Borstverkleining 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 07:49

een foto van mijn open wond die ik gehad of een foto van mijn littekens zoals die nu zijn?
ik zal vanavond ff wat fotos maken van de laatste en je die via pb doorsturen. op een forum te zetten is iets te; ik zal zorgen dat je dan alleen de littekens ziet en verder geen vlees ;)
ben ook wel benieuwd naar jou littekens aangezien het bij jou allemaal zo super snel en goed geneest.
qua techniek hebben we het zelfde; beide een anker ;)
de lijn van mijn tepel naar beneden is erg licht geworden en goed bijgetrokken; enkel de littekens bij mijn tepels en onder mijn borst zijn nog lelijk rood/paars.
en mijn rechtertepel is nog steeds niet goed dus ben bang dat dat toch weer een medische ingreep gaat worden :o

Lante

Re: [Centraal] Borstverkleining 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 14:06

Mijn verhaal is als van J_E, heb wel een anker, maar heel weinig problemen gehad en geen complicaties gelukkig. :)

Succes Elisa, fijn dat het binnenkort gaat gebeuren, hoop dat het net zo gaat als bij J_E en bij mij. :)
Ik reed na 6 weken weer paard, alleen nog niet doorzitten en dergelijke en galoperen in verlichte zit. Na 8 weken reed ik weer helemaal normaal. :)

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 22:53

lante, ik mag over 3 weken ook paardrijden!!!!!! dan ben ik ook 6 weken verder vanaf de operatie gezien

JAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA NA EEN JAAR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

OWWWWWWWWWWWWW BEN ZO BLIJJJ!!!

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 23:09

Ik heb alleen de eerste 2 pagina's maar gelezen.....
Maar ik heb lang geleden een bvk ondergaan. De beste operatie die ik heb ondergaan :):).
Op mijn 9e zat ik al aan een beha. Leuk op school! Jaloezie alom. Of ik er nou zo blij mee was? Toen ik 15 was ben ik naar de HA gegaan maar ik was te jong, moest 18 zijn. Volgens mij zat ik daags na mijn 18e verjaardag (september) bij de HA (inmiddels royale cup E), 2 weken later bij de chirurg. Geen probleem, moest alleen toestemming hebben van ziekenfonds (praat nu over 20 jaar geleden!). In december kreeg ik de toestemming, februari geopereerd. Helaas voor mij was ik net in januari begonnen bij mijn 1e echte vaste baan en moest ik in mijn proeftijd aan de mannenwereld (boekhouding) uitleggen waarom ik geopereerd moest worden :oo en moest ik tijdelijk mijn autorijlessen schorsen.
De operatie is heel soepel verlopen, geen problemen. Na 2 weken gingen de 80 hechtingen eruit en had ik een B. Toen stond er 6 weken herstel voor en ondanks dat ik mij super voelde, moest ik 6 weken thuis blijven. Nu heb ik een kleine D en ben zeer tevreden, alles is nu in proportie. Ik heb geen last van littekens, alleen kan ik niet alle soorten beha's dragen. Nou ja, er zijn ergere dingen. Geen striemen meer, normale beha's (toen liep ik in beha's die mijn oma ook zou dragen; nu is er veel meer keus in grote maten), geen rugklachten, wel nek maar dat heeft een andere oorzaak.
Zou het zo weer doen!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 23:26

Pfuh zes weken thuis blijven, wat lang!

Wel goed dat je zo tevreden bent!

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 06:19

vind je dat lang? ik heb ook 6 weken helemaal niks kunnen doen en pas week 7 en 8 gedeeltelijk weer ana het werk en begonnen met beetje paardrijden en pas vanaf deze week kan ik alles weer mbt werken en paardrijden; als ik teveel doe heb ik soms nog wel wat steken maar over het algemeen gaat het erg goed ;)

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 09:53

Ik ben nu 3 weken verder en mag ook nog 3 weken weinig doen.
gelukkig kan ik al wel weer stukjes fietsen en auto rijden.
gister heb ik bij een kennis vrijwilligers werk gedaan. hele dag water geven op een kwekerij.. heb ik wat te doen en hij is blij:P

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 09:55

Wat is 6 weken niks doen op de rest van je leven geen klachten meer..?? Ik ben daar echt fluitend door heen gekomen hoor.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 09:57

tamaramt schreef:
vind je dat lang? ik heb ook 6 weken helemaal niks kunnen doen en pas week 7 en 8 gedeeltelijk weer ana het werk en begonnen met beetje paardrijden en pas vanaf deze week kan ik alles weer mbt werken en paardrijden; als ik teveel doe heb ik soms nog wel wat steken maar over het algemeen gaat het erg goed ;)

Als ik bij mezelf zie wel, en op de afdeling bij ons krijgen mensen ook veel minder tijd. Alleen als er iets misgaat wel natuurlijk.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 17:37

Wat voor kleding droegen jullie de eerste tijd net na de operatie?

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 17:53

pyama en trainingspakken; met rist of knoopjes; niks wat je over je hoofd uit moet trekken in ieder geval

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 18:29

Gewoon alles wat ik daarvoor ook droeg.
6 weken is niet lang, maar als je je goed voelt en voorstelt om 1/2 dagen te gaan werken (4 1/2 week na OK) en je krijgt nee te horen, valt het niet altijd mee. Ik was net 18 en had gelukkig geen complicaties. Een buurvrouw heeft het op latere leeftijd laten doen en die trof het niet: ontstekingen, hoge koorts, uiteindelijk opnieuw opgenomen want ze kon ook haar eten niet meer binnen houden.
Ik weet wel dat ik op woensdag ben opgenomen, donderdag geopereerd en dinsdag naar huis ben gegaan. Volgens mij blijf je tegenwoordig niet meer zo lang in het zkh. Er staat een bepaalde tijd voor en dan is daar het gat van de deur, of je je nou goed voelt of niet. Tenminste, dat is mijn ervaring! Ik ken iemand die ook een bvk had gehad, 2 dagen opname maar ze had koorts en was absoluut niet happy. Maar ze werd gewoon naar huis gestuurd: beter worden doe je maar thuis.....

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 14:24

Nou, net weer een hartverzakking gehad!!
Denk, bel de afdeling Planning even, omdat de wachttijd een jaar is, en mijn goedkeuring nog 8 maanden geldig is.
Puntje bij paaltje, sta ik nu voor 7 November voor de OK gepland!!!! En dan nemen ze 6 weken van te voren contact met me op over precies hoe en wat... SPANNEND!!!!
Nou, als dit geen stok achter de deur is om verder af te vallen weet ik het ook niet meer ;-)

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 18:12

wauw wat goed, ik heb nogsteeds geen datum, word iig de eerste 3 weken van juli geopereerd

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 19:29

Nog maar 11 daagjes.. Spannend :))

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 21:03

Oooo, dat komt wel heeeeeel dichtbij of niet????

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 21:28

MelanieB schreef:
Nog maar 11 daagjes.. Spannend :))

wat super voor je!!
houd je ons op de hoogte?

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 21:38

Wendy_Komen schreef:
Nou, net weer een hartverzakking gehad!!
Denk, bel de afdeling Planning even, omdat de wachttijd een jaar is, en mijn goedkeuring nog 8 maanden geldig is.
Puntje bij paaltje, sta ik nu voor 7 November voor de OK gepland!!!! En dan nemen ze 6 weken van te voren contact met me op over precies hoe en wat... SPANNEND!!!!
Nou, als dit geen stok achter de deur is om verder af te vallen weet ik het ook niet meer ;-)

Mooi!! :D

En ja komt ineens wel dichtbij ja :D Zal jullie op de hoogte houden :D

PDI

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 05:43

Ik kom me hier ook melden. Ben druk bezig met alles rond een borstverkleining.
heb nu een 70H en sinds ik full time werk echt een stuk meer klachten. Ben van de week bij de plastische geweest en het een en ander besproken. Moet nu de verzekeraar vragen om vergoeding en dan kijken wanneer we de OK plannen.
Hoop zo enorm dat het de verlichting gaat geven waar ik stiekem enorm op hoop O:)
maar als ik jullie zo hoor zit dat wel goed :D

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 15:19

wat goed Kadanzlover
heb je de brief naar de zorgverzekering al weggestuurd?

PDI

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 14:39

De brief ligt klaar om weggestuurd te worden. Ben beetje een zeikerd, dus durf hem morgen pas op de post te doen.. (bang dattie kwijt raakt op zondag O:) )
Dus dan is het afwachten!

Areana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 22:35

Jeeej, een paar dagen geleden het preoperatief onderzoek gehad! Dat stelde ook niets voor eigenlijk. Ik was weer buiten voordat ik het doorhad, maar wel weer een stap vooruit! Volgende afspraak is de operatie al.
Ik word waarschijnlijk ergens midden juli geopereerd, maar eerder als er uitvallers zijn! Dan kan het bij wijze van spreken morgen al zover zijn, dus gauw alle voorbereidingen treffen...

PDI

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 10:59

Dat is dan nog best een tijdje voordat je aan de beurt bent. Wel spannend hoor!!
Hier in het ziekenhuis is een wachttijd van 3 weken. Ik laat me echter waarschijnlijk pas in oktober/ november helpen. ivm werk en alles wat ik er omheen moet regelen.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 12:33

Wachttijd van een paar maanden is niks.. Chirurg waar ik bij zit heeft momenteel een wachttijd van ongeveer een JAAR!!! (ben dus ook reuze blij in November geholpen te kunnen worden, nog mooi nog ff afvallen ;-) )

Brief al op de bus Kadanzlover?

Komt dan zeker al dichtbij Areana! Moet het toch binnen nu en 3 maanden gebeuren ;-) (zolang is het onderzoek geldig als ik het goed heb)

Hoeveel dagen nog MelanieB? Jij ben als eerste hier nu aan de beurt of niet?

Herstel gaat nog steeds goed Joyce_eddy?

Werken de pleisters ondertussen al een beetje Tamaramt?

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 12:38

Ik moet over 8 daagjes :) Volgens mij idd als eerste hier dit topic voor nu :))

Bij ons is niet zo'n lange wachttijd.. iets van een maand ofzo? Dus valt wel mee.