Beginnen met hardlopen, tips?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kiwipitje

Re: Beginnen met hardlopen, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 10:23

Over MiCoach heb ik een heel uitgebreid verhaal getypt op mijn blog. Runkeeper ken ik niet.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 11:07

MiCoach houdt je zones bij dmv gps, ga je te hard dan hoor je dat je zachter moet en andersom.
Runkeeper doet dat volgens mij niet. Die houdt alleen bij waar je loopt, hoeveel je loopt en hoe hard je loopt maar coacht niet op harder/zachter etc.

But correct me if i'm wrong! Zo goed ken ik Runkeeper nou ook weer niet.

MootjeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 11:12

Ik heb runkeeper (of was het nou runtastic?), endomondo en MiCoach gedownload, maar alledrie geven bij mij problemen met de gps. Ik heb geen ontvangst en kan dus ook geen route bijhouden. Iemand bekend met dit probleem?
Als gewoon google maps aanzet of zo, dan doet de gps het wel. Vind het zo gek!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 11:13

@Mootje, ik heb hetzelfde.. :j GPS met Runkeeper op mn Ipod doet het slecht. Toen heb ik Sports Tracker voor op mn Nokia binnengehaald, maar die GPS doet het helemaal niet :?

Daarom denk ik dat MiCoach t ook niet gaat worden..

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 11:15

Zo, les 1 Start to Run zit erop. Had hem donderdag al een keer gelopen maar dat was een proefrondje. Me ontbijt was misschien iets te zwaar (kruidkoekreep, banaan en glaasje water) maar ik had geen last van steken. :D Moet wel zeggen dat het me dit keer iets zwaarder viel maar dat kan ook komen doordat ik nu s'ochtends heb gerend. Donderdag rende ik rond een uur of 6 s'avonds... maar me lichaam zal er maar aan moeten wennen want s'ochtends is het enige tijdstip waarop ik weet dat ik geen echte smoesjes kan verzinnen. S'middags of s'avonds krijg je dan het 'gedoe' dat vriendinnen in het park willen zitten of iets willen gaan doen.

Moet ook zeggen dat het op me nieuwe schoenen wel lekkerder liep, veerde wat meer. :D En oja nog een vraagje, me lichaam smeekt me nu haast iets te eten en ik had nog een mueslireep in huis. Ik dacht namelijk dat mueslirepen goed waren voor je energiepijl ofzo, klopt dat ook? Iemand ervaring daarmee? ^^

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 11:23

Mootje en Cer, proberen jullie de GPS binnenshuis of buitenshuis uit? Hij doet het alleen als je in de openlucht staat. En dan nog doen niet alle apps met gps het goed. Dat was dacht ik bij mij ook de reden dat ik geen Runkeeper gebruikte.

Mara, ik heb ook altijd honger als ik terugkom, zeker als ik 's ochtends ga lopen na alleen een banaantje en een kopje koffie. En ik maak dan ook nog eens de fout door te denken: och ik heb net heel veel calorietjes verbrand, nu mag ik wel wat lekker (lees: snoep, koek, m&m's :o ). Maar ik probeer me in te houden en neem meestal 2 boterhammen.

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 11:28

PFF ik mag straks ook weer,maar dan door de regen:( maar ja daarna lekker douche.
Ga vandaag weer voor week 2 die beviel me wel om te doen was wel heel erg zwaar,maar had hem op 1 min helemaal uitgelopen :).

Mara@ je kan ook een bakje yochurt nemen is gelijk goed voor de spierpijn en het is lichtverteerbaar.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 11:44

Middag!
Net fysio gehad en die vind dat ik gewoon door kan gaan zoals ik dat nu doe..
Vooral luisteren naar mijn lichaam..

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 12:19

Ik weet niet wie het vroeg, maar sommige (de meeste eigenlijk) mueslirepen zijn echte suikerbommen. Dan kun je nog beter een appel of een banaan nemen.

MootjeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 12:25

hetbommeke schreef:
Mootje en Cer, proberen jullie de GPS binnenshuis of buitenshuis uit? Hij doet het alleen als je in de openlucht staat. En dan nog doen niet alle apps met gps het goed. Dat was dacht ik bij mij ook de reden dat ik geen Runkeeper gebruikte.

Buitenshuis. Heb het al meerdere keren geprobeerd en ook al de apps opnieuw geinstalleerd, maar het probleem blijft. Heb er nog niet op gegoogled, misschien is er wel een oplossing voor...

Ik wilde vanochtend gaan lopen, maar net op dat moment begon het te hozen. Nou vanmiddag maar een poging wagen. Heb al een week niet gelopen, dus dat zal wel afzien worden... :\

Arlettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 13:39

Cer schreef:
@Mootje, ik heb hetzelfde.. :j GPS met Runkeeper op mn Ipod doet het slecht. Toen heb ik Sports Tracker voor op mn Nokia binnengehaald, maar die GPS doet het helemaal niet :?

Daarom denk ik dat MiCoach t ook niet gaat worden..

Bij sports tracker moet je ergens aanvinken dat de GPS aangaat. Misschien ben je dat vergeten? Want als er geen ontvangst is, krijg je z'n melding.
Denk dat Micoach ook wel heel handig is met die zones , maar die is er volgens mij voor mijn telefoon niet.

Ik moet er straks ook weer aan geloven, hoop dat het droog blijft!

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 13:44

Yes les 2 weer uitgelopen was wel super zwaar,maar heb hem nu helemaal gehaald,en heb het droog gehouden.
Had gelukkig al op buienradar gekeken.

Ben nu heerlijk aan het koelen, en zo een bakje yoghurt nemen.

Succes voor de gene die nog moeten.

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 13:56

Kiwipitje schreef:
Ik weet niet wie het vroeg, maar sommige (de meeste eigenlijk) mueslirepen zijn echte suikerbommen. Dan kun je nog beter een appel of een banaan nemen.

Hmm ja zo'n vermoeden had ik ook al, want ze zijn altijd zo lekker zoet. (Zeker degene die ik altijd neem: met chocola :') ) Toch maar weer een pakje meegenomen, dit keer met yoghurt.

En les 2 super zwaar? Hmm, ik kijk ook nog niet geheel uit naar woensdag, les 1 viel me vandaag toch iets zwaarder dan donderdag.. maar oké, we gaan het woensdag gewoon proberen en doorzetten. Want het moet te doen zijn. ^^

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 14:17

Als het vanavond droog is ga ik denk ik ook lopen. Rest van de week is te druk om te lopen, maar echt geen zin. Maandag is niet mijn dag :')

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 14:32

Ik heb gister les 11 gelopen. Viel ook wel ff tegen zeg! Had vorige week maar 1x gelopen.

Hebben meerdere van jullie problemen met Runtastic? De liep vast en valt telkens uit, geen GPS enz :/ .

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 14:33

Hahaha, smoesjes smoesjes Kiwipitje. :P Je kan juist op deze manier je week zo goed beginnen! Dus hoppa vanavond dat rondje rennen! :P

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 14:34

Ja ik zie wel. Sowieso niet als het regent.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 14:39

Ik vind in de regen lopen juist lekker, dan zit er meer zuurstof in de lucht en loop ik makkelijker. Alleen met een hele grote plensbui of onweer ga ik niet de deur uit.

Volgens mij is het echt afhankelijk per app welke het wel goed doet of niet met gps. Ik heb ook een tijdje Sportypal gebruikt, kun je trouwens ook andere sporten invullen dan alleen maar hardlopen. Dacht zelfs ook paardrijden. Altijd leuk om te zien hoeveel calorien je verbrand hebt met een buitenritje :D

Kiwipitje, misschien het wekkertje een half uurtje eerder? :O

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 14:48

's Morgens kan ik echt niet hardlopen. Geen smoes of wat dan ook, maar dan heb ik zo'n pap in m'n benen en armen.. dan kan ik alleen maar wandelen. Verder wil ik ook helemaal niet eerder opstaan. Als ik ga hardlopen moet ik daar ongeveer 50 minuten eerder voor m'n bed uit en ik sta niet graag op om 5.30 :'). Als het vanavond droog is ga ik gewoon hoor, maar er is onweer voorspeld. Als het dus onweert of regent dan ga ik van de week 's avonds een keertje hardlopen. Volgens planning is sowieso woensdag-vrijdag-zaterdag. Vrijdag en zaterdag gaan sowieso wel lukken, woensdag misschien beetje schuiven (dus eventueel vandaag, anders gewoon morgen of woensdag :j).

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 15:58

Morgen hopelijk weer lekker lopen.
Ik denk dat ik maar eens ga beginnen met een hardloopschema, als ik tenminste geen pijn heb morgen.

MootjeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 16:02

Maris89 schreef:
Hebben meerdere van jullie problemen met Runtastic? De liep vast en valt telkens uit, geen GPS enz :/ .

Yup, check. Ik krijg de gps helemaal niet functionerend met dat programma. Terwijl ik alle vinkjes goed heb staan.

Lopen in de regen... een klein beetje vind ik niet erg. Maar het moet geen plensbui zijn zoals vanochtend.

Ik heb net les 5 gelopen van STR. Viel me niks tegen. Het was hier alleen wel vies benauwd, ik zweette me een ongeluk. Maar tot mijn grote verbazing heb ik het (op een halve minuut sjoemelen na, aan het einde) helemaal volgehouden. Had alleen wel last van mijn spieren: kramperige kuiten en enkels steeds. Irritant! Misschien toch maar een betere warming up doen, de volgende keer. Maar over het geheel genomen viel het me niet tegen, na een week niet gelopen te hebben. Denk dat ik morgen of overmorgen wel anders piep. := Vanavond ook nog paardrijden, dus ik zal die spieren wel gaan voelen... Hopelijk gaat het me deze week wel lukken om 3x te lopen, vind het wel steeds leuker om te doen.

chelss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 16:06

trouwens ik moet wel vermelden, ik had in het begin wel pijn in me kuiten, vooral vlak na het hardlopen en die ochtend erna, maar ik kan jullie (die dat ook hebben) geruststellen! :D Bij mij is het helemaal over gegaan en ik besefte me gisteren dat ik helemaal geen pijn had.

MootjeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 16:09

Dat is zeker een geruststelling! Nou heb ik tot nu toe nog niet echt spierpijn gehad (behalve de aller-allereerste keer, toen konik een week niet lopen daarna :') ), meer een heel moe gevoel in al mijn spieren. Maar niet echt spierpijn-pijn.

chelss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 16:20

Ja, ik had vooral echt na het lopen wel een beetje pijn in de kuiten en in de ochtend als ik de trap af moest lopen :P
Maar nu is dat helemaal niet meer zo, dus ik hoop voor je dat het voor jou ook geld! :D

_manuela_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 19:54

Wat zou kunnen helpen is magnesium te nemen. Dat helpt ook tegen kramp en tegen steken in de zij. ik neem het zelf ook af en toe.