Puisten deel 2

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Unoo

Re: Puisten deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 20:04

Clearasil is erg agressief voor de huid, daardoor kan het ook goed geïrriteerd door zijn. Ik zou zelf naar een natuurarts gaan en op de voeding letten. Minstens 2 liter water per dag, geen melk, oppassen met suikers.

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 10:22

@ Esmaralda, oei clearasil is echt vreselijk spul daar zou ik meteen maar mee stoppen. De huid zal eerst tot rust moeten komen, dan zal het waarschijnlijk eerst erger worden maar daarna zal zijn huid een stuk mooier zijn. Kijk uit met benzoylperoxide als de HA dat gaat voorschrijven. Je kan eens een masker met groene leem proberen en gewoon natuurlijke huidproducten gebruiken. Het Aleppo olijfzeepje met 32% laurier kan ik ook heel erg aanraden. Inderdaad geen melk, kaas en zo min mogelijk suiker. 2 liter water inderdaad neit vergeten en misschien wat thee.

Mijn huid wordt echt met de dag beter! Ik ben zo blij, voel me steeds zelfverzekerder worden! Iederen zegt het ook steeds dat k er zo goed uit zie :D Hoop zo dat het zo blijft!! Doe er namelijk ook wel heel erg hard mijn best voor

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 10:40

okey, clearasil is dus troep, tjonge, laat ik daar nu aandelen in hebben...............................
Maar goed, we hebben morgen een afspraak met de huisarts, schrijft ff de dingen op, die jullie afraden.
Over zijn voeding, die is gewoon goed, drink veel, wel een melkproduct er tussen, kind de groei he. En ik wacht even af, wat de dokter allemaal gaat zeggen.

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 10:43

Melk is echt een killer voor acne. Dan kan je beter soja of rijstmelk nemen die zijn volgens mij zonder lactose. Kaas is ook niet goed. Als je een product hebt aangeschaf moet je altijd de ingredienten even googelen. Logisch dat als er alcohol in zit dat de huid dan geirriteerd raakt, zo zijn er veel ingredienten waar wat van te zeggen is.

Wat trouwens ook nog heel goed helpt zijn de grote klis capsules van arcocaps. Een van de beste kruiden tegen acne is dat. Dus dat zou je ook nog kunnen proberen!

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 12:50

De grote klis combineren met het driekleurig viooltje schijnt nog meer resultaten te boeken, zuivert de poriën :j

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 15:31

Esmeralda wat vervelend dat je zoontje er zoveel last van heeft. :(:)

En jammer dat kaas dus niet goed voor je huid is haha.. want dat is dus een van de weinige dingen die ik eet op brood. Melk ben ik al gestopt met drinken en in plaats van dat drink ik nu yoghi en karnemelk, karnemelk schijnt juist wel goed te werken.

Groene leem ben ik nu ook heel erg benieuwd naar, en dan vooral voor maskertjes, waar kun je dat halen :) ?

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 15:37

In de reformwinkel ;) Het beste is om ongeveer 2 eetlepels in een bakje te doen, 1 theelepel olijfolie/amandelolie, beetje aanlengen met water en een scheut honing en dan goed doorroeren en een tijdje laten staan. Heb je echt een goed maskertje! Als je huid rustig is kan je er wat teatree bij doen maar als je huid eerst nog tot rust moet komen (bijv geirriteerde delen) zou ik er niks anders bij doen.

Ik doe nu dus de groene leem inwendig en volgens mij heeft het enorm veel effect :D

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 16:23

Is dat niet enorm smerig :o ? haha sorry dat lijkt me echt!
en wat is een reformwinkel, zoiets als De Tuinen? :o sorry ik ken dat niet haha.
En honing hebben wij niet, is zonder ook te doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 17:42

Honing kan je ook bij de Ah kopen en is hartstikke goedkoop. :')

Hoe duur is groene leem en inderdaad, bij zoiets als de tuinen te koop? O:)

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 18:18

Groene leem in een tube is bij de tuinen rond de 7 euro.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 18:40

Ik weet dat honing goedkoop is, maar ik ga geen hele gles/pot honing kopen als ik niet zeker weet of ik groene leem ga kopen, haha.

dankjewel emr.

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 20:38

xAylie schreef:
En jammer dat kaas dus niet goed voor je huid is haha.. want dat is dus een van de weinige dingen die ik eet op brood. Melk ben ik al gestopt met drinken en in plaats van dat drink ik nu yoghi en karnemelk, karnemelk schijnt juist wel goed te werken.

Het gaat om de lactose dat in de melk zit waar acne zo op reageert, daarom schiet je er niks mee op met wat je nu doet. In yoghi en karnemelk zit allebei lactose dus ik raad je aan om er gewoon mee te kappen.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 20:55

maar je heb toch melkproducten nodig???

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 20:59

Melkproducten zijn niet noodzakelijk, mensen denken dat vanwege het verhaal dat je er sterke botten van krijgt. Als je maar zorgt dat je genoeg calcium en andere vitamines binnenkrijgt is er geen enkel probleem als je geen melk drinkt.

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 21:02

De 'extra calcium' die altijd zo wordt aangeprezen op melkproducten en van die drinkyoghurt enzo, die wordt niet eens door je lichaam opgenomen..

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 22:32

Maar wat kan ik anders s'ochtends drinken? :P
Ik ga geen frisdrank of sap oid drinken, en thee of koffie lust ik niet, water vind ik echt 10x niks.. hoe slecht dat ook klinkt, ik word daar echt misselijk van op een vroege ochtend. :o

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 22:33

waarom geen fruitsapje of een smoothie ofzo :) ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 23:42

Ik pers 's ochtends zelf sinaasappelen. Hartstikke goed begin van je dag toch :D

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 10:57

Ja Aylie als je dat allemaal niet lust is dat denk ik toch een kwestie van gewenning. Ik zou wel biologische honing kopen (EG honing). Bij de AH is het allemaal een mengsel van Niet EG en EG. Groene leem kan je geloof ik ook bij de tuinen kopen ja daar hebben ze dacht ik groene leem. Ik heb zelf Luvos heilaarde en die kost iets van €10 per pak.

Inwendig vind ik niet vies hoor, is gewoon water met een beetje het gevoel alsof er wat zandkorreltjes in zit. Maar ik vind eigenlijk niks vies als ik maar weet dat het goed voor mn gezondheid is haha. Doe er soms zelfs een druppeltje etherische olie in ;)

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 18:59

Klis: omdat fruitsapjes zo ontzettend zuur zijn.. :o maar het zou best kunnen, zoiets als appelsap natuurlijk ook.

Rebeccaa: ohja dat is ook wel lekker! jammer dat ik noooit tijd heb om dat te doen s'ochtends haha, ben echt zo'n chaot. :o

Maartpaard: ja dat klopt, en heb vanochtend water gedronken maar dat doe ik echt niet meer haha, ik krijg daar zo'n 'vol' en misselijk gevoel van dat ik er bijna van heb overgegeven. :o dus dat word zoeken naar iets anders.
En doe je daar gewoon 1 eetlepel ofzo van per dag ? (groene leem)

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 19:16

Fruitsappen en zure dingen niet doen! Sinaasappelsap en alle andere zure dingen zijn hartstikke slecht voor het milieu in je darmen die dus ook weer invloed hebben op je huid.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 19:26

En wat blijft er dan nog over om te drinken s'ochtends? O:)

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 19:43

Hebben jullie ooit clindamycine lotion geprobeerd? Ik gebruik het en het werkt echt super, ben binnen ongeveer 2,5 maand van tamelijk erge acne naar bijna schoon gegaan, heb nu nog rode vlekken en her en der een pukkel maar het heeft voor mij super gewerkt. Een aanrader voor iedereen. Behandelingen bij SHS ed. kosten alleen maar heel veel geld en bereik je uiteindelijk niets mee het gaat misschien even weg maar komt dan net zo hard terug.

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 19:54

xAylie schreef:
En wat blijft er dan nog over om te drinken s'ochtends? O:)

Gewoon er aan wennen om water en thee te drinken. Wie mooi wilt zijn..

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 21:40

Nou we zijn dus naar de huisarts geweest. En dankzij de clearasiel is zijn huid aangetast. Hij heeft dus nu een antb.kuur en lotion en over 4 weken terug komen. Eerst de boel op orde/rust krijgen en dan gaat ze verder kijken.