Ik word er zo ontzettend moe van ...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 21:09

Tallie1979 schreef:
JessAndHope schreef:
Stel dan even een specifieke vraag waar ik wél duidelijk antwoord op kan geven. Ik reageer hier fel, omdat ik a. niet te maken heb met de vader van mijn kind, en b. sommige mensen snappen het gewoon écht niet. En daar kan ik dan een beetje kriegel om worden. Dusja, ik kan heel politiek correct blijven hoor, ben dat hier ook vrij lang geweest, maar het houd een keer op.

Hier :)

HIER HEB IK NIKS TE MAKEN MET DE VADER VAN MIJN KIND........ djeeeeezus, tallie, is het nu écht zo moeilijk? Begin zowat de opmerking over gewicht en IQ van Voltigeur serieus te nemen....
Ben jij de vader van mijn kind? is iemand anders hier de vader van mijn kind? NEE, dus heb ik HIER niks te maken met de vader van mn kind dus hoef ik me niet ook zo ontzettend netjes en politiek correct te gedragen als ik zou doen terwijl ik met hem praat.

(ja... nu ben ik fel en pissig... heel vreemd heah....)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 21:09

TS nu even heel erg serieus: Heb je al eens 1 keer NORMAAL met je ex gepraat? Dus zonder verwijten, zonder een bijdehandte toon en zonder steken onder water?

En ik heb dit al eerder gezegt maar er geen antwoord op gehad; Waarom vind je het zo erg als je hier persoonlijk wordt "aangevallen" terwijl dit hele topic een persoonlijke aanval op je ex is? je zegt wel dat je zijn naam niet noemt maar wij kennen jou echte naam ook niet dus beiden zijn jullie eigenlijk anoniem.

maikeltje

Voltigeur schreef:
Maikeltje, als gezinstherapeut :+ zal jij mij ongetwijfeld wel kunnen vertellen wie van de 2 volgens jou nu een bocht van 180° gemaakt heeft, waardoor de relatie nu niet meer lukt?
Jij komt ermee dat hij geen 180 graden meer om kan draaien, maar voorheen was alles koek en ei en blijkbaar wilden ze samen dit kind. Zou er misschien een mogelijkheid inzitten denk je, dat TS mede vanwege haar zwangerschap en andere verwachtingen, haar houding tov haar ex veranderd heeft? Maar jij begint erover, you tell me ;)

Enneuh... Iedereen blijkt dan nog te zijn vergeten dat meneer doodleuk aan zijn zwangere vriendin ging vertellen dat een ander plots een pak leuker vond... Bij mij zou hij dàn al zijn valiezen hebben mogen pakken en vertrekken. Voorgoed. TS gaf hem verdomme nog een kans. Dat zegt volgens mij ook al genoeg? Hoeveel kansen moet je een man geven dan???Weten wij wat hieraan vooraf is gegaan? Kan het zijn dat hij zich misschien doodongelukkig en overbodig voelde in de relatie omdat hij toch niets goed kon doen? Daarbij keur ik niet goed dat ie naar een ander moet rennen, hoewel niet duidelijk is dat hij ook daadwerkelijk iets met die gevoelens voor die ander gedaan heeft (of ik moet er overheen gelezen hebben)

En de opmerking "Het is een man...", die vind ik ook allesbehalve. Wat wil men daar mee zeggen? Dat een man niks in het huishouden moet doen? Dat een man een man is en een man zal blijven. Baas boven baas? Zoiets?
Nee en dat zie je mij ook nergens zeggen overigens, maar mannen blinken over het algemeen niet uit in het verzinnen van huishoudelijke klusjes om de zwangere dame in kwestie te ontlasten. Die zien meestal ook de huishoudelijke dingen anders dan vrouwen in het algemeen genomen. Misschien is ook dat wel allemaal anders gegaan dan wat wij voorgespiegeld krijgen. Eerst begrijp ik uit haar posten dat hij opdrachten kreeg, daarna werd het inene weer poeslief gevraagd. En als hij iets deed dan was het nog niet goed. En het enige waar ik op af kan gaan is de toon van haar berichten. Als de communicatie thuis ook zo ging dan kan ik me er een voorstelling bij maken
Ik ben òòk een man. En ik kan het je op een blaadje presenteren: met het gedrag, ingesteldheid van TS haar ex wens ik geenszins geassocieerd te worden. Ik prijs mezelf de hemel niet in, niemand is perfect, en ook ik heb meer gebreken als positieve kanten. Maar laat ons eerlijk wezen, als je voor weinig tot niks moeite doet, zelfs niet om het je zwangere vriendin iets aangenamer te maken (hoeft niet eens als prinses behandelt te worden, want dat is nergens nodig voor)... dat zegt toch heel veel over iemand?Wel als je blind afgaat op maar 1 kant van het verhaal ja

Over subjectiviteit weet jij blijkbaar alles, hé Maikeltje?

U mag door voor de wasmachine

Tallie1979

Voltigeur schreef:
_San87_ schreef:
Omdat dat veel leuker is ;)

Volgens mij is dit de meest volwassen reactie die ik ooit van een 23-jarige gelezen heb...
Van harte gefeliciteerd!

San is "voor" de TS, ze staat dus aan dezelfde kant als jij en ik denk dat dit een stukje sarcasme was.. ;)

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 21:09

Voltigeur schreef:
Waarom willen jullie dan zo nodig proberen bewijzen dat zij de oorzaak van haar probleem is???

Omdat dat veel leuker is ;)[/quote]
Volgens mij is dit de meest volwassen reactie die ik ooit van een 23-jarige gelezen heb...
Van harte gefeliciteerd![/quote]

Dat was dan ook niet serieus bedoelt Volti :+ Ze maakt juist díe mensen belachelijk... zij snapt nml mn punt wél!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 21:11

Voltigeur schreef:
_San87_ schreef:

Omdat dat veel leuker is ;)

Van harte gefeliciteerd!

Ik hoop niet dat je nu naar mij loopt te sneren, want ik ben een van de weinigen hier die TS nog een hart onder de riem wil steken.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 21:12

JessAndHope schreef:
Tallie1979 schreef:
Hier :)

HIER HEB IK NIKS TE MAKEN MET DE VADER VAN MIJN KIND........ djeeeeezus, tallie, is het nu écht zo moeilijk? Begin zowat de opmerking over gewicht en IQ van Voltigeur serieus te nemen....
Ben jij de vader van mijn kind? is iemand anders hier de vader van mijn kind? NEE, dus heb ik HIER niks te maken met de vader van mn kind dus hoef ik me niet ook zo ontzettend netjes en politiek correct te gedragen als ik zou doen terwijl ik met hem praat.

(ja... nu ben ik fel en pissig... heel vreemd heah....)

Hey, voordat je weer bovenop de kast klimt.. Ik zeg in een latere post dat het ook heel goed kan zijn dat ik het verkeerd begrepen heb.. Chill.. :(:) Weet je, als ik fout zit zal ik de laatste zijn die niet toegeeft dat ik iets verkeerd begrijp.. Zou je ook eens moeten proberen ;)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 21:13

Tallie1979 schreef:
Voltigeur schreef:

Van harte gefeliciteerd!

San is "voor" de TS, ze staat dus aan dezelfde kant als jij en ik denk dat dit een stukje sarcasme was.. ;)

Juistem :)

Zo zie je maar weer, dit is ook wat ik al eerder aanhaalde, hoe makkelijk een zinnetje op internet verkeerd geïnterpreteerd kan worden :)

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 21:13

Voltigeur schreef:
Tallie1979 schreef:
Je hebt weldegelijk te maken met de vader van je kind, want je draagt zijn kind in je buik.. Daar waren 2 mensen voor nodig :D

Inderdaad. En dan is het ook niet meer als normaal dat niet alleen de zwangere vrouw de lasten van de zwangerschap draagt...

Ook weer een aanname aangezien we het verhaal maar van 1 kant horen. Hij zat toch niet de hele dag op z'n krent, ging toch netjes fulltime werken ook?
Iemand moet het doen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 21:14

_Chanel_ schreef:
TS nu even heel erg serieus: Heb je al eens 1 keer NORMAAL met je ex gepraat? Dus zonder verwijten, zonder een bijdehandte toon en zonder steken onder water?

En ik heb dit al eerder gezegt maar er geen antwoord op gehad; Waarom vind je het zo erg als je hier persoonlijk wordt "aangevallen" terwijl dit hele topic een persoonlijke aanval op je ex is? je zegt wel dat je zijn naam niet noemt maar wij kennen jou echte naam ook niet dus beiden zijn jullie eigenlijk anoniem.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 21:14

_Chanel_ schreef:

Chanel: heel serieus.... ja! Ik DOE niet anders, omdat ik geen gezeik wil hebben. Dus ja, ik praat met mijn ex, zonder verwijten, zonder bijdehandte toon en zonder steken onder water. Dat mond nml geheid uit in ruzie, en die wil ik niet meer.... Dus ja, ik kan (met hand op mn hart) zeggen dat ik volkomen NORMAAL met hem probeer te communiceren.

Het is geen persoonlijke aanval op mijn ex, ik schets de situatie zoals deze was en vroeg mij af of ik nou de enige was die het bizar vond om je zwangere vriendin zo in de oliebol te laten zitten.
Dat zijn 'fouten' steeds boven water komen, komt door de richting van het gesprek. Als het zou gaan over luiers verschonen, zou hij niet eens meer voorkomen in het gesprek.

Enne... zo anoniem ben ik niet hoor. Zoals mn profiel zegt: Ik heet Jess en kom uit Rijnsburg. Als je mn adres wilt weten pb je maar :o

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 21:14

_San87_ schreef:
Tallie1979 schreef:

Zo zie je maar weer, dit is ook wat ik al eerder aanhaalde, hoe makkelijk een zinnetje op internet verkeerd geïnterpreteerd kan worden :)

Zeker, maar omdat ik het hele topic heb gelezen weet ik iemand aardig op zijn/haar waarde te schatten :) Ik begreep hem namelijk wel zonder meteen op de kast te klimmen of zonder sneren uit te halen :')

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 21:15

Uh, Maikeltje, TS werkt ook een aantal uren, heeft de hele kiet mee verbouwd, doet het hele huishouden alleen en draagt intussen - en passant - ook nog even een kind.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 21:15

Tallie1979 schreef:
_San87_ schreef:

Zeker, maar omdat ik het hele topic heb gelezen weet ik iemand aardig op zijn/haar waarde te schatten :) Ik begreep hem namelijk wel zonder meteen op de kast te klimmen of zonder sneren uit te halen :')

Ja, ik doelde dan ook niet specifiek op jou :) Maar dat had je wel door denk ik :D

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 21:16

Je hebt weldegelijk te maken met de vader van je kind, want je draagt zijn kind in je buik.. Daar waren 2 mensen voor nodig :D
[/quote]
Inderdaad. En dan is het ook niet meer als normaal dat niet alleen de zwangere vrouw de lasten van de zwangerschap draagt...[/quote]
Ook weer een aanname aangezien we het verhaal maar van 1 kant horen. Hij zat toch niet de hele dag op z'n krent, ging toch netjes fulltime werken ook?
Iemand moet het doen ;)[/quote]

Weetje maikeltje... als jij alles (maar dan ook echt álles) in twijfel trek wat ik zeg, als jij de situatie die ik schets niet voor waar aan wil nemen... wat doe je hier dan? Je kan zo onmogelijk tips oid geven, want in jou ogen is alles wat ik zeg overtrokken of niet waar.

Waarom zou ik uberhaupt een topic openen en een situatie schetsen die gebaseerd is op lucht om zodoende inzicht te krijgen in wat mensen vinden? Beetje overbodig vind je niet?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 21:17

_San87_ schreef:
Ja, ik doelde dan ook niet specifiek op jou :) Maar dat had je wel door denk ik :D

Ik snap je! :D Met dit soort discussies moet ook niemand het persoonlijk opvatten wat ik neerpoot :D Ik ben echt geen rotzak, haha, ik stel alleen kritische vragen :P

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 21:20

maikeltje schreef:
Voltigeur schreef:

Inderdaad. En dan is het ook niet meer als normaal dat niet alleen de zwangere vrouw de lasten van de zwangerschap draagt...

Iemand moet het doen ;)

TS werkt ook, doet daarnaast het huishouden en de paarden. Oh ja, en ze is ook nog zwanger, mocht je daar ook overheen gelezen hebben :)*
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 06-09-10 21:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Jess1989

Re: Ik word er zo ontzettend moe van ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 21:21

Vergeet de verbouwing niet! Die was ook niet makkelijk... o.a. voor hem! (als ik dáárover ga beginnen dan ben ik nog wel even bezig, ken er nu nog boos over worden!)

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 21:22

JessAndHope schreef:

Iemand moet het doen ;)[/quote]

Weetje maikeltje... als jij alles (maar dan ook echt álles) in twijfel trek wat ik zeg, als jij de situatie die ik schets niet voor waar aan wil nemen... wat doe je hier dan? Je kan zo onmogelijk tips oid geven, want in jou ogen is alles wat ik zeg overtrokken of niet waar.

Waarom zou ik uberhaupt een topic openen en een situatie schetsen die gebaseerd is op lucht om zodoende inzicht te krijgen in wat mensen vinden? Beetje overbodig vind je niet?[/quote]
Dat ligt eraan hoe je het bekijkt. Ik trek niet alles in twijfel wat je zegt, ik probeer je in te laten zien dat het in jouw situatie misschien ook niet zo vreemd is om eens heel kritisch naar jezelf te kijken.

Ik heb je namelijk nergens, maar dan ook nergens zien benoemen dat jij zelf ook fouten gemaakt hebt. En dat lijkt me gewoon heel sterk. Wanneer ik een conflict heb met iemand dan ga ik ook bij mezelf te rade ipv in mijn kwaadheid alles maar dan ook alles in de schoenen van de ander te schuiven. Op die manier kom je namelijk een stuk verder in de gesprekken, als je zelf aan je conflictpartner durft te laten zien dat jij ook in staat bent fouten gemaakt te hebben. Iets in de trant van "misschien heb je daar en daar wel een punt want hoe ik toen handelde/ reageerde was van mij misschien ook niet zo handig".

Op die manier creeer je een opening en een kans om de ander ook zijn of haar fouten in te laten zien en kom je na een goed gesprek wel nader tot elkaar.

Maar dat moet je wel willen....

Edit..quote nu helemaal verkloot, sorry :+
Laatst bijgewerkt door maikeltje op 06-09-10 21:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 21:23

_San87_ schreef:
TS werkt ook, doet daarnaast het huishouden en de paarden. Oh ja, en ze is ook nog zwanger, mocht je daar overheen gelezen hebben :)*

Zwanger = gehandicapt? Nee toch? :D Zat vrouwen die tot 6 weken voor de bevalling zo'n 40 uur per week werken.. ;)

Je leest er ook overheen dat ze het huishouden van haar ouders doet.. Superlief van haar, maar ze neemt dus wel vrijwillig te veel hooi op de vork ;)

vlaatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 21:23

Jeetje, dit begint gewoon een rel topic te worden.
Voltigeur, misschien reageert iedereen erg fel op elkaar, ik vind eerlijk gezegd dat jij je tot hetzelfde niveau verlaagt. Je haalt meteen iedereen naar beneden met je opmerkingen. Dat is toch ook weer niet nodig, zo geef je niet echt het goede voorbeeld en schijnbaar weet je het wel allemaal beter. Verder niet aanvallend bedoeld, maar vind het beetje tegenstrijdig.

TS: Ik snap wel dat je liever niet wilt dat je kind in de rook komt, ik bedoelde meer te zeggen dat je nu wel even belangrijkere dingen aan je hoofd heb. Ik heb ook nooit gezegd dat je je kind wel in de rook moet zetten. Nou ja, ik blijf wel bij me mening maar wil niet overkomen als iemand die het allemaal beter weet. Ik bedoel het in elk geval goed en niet aanvallend.
Hoe ga je het nu eigenlijk verder regelen? Omdat je niet zo goed met je ex kan praten nu. (Even ter info, dit is gewoon interesse en geen aanval!)

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 21:25

Weetje Maikeltje... hoevaak moet ik nu nog zeggen dat ik gewoon echt géén fouten heb gemaakt de laatste 3 maanden. Gewoon omdat ik zó ontzettend, ontiegelijk goed heb opgelet op mijn eigen gedrag en dingen die ik zei.
Dat lukt je idd niet zomaar, maar als je er echt echt echt op let (puur en alleen omdat ik wilde knokken voor mn relatie) dan lukt je dat wél.

De enige fout die ik heb gemaakt, wat onderlaatst... toen kreeg ik van hem de sneer: ja het komt jou wel goed uit dat je geld krijgt heah?
Waarop ik zei: goh, ben ik nu ineens de op geld belustte bitch?

De enige uitglijder die ik de afgelopen maanden heb gemaakt....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 21:25

Ik hoef je adres niet hoor TS, maar als je toch een feestje geeft ben ik wel van de partij haha. Ook als je iemand nodig hebt die ff met je ex praat kom ik wel haha. Maar dan krijgen jullie wel allebei de wind van voren van mij! Maar ff serieus TS. Ik snap dat het moeilijk is want ik ben ook een happerd maar stop gewoon ff met bokt of in elk geval dit topic.

Jij ziet alles als aanval maar niks van wat ik heb gezegt is gemeen bedoeld. Ik weet dat jij het OOK moeilijk hebt maar denk dat je vriend het ook flink moeilijk heeft en dat jullie beiden echt geen lieverdjes zijn geweest.

Maar de ervaring leert dat als je ex kwaad wilt dat hij dan er alles aan zal doen om slechte dingen over jou te bewijzen en dit topic is hopelijk 1 van je slechste kanten... Let daar aub op ook in je omgeving. Niet vergeten dat mensen vaak alles tegen je gaan gebruiken!

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 21:26

JessAndHope schreef:
Weetje Maikeltje... hoevaak moet ik nu nog zeggen dat ik gewoon echt géén fouten heb gemaakt de laatste 3 maanden. Gewoon omdat ik zó ontzettend, ontiegelijk goed heb opgelet op mijn eigen gedrag en dingen die ik zei.
Dat lukt je idd niet zomaar, maar als je er echt echt echt op let (puur en alleen omdat ik wilde knokken voor mn relatie) dan lukt je dat wél.

De enige fout die ik heb gemaakt, wat onderlaatst... toen kreeg ik van hem de sneer: ja het komt jou wel goed uit dat je geld krijgt heah?
Waarop ik zei: goh, ben ik nu ineens de op geld belustte bitch?

De enige uitglijder die ik de afgelopen maanden heb gemaakt....

Maar je bent langer dan 3 maanden zwanger, toch?

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 21:27

Tallie1979 schreef:
_San87_ schreef:
TS werkt ook, doet daarnaast het huishouden en de paarden. Oh ja, en ze is ook nog zwanger, mocht je daar overheen gelezen hebben :)*

Zwanger = gehandicapt? Nee toch? :D Zat vrouwen die tot 6 weken voor de bevalling zo'n 40 uur per week werken.. ;)

Je leest er ook overheen dat ze het huishouden van haar ouders doet.. Superlief van haar, maar ze neemt dus wel vrijwillig te veel hooi op de vork ;)

Nee, ik doe niet het HUISHOUDEN van mn ouders. Ik neem de hond even mee als ik toch naar de paarden ga en ik ruim even de tafel op of de vaatwasser in. Mede omdat ik daar ook met grote regelmaat te vinden ben.
Daarnaast ben ik zo'n iemand die het heel normaal vind dat als haar pa een 6de dag aan zijn werkweek toevoegd (naast het runnen vane en eigen ebdrijf) om te helpen verhuizen en mn moeder haar gehele vakantie van 2 weken opoffert om met haar kanes tegen mn plafond aan geplakt te staan om alles te schilderen en te witten en dat met reuma.... dan ben ik dus de persoon die even iets terug doet ja. En geloof me, als dát nu het enige was waardoor ik 'teveel hooi op mn vork zou nemen', dan zou ik het laten vallen. maar dat was het nou eenmaal niet...