Het ik ben begonnen met hardlopen topic - III

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yonker

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic - III

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 13:30

Succes Angela, zal duimen voor je heup!! :)

Ja oke als je maar goed naar je lichaam luistert. Ik zou volgens de planning allang klaar moeten zijn met s2r maar ik ben ziek geweest en last van scheen gehad en van knie. Doe het gewoon lekker rustig aan :)

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 13:57

Zo terug, helemaal nat :D

Hond was ook weer mee met zijn nieuwe rentuig met 'bodyguard' op de zijkant :)) vonden mensen grappig...

Vandaag 3x 10 min rennen, 3 min wandelen met die tien minuten hoger tempo dan normaal. Hond moest gegeven moment galloperen (maar wat heeft het ventje er toch lol in :)) niet normaal)

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 14:01

Ik pak het na volgende week weer op. Vertrek maandag naar Londen voor 5 dagen en zaterdag nog een lange dag als ik weer terug kom. Zondag rust en dan kan ik maandag weer fris beginne, hoop ik :))

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 16:20

:wave:

Ik ga vanavond na het avond eten nog even een rondje :j Heb een nieuwe route dus ik ben benieuwd Iets meer dan 5 km dus dat moet goed komen, volgende week.
Ga me neit kapot lopen zo op het laatste moment want dat is me echt niet waard.

Trouwens nog even over het afvallen :j Heb me gisteren gewogen en ik woog 68,9, dus het gaat echt goed.
Heb mijn eetpatroon nogal opgegooit, ik eet geen kaas meer en ik ben vooral meer gaan eten :j

Leeuwnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 18:31

Oeh, wat loopt dit topic toch altijd hard! Een weekendje weg en meteen een half uur bijlezen :D

Sakkia, ik schrok wel van jouw langdurige blessure... ik heb echt last van mijn knieën af en toe en moet dus beter opbouwen, voordat ik ook echt geblesseerd raak.
Ik sprak dit weekend een kennis die hele marathons loopt ( :wow: ). Hij raadde me aan om bij een loopvereniging te gaan. Voor techniek, begeleiding, verantwoord trainen. Misschien dat ik dat wel ga doen... Ik wil heel graag de halve marathon lopen volgend jaar, maar ben als de dood voor blessures.
En in principe weet ik niets van hardlopen...

Wie van jullie zit er bij een club? En bevalt dat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 18:42

Ik zit bij een atletiekvereniging, en dat bevalt erg goed. De enige tip die ik je kan geven is; Zorg dat je bij een goede vereniging terecht komt, met goede trainers.

Ik zat eerst bij een loopgroep, zonder trainer, en de ene naar de andere viel uit met blessures. Je wilt in een groep vaak niet onder doen voor de andere, en dan is het fijn om iemand te hebben die je ook een beetje remt. (maar ook stimuleerd waar nodig)

KDS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 19:45

ik heb vandaag heel dapper door de regen hard gelopen. Ik wilde eerst les drie gaan doen, maar voelde al spierpijn (van het paardrijden... haha... ik sta meer naast het paard dan dat ik rij gek genoeg maar als ik dan rij voel ikd at ook meteen in mijn buikspieren)... dus ik besloot voor de tweede maal les twee te lopen.
Nou zelfs die haalde ik niet :o
Steken in mijn zij en alles... zal wel een uitwerking zijn van de spierpijn waardoor ik toch echt niet iets minder lekker (verkrampter?) liep... ik ben aan het eind een minuutje eerder gestopt met rennen omdat ik voelde dat als ik door bleef rennen ik alle enkels en knieen niet correct gebruikte. Ergens ben ik trots dat ik dat heb gedaan (ik ken mezelf en push graag verder) maar het voelt naar om nu dan weer die tweede les niet uit te kunnen lopen terwijl het net zo lekker ging...

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 20:14

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 20:24

KDS schreef:
ik heb vandaag heel dapper door de regen hard gelopen. Ik wilde eerst les drie gaan doen, maar voelde al spierpijn (van het paardrijden... haha... ik sta meer naast het paard dan dat ik rij gek genoeg maar als ik dan rij voel ikd at ook meteen in mijn buikspieren)... dus ik besloot voor de tweede maal les twee te lopen.
Nou zelfs die haalde ik niet :o
Steken in mijn zij en alles... zal wel een uitwerking zijn van de spierpijn waardoor ik toch echt niet iets minder lekker (verkrampter?) liep... ik ben aan het eind een minuutje eerder gestopt met rennen omdat ik voelde dat als ik door bleef rennen ik alle enkels en knieen niet correct gebruikte. Ergens ben ik trots dat ik dat heb gedaan (ik ken mezelf en push graag verder) maar het voelt naar om nu dan weer die tweede les niet uit te kunnen lopen terwijl het net zo lekker ging...

Steken in je zij komen meestal van een verkeerde ademhaling. Goed op letten dat je rustig blijft in en uitademen dus, beste is gewoon door je mond.. drie passen inademen, drie passen uitademen. Niet slecht dat je je tweede les opnieuw hebt gedaan, beter in het begin wat trager starten, dan jezelf tegen te komen na een paar lessen. Alle begin is moeilijk!

Ik ben net ook een rondje gaan lopen, heerlijk weer om te lopen (enorm veel zuurstof in de lucht, niet te warm, goed windje, geen regen). Heb mijn toertje van 5km uitgelopen in 35min, zonder wandelen tussendoor.. Daarna ook niet echt moe of buiten adem, denk dat ik gemakkelijk nog tien minuutjes langer had kunnen doorgaan! Heel fijn om zo te lopen 8-)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 20:50

Zo ik heb ook even gelopen, maar het ging echt totaal niet :n
Nou ja dat mag ook wel een keertje voorkomen, maar het waaide zo hard :+ De heenreis ging heel erg goed, maar terugreis vol tegen de wind in en toen wilden mijn benen gewoon niet meer.
Maar goed ik heb niet heel slecht gelopen want heb 4 km gelopen in 26 minuten :j Echt helemaal niet slecht dus ;)
MOrgen ga ik niet. Dinsdag loop ik voor het laatst die 5 km helemaal en donderdag nog een onderhouds rondje, verder voor volgende week zondag dus niet meer :n

KDS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 21:31

ja ik had spierpijn in mijn zij... waardoor ik iets minder prettig adem kon halen dan 'gewoon' waardoor ik moeilijk ademhaalde en spierpijn in mijn bovenbenen waardoor ik niet geweldig kon lopen en dus allerlei kunstgrepen deed om toch door te kunnen gaan. Toen besloot ik mar te stoppen. Vanavond even iets erop smeren en dan morgen een rustig, zal dinsdag wel weer beter gaan.

Een loopgroep met goede training klinkt enerzijds heel fijn, aan de andere kant vind ik het juist heel prettig dat ik niet aan vaste tijden vast zit en dus ook kan zeggen 'morgen weer, vandaaag even niet' of 'vandaag om half 8 in plaats van half 7' :o

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 21:52

Oh net een gekeken naar de weersvoorspellingen voor komende zondag.
Nou trek je korte broek en shirtje zonder mouwen maar uit de kast want het wordt warm en bijna windstil....
22 tot 26 graden wordt.........

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 22:02

jeumig.... en ook nog in de stad....

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 22:04

Precies nog net even een paar graden warmer.

Nou ik ga op bed nog even tv kijken :j

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 22:04

KDS nu je het hebt over pijn in je zij. Ik besef me nu ineens dat ik dat vroeger áltijd had, maar tot op heden met lopen nog niet gehad heb! (even afkloppen _O-)

Jeetje die weersverwachting.. Niet echt hardloopweer :+

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 22:05

na die tijd maar ff heerlijk aan de rosé dan maar :j

Slaap lekker Sakkia! :)

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 22:17

ik heb net ook nog 26 minuten heerlijk gelopen,harde wind maar droog! :D had eigenlijk niet heel veel zin,maar ben blij dat ik toch nog ben gegaan. :P
ik kon vanmorgen sinds lange tijd weer alleen de rits van mijn rijlaarzen dicht krijgen!!! *\o/* zonder de hulp van mijn vriend :P goei teken!!! haha
loop ze allemaal. :D

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 07:05

Jij gaat lekker he Amazone, hoop dat ik net zo lekker als jou zou gaan straks :=

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 08:03

Morning :O

Nou ik zal je vertellen, ik heb niet eens een korte broek dus die moet ik nog even kopen :+
Hebben jullie trouwens ook het shirt van de ladiesrun gekocht?
Ik wel en nou zat ik even foto's te kijken en nu zag ik dat vorig jaar ook iedereen dat ding aantrok :+ Dacht dat je dat ding gewoon na afloop gewoon in je goodiebag kreeg :+

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 08:26

Mwoehaha, heb ik net een (zeer) korte broek en ademend singlet gekocht :D eindelijk uitproberen!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 08:27

Heeft er iemand trouwens ervaring met het kopen online?
En hoelang duurt het dan voordat het binnen is?
Ik heb niet echt heel erg veel tijd deze week om nog te gaan shoppen :n
Dus als iemand een tip heeft dan graag :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 08:29

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 08:30

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 08:31

Ik twijfel of ik zondag mee moet doen met een wedstrijd. Aan de ene kant heb ik er wel zin in, maar aan de andere kant ben ik nog huiverig voor mijn blessure.

Het is 5 km, en de inschrijving sluit morgen..

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 08:34

Heb ik het dan ook zondag in huis?

Nou ja dat maakt ook eigenlijk niet uit, als ik het niet heb en ik heb toch tijd gevonden om iets te kopen, stuur ik het weer retour :j