Burnout / Overspannen deel 6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Re: Burnout / Overspannen deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 22:56

Sandeman: leuk paard!
En spannend!

Hoi darkchrystal. Welkom hier. :)
Neem de tijd. Dat is het enige zinnige wat ik nu kan zeggen.

Hier gaat het met pieken en dalen. Die hoogstwaarschijnlijk van de amitriptyline komen. Mijn emoties werden wat afgevlakt en tegelijkertijd had ik verschrikkelijk stemmingswisselingen. Op aanraden van een bevriende huisarts ben ik vanaf zondag gestopt met slikken en ik voel me zoveel beter. Ik hoop dat het met de pijn goed blijft gaan. Ik heb nooit beseft dat ik zo'n last van 10mg kon hebben.
Maar verder gaat het nu dus wel weer okee.
Ik heb dinsdag een date :D
Onwijs spannend, maar ik heb er erg zin in!!

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 23:06

Oeh spannend Amanda!
Indd apart dat je zulke stemmingswisselingen van amitriptyline 10mg kunt hebben!
Zal duimen dat de pijn er niet erger op wordt!

Bij mij werkt het spul juist wel! maar heb 75mg, en slaap gelukkig weer stuk beter dan in de zwangerschap(omdat het toen veel sneller afgebroken werd)

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 23:09

Sandeman, laat het gewoon maar op je af komen. :) Alhoewle dat veel makkelijekr zeggen is als doen, ik weet het ;) Succes alvast!

Amanda, dat je zo'n verschil merkt met medicatie, jammer dat het negatief is. Hopelijk blijft het zo en is die amitriptyline snel overebodig. En een date, leuk! Vertel op, met wat voor iemand ? :D

Hier weer even positief nieuws, vanavond naar crossles geweest. Ben ik wel vaker, maar dit keer andere instructie en beetje vaag geregeld en op één of andere manier kan ik me nogal snel uit het veld laten slaan/ terugtrekken van nieuwe dingen en situaties waar ik van te voren slecht weet wat ik kan verwachten. Maar toch maar mooi geweest (ook zonder vriendlief als handje hulp) maar het ging goed! Andere instructie dan ik gewend ben, dit was ook echt zelf een beetje springen en proberen en minder één voor één het rijtje af. Maar ik heb me daardoor niet uit het veld laten slaan, ik zeg dat heb ik weer goed gedaan :D

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 23:28

Ja echt bizar dat verschil. Ik hoop dat de pijn wegblijft. Dan ga ik ze ook niet meer slikken.
En mijn date... Tsja :D
Ik moet er voor naar Zuid-Limburg :oo
Maar hij klinkt via mail, msn, bellen en sms wel erg leuk.
Dus ik hoop dat het niet gaat tegenvallen :D

Wat goed Bienotje!!
Weer een stapje verder! +:)+

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 23:32

Zolang de stapjes vooruit maar opwegen tegen de dipjes idd. :) Zuid-Limburg zelfs, je hebt er in ieder geval wat voor over ook. Daar kan niemand wat van zeggen. Hopelijk klikt het en zorg er in ieder geval voor dat je een leuke avond ervan maakt, dan is de afspraak nooit voor niks geweest ;)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 23:35

Precies :j
Dat is wel de insteek. Ik ben wel heel nieuwsgierig geworden en dat is al heel lang niet meer gebeurd.
Ik voel zelfs af en toe een kriebel bij een mail. Toch gek, want ik heb hem nog nooit gezien, behalve op foto's dan.

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 09:55

spannend spannend spannend!! lekker van genieten Amanda!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 10:01

Wat leuk, een date!
Wat gaan jullie doen?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 18:12

Thee drinken :+
Is ontstaan uit een geintje, maar ik dacht: doe eens gek en doe het echt.
Dus ik ga bij hem thuis thee drinken :=
Vind het stiekem best spannend :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 18:39

wie weet....klinkt wel erg leuk,zo te lezen heb je er erg veel zin in...
online leren kennen??

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 18:42

Ik weet het niet zo goed meer. Hij staat al een jaar in mijn msn lijst en een paar weken terug raakten we ineens aan de praat via msn.
Maar hoe hij daar komt :?
Zal hem wel een keer toegevoegd hebben :')
Ik heb er erg veel zin in. Het klikt via msn, sms en bellen erg goed. Dus ben benieuwd :j
Als het nu maar niet tegenvalt...

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 18:49

Spannend Amanda, veeeeel plezier en succes..... Laat je het ons wel ff weten... Enne.... wanneer we moeten breien hahahaha

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 22:48

hoi dames:

ik lees elke dag trouw mee maar voel niet elke dag de drang om te posten.

amanda: heel veel succes en nog meer plezier op je date!

met bobo gaat het goed en jesse ook! super mama!

een paar nieuwe mensen welkom! helaas liever niet overspannen of erger natuurlijk maar hier altijd een luistern oor of goed advies.

bij mij valt het allemaal wel mee, het zelfde riedeltje, balans zoeken, balans vinden, balans verliezen, balans zoeken,.....
dus ja, wil eigenlijk heel graag terug naar mijn accupunturiste/psychologe, alleen had ze vorige keer gezegd dat het klaar was maar ik mis zo erg dat steuntje in de rug.
over 2 weken gaat mijn vriend eens kijken of ik niet mee kan als ik niet moet werken.

verder afgelopen woensdag lekker met de paardjes naar het water geweest, kijk even voor foto's bij spieter, spetter, spatter in het water van TimoKyana.
ik loop meerendeels met de haflinger( mijn verzorgpowny) met de zwarte broek en witte top.
was een heerlijk avond, weinig verwachtingen, aangezien de vorige waterproef geen succes was, maar het ging zo super! ben zo trots op mijn haf :)* <3

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 22:52

Morgen dus de dag Amanda??

Crazyshar, veel dipjes. vervelend is dat hé. Dat besprak ik laatst ook tijdens gesprek met psychologe en stiekem hoort dat er wel een beetje bij. Vooral leren om mee om te gaan en herkennen. Niet elke kleien dip betekent dat je weer in de grote dip die je hebt gekend terug gaat vallen. Alleen voelt dat idd niet altijd zo. Wel superleuek waterervaring gehad zo te horen. Ga zo even op zoek naar de foto's hoor :)

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 08:56

Die dipjes....
heel vervelend indd! gaat het goed, dan voel je je ook supergoed, en dan komt er zo'n dipje aan, en dan voelt het op dat moment even alsof je weer helemaal onderaan bent!
maar wat bienotje ook zegt: herken de dipjes! je weet......het duurt een paar uur, of een dag, of mss paar daagjes, maar daarna gaat het ook weer goed!
en mss kan je wel es even af en toe bij je psychologe een gesprekje hebben? mijn 1e lijns zei ook: doen d'r veel meer hoor, af en toe even een gesprekje of evaluatie van hoe het gaat enz! en als jij merkt dat je dat beetje steun nog wel nodig hebt, dan maak je toch een afspraak voor om de zoveel week? Vaak voel je je dan al een stuk steviger omdat je weet dat je dan en dan weer even heen kan!

@amanda......we willen wel graag verslag hoor!!! :P :P :P

hier gaat het aardig goed! Jesse slaapt goed! en ik geniet echt van dat mannetje!! vooral als ze zo liggen te glimlachen!! alshij een huil moment heeft dan merk ik ook dat ik er wat zenuwachtiger van wordt, maar goed....ook ik weet....het hoort erbij!maar toch!

gisteren mijn paard voor het eerst weer es gelongeerd! vriendin die op bo reed/longeert longeerde haar met dubbele lijnen! best moeilijk hoor!
maar ohzo blij dat zei Bo tijdens de zwnagerschap heeft doorgereden!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 11:16

Verslag volgt :D
Over 3 kwartier vertrek ik richting de andere kant van Nederland :+
Waar het hopelijk beter weer is dan hier. Wat een spookweer zeg!!

Super van Jesse zeg!! En van Bo ook :j

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 11:18

bedankt! ik weet het vaak wel op de momenten dat het goed gaat, maar als ik dan alles boven me voel sluiten, is het o zo moeilijk om te blijven ademhalen, nadenken en weten dat het goed komt.

bobo: wat fijn dat je weer wat met je paardje kan doen, en ook super dat je iemand hebt gevonden die je paardje op een goede manier heeft doorgewerkt tijdens je zwangerschap.
ik ben ook blij voor je dat het met Jesse allemaal goed gaat! groeit ie voor de rest goed?

amandä: heel veel plezier vanavond! geniet er maar van en als hij tegenvalt, moet je maar zo denken , ben je toch weer een avondje ertussen uit!

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 12:29

andere kant van Nederland? nou mss zit je dan wel dicht bij mij in de buurt?
en ja alles gaat gelukkig goed!! eet slaapt plast poept en huilt goed haha!
en ja crazyshar, het is gewoon even doorbijten op zo'n moment! en het gaat allemaal straks vast beter met je hoor! de dipjes worden al kleiner en minder heftig, met vast af en toe zeker even een wat groter dipje, maar al met al, zul je merken dat het heus beter gaat!

Ik heb die momenten ook nog wel es hoor, soms helemaal zonder aanleiding, zit je bv lekker te bokken, sluit je de computer af en dan opeens, dat rare nare onderbuik gevoel en geen zin hebben in om iets te gaan doen.....maar goed, totdat iemand belt: Hey, ga je mee naar dit of dat, of zal ik thee komen drinken oid....en dan hup, hebje weer een doel, dus aanrecht aan kant maken enz en dan heb je opeens dus weer wat energie!

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 12:24

Knoop in me buik........... over een half uur heb ik een afsrpraak met me operationeel manager in een strand tent. Ik hou het op belangstelling, maar ergens in me achterhoofd spoken allemaal dingen. Pffff, zie er zo tegen op

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 12:34

Sorry dat ik binnenval en misschien is het allang al en meerdere keren gezegd, maar vakantie heeft bij mij goed uitgepakt, ben letterlijk en figuurlijk losgekomen uit een depressieve situatie die totaal een jaar heeft geduurd.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 13:13

Sandeman, hoe is het gegaan? :)

En Opala, bedankt. Fijn dat het voor jouw zo goed werkte :) Maar meestal is er écht wel wat meer aan de hand dan wat alleen eeen vakantie oplost :j

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 13:49

Het was eigenlijk een heel gezellig gesprek. Toonde echt belangstelling, vroeg naar mijn moeder. Verder hoe het mij gaat, hij zei wel, je klinkt alweer stukken beter en energieker. Verder zitten kletsen over paarden . Nee, goed gevoel bij. Ik had al met de bedrijfarts besproken dat ik per 6 sept weer 2 x per week halve dagen aan de slag ga. Me manager zei, als je tegen dingen aanloopt of het gaat toch niet zo lekker, je mag me altijd bellen. Ook wilde hij wel weten of ik door me collegaas niet in de steek was gelaten. Ik zei, heb bezoek gehad, kaarten, appjes, pingetjes, tweets etc etc hahah. Vond ie leuk.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 14:20

Nou kijk, dat klinkt goed! Fijn, dat geeft vast alwel weer beter gevoel mee voor als je straks weer aan de slag gaat :)

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 14:26

Klinkt goed Sandeman!!
Doetje gelijk ook heel goed he! Dat je manager er toch voor je is, dat geeft vaak veel meer energie om weer aan het werk te gaan, dan wanneer je de druk voelt vanaf je baas zijn kant!, dat werkt vaak heel averechts!

@Opala, heerlijk dat een vakantie jou zo goed doet!
Ben wel benieuwd dan naar wat voor jou die depressieve periode van een jaar inhield! Dan kunnen we ons er ook wat meer van voorstellen!

Hier gaat het goed! Jesse doet het goed, ik ben wel moe....maar dat hoort daar deels ook bij! Zie er stiekem wel tegenop om weer aan het werk te gaan 3oktober...
Maar goed, dat komt ook omdat ik dan weer terug ben op de plek waar ik natuurlijk ook veel 'getriggerd"wordt..maar ja, betekent ook , dat ik eigenlijks weer moet bellen voor een afspraak met de psych, en dat we de therapie/training weer oppakken...

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 20:16

hey bobo,volgens mij is het ook echt wel normaal na de vrijheid die je even had om wat tegenzin te hebben om weer aan de slag te gaan.probeer je er niet te veel in mee te laten slepen vooraf,maar gewoon op de dag zelf pas op je af te laten komen.duurt nog wel even ook natuurlijk!

Hier middagje met oud studiegenoten in de kroeg gezeten.gezellig,maar ik kan daar ook zo van andersteboven zijn zoals nu.standaard komt weer even ieders werk aan bod,waar ze allemaal vol enthousiasme zoals normaal is over beginnen.en met de minuut voel ik me dan slechter en minder succesvol.en nee,echt niet omdat de anderen opscheppen.integendeel..

Hier even een dipje dus..