Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Airborn schreef:Ik moet zeggen dat ik het hier in met natasja eens ben.
Ohjajoh, als ADHDer moet je je heel vaak verdedingen voor het slikken van medicatie omdat mensen gewoon niet snappen waarom het nodig is of wat het voor effect heeft. Veel mensen hebben een houding alsof je jezelf vergiftigt met ritalin omdat ze vage verhalen in de media hebben gelezen oid. En subtiel ritalin slikken kan niet echt, het moet immers iedere zoveel uur. Dus je verdedigt jezelf vrij vaak. En ik kan me voorstellen dat als je je kind ritalin geeft mensen nog veel feller zijn en je soms echt aanvallen. Vandaar dat het echt heel vervelend is als je je op z'n manier uitdrukt.
Maar, in hemelsnaam, je gaat echt niet halicuneren ofzo van ritalin. Je blijft jezelf en gaat echt niet hele rare dingen doen... Anders was ritalin nooit goedgekeurd als medicijn...
Airborn schreef:Of je medicatie slikt of niet, is helemaal je eigen keus. Ik denk dat hier in het topic mensen meer reageren op je redenatie dan op je keuze. Iig, voor mij is dat wel zo. Je lijkt van wat je hier in het topic zegt her en der wat misplaatste ideeen over ritalin te hebben opgedaan (waar ik overigens de media volledig de schuld van geef, hihi). En dáár proberen we dingen over uit te leggen, zodat je je keuze kan maken gebaseerd op goede argumenten. Welke keuze je dan zowiezo de goede keuze, maar het maken van die keuze lijkt me makkelijker als je alle informatie hebt
hotchocolat schreef:Mijn zoon heeft het een periode gebruikt (af en toe nog steeds).
Wat mij enorm tegenviel waren de rebounts.
.
moonfish13 schreef:De rebounds zijn inderdaad niet fijn.
Ik heb echt een uur giga pijn in mijn kop dan.
hotchocolat schreef:Hooftpijn had hij ook en het slechte eten heeft hij nog steeds last van.
moonfish13 schreef:Slecht eten is nogal zwak uitgedrukt, niet eten eerder.
Ik moet echt wel heeel veel moeite doen om er iets te eten in te krijgen.
Menino schreef:bij mij dachten ze meteen dat ik een eetstoornis had toen ik het nam, en ik vond het echt grote rotzooi. Blij dat ik er vanaf ben, 't heeft lang geduurd voordat ik door had dat veel van mijn slechte eigenschappen bijwerkingen van ritalin waren. Maargoed. School ging wel een stuk makkelijk ja.... of ik dat er voor over had? da's nog steeds een dagelijks dilemma... Gebruik het nog wel incidenteel namelijk ...
moonfish13 schreef:Eerste keer stoned, daarna vrooooolijk en vloog overal zo doorheen.
Was ook behoorlijk gejaagd, gelukkig is dat nu een beetje over.
Je word er namelijk op den duur best moe van.![]()
Tis niet voor niets verwant aan speed blijkbaar, de eerste keer was ik letterlijk stoned en euforisch.
Markkie8 schreef:Hier ook iemand met ADD, gebruik ook Ritalin, helaas ken ik het effect van rebounds heel goed.
Of je beter word in seks door Ritalin? Geen idee..
Berdien schreef:Zelf geen ervaring met Ritalin, wel zijdelings. Broertje slikte het toen hij jonger was (en seks nog niet in 'm op kwam). Hij kreeg er alleen dusdanige hartkrampen van dat hij acuut er mee moest stoppen. Schijnt ook een bekende bijwerking zijn. Als hij het was blijven slikken had het z'n dood kunnen worden, zo heftig werden de hartkrampen. Broertje gaat nou zonder medicijnen door het leven, wel blowt hij veel. Hij heeft ADD, PDD-NOS en een tik ODD.
goldflower schreef:ik meld me ook ffwant t is allemaal erg herkenbaar, mijn dochter en zoon hadden adhd hebben op de dagopvang gezeten van de jutters, en kregen ook ritalin, mn zoon werd er heel huilerig en depri van, dus ging toen over op een andere iets met een D en dat was eigenlijk tegen migraine maar daar waren ze door testen achter dat t ook hielp voor adhd, en dat heeft hij jaren geslikt.
Mijn dochter kreeg ook ritalin maar die is zo hyper en vergeetachtig dat ze zelfs haar pillen vergat , echt een zwaar warhoofd.
Toen hebben ze paar jaar geleden mij bekeken bij de psygh waardoor ik allemaal testen heb moeten ondergaan voor de adhd, en ja dat kwam er heel duidelijk uit.
Heb ritalin gekregen maar slikte t 2 dagen en werd beetje bibberig en duizelig en durfte t gelijk nie meer te slikken, en heb mn sessies ook nie meer voort gezet, wel jmmr want is best lange wachtlijst voor volwassenen.
Dus weer aan de fluoxetine gegaan , maar ja dat helpt niet tegen adhd...
Maar al die verhaaltjes hier zijn zo herkenbaar soms zijn ze nog grappig ook he,,, ik heb namelijk dezelfde dingen ....
Maar weet iemand omdat ik ritalin heb gehad maar dan via de psygh, of ik ze dan ook weer kan aanvragen via de huisarts???
_Cindy schreef:Ik heb slechte ervaringen met Ritaline. Okee ik kon mij wel beter concentreren maar kreeg enorme rebounds, stemmingswisselingen, werd er heel depressief van, angstig/gespannen. Ook na stoppen. Ik ben blij om te horen dat sommige mensen wel veel baat hebben bij Ritalin maar voor mij werkt het gewoon echt helemaal niet.
Joolien schreef:Hoe snel werkt het? Ik voel me echt heel raar
Joolien schreef:Ik voelde me eerst een beetje zweverig ofzo. En ik merk een soort dof gevoel in mn hoofd. Maar wel duidelijk verschil. Meer rust in de kop.
Myrthe_Yolto schreef:Ik werd bij de 1ex echt enorm misselijk
Alwiene schreef:Haha eerste keer dat ik het nam voelde ik me knetterstoned, alles leek heel soort van sereen, zo kalm en rustig. Hihi. Maar met de tweede keer is dat minder en bij de derde keer is dat wel weg
boedjang schreef:heeft die vriend van jou ook een ad(h)d stoornis? als je namelijk als "normaal" mens ritalin slikt voor de kick kan het wel zo werken, die zooi wordt ook verhandeld om die reden op scholen. Mijn dochter slikt concerta vanwege de korte werking van ritalin, het blijft een drug en heeft toch voor iedereen weer een andere werking, het zorgt ervoor dat je je beter kan focussen, kan handig zijn, ik hoop alleen maar dat zij er op een gegeven moment zonder kan.
Airborn schreef:Dr is alleen een verschil tussen zeggen dat je bang bent voor de effecten voor persoonlijke redenen, en het hele medicijn afdoen als troep
Ojajoh schreef:ja ik hoop dat ik snel wordt opgeroepen voor de therapieen, daarmee zouden ze (volgens hun zeggen) mij weer teugels geven om alles in betere banen te leiden
al ben ik zelf al op zoek gegaan op internet en krijg ik nu al wat meer structuur terug en gaat het iets beter
ik werk nu volgens een lijstjes systeem thuis en verbied mijzelf om in een andere kamer te gaan schoonmaken als de eerste kamer nog niet af is
vergeetachtigheid heb ik alleen nog niks voor, behalve mijn iphone agenda waar ik alles in noteer en verbonden staat met mijn man, die mij helpt herinneren
de drukte in mijn hoofd blijft..........maar ik heb er alleen erg last van als ik of opgewonden ben over iets of stressed out ben.....
wel helaas gevoelig voor depressie's dus ik ben inmiddels al wat andere wegen gaan bewandelen om dat weer aan te pakken
(idd zoals in dit topic benoemd, voeding enz)
Citaat:Wel echt typisch ADHD, discussiëren over woordgebruik
Embe schreef:Citaat:Wel echt typisch ADHD, discussiëren over woordgebruik
Is dat echt zo??? Dat verklaard een hoop, ik heb daar enorme last van (en vooral mijn omgeving). Ik ben daar echt van, hou mij altijd al gigantisch in maar vaak kan ik het echt niet laten om daar een punt van te maken.
Overigens nog geen spoor van onze medische dossiers