Het ik ben begonnen met hardlopen IV

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 10:05

Buikspieren trainen is leuk, maar buikvet krijg je er niet mee weg :n Voor buikvet kan je eigenlijk alleen de algehele verbranding inzetten en hopen dat het op je buik ook weggaat :+ Helaas vertrekt die vaak pas als laatst... := Al heb ik wel respect voor je situps! Ik kan me er nooit toe zetten :')
Ik merk wel met rennen dat mn buikspieren goed meedoen dus dat is al wel positief!

Hoe doen jullie het straks met rennen als het vroeger donker word? Gewoon buiten onder de straatlampen over het fietspad of gaan jullie naar binnen oid?
Laatst bijgewerkt door Britt op 31-08-10 10:06, in het totaal 1 keer bewerkt

klotshtiduj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 10:06

SAKKIA schreef:
Ik ben rond elk been zo'n 8 cm kwijtgeraakt

DAT WIL IK OOK!!! :D

Sim0ne

Ik ren dan een rondje door het dorp, want die afgelegen weilandpaadjes doe ik niet als het donker is. Helaas is het hier wel vrij beperkt waar je door het dorp lekker kan lopen, die klinkerweggetjes loopt toch niet echt lekker.

SAKKIA

Ja mijn vet hebben ook een duidelijke voorkeur voor "hang"plek.
Nou ben ik niet echt veel te zwaar ofzo en ik ben redelijk in model :j Toch zal ik weer naar de 62 kilo..... Nog 8 kilo te gaan :n

klotshtiduj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 10:07

BrittKitt schreef:
Hoe doen jullie het straks met rennen als het vroeger donker word? Gewoon buiten onder de straatlampen over het fietspad of gaan jullie naar binnen oid?

Helaas zijn hier weinig straatlampen te vinden, dus ik ga mezelf als kerstboom optuigen en gewoon in het donker langs de dijken hollen... Weinig andere keus ivm werk, paard, etc...

klotshtiduj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 10:09

SAKKIA schreef:
Ja mijn vet hebben ook een duidelijke voorkeur voor "hang"plek.
Nou ben ik niet echt veel te zwaar ofzo en ik ben redelijk in model :j Toch zal ik weer naar de 62 kilo..... Nog 8 kilo te gaan :n

Dat heb ik ook, ik weeg nu 67, zeker niet te zwaar, maar wil graag terug naar de 64. Nog 3 te gaan dus.. Of 8 cm per been kwijt... ;) :D

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 10:10

Ik ren dan gewoon ook over de fietspaden maar dan wel met een hesje aan vaak en soms doe ik ook nog wat reflecterends om mijn benen :j Ik woon maar in een klein dorp en ik wil wel goed zichtbaar zijn :j

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 10:10

Het is een kwestie van slappe buikspieren én vetjes :o maar het gedril is al een stuk minder geworden gelukkig.

En ik ga ook gewoon over de fietspaden onder de lampen. Vanavond ren ik ook weer als het donker is/wordt rond een uur of 9. Gewoon door de woonwijken.

En ik weeg rond de 70/71 met mijn 1.64 m iets te zwaar, bmi van 26,nog wat. Wil in ieder geval naar de 65 daarna zie ik wel weer.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 10:11

Trouwens ik heb ook nog een ruiterlampje wat ik weleens gebruik als ik echt de verlichte wereld uitga :j Heel handig ding en zit zeker niet in de weg :n Gewoon bij Divoza gekocht.....

SAKKIA

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 10:12

Afbeelding

Deze heb ik :j

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 10:13

Ik heb eigenlijk nooit gemeten maar merk wel dat mijn kleding wat losser gaat zitten en mijn lichaam wat strakker wordt. :j
Nu ben ik sinds een paar weken op mijn eten aan het letten maar heb ook 2 verjaardagen gehad en een lekker gebakje genomen maar dan een dag later gewoon weer even aanpassen. :j En ik ging op de weegschaal staan en ik ben gewoon 2 kilo kwijt! Joehoe!!!!!!!!!!! :D

Zal even melden wat ik gisteren heb gedaan, egoberichtje... Erg he!
We gingen hardlopen, 3 keer 15 minuten en iedere 15 minuten het tempo versnellen en dat tempo aanhouden. Ik begon heel rustig omdat ik vorige week kramp kreeg in mijn kuit. Ik liep toen heel lekker maarja, eindigde wat vervelend! :j
Gisteren dus langzaam begonnen, en lekker achteraan gaan lopen en ging heerlijk. Laatste 15 minuten moesten we op wedstrijdtempo lopen. :j Ik heb het gehaald en eindigde als 3e en ben ongeveer 20 man voorbij gelopen. Zo blij! :j Ik baalde vorige week gewoon enorm!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 10:15

Bom, buik is bekend hoor! ;) Bij mij zijn 3 zwangerschappen ook niet bevorderlijk geweest. :D

klotshtiduj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 10:17

Bij de action hebben ze ook vaak allerlei verlichting. Hier heb ik van die reflectorbanden met rode lampjes gekocht voor 2 euro per stuk ofzo. Deze om beide armen en enkels en je valt behoorlijk op!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 10:20

Oh daar moetik dan oo knog maar even kijken, want ik heb zometeen de Ipod ook al om mijn arm :+

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 10:24

Hihi, vroeg vorig jaar toen ze mijn galblaas eruit haalden ook of ze wat vet konden wegzuigen maar helaas, dat zat niet in het pakket :')

Die reflectorbanden met rode lampjes heb ik ook, gebruik ze als ik in het donker een buitenrit ga maken. Heb dan ook zo'n helmlamp op mijn cap, voor een witlampje, achter een rode. Paard een mooie oranje uitrijdeken met reflectieband, we zijn goed zichtbaar. Bah, als ik daar weer aan denk dan betekend het weer koud en nat weer, einde zomer, nie leuk nie :n

Gelukkig hardloop ik alleen maar over fiets en voetpaden die goed verlicht zijn dus een wandelende kerstboom ben ik niet ;)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 10:26

Nou dat heb je hier niet zo, die verlichting, zodra ik ook maar een paar meter het dorp uit ben, houdt dat op en loop in echt het donker in :n
Probeer dat ook wel een beetje te vermijden hoor :o Want er is ook niemand die mijn ziet als er wat gebeurd o.i.d. er komt niet zo veel verkeer langs verder.
Ik heb ook respect voor de mensen die alleen in het bos of natuur gebied gaan lopen, ik zou dat niet zo snel doen denk ik :o

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 10:30

Wat goed MB! *\o/*

Ik heb ook reflectiebandjes en reflectiebandjes met lampjes die ik normaal gesproken om mn pony en mij bind als we in het donker langs de weg gaan rijden. Die had ik ook al bedacht om om te binden idd.
Ik zou zo graag gewoon door het bos heen willen rennen, maar dat blijft dat voorbehouden aan de zaterdag en dan de rest maar over de weg idd :j
Mijn shirt en broek hebben ook wat reflectie er op zitten dus dat is al wel handig.

En over alleen in het bos lopen, niet over nadenken :+ Ik vind het heerlijk als ik alleen loop, het gevoel te hebben dat je een beetje alleen op de wereld bent. Die paar mensen met honden neem ik dan maar voor lief haha, al is het soms wel fijn om even iemand tegen te komen :j

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 10:33

Nou die mensen methonden vind ik niet zo erg om tegen te komen, maar als ik bijvoorbeeld mannen alleen tegenkom, ga ik toch wel een pasje harder lopen hoor :+

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 10:38

Dat zijn voor mij dan weer de voordelen van in de stad wonen. Paard staat net iets buiten de stad, moet dan altijd via een onverlichte polderweg naar het bos. Eenmaal in het bos is verlichting eigenlijk niet meer nodig. 's Avonds een buitenrit in het donker door het bos doe ik dus wel in mijn uppie, alleen hardlopen door het bos niet, voel me veiliger met paard.

En Mambo, lekker is dat he als het zo goed gaat.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 10:44

Met paard zou ik het ook wel doen denk ik hoor :j Maar je bent zo helemaal alleen, als er wat gebeurd is er niemand, dat idee staat me toch niet helemaal aan :n

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 10:45

Dat klopt Sakkia, heb ik ook hoor. Heb altijd wel mijn mobieltje mee, just in case of... Ook met paard.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 11:27

Mobiel heb ik ook altijd bij en ik eis ook van mijn vriend dat hij die meeneemt, ik vind dat je ten alle tijde bereikbaar of mobiel moet zijn als je (alleen) op pad gaat.
Mannen zonder hond ben ik nog niet tegengekomen gelukkig, alleen joggers.
Ik ken het bos echt op mn duimpje, dat scheelt ook, ik heb er al vanaf ik een jaar of 3 was rondgelopen en gespeeld enz.
Met paard voel ik me idd ook veiliger hoor (tegen andere mensen dan, veiligheid op zich valt over te discussieren :') )
Als het donker word ga ik ook het bos niet alleen in hoor. Plus dat het bos nog eens veel donkerder is dan daarbuiten, dus je ziet ook niks :+

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 11:40

Klopt, maar bij ons hebben we een natuurgebied rondom een grote gaslocatie. Daar liggenallemaal mooie fietspaden met heuveltjes e.d. en dat zou ideaal zijn, maar ik sta dan serieus in de middle of nowhere ;) Er is niemand die me ook kan horen.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 14:05

Bos ligt voor mijn huis en is niet super groot, dus loop daar wel, maar niet in de winter na 9 uur s'avonds hoor :p Verder loop ik hier overal en nergens, gaat tot nu toe goed. Wel altijd mobiel mee.

Goed hoor MB gewoon trots zijn op je zelf!

Wat knap van iedereen die al veel gewicht en/of centimeters zijn verloren! Ik hoef daar niet voor te hardlopen (1.68 en 52 kg), maar bij mij gaat het echt om de conditie. En ach iets strakker in het vel mag altijd natuurlijk :P Al mag ik niet zeuren hoor.
Lampjes ga ik ook nog even bijhalen. Die bandjes gaan regelmatig kapot/batterij leeg. Ik dacht dat die bij de lidl ook kwamen donderdag?

klotshtiduj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 14:28

Phylos schreef:
Lampjes ga ik ook nog even bijhalen. Die bandjes gaan regelmatig kapot/batterij leeg. Ik dacht dat die bij de lidl ook kwamen donderdag?

Jep, die komen inderdaad ook bij de Lidl!
Bij de Action hebben ze deze ook vaak liggen.