Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jesito

Re: Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-12 09:58

Dat is opzicht goed of niet

Tassie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 10:44

is idd goed :) alleen nu om de 6 maanden laten testen

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 15:13

Wat super knuffelpoesz!

Ik mocht vandaag weer... 3 jaar terug 2x lis excisie gehad (1e keer waren de snijranden niet schoon... 2e keer had mijn lichaam het zelf al weggewerkt)... had toen pap 3A en Cin 3... nu alweer 2,5 jaar op pap1... hopen dat de uitslag nu ook weer pap1 is... hoor het volgende week donderdag :)

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 20:29

Bedoel je: geen bijzonderheden, Tassie78?

SassieSjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 21:14

Tassie78 schreef:
hoi nou uitslag is binnen staat pap 3a in de brief :( moet een afspraak maken bij de gyn

Ik heb pap 3 b ( 2 weken geleden uitstrijkjes laten doen omdat ik onregelmatig bloedde enz) vanmorgen gebeld verwijzing haal ik morgen op bij de ha. en heb morgen middag een afspraak bij de gyn...
Sterkte tassie78

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 21:26

Fijn, dat je zo snel bij de gyn. terecht kunt SassieSjaak. Sterkte en succes ermee!

SassieSjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 21:37

Emma_s_girl schreef:
Fijn, dat je zo snel bij de gyn. terecht kunt SassieSjaak. Sterkte en succes ermee!

Bedankt Emma_s_girl,
Misschien gek gezegd maar meiden die het ook hebben, ik denk nu zo hu ik ben pas 27, ben net moeder geworden, waarom krijg ik dit er dan bij? Heb geen idee hoe wat waar, misschien hadden jullie dat ook... maar snap het gewoon niet... maar ja... zal wel de eerst klap zijn die ik nu verwerk...

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 21:44

Daar zit volgens mij ook geen logica achter, SassieSjaak. De een doet van alles wat slecht is en wordt 100, en anderen worden op jonge leeftijd ziek. of krijgen een waarschuwing van hun lijf...ik schrok destijds ook enorm. Je staat er niet bij stil, althans niet vaak. Ik tenminste niet. Heeft me toen wel met de neus op de feiten gedrukt. Gelukkig is het tot nu toe allemaal goed afgelopen, en hopelijk blijft dat zo. Voor mij, jou en de andere meiden hier.

SassieSjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 21:47

Emma_s_girl schreef:
Daar zit volgens mij ook geen logica achter, SassieSjaak. De een doet van alles wat slecht is en wordt 100, en anderen worden op jonge leeftijd ziek. of krijgen een waarschuwing van hun lijf...ik schrok destijds ook enorm. Je staat er niet bij stil, althans niet vaak. Ik tenminste niet. Heeft me toen wel met de neus op de feiten gedrukt. Gelukkig is het tot nu toe allemaal goed afgelopen, en hopelijk blijft dat zo. Voor mij, jou en de andere meiden hier.

Klopt erg mooi verwoord!

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 21:53

Ik heb 5 jaarin Engeland gewoont en daar is een uitstrijkje beschikbaar vanaf 25 jaar. Ik zag er ook zoooo vreselijk tegenop maar ben toch gegaan. De eerste keer gelijk raak, slechte cellen en dus naar het ziekenhuis voor een colposcopy om alle cellen weg te halen. Dat is toen goed gelukt en ik moest de eerste 3 jaar elke 6 maanden terug en nu elk jaar het is elke keer weer *** maar ben toch o zo blij dat dit bestaat!

Dames 'gewoon' gaan!

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 14:58

Wat fijn dat hier een topic over is, ik heb het bijna helemaal doorgelezen!

Ik ben 25 en heb een uitstrijkje laten maken omdat ik klachten had (contactbloedingen) en gister de uitslag gekregen: pap2. Toch wel van geschrokken, en nu moet ik een half jaar wachten, waarna ze nogmaals een uitstrijkje gaan maken. Vind het onderzoek zelf echt een eitje, niks van gevoeld. Wel zit ik nu redelijk te balen, nog een half jaar in onzekerheid zitten: ik vond de 10 dagen wachten op de uitslag al heel erg naar..

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 17:42

@_Diesel
Lastig is dat,dat half jaar moeten wachten.Toen ik de uitslag kreeg,ook PaP 2 wist ik niet eens wat het inhield.De assistente v.d. gynaecoloog zei dat het weinig betekend,dat ik nu niet bang moest worden enzo.Ben gaan Googlen en las dat het best wel mee valt en dat je volgende uitstrijkje gewoon weer PaP1 kan zijn.
Ik denk er nu niet eens meer aan,was het zelfs alweer vergeten dat ik PaP2 heb.
Zelf denk ik maar zo; zolang het geen PaP4 of 5 is valt het wel mee.[of zie ik dat verkeerd?].

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 21:25

Ik vind het vanaf 3b tricky worden, maar ik kan me voorstellen dat je in eerste instantie van PAP2 ook al schrikt. Had ik zelf ook last van, maar gelukkig nam de onzekerheid gedurende de wachttijd weer af. Hopelijk gaat dat bij jou ook zo, Diesel. Had na een halfjaar PAP1 en moet nu weer een aspraak voor een volgende controle maken.

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 22:30

Hier goede uitslag, PAP1 en ha had gelijk op HPV laten testen en dat is negatief.

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 13:42

Ik ben drie weken geleden ook geweest wel met een roesje, ik wil nooit anders meer. Uitslag zit ik nog op te wachten.

Tassie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 14:30

xRomana schreef:
Ik ben drie weken geleden ook geweest wel met een roesje, ik wil nooit anders meer. Uitslag zit ik nog op te wachten.

voor een uitstijkje ? een roesje ?

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 15:05

Yup, dat was voor mij een voorwaarde anders ging ik niet .

SassieSjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 16:43

xRomana schreef:
Yup, dat was voor mij een voorwaarde anders ging ik niet .

Maar een uitstrijkje laten doen is toch niet zo'n ramp? Misschien dat het bij mij wat makkelijker is om te laten doen omdat ik een kind gekregen heb?

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 17:50

Voor mij was het wel een ramp, anders vraag ik niet om een roesje.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 17:59

Verbaasd mij dat ze dat doen, zitten tenslotte risico's aan.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 18:09

Je hebt ook mensen die misbruikt zijn vroeger of die vaginisme hebben en dan kan zo'n onderzoek zeker een ellende zijn....
Ik vind het zelf ook niks voorstellen, maar heb dan ook niks meegemaakt.

Ik vraag me trouwens wel af hoevaak je eigenlijk een uitstrijkje moet laten maken? (heb niet het hele topic doorgelezen hoor...)
Kwam dit topic per toeval tegen en kan me niet meer herinneren wanneer ik voor het laatst geweest ben....

En vanaf welke leeftijd krijg je een oproep voor mammografie?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 19:21

Uitstrijkje is om de 5 jaar,vanaf je 30ste.
Mammografie krijg je een oproep als je 50 jaar bent.Ik heb de oproep gehad voor de 1ste keer maar ik doe er niet aan mee.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 19:46

Gohya dat is zeker omdat je al bij de gyn loopt?

Hier zijn er ook hele nare dingen binnen een relatie gebeurd. De huisarts had de gyn daarvan op de hoogte gebracht en moet zeggen die heeft het zeer goed opgepakt. Heeft alle tijd genomen, alles uitgelegd ed echt vol lof over.

Ik had overigens gevraagd om de nova sure behandeling ivm vele bloedverlies dat wilde hij niet doen. Ik moet deze week als het goed is heen voor het spiraal. Al zie ik daar ook als een berg tegenop.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 19:55

@Mistral, waarom wilde je gyn die novasure behandeling niet doen?
Ik heb die wel gehad en ik heb er nog geen dag spijt van gehad!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 21:17

De gyn vind mij daar te jong voor, hij zei volgend jaar kom je de liefde van je leven tegen, dan is gezinsuitbreiding niet meer mogelijk. Daar heeft hij natuurlijk wel een punt en met.een spiraal heb je hopelijk 5 jaar geen menstruatie dat vind ik ook wel een fijn idee. Maar ja dat ellendige ding moet wel eerst geplaatst worden!