Kan niks doen

Herkennen jullie dit oo?
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
juudii5 schreef:vreselijke dag.. zo slap als ik weet niet wat.
Kan niks doenNet gelegen, maar kwam het bed niet meer uit grrrr..
Herkennen jullie dit oo?
Laura0303 schreef:Ik vind het wel gek. Afgelopen week heb ik 2 dagen van 4 uur gewerkt (verpleegkundige). Dat was goed te doen, alleen toen ik thuis kwam had ik echt geen puf meer. Gisteravond was ik al doodmoe en vandaag dus ook nog. Terwijl het afgelopen week vrij goed ging. Ik blijf het gek vinden. Weten jullie waar dit aan kan liggen?
Hopelijk gaat het met jullie ook snel beter!
Issy schreef:Wat jullie beschrijven herken ik natuurlijk ook. Echter boek ik inmiddels al een enorme vooruitgang, en heb ik niet meer zo'n last van ernstige pijn in armen en benen (verzuring). Mijn maag en darmen zijn weer helemaal hersteld (had leaky gut, candida) door het volgen van een streng dieet, ik had wel 50 voedselintoleranties, maar nu is alles in rustig vaarwater. Ik slaap sinds 3 dagen weer goed zodat ik ook weer beter kan herstellen en detoxen, door slaapmedicatie van het dr. Cheney ME/CVS protocol (waar je niet verslaafd aan kan raken, specifiek voor chronisch zieken bedacht).
Ik heb nog wel veel last van de brainfog. Ik kan niet meer hoofdrekenen, mijn geheugen was heel slecht, lijkt weer wat beter te worden, uitval in de hersenen, dus linkeroog ziet maar voor 20%, halfzijdige gezichtsverlamming gehad, gehoor achteruit....maar ook hier zit nu verbetering in. Ik kan nog steeds soms mijn gedachten moeilijk op een rijtje krijgen en ervaar snel stress, en ik moet structuur in mijn dagaanbrengen door overal post it briefje op te hangen anders vergeet ik de helft.
Maar ik ga er vanuit dat ik door nu beter te slapen,mijn hersenen meer rust kan geven om dit ook te herstellen, en ik volg nog een neurologisch behandelprotocol, waardoor de functie van het centrale zenuwstelsel en de hersenen zal verbeteren.
Ik kom dus van heel ver, en heb nog wel een weg te gaan, maar ben lang niet meer zo ziek als 3 jaar geleden. Dus meiden er is absoluut nog hoop!
Issy schreef:Ik heb waarschijnlijk 11 jaar geleden lyme opgelopen (aangezien ik een co infectie heb die alleen in de USA voorkomt, en daar was ik in 1999). Ik ben 3 jaar geleden ziek geworden, en weet pas sinds december 2009 dat het daadwerkelijk lyme is. Ik ben dus pas vanf decemebr onder behandeling. Ik doe zelf heel veel research, want kennis is macht, en met name amerika loopt 20 tot 25 jaar voorop in de ontwikkeling in vergelijking met Nederland. Ik zoek dus naar behandelprotocollen, die goede resultaten hebben geboekt en die leg ik voor aan mijn arts. Mijn arts zit in de werkgroep lyme en daar worden ook behandelprotocollen besproken, dus ook van haar krijg ik weer nieuwe info. We vullen elkaar aan, en kijken dan wat het beste zou werken voor mijn lichaam.
Alles doe ik in overleg met mijn lyme arts (abng arts). En tot nu toe boek ik goede resultaten, ook met haar bespreek ik de juiste volgorde. Zo moest ik eerst mijn darmprobleem aanpakken, voordat ik de Borrelia te lijf ging, vervolgens de Borrelia aanpakken, in een later stadium de Babesia, en ondertussen nog wat parasieten en andere virussen te lijf. Nu is het tijd om de schade die ik heb opgelopen proberen te herstellen. Vandaar het neurologisch protocol. Het is zowat een hele studie, in het kort komt het neer om de hersenen te ontgiften, veel aminozuren en eiwitsplitsende enzymen in te nemen (dit zijn cystekrakers en biofilmkillers). En medicatie om de celdeling wat te versnellen, zodat een foute beschadigde cel zich weer kan herstellen en nieuwe gezonde aanmaakt. Ook heb ik me erg gericht op een goede doorbloeding en zuurstoftransport om van de verzuring af te komen. Dus 3 x per week B12 injecties zetten (helpt om te ontgiften) en enzymen slikken die veel doen op gebied van bloedcirculatie, Q10 voor extra zuurstof....ach hele bergen medicatie maar allemaal in een behandelprotocol....en veel afwisselen. Dit alles heeft wel bijgedragen dat ik in 9 maanden tijd zoveel vooruitgang geboekt heb.
Echter ieder lijf is anders, en ieder lyme patient heeft een andere borreliastam en co-infecties in zich, dus dat moet je eerst weten voordat je effectief kan behandelen. Vaak worden de co-infecties vergeten in de behandeling en die zorgen eigenlijk voor meer schade.
En je moet ook geluk hebben dat je de juiste behandelaar vind. Ik heb bewust gekozen voor een behandelaar die in de werkgroep lyme zit, en die zowel natuurlijke medicatie als reguliere medicatie mag voor schrijven, en durft voor te schrijven, en zichzelf continu blijft verdiepen in nieuwe onderzoeken en onderzoeksresultaten.