Mensen met een Burnout/overspannen, deel 5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 11:40

charlot Balen dat je nu in het gips zit, en dat met dit weer. Ik weet er alles van om maar 1 hand te kunnen gebruiken. :(:) sterkte de komende tijd.

pw En? Heeft dink nog wat kunnen scoren? :D Het kan goed zijn met de heg dat de gemeente een controle gehouden heeft en zag dat jullie heg te ver over de stoep hing, hoeft geen vervelende buur gewest te zijn. Hier houden ze om de zoveel tijd ook een controle. Heb te horen gekregen dat ik mijn den in toom moet houden, omdat ie anders over de stoep gaat groeien. Naja, het is de natuur om zoiets te doen. Groeien waar ruimte is :+

angela Mooie foto's, wat charlot zei: je zit wat gespannen. Als ik er weer opklim doe ik het zelfde. :+ Ben je al wat bruiner geworden? Of is het rood geworden?

Hier gaat ie nog steeds niet lekker, heb bericht gehad van (letsel) advocaat. Word er niet vrolijker van. Zit vaak voor me uit te staren, heb nergens zin in, eet inmiddels wel meer, door de warmte komt er niks van slapen en mijn brace pas ik haast niet omdat mijn arm/hand vol vocht zit, ding zweet giga wat weer eczeem tot gevolg heeft. (had mijn huisje maar een grote kelder *zucht* ) Ga straks maar weer met mijn voeten in mijn zwembad(je) zitten. Koel ik wat af.

bobomelo

Re: Mensen met een Burnout/overspannen, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 22:33

Gats Aikon...
Hoop dat er snel es wat goed nieuws jouw kant opkomt!
En balen van je brace! Hoop dat je wat genoten hebt van je zwembadje!

Hier gaat ie wel aardig goed! Morgen op begrafenis, das wat minder.....

Gisteravond laat nog gereden, wel heerlijk hoor, zo rond 21uur, maar paard krijgt praatjes en dat uit ze in: steigeren...
Vroeger vond ik dat doodeng, maar raak er nu haast aan gewend!
(En nee komt niet door pijn ofzo bij haar, maar gewoon dat ze niet bij mijn pony weg wil......)Maar merk dat ik nu ook meer zelfvertrouwen krijg, en haar zelfs nu een lel geef met de zweep.....(klinkt wel heel hard he...), merk dat ik sinds mijn springlessen wat meer durf....

(ben nog steeds ook geen held hoor whaha)

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 08:07

Hallo dames,

ik geef even een kort teken van leven. Laatste weekje school en heb besloten toch te stoppen met de opleiding en over te stappen naar bedrijfseconomie. Daar zit meer rekenwerk in dan in het hele Accountancy en ik kan nog steeds bij dezelfde werkgever op werk periode. Nu in overleg met school wat de mogelijkheden zijn.

Het is zo balen want ik merk gewoon aan mijzelf dat ik het werk met paarden nog steeds het allerleukste vind maar ik het gewoon moeilijk vind om voor iemand te werken. Het liefst begin ik voor mezelf. (mijn droom is een rijschool voor zowel western als dressuur, daarbij komt ook het fokken van goeie rijpaarden en wedstrijden/clinics etc) Ik heb er lang over nagedacht hoe en wat ik zou willen, maarja. Wie gaat een meisje van 20 nou zoveel geld lenen om dat te kunnen realiseren..

Pfff won ik de staatsloterij nou maar eens..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 12:49

even heel ego.. Morgen moet ik onverwachts naar het UWV, heb nooit een brief ontvangen maar kreeg vanmorgen een herinnerings sms.. Bah...

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 13:17

angela Lekker is dat zeg. Ik zou verhaal halen, gaat daar wel vaker wat mis. Moest een aantal weken geleden naar de keuringsarts, ben naar boven gebracht door meneer van de beveiliging. Zit daar te wachten en wachten, een half uur later dan de afspraak komt er een arts kijken en vraagt wie ik ben. Hij moest mij hebben maar had geen bericht gehad dat ik er al zat. :(

bobomelo Gaat de goede kant op, zelfvertrouwen is ook heel goed aan de buitenkant te zien. Zwembad heeft goed dienst gedaan :D . Lig er morgen weer in denk ik, vrijdag zeker.

biieniie Hier nog een die vele mogelijkheden heeft bekeken om een eigen all-round paarden bedrijf te beginnen. Een 35 jarige krijgt dat zonder eigen centen ook niet voor elkaar. Dat jij zo gek bent op rekenwerk. Als je de overstap kunt maken en het kan ook nog eens bij het zelfde bedrijf, waarom niet. Ik hoop dat de school mee werkt, zou het mooiste zijn.

Ik ben MOE. Ik heb tot 1 uur vannacht zitten computeren, moest verweer geven op het schrijven van advocaat. En dat typen van mij duurt A heel lang, B taal technisch wil het ook niet erg. Maar het is af en verstuurt. Kan vanavond vroeg plat (hoop ik) Veel van de opgekropte spanning begind nu zijn weg naar buiten te zoeken, letterlijk, ik zit van top tot teen onder eczeem. ;( En jeuken! Een mensen lichaam is maar een vreemd ding.

Is er iemand van jullie die ervaring heeft met een homeopathische antidepresieva genaamd: ortho monucilere lithium? Dit zou niet verslavend zijn en je kan er elk moment zo mee stoppen. De rev.arts heeft mij gevraagd na te denken over een lichte antideprasieva als onderdeel van pijn bestrijding.

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 20:43

aikon, ken het niet. Weet alleen dat lithium wordt gegeven voor angst stoornissen.....

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 20:51

heb vandaa gesolliciteerd bij de politie als dieren verzorger. Honden en paarden. Mocht ik worden aangenomen en toch verder willen met mijn studie kan ik altijd nog nee zeggen. Voordeel is dat ze ook parttime mensen aan nemen dus ik eventueel volgend half jaar wel eerst mijn propedeuse zou kunnen halen. Voordeel; ik kan dan mijn master politiekunde halen waarbij ik evt. Bereden politie, honden brigade of recherche werk zou kunnen gaan doen..

Wie weet wie weet. Nog nooit van die medicatie gehoord..

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 21:03

Aikon: Dinky heeft niks kunnen scoren, er zaten nog geen mensen met gevulde koeken :+
Ik denk dat je gelijk hebt hoor over die heg, zegt ook meer over mijn gedachten die met me aan de haal gaan dan over mijn buren. Als er al buren mee zouden zitten denk ik dat ze gewoon zelf aan de deur zouden komen. Jaja, nu kan ik het wat al wat beter relativeren ;)

Wat naar dat jij je zo rot voelt en dat je eczeem krijgt van de warmte onder je brace. Het weekend voorspelt dan voor jou niet veel goeds :n Getsie lees nu dat je helemaal onder de eczeem zit, is normaal al geen pretje, laat staan met deze temperaturen. Het lichaam is idd maar complex. Gek he hoe spanning zich lichamelijk kan uiten?

Ik heb trouwens geen ervaring met homeopatische antidepressiva. Klinkt wel goed dat het niet verslavend is.
Lithium wordt ook bij (zware) depressie gegeven, maar idd ook bij angststoornissen.

Bobomelo: Hoe was de begrafenis? Beetje stomme vraag als ik het zo zie staan, want het is natuurlijk altijd verdrietig, maar je begrijpt wel wat ik bedoel. Was het familie van je? Is hij of zij onverwachts overleden?

Lekker zo'n uitprobeer periode van je paard. Wel fijn dat je zelf meer zelfvertrouwen hebt en haar daardoor ook durft aan te pakken. Waar springlessen al niet goed voor zijn :)

Biieniie: Ik wist helemaal niet dat je aan het twijfelen was over je studie. Wel fijn dat je bij dezelfde werkgever aan de slag kan met bedrijfseconomie. Het is wel heel iets anders dan werken in de paarden trouwens! Ik gun je de staatsloterij hoor, denk alleen niet dat je daar nou veel mee op schiet (dat ik het je gun). Hopelijk kun je zonder al te veel problemen overstappen!

Zie nu dat je gesolliciteerd hebt! Klinkt erg leuk in ieder geval!!!

Angela: Maar goed dat je dan iig nog een sms krijgt! Wel raar dat je nooit een brief hebt gehad. Ik heb trouwens nog nooit een sms van het UWV gehad. Wel spannend zo onverwachts! Aan de ene kant wel goed dat je er nu niet te lang tegenop hoeft te zien, maar qua voorbereiding enzo is het natuurlijk helemaal niet handig. Is het een afspraak weer bij een arts?

Met mij gaat het redelijk. Heel erg wisselend. Vandaag naar de deeltijd geweest. We beginnen op woensdag altijd met zwemmen. Ik heb n het water mijn voet opengehaald aan de trap. het deed echt zo zeer en het bloedde. De begeleidster zei dat ik gewoon weer het water in moest gaan en lekker moest gaan zwemmen en ging de andere kant op. Echt zo raar en het maakte me echt boos. Ik heb haar later nog gezegd dat ik haar reactie niet gepast vond. Ze reageerde er niet echt op. Een beetje bloed was niet erg zei ze. Lekker fris hoor in een zwembad :? Gelukkig was er wel een aardige badjuf die even een pleister heeft gehaald. Het lopen doet echt pijn, want het zit precies op een rotplek. Er is een heel stuk vel af. Ik hoop niet dat het gaat ontsteken. Eigenlijk wil ik morgen hardlopen, maar als het zo is als vandaag moet ik maar gaan fietsen in de sportschool. Ik zie het wel.

Vanmiddag de therapie was wel heel confronterend. Ik werd nog even aangesproken op 2 weken geleden. Had ik niet meer verwacht en ik werd er een beetje mee overdonderd. Het maakte me ook heel verdrietig omdat ik weer even met mijn neus op de feiten werd gedrukt. Klotezooi.

Naar het laatste onderdeel van de deeltijd ben ik niet geweest want er is een veulentje geboren. Dus heb ik een smoesje bedacht om eerder weg te kunnen :D:D Het is een bruin hengstje, met een hele leuke scheve bles. Zaterdag zal ik even wat foto's maken!

Morgen heb ik 3 gesprek, met mijn behandelaar en begeleider. Heb er echt helemaal geen zin in :n
Weet niet zo goed wat ik er van moet verwachten en ik weet niet wat ik wel. Ik laat het maar op me afkomen denk ik...

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 21:12

Angela Hoe is het gegaan???

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 21:28

hier een egobericht van mij...
Ik voel me helemaal niet goed, heel slecht eigenlijk. ik loop de muren op. mijn enigste ontspanning was met paarden bezig zijn, rijden.

Nu van men werk mag ik volgend jaar niet terug omdat ik teveel ziek geweest was. nu ik wist dat al maar NU pas dringt het me door. ik heb ook deze week men directie een mail gestuurd, omdat ik de week ervoor bij haar was en sond recht tegenover haar, ze zie niets tegen me, heeft geen 1 blik naar me gekeken. ik ben er nog steeds kappot van. ik voel me weer 0

nu ik verzorg boy al bijna twee jaar. nu staat ie al 2 weken bij mij. hijn kreeg bij eigenaar nooit geen eten en ver geen drinken, diertje zag af... was heel schigtig. nu komt ie hier direct nr me toe, ziet ie er mmoi gelikkig uit... nu ik heb hem gevraagd of ik hem mocht kopen... hij heeft hem zelf van slacht gekocht voor 500euro...
en nee hij wil niet.... ik ben kappot, als ie terug gaat nr eigenaar, gebeurd net hetzelfde.... ik kan het niet aanzien... en ik heb nu een heel sterke band met hem... paard zijn oortjes gaan omhoog als ie me ziet...

ik voel weer niet meer, ik loop verdoofd rond... ik weet nog niets in toekomst, niets is zeker

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 21:47

Klote meid, ik weet hoe beroerd je je kan voelen als je je werk verliest. Ik heb er zelf ook heel erg veel moeite mee gehad. Ookal zie je het nu niet, het is niet het einde van de wereld. Nu ben jij eerst belangrijk en je herstel. En daarna vindt je echt wel weer een leuke baan. Al heb je waarschijnlijk nu geen bal aan mijn woorden. Voor nu mag je verdrietig zijn, maar probeer wel dingen te blijven ondernemen. Laat je verdriet er zijn en stop het niet weg.

:(:)

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 21:48

het probleem is ook als ik in september wil werk hebben moet ik nu solliciteren... maar ik weet nog helemaal niet of het dan al zal lukken..

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 23:05

Probeer nog niet zover vooruit te kijken. Als je in september weer wil werken kun je ook eerst een tijdje wat anders doen en dan voor het volgende schooljaar ergens gaan solliciteren. Er zijn meer mogelijkheden dan je denkt. Daarbij zijn er door een lopend schooljaar heen ook vaak vacatures voor vervanging door ziekte of zwangerschapsverlof. Daar moet je je nu dus niet druk om maken.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 19:15

Jammer dat het hier zo rustig is...

Ik heb echt een hele zware dag gehad op de deeltijd. Was heel heftig, niet alleen voor mij, maar voor de hele groep. Onder de lunch wilde de begeleidster dat ik even met haar mee liep om wat rust te komen. Ik kon niet eens meer op mijn benen staan zo over de zeik was ik |(

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 21:08

pff pw, vervelend dat jullie zon nare dag hebben gehad. Met dit warme weer ben je helemaal snel uit je mum. Het is gewoon niet lekker meer..

Vandaag ook niet echt leuk gehad. Weer knallende ruzie met mijn vriend gehad, bij zijn zus thuis. Vind het soms zo vervelend en benauwend als hij zichzelf uitnodigd. Had nog niks gegeten en zei dat ik wat moest eten. Bij hem gaat bij het woord eten direct een 'donner-alarm' af. Dus hij spreekt af met iemand anders die mee was om donner te halen. Maar niet aan mij vragen of ik ook wil, hij weet dat ik er een gruwelijke hekel aan heb..

En ik moest maar eens goed van hem nadenken of ik eigenlijk wel een relatie (met hem) wilde, en het lag allemaal maar aan mij en hij is een heilig boontje.. Als ik hem gewoon rustig en normaal zeg hoe ik me voel en wat dat met me doet stel ik me aan. Maar als ik niks zeg, of met 10 mensen erbij ontplof is het ook niet goed.. Ik weet het niet meer. Vind de gedachte zo naar om alles op te geven wat we wel met elkaar hebben. Maar op deze manier heb ik er weinig zin meer in. Als er zo weinig begrip meer is..

Vanavond na het voetballen ben ik weg gegaan. Gespreks onderwerpen gingen niet verder dan drugs, drank en sex.. Not my thing. Dat weet hij ook, maar hij was alleen maar druk bezig met popu doen met muziek. Ik voelde me zo enorm eenzaam. Heb als een bezetene eten staan maken gisteren omdat iedereen wat mee zou nemen.. staat nu weer hier in de koelkast.. soms vraag ik me echt af waarom ik dit soort dingen in vredesnaam nog doe..

En of ik nou rustig voetbal heb kunnen kijken.. nee, ik liep al te gillen bij het eerste doelpunt terwijl de rest tijdens de herhaling pas zag wat er gebeurde.. Dinsdag avond kijk ik alleen.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 22:13

Hier ook ruzie met mn vriend.
Ik trek het allemaal niet. Zit echt weer helemaal aan de grond. Wat een klotezooi

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 22:59

hmmm een dikke knuffeel aan iedereen!!! ik heb het ook moeilijk, maar wil er ook zijn voor jullie! :(:)

om eerlijk te zeggen ik zou geen relatie aankunnen... lig direct in de klins met diegene..

vandaag voor eerst met auto met gips weggeweest. mag wel niet maar ik moest iets doen. men leven is nets iets belangerijker voor de moment. heb een goede babbel gehad met men dokter.

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 23:38

gats, dikke knuffel voor jullie allemaal....! en balen dat jullie ruzie hebben met jullie wederhelft! wou dat ik jullie kon helpen!
kan alleen zeggen, zoals ik dat ervaren heb, dat mijn gevoel op dat moment, toen ik ook in die diepe put zat niet helemaal reeeel was! Maar goed, ik kan ook niet in jullie relaties kijken!
hoop dat jullie er goed uit kunnen komen!

en iemand vroeg iets over die begrafenis, die begafenis was van een oud-oom van ons, alleen was die oudoom meer een opa voor ons! dus ja, wel balen en sneu, maar ergens ook weer niet verdrietig omdat die man zelf al een heel leven achter zich had, 2 zoons overleden, 1 die nog wel leeft, zijn vrouw die met de vuurwerkramp in enschede is overleden, en zo nog veel meer, hij had de laatste jaren last van een gescheurde aorta ofzo, is ie ook aan geopereerd, maar het werd weer erger(lekken) en operatie was niet meer mogelijk, dus hij heeft de laatste 2 jaar als een wandelende tijdbom geleefd! woog nu nog maar 50 kilo...

nja, kortom, eigenlijks had iedereen d''r goede vrede mee! hij was 82!

nu zal ik naar bed, ogen vallen dicht! heb alles wel gelezen, maar weet het zo niet meer, maar pollewoppy had een mooie samenvatting gemaakt!

en ohja, iets over politie paarden/honden verzorgen-----> wow een droombaan! :P

nou ik zal gaan slapen, ben dizzy en typen gaat niet vlekkeloos, mijn backspace raakt lam van mij haha

hoop dat jullie ook wat kunnen slapen! rustig aan, en besef, dat als je nu toch zeg maar "aan de grond"zit, dat je gevoel, gedachtes ook niet helemaal waar zijn! hersens spelen rare spelletjes met je!

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 12:56

PW heeft mij gevraagd om jullie te laten weten dat ze vannacht opgenomen is, meer is er bij mij ook niet bekend.

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 13:22

Ik lees enkel mee maar wil PW veel sterkte wensen :(:)

Als jullie wat willen weten over mij mag je pmen maar hier neerschijven doe ik niet te veel gezeur in t verleden gehad met meelezers :o

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 13:32

Jeetje, wat heftig CIV.. Hoop jou binnenkort ook weer even te spreken.

Heb een tijdje niet hier gereageerd. Ging goed en was gewoon (iets te) druk. Had 's avonds geen puf om te reageren.
Heb al die tijd wel meegelezen. Heb nu lange zomervakantie en zal weer komen posten hier :)

PW, hoop snel iet van je te horen. Je mag me altijd mailen, dat weet je!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 13:45

Jeetje, ik schrik hier wel van zeg! Ik ben erg druk dit weekend met de keuring enzo, vandaar dat ik wat minder heb gereageerd..

zwelgje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 13:51

Ook ik schrik hier van! jeetje.. PW meid, ik wil je heel erg veel sterkte wensen! :(:) Weet dat we aan je denken!

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 18:42

oei, wat een nieuws! wens haar van mijn ook veel sterkte!!!! hopelijk horen we gauw wat van haar!!

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 22:19

Wat vreselijk PW, kop op he! we staan hier allemaal achter je!