel goed :)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 12:44

marijkedam schreef:
Nou, als je van 20 per dag af komt vind ik 1 foetelsigaret ook tellen als stoppen. Ik moet het me ook niet moeilijker maken dan het is. 1 foutje wil niet direct zeggen dat de stoppoging mislukt (is). Zo zie ik het in ieder geval.

En toch is het dat niet. Je bent nog steeds niet gestopt.
Je bent nog helemaal bezig met de verslaving, want je kunt nog niet zonder dat ene sigaretje. Zelfs lichamelijk kun je nog ontwenningsverschijnselen krijgen door dat ene sigaretje.

marijkedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 13:19

Naja, uiteindelijk gaat het erom dat het je lukt, ook al doe je er langer over, ieder zijn eigen methode toch? ;)
Het punt is dat als je zegt, ik mag NOOIT meer roken, jezelf zulke beperking oplegt dat het je in het stoppen zelfs kan tegenwerken.
btw, dit verzin ik niet allemaal zelf, is gebaseert op de psychologie achter (rook)verslaving uit het boek Nederland stopt, met roken.

nikia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 13:25

@marijkedam: nee niemand houdt er rekening mee. Ik weet dat ik zo vreselijk doe, echter krijg je alleen die opmerkingen: als je lastig bent moet je weggaan, ben je gestopt met roken? je bent zo lastig? Kun je geen sigaret opsteken, je bent echt gemeen. En ga zo maar door.
Ik ben echt wel erg, blijkbaar

marijkedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 13:27

Niets van aantrekken, gewoon doorgaan. Het is toch te gek voor woorden dat mensen je vragen een sigaret op te steken omdat je zo lastig bent. Leg dan uit dat je gestopt bent en vraag of ze er begrip voor willen hebben. Het is maar tijdelijk, het is echt niet zo dat je voor altijd zo sjagrijnig blijft hoor....

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 13:28

Ik zei gisteren gewoon tegen mijn collega's, ik heb een pest bui, dus niet zeuren tegen me.

Dat doen ze dan ook niet, omdat ze weten dat ik dan heel onaardig ben... ha ha

nikia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 13:32

ik heb blijkbaar niet zo´n fijne omgeven om te stoppen met roken. jammer genoeg.

marijkedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 13:44

Laat dat je niet ontmoedigen om toch te stoppen en door te gaan met stoppen. Je omgeving moet ook maar even door de zure appel haha.

san72

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 13:56

ik zou graag willen stoppen met roken,
maar helaas lijdt mijn humeur er zo mega onder,
dat er dan echt geen land met mij te bezeilen is!
dus ik sla over, en kijk toe hoe het jullie wel gaat lukken!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 14:09

san72 schreef:
ik zou graag willen stoppen met roken,
maar helaas lijdt mijn humeur er zo mega onder,
dat er dan echt geen land met mij te bezeilen is!
dus ik sla over, en kijk toe hoe het jullie wel gaat lukken!

Bij mij is het zo erg dat m'n relatie echt een flinke deuk heeft opgelopen :o

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 14:14

Ik ben er nu al 2 maand vanaf, met behulp van laser. Na mij en mn vriend zijn er al meer mensen die wij kennen ook gestopt met de lasertherapie, wat inhoudt dat je niet of minder last hebt van ontwenningsverschijnselen. Sommige zorgverzekeraars vergoeden het voor 70%. Voor meer info daarover: http://www.prostop.nl

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 17:12

Bizar vind ik dat. Als je echt iets wilt, dan zit dat toch in je koppie, niet in een laser...

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 23:07

ik heb gewoon afgebouwt en dat werkte prima ... van 7/10 sjaqjes per dag naar 1 sigaret ... dat 2 weken gedaan en nu lekker zonder. moet t nu wel vol zien te houden maar ben nu al trots op mezelf en geniet van die hoeveelheid lucht die ik nu heb. drink enkel meer biertjes/wijntjes nu ma ja das ook tijdelijk

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 13:10

voor alle stoppers: *\o/* ga zo door
ik ben nu 3 maanden gestopt en echt niets meer gerookt,erg moeilijk als iedereen om me heen paft maar.....vind het wel stoer om te zeggen:"nee dank je" ,als er een sigaret word aangeboden.
nu nog ff doorzetten, want na 3 maanden val ik meestal terug.....en dit keer gaat het me lukken om niet te roken!

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 13:29

ik ben vandaag bezig met mijn 10e dag :)
nog steeds niks gerookt. *\o/*
k merk het echt heel erg, kom niet meer als een zeehond met kinkhoest het lokaal binnengestrompeld als ik 2 verdiepingen de trap opgelopen ben :+

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 13:40

Vienna2007 schreef:
Bizar vind ik dat. Als je echt iets wilt, dan zit dat toch in je koppie, niet in een laser...

Dat klopt, maar met de laser worden dezelfde punten behandeld als met accupunctuur. Je moet het ook zelf doen, de ontwenningsverschijnselen zijn er alleen niet of in iedergeval veel minder. De vrouw die me behandelde beschreef het als: Als je jeuk hebt, wil je krabben. Maar ik neem de jeuk weg, dus hoef je niet te krabben. Je moet er wel achterstaan, de 6 uur voor die tijd dat ik niet roken mocht en veel water moest drinken waren zwaar maar de eerste uren daarna helemaal niet! Tuurlijk had ik weleens een moeilijk momentje, maar die vloog net zo snel weer weg als dat die kwam. Ik kan er ook prima tegen als een ander rookt, vind het zelfs stinken nu als ik met iemand praat die net buiten heeft staan roken. Eerder rook ikdat zelf niet eens natuurlijk... Het heeft bij mij, mijn vriend ( die toch 2 pakjes!! per dag rookte), mijn moeder, 4 stalgenoten allemaal gewerkt en zijn ook nog steeds van t roken af. En mocht het toch niet lukken, of je hebt toch veel last van ontwenningsverschijnselen dan krijg je binnen een half jaar een 2e behandeling gratis. Ik ken veel mensen, waaronder ikzelf, die het stoppen gewoon zo geprobeerd hebben zonder hulp en allemaal hebben ze dat niet gered en hadden contstant drang naar een sigaret, waren strontchagerijnig of kwamen kilo's aan b.v.
Pro stop zit door heel nederland, en staat hoog aangeschreven en dat is denk ik niet voor niets. Proberen waard toch ;)

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 15:03

carr_friesje schreef:
k merk het echt heel erg, kom niet meer als een zeehond met kinkhoest het lokaal binnengestrompeld als ik 2 verdiepingen de trap opgelopen ben :+

:')