Borstvoeding: deel ll

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 13:35

Ik zeg toch ook dat het als het goed is een tijdelijk iets is. Wil dus al zeggen dat er uitzonderingen op de regel zijn...ik zeg dus hetzelfde als jou, je hoeft je niet zo aangevallen te voelen hoor! Ik snap heus dat je als je er alles aan gedaan hebt geen bv meer geeft, als het niet gaat dan gaat het niet.

Nee, je krijgt idd niet meer voeding maar als de tsr makkelijker komt gaat het drinken iig een stukje rustiger. Als je uitlegt wat je probleem is, onvoldoende tsr snapt de huisarts het vast wel.

Er meldt zich iemand, dus ik ben weer weg!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 13:42

Wat zonde Annelies!
Ik doelde ook meer op de regeldagen.

Hier voed ik nog steeds iedere 2,5 a 3 uur. Ik vertrouw er wel op dat ik gewoon genoeg melk heb.
Maar kan me voorstellen als je al langere tijd met een huilend kind zit er idd niets anders op zit dan aan de KV beginnen.
Maar dat is heel anders dan met regeldagen KV bij geven (of met clusteren, heb ik ook al eens gehoort) omdat je denkt geen melk meer te hebben.
Want dan gaat heel je productie naar de knoppen.

BA ik heb ook nooit stuwing en mijn borsten voelen ook altijd slap...
Moet eerlijk zeggen dat ik daardoor ook vaak twijfel hoor. Maar toch heb ik er alle vertrouwen in. Yas doet het goed volgens mij (ondanks ook vaak dat onrustige drinken)
Ik heb bijv ook nooit wat ik eerder wel eens hier las, dat de melk over t gezichtje spuit of iets dergelijks. Hier moet ze er echt voor werken.

Dierfysio jammer dat het bij jou niet gelukt is. Maar dit komt maar weinig voor als ik mijn lactatiekundige moest geloven.

Annelies hier precies hetzelfde. Yasemin is ook van 6 april, sliep tot 2 weken terug de hele nacht door en nu komt ze snachts ook weer voor een voeding. (vorige week 2 keer zelfs)
Ook dronk ze om de 4 uur en nu weer om de 2,5 tot misschien net 3 uur.
Maar ik ga niet twijfelen aan mijn productie eigenlijk..

Nathalie

Re: Borstvoeding: deel ll

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 13:45

En nu dus wel.... hahaha nu ga ik me afvragen of ik nog wel genoeg heb... stom.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 13:50

Zolang Elize nog tevreden is maak ik me ook niet zoveel zorgen.
Ik wilde alleen wel extra kolven voor oppas ed en dat lukt nu niet dus dat is wel frustrerend.

linda_hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 14:03

Zo allemaal hier ben ik ook weer eens!

Nick heeft de nachtvoedingen ook weer uitgevonden, vanaf week 3 niet meer gehad, maar nu de laatste 2 nachten weer wel. Vorige nacht had hij echt honger (20 minuten liggen tanken), maar afgelopen nacht dronk hij maar 5 minuutjes ofzo en ging daarna liggen spelen en als ik hem weg wilde halen was het oorlog! Gelukkig viel hij na bijna 1 uur toch nog in slaap! Ik weet niet goed wat ik daarmee aan moet, ik had niet echt het idee dat hij honger had, maar meer dat hij bij papa en mama wilde zijn oid.
Hij had gisteravond om half 10 zijn voeding gehad, daarna kwam hij om half 3, half 6 en om half 8. Best pittig ineens! (hij sliep eerst van half 10 tot minimaal half 6) Nu hoor ik hem weer wel 'praten' , maar hij huilt niet (hij ligt net op bed na zijn kwart voor 1 voeding). Dus hij mag lekker blijven liggen! Sinds afgelopen nacht slaapt hij in zijn ledikantje, het wiegje ging gewoon niet meer. ;(
Hij heeft vandaag nog amper geslapen, dus ik hoop dat hij nu toch even 3 uurtjes gaat slapen, anders wordt hij zo lekker hangerig en huilerig omdat hij zo moe is.. :o
Verder is hij volgens onze weegschaal in 1 week tijd 250 gram gegroeid! en ik merk dat hij meer 'praat' en alles beter volgt. Echt leuk om te zien. :D

@anneliesdj: dat heb ik dus ook! Ik wilde ook voor kolven, maar nu nick weer zo vaak wil drinken lukt dat niet. Helaas! Ik moet namelijk over 4,5 week weer werken en dan wilde ik een extra voorraadje hebben omdat ik geen druk op mijn werk wil dat ik alle voedingen moet kolven!

@BA: hier soms wel stuwing, vooral als hij op bepaalde uren ineens langer wegblijft, dan voel ik het vaak ook gewoon lopen!

@dierfysio: jammer dat het niet gelukt is, maar wat niet gaat gaat niet!

@nathalie: ik voed meestal om de 3 uur, maar soms is het ineens 2 uur of ineens 4 uren, ik ga er maar vanuit dat Nick het allemaal wel goed regelt voor zichzelf!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 14:07

LH ook al met de nachtvoedingen.
Zal het niet gewoon door het weer komen ofzo? Ik hoor het zoveel nu, dat kindjes ineens snachts weer willen eten.
Fijn dat het verder goed gaat met Nick!

Ik vertrouw er ook altijd wel op dat ze het zelf goed regelt hoor. Maar na t lezen van de reacties hier ging ik toch een beetje twijfelen en dat moet ik niet doen.
Opzich gaat het prima hier en komt ze na 2 uur dan komt ze na 2 uur.
Ze heeft ook best wel eens dat ze toch na 4 uur komt. Voor mij prima.

Waar is Miss_Blimm eigenlijk, die is al even niet geweest!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 14:34

Als je extra wilt kolven is dat idd wel lastig! Ik heb toen ik een paar dagen veel stuwing had daar goed gebruik van gemaakt door een voorraadje aan te leggen, maar als je dat niet hebt/kunt is dat lastig. Ik heb wel verhalen gelezen van moeders die met hetzelfde probleem zitten, en gewoon echt met hoeveelheden van 20 cc per keer een voeding sparen (in ijsklontzakjes). Op zich heb je niet een hele grote buffer in de vriezer nodig, maar het is wel een fijn idee als je een voorraad hebt.

Linda: misschien wennen aan het slapen in het "grote" bed?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 14:41

Maar hoe moet ik dan 20cc iedere keer invriezen, zo'n ijsklontzakje moet toch in één keer vol?
En om het op te sparen tot ik een goede hoeveelheid heb dan staat het 2 dagen of meer in de koelkast.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 14:41

Susan ik doe de melk ook in ijsklontzakjes, maar hoe doe je dat per 20 cc invriezen?
Ik knoop hem altijd dicht namelijk want anders loopt het naar andere vakjes?
Ik probeer nu dus te sparen maar wil het ook weer niet te lang in de koelkast laten staan voor ik het invries..

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 14:42

Ik kolfde dan een keer of 2/3 per dag, was hier maximaal 100cc en dat deed ik in een medelapotje in de vriezer ;)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 17:43

Weet ik niet hoe ze dat doen, vroeg ik me ook af namelijk. Ik vries het in in bekertjes van Avent, maar het minste wat ik kolf is 50/60 cc per keer, en als ik dat 2 keer doe op een dag heb ik een aardig potje vol.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 17:48

Ik heb ook die bekers van Avent maar daar past 220/230 cc in, vind het zonde om die met 100 cc in de vriezer te zetten en ook niet zo makkelijk met ontdooien?
Ik vind de zakjes erg handig, omdat je per ijsklontje kunt ontdooien zeg maar. Ik doe ze ook wel eens halfvol in de vriezer, maar per 20 cc invriezen dat weet ik niet hoe je dat moet doen.

Ik heb nu 110 staan van vandaag. Vanochtend dus 90 cc en daarna nog maar 20 cc eruit gekregen in totaal.
Sowieso maar een raar dagje vandaag, zit nu al op 9 voedingen!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 18:12

niet bijgelezen... egopost!

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

tessa heeft net 80 cc uit de fles gedronken in 5 minuten!

en ik moest er nog van huilen ook...

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 18:32

Nou geweldig toch Ba, gaat je zeker lukken hoor :j

Misschien doen ze een elastiekje om het blokje wat gevroren moet worden? En wanneer er weer melk bij moet halen ze het elastiekje weg en vullen het aan en vriezen het dan weer in?
Al denk ik dat de opperproducenten meer gebruik maken van zakjes en deze dan ineens helemaal vullen ;)

Dus ik prutste gewoon met bakkies aan :+

linda_hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 08:49

@ba: had al in het andere topic gereageerd, maar goed hoor!!! Vooral nu het werken weer zo dichtbij komt..

Ik kolf mijn moedermelk in de zakjes van medela, dat vind ik echt super werken. Ik spaar het van 1 dag op in een medela flesje en 's avonds vries ik het dan of in 1 zakje in of ik verdeel het over 2 zakjes, werkt goed, vind ik.

Vannacht weer een goede nacht gehad! Hij ging om kwart over 10 slapen en hij werd om half 3 wel wakker. Ik hoorde hem namelijk brabbelen en op zijn handje sabbelen, maar omdat hij gisteren eigenlijk ook niet dronk toen ik hem bij me legde heb ik hem even laten liggen en hij viel weer gewoon in slaap, vooral voor papa erg lekker, die sliep namelijk gewoon door. Hij kwam toen vanochtend om kwart voor 6 weer ('gewone' tijd dus). Nu slaapt hij nog steeds, al hoor ik hem af en toe wel draaien. Misschien toch moeten wennen aan het 'grote' bed.
Gisteren heeft hij 40 minuten in de box gelegen en hij was het toen nog niet zat. Dat was wel fijn, aangezien hij echt niet wilde slapen en mama toch eten moest doen!
Ben benieuwd hoe het vandaag gaat met slapen..

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 08:53

BA super!!!! Gaat helemaal goedkomen bij jullie!

Nathalie: in die bakjes van mij past max 180 cc, maar ik vries ze in met maximaal 150 cc omdat de melk nog uitzet bij invriezen. Soms zit er ook wat minder in, 110 of 120 cc. Dat vind ik het minimum. 's avonds drinkt ze meestal toch wat minder, kan ze mooi die bakjes opmaken waar ietsje minder in zit.

Linda: fijn dat het alweer beter gaat. Die zakjes van medela gaan toch maar een paar keer mee? Of valt dat wel mee? Zeggen ze van die avent bakjes ook, dat je ze maar 4 keer kan gebruiken maar daar heb ik nog niks van gemerkt. Ze doen het nog prima.

am13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 09:14

Ha, nu pas ontdekt dat er een heel bv topic loopt op bokt...
Sinds de bevalling op 13 april van een mooie dochter niet veel meer op bokt gezeten....
Ik geef nu nog steeds volledige bv, ze is nu bijna 15 weken oud.
Het gaat prima na wat opstartproblemen, en ik moet over een week weer gaan werken (3 dagen).
Zie er als een berg tegenop om uit mijn coconnetje te moeten stappen, maar ja.
Ben van plan twee keer te gaan kolven op t werk en tussen de middag live te voeden, ik werk vlakbij huis dus dat zou moeten lukken.
Heb inmiddels een beste voorraad melk in de vriezer, een stuk of 12 Avent-via van een ml of 160.
Ik kolf nu iedere avond voordat ik ga slapen een keer, zo'n 80 ml. Mijn dochter gaat om 20u naar bed na de laatste voeding en komt dan na een uur of 9 a 11 pas weer.
Overdag komt ze gemiddeld om de drie uur, dat zijn dan 5 a 6 voedingen op een dag, als het heel warm is nog een keertje vaker. Voedingen duren nog steeds rond een half uur, dat is dus echt tanken.
Merk alleen dat ik een enorm verschil in opbrengst heb tussen de li- en de re-borst. Het lukt me al weken niet om dat gelijk te trekken. Rechts levert gewoon onbeperkt en in overvloed, li blijft altijd maar minimaal.
Ik geef nu altijd twee borsten per voeding, eerst links tot ie echt 'leeg' is, wat ie al snel is, en dan rechts om af te tanken. (eerste 8 weken altijd maar 1 borst per voeding wegens veel te veel melk).
Ik heb inmiddels ook weer een aantal keer gereden, het lukte me steeds niet wegens de voedingen in te plannen en de eerste keer was ook even gedoe met die enorme t*eten, haha!
Maar heb nu een supersportbh en dat gaat top!
Ik wil graag tot iig 6 maanden blijven voeden en geen bijvoeding geven op wat voor manier dan ook.
Het valt me steeds minder zwaar allemaal (had het er soms wel moeilijk mee om altijd maar beschikbaar te moeten zijn en niets aan een ander over te kunnen laten) maar ik vind het echt heel bijzonder en knus om te voeden, echt een soort meditatiemomentje in de dag, zo dicht bij je kind. Het lijkt me dat dat heel anders/minder is als je fv geeft.

Even een opmerking: je mag bv toch helemaal niet in ijsklontzakjes bewaren, wegens bisphenol A, wat schadelijk is voor je baby???

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 09:52

Jeuj! Ik kan foto'tjes plaatsen! Ga dus gelijk even Marinde spammen!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

mmm, nou wil ik ze alleen graag wat groter maar geen idee hoe ik dat nu weer voor elkaar krijg....Edit: is gelukt!

am13: welkom! Fijn dat de bv zo goed loopt. Gaan werken is een grote stap, vond ik ook niet makkelijk. Ik heb ook verschillende opbrengst, rechts is iets minder als links. Daar drinkt ze vaak ook langer. Idd met paardrijden een sportbh is errug fijn. Dat van die bisphenol A weet ik niet, op diverse websites raden ze ijsklontzakjes aan. Ik gebruik ze zelf niet.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 10:25

Am13, welkom!
Ik heb eigenlijk nog nooit gehoort dat je BV niet in ijsklontzakjes mag bewaren...

Susan je hebt volgens mij nu de kleine fototjes gepakt aan de rechterkant. Als je daarop klikt bij Mijn Album zie je de grotere foto in het midden van je beeldscherm, daarvan moet je het adres pakken en hier neerzetten. :j
Kan zo jammer genoeg niet veel zien!

Ik zit er echt helemaal doorheen. Gister zaten we op 13 voedingen! En nog leek ze niet tevreden..
Ze is vannacht zeker een keer of 8 wakker geweest, wel maar 1 keer gegeten. Ze werd telkens een klein beetje wakker, ging geluidjes maken en moeilijk draaien maar niet echt wakker zeg maar.
Ik snap er echt even niets van. En het voeden gaat ook even weer voor geen meter.
Ik heb t idee dat ik eigenlijk veelste weinig TSRen krijg of is dat normaal?
Ik lees op internet vaak over meerdere toeschietreflexen in 1 voeding, maar ik heb het alleen op t begin en daarna niet meer.
Gister heb ik veel compressie toegepast maar dat kan ik ook niet blijven doen, had op een gegeven moment kramp in mijn hand er van. En pijn in mijn tepels. *zucht*
Ik denk dat ik maar eens voor die neusspray ga.. kijken of het dan beter gaat?

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 10:26

Oh, je hebt ze al groot. :D
Wat een knappe meid!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 10:33

Ja he? Had in het linkje vetgedrukt mini staan, toen ik dat eruit had gehaald waren het ineens normale foto's!

Nathalie: wat zwaar zeg! Ik weet niet of wat jij hebt normaal is, ik krijg aan het begin altijd een hele heftige tsr die ook best een beetje pijn doet, die van daarna voel ik niet maar zie ik aan het drinken van Marinde, dat er dan ineens weer een golfje melk komt. Tussen de voedingen door heb ik trouwens ook altijd minstens 1 keer tsr. Kan me voorstellen dat je het even helemaal hebt gehad...gaat het vandaag wel ietsje beter? Die neusspray schijnt verder geen bijwerkingen oid te hebben, ik zou het dus gewoon proberen.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 10:36

Ja de eerste TSR is hier ook een beetje pijnlijk. Daarna krijg ik er volgens mij echt geen meer want ze blijft dan rustig drinken en gaat dan vaak dus zo moeilijk doen. Tussen de voedingen door heb ik geen TSR meer.. en met kolven dus ook al amper niet meer.
Eerder wel, maar toen ging t drinken goed, t kolven en toen lekte ik vaak melk omdat ik een TSR had ineens. Dat is allemaal verandert.
Ik heb nu vannacht 1 keer gevoed en vanochtend 1 keer en die gingen opzich wel goed, maar dan heb ik overvolle borsten want mijn productie is nu toch weer wat opgekrikt heb ik t idee.
Ik ga dus die neusspray maar proberen, als het geen kwaad kan...
Alleen belde ik mijn huisarts vanochtend en is die op vakantie. Dus ik hoop dat als ik naar de apotheek ga ik het zo mee kan krijgen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 10:46

Moet echt via recept. Heeft je HA geen vervanger die je kan bellen?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 10:56

Afbeelding

Hier trouwens een foto dat ze een paar dagen oud was, bewijs dat ze ook echt een stukje kleiner is geweest. Toen woog ze de helft van wat ze nu weegt...

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 10:58

Op het bandje van de huisarts wordt gezegd dat je voor medicatie rechtstreeks naar de apotheek kunt... Ga het dus gewoon proberen.

Lief trouwens, zo klein!