Migraine: deel2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mandyy

Re: Migraine: deel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 19:20

Ik gebruik ook zetpillen immigran en dagelijks metoprolol.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 23:01

Mandyy en Evelien, welke verzekeraar hebben jullie dan (mag ook per pb)?

Want misschien verschilt het per verzekeraar ...

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 23:03

zilveren kruis achmea

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 23:08

_evelien_ schreef:
zilveren kruis achmea

He, die heb ik ook ... zou met ingang van 2012 veranderd zijn, weet niet of jij dit jaar al een recept imigran hebt gevraagd?

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 23:17

Ja heb inmiddels weer een keer recept aangevraagd en gewoon vergoed gekregen.

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 23:20

Hmmm.... da's wel heel raar dan Simodi. Dan zou ik toch eens navraag doen bij je HA.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 23:29

Ga ik zeker doen!

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 23:39

Ik ben een paar maanden met de pil gestopt en toen was al mijn hoofdpijn (had bijna elke dag wel hoofdpijn) en migraine weg. Dus was naar de dokter geweest, die had me een andere pil voorgeschreven, maar nu ben ik ongeveer een kleine week weer met die pil begonnen en heb meteen alweer vaker hoofdpijn.
Zit te twijfelen of ik nou meteen moet stoppen en terug moet gaan naar de dokter, of dat ik 't nog even moet afwachten (lichaam zal ook wel weer moeten wennen aan de pil)...

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 23:53

Ik meld me ook maar eens... ik heb mijn hele leven al last van zware hormonale migraine. Heel veel uitgeprobeerd, Imigran heb ik lang gebruikt maar dat deed niet veel bij mij, verder heb ik nog diverse andere middelen geprobeerd tot ik zwanger wilde worden en stopte met de pil. De gehele zwangerschap ben ik migraine vrij geweest en dat was de hemel *\o/* . Na de eerste zwangerschap ben ik weer met de pil begonnen (en kreeg de migraine weer terug) en bij mijn tweede zwangerschap ging het ook weer helemaal lekker. Daarna heb ik op advies van mijn huisarts het mirena spiraaltje laten aanbrengen. Dat ging een stuk beter, de aanvallen werden minder hevig en minder frequent. Als ik een aanval had, nam ik een Maxalt. Op die manier kon ik gewoon blijven functioneren hoewel het ook niet veel meer dan dat was. Helaas werkte het spiraaltje de eerste twee keer maar gedurende twee jaar en bij de laatste namen de aanvallen weer toe na slechts 1 jaar. Aangezien een mirena eigenlijk tot 5 jaar mag blijven zitten is dat dus te snel

Een aantal maanden geleden ben ik naar de gynaecoloog geweest en hebben we e.e.a. uitgeprobeerd met hormoonpillen. Ik begon met progesterontabletten, in de eerste instantie hielp het, twee maanden ben ik migraine vrij geweest maar toen was het weer helemaal mis. Vervolgens kreeg ik een anticonceptiepil (Cerazette) voorgeschreven maar na een paar dagen gebruik voelde ik me heel slecht, down, en niet mezelf. Ondertussen was ik het spuugzat om met die hormonen te experimenteren en heb het spiraaltje laten verwijderen om eens te kijken of dat verschil maakt.

Dat is nu alweer 3 weken geleden en ik heb nog geen migraine gehad (had normaal gesproken 1 aanval per 1 a 1,5 week gedurende 3 dagen). Ik ben heel benieuwd wat het resultaat zal zijn als mijn hormoonbalans weer een beetje hersteld is, tenslotte ben ik buiten mijn zwangerschappen sinds mijn 15e al niet meer "hormoonvrij" geweest. Mocht de migraine nu substantieel verminderen of verdwijnen dan heeft mijn man aangeboden om zich te laten "helpen", ons gezin is toch compleet.

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 12:11

Welkom Remy, tsja, om nou altijd zwanger te zijn is ook zo wat := .
Het duurt wel even voor alle hormonen uit je lijf zijn :j . Hopelijk is dit voor jou de oplossing.

Simodi, al contact gehad met je HA?

Mijn hoofd staakt vandaag -O- . Net wat ingenomen en vandaag maar rustig aan doen. Bah, was veel meer van plan.

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 12:17

misschien is dit al eens gemeld door iemand, maar heb niet het gehele topic doorlezen :Y)

las bij een aantal van jullie dat ook de nek en schouders zeer deden.....

ik heb zelf een hele lange tijd last gehad van echt helse koppijnen, waarbij niks hielp, ook de migrainemedicijnen die ik van mn huisarts had gekregen niet.
bij mij kwam de pijn ook vaak vanuit mn nek, de aanhechting van mn hoofd op mn nek deed vaak erg zeer als ik erop drukte

nu met toeval zijn ze erachter gekomen dat ik een vreselijk te kort heb aan vitamine B12.
heb hier 5 weken lang 2x per week een injectie voor gehad, en deze periode heb ik geen dag hoofdpijn gehad, zelfs niet tijdens de tijd van de maand.... en terwijl ik dan altijd zo'n vreselijke koppijn had dat ik het liefst mn kop kapot ramde tegen de muur......

heb nu 3 weken geen injectie gehad, en ja hoor...... koppijn....... al 6 dagen in 1,5 week

mochten iemand van jullie het ook echt 3 a 4 dagen in de week hebben, laat je eens testen op je vitamines (bloedprikken)

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 10:49

Remy, welkom hier!

LB, ja gebeld met HA, maar die zegt dat ik het met de apotheek moet oplossen. Terwijl de apotheek de medicatie niet meegeeft als de huisarts dat niet uitdrukkelijk aangeeft ... kortom, kastje-muur-verhaal, en de verzekeraar wil best vergoeden! Ik ga er nog verder achter aan ..

Hoe is het nu met je hoofd? :(:)

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 10:55

Vreemd verhaal Simodi. Benieuwd wat hier uit komt.

Hoofd doet het weer geloof ik.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 11:45

Laurabram schreef:
Hoofd doet het weer geloof ik.

Da's mooi! :D

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 20:23

vraagje aan de dames die hier ook last hebben van hormonale migraine: welke medicijnen/therapie helpt bij jullie goed?
Ik gebruik Imigran bij aanvallen, maar wordt daar zo ontzettend suf van dat ik eigenlijk iets anders wil gaan
proberen. Binnenkort ga ik ook maar weer eens naar de huisarts want dit is gewoon niet leuk meer.

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 20:26

chiropractor :)

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 20:28

En is het dan een stuk minder, of echt over? ga je vaak naar de chiropractor?

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 22:06

Maxalt is eigenlijk het enige dat bij mij geholpen heeft. De smelttablet. Imigran heb ik zowel oraal als als zetpil gehad, maar dat had geen effect. Met maxalt kon ik in elk geval weer funktioneren. Heb trouwens nog steeds geen aanval gehad en is nu alweer 6 weken sinds de laatste keer *\o/*

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 23:58

Blijkt toch weer hoe ontzettend verschillend iedereeen reageert op medicatie, wat bij de een prima werkt doet niks voor de ander ... :j

Guusje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 19:00

Mag ik mij melden?
Ik zag dit topic voorbij komen tijdens een zoekopdracht en ik heb eigenlijk een paar vragen.

Ik heb al een aantal jaar (denk zo'n 4 jaar ofzo) regelmatig last van hoofdpijn. Eerder zocht ik er niet zo veel achter, want het was alleen maar hoofdpijn. Toen de tijd wel eens bij de dokter geweest, maar volgens hem lag het aan mijn leeftijd (was toen zo'n 14 jaar) en ik moest mijn ogen eens op laten meten. Dat heb ik toen ook gedaan, ik heb ondertussen een bril met hele lage sterkte, die ik alleen op heb als ik op het einde van de dag moe ben, en dan in de auto of als ik tv kijk ofzo. Het is toen ook een tijdje over geweest.

Sinds 2 jaar heb ik op school ook heel vaak last van hoofdpijn, zo'n zeurderige pijn in mijn voorhoofd. Ik dacht, omdat ik het altijd op school kreeg, dat het lag aan de lucht ofzo op school. Maar sinds een paar maanden heb ik echt regelmatig last van hoofdpijn, zeker 2 a 3 keer per maand.

Van de week was ik aan het stage lopen en toen kreeg ik ook gigantische hoofdpijn en werd zelfs wat misselijk. Toen ik thuis kwam ben ik naar bed gegaan, maar heb eerst een paar keer overgegeven, waarna ik ben gaan slapen. Toen ik wakker werd dacht ik dat het over was, maar toen ik eenmaal opstond had ik weer knallende hoofdpijn. Ik raakte een soort van in paniek en kon niet stoppen met huilen, zo'n last had ik er van. Uiteindelijk is het gelukkig over gegaan na een lange, hete douche.

Nu wil ik volgende week toch weer even naar de dokter, want dit klopt niet. Verschillende mensen uit mijn omgeving dachten dat het een migraine aanval was. Alleen heb ik nooit last van flitsen of donkere plekken in mijn hoofd.

Wat denken jullie, kan dit migraine zijn?

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 00:22

Heb je echt pijn achter je voorhoofd? Dat lijkt nl niet specifiek op migrainepijn, migrainepijn komt meestal voor aan 1 kant van het hoofd. Bij mij nestelt het zich echt achter één oogkas. Deze pijn houdt ook 1 tot 3 dagen aan.

Ik heb soms ook "gewone" hoofdpijn, maar die voelt duidelijk anders, die zit inderdaad recht achter mijn voorhoofd en komt meestal door een combinatie van drukte en slaapgebrek.

Ik kan niet voor een ander spreken, maar als er iets is wat een migraineaanval bij mij erger maakt, is het een warme douche.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 11:55

Ik ga mee met wat Remy zegt ...

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 12:29

Doet het ook pijn als je boven je wenkbrauwen op je voorhoofd tikt (of op je jukbeen) EvitaHitalia? Of als je voorover bukt? Want de enige keer dat ik echt jankend van de pijn in bed heb gelegen was toen ik voorhoofdsholteontsteking had.

Alleen denk ik ook niet dat dat minder wordt na een hete douche.

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 19:33

Klinkt mij ook niet echt bekend als migraine zoals ik het heb, maar er zijn natuurlijk veel vormen en uitingen. Ik zou je HA raadplegen.

@ Simodi, ik heb vandaag mijn verlengde recept opgehaald en ik kreeg gelukkig de gewone Imigran.
Ik moest wel een beetje lachen, want de assistente zei: 12 tabletten 50mg Imigran, de èchte. Hihi, dat lag er echt zo duidelijk bovenop. Ik heb er maar niet op gereageerd en netjes dank je wel gezegd :D .

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 19:34

LB gelukkig maar ... ik heb die andere nog niet geprobeerd. ;)