Abortus

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 18:49

Biieniie schreef:
Waarom alleen eigen belang als dit beter is voor het kind. Vind het heel goed als men zich realiseert dat ze geen kinderen op kunnen voeden. Ik zou het ook niet kunnen. Ik weet dat ik nu het kind niet mee zou kunnen geven wat ik zou willen meegeven.

Dus ik zou het geen direct eigenbelang willen noemen. Sommigen kijken ook naar wat ze op dit punt in het leven een kind zouden kunnen bieden.

Als je weet dat je met een kind niet gelukkiger wordt, zal het kind dit ook mee krijgen. Bovendien vind ik echt dat je eigen leven voorop staat. Niemand anders die het voor je kan doen..

Maar kunnen mensen dan niet beter van tevoren bedenken dat ze dit niet willen en zich braaf aan de anticonceptie houden? Je kunt wel nonchalant zijn met de pil, eens geen condoom gebruiken omdat het op dat moment zo vreselijk gezellig is of denken 'overkomt mij niet', voor je het weet heb je te maken met een scherpschutter en ben je wel zwanger. Vind dat je jezelf dan voor je kop mag rammen en vind het dan inderdaad eigenbelang om het weg te laten halen.
Wat betreft het een kind iets kunnen bieden, je hebt 9 maanden de tijd om het roer om te gooien, om een baan te vinden, om een huis te vinden, om je leven op orde te krijgen. Soms vind ik dat mensen gewoon TE makkelijk laten aborteren, maar de grens zit me het meest dwars :)

Trouwens, vandaag! http://www.nu.nl/opmerkelijk/2198576/le ... boren.html

Ik ga mijn mooie zoontje de fles geven :+:

diana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 18:50

bij de 20weken echo van mij hebben ze gekeken naar een waterhoofd en open ruggetje..

shilady

Re: Abortus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 18:53

Mijn vriendin heeft het een paar maanden geleden gedaan en die vond het geen slechte ervaring ze was helemaal onder narcose .
De rekening of iets anders werd ook niet naar haar huis gestuurd
dat vond ik echt super professioneel want als je bv in een situatie zit waarbij je vriend of man het niet mag weten is het toch erg fijn zo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 19:12

Ik denk ook vaak als je in een topic komt, o jee gaan we weer. Behalve als het over dieren en oude paarden gaat, dan zijn we het weer eens. Maar in dit soort topics, kan ik je vaak wel achter het behang plakken en vraag ik me vaak af of je nu loopt te rellen (en enorm lol hebt achter de pc)of dat je het serieus meent.
Maar goed das off topic.

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 19:16

Biebabeloeba schreef:
Ik persoonlijk vind het veel egoistischer om een kindje te laten komen, waar toch niet goed of slecht voor gezorgd zal worden.
Ik sta dan ook volledig achter mensen, die uit liefde het kindje weghalen, omdat ze beseffen dat het wegens omstandigheden niet mogelijk is om dat kindje te laten komen.

Ik kan maar niet begrijpen hoe mensen zo zwart-wit kunne zijn bij dit soort zaken....het is niet enkel pro of contra...bij iemand die met iedereen, onbeschermd, in bed duikt en dan zwanger wordt..mja...daar heb ik mijn twijfels over, maar toch ben ik blij als ze dan abortus plegen, want zo'n moeder wil je als kind toch niet?? Een moeder die enkel feest, je bij je grootouders dropt en geen aandacht aan je schenkt..

Mensen zouden minder hypocriet en aanvallend moeten worden wb dit thema. Iedereen mag zijn eigen keuzes maken, no matter what! Iemand dwingen om het kind te laten komen, is even nadelig als iemand dwingen om abortus te plegen!
Laat iedereen aub gewoon in zijn waarde, mensen weten vaak zelf wat best voor hen is, en moeten niet zomaar de hele wereld op de hoogte stellen van waarom en wat.

Persoonlijk denk ik niet dat ik abortus zou kunnen plegen, maar als er vroeger (zit nu 1 jaar van het afstuderen af) een ongelukje zou zijn gebeurd (neem de pil), dan zou ik toch voor abortus hebben gekozen. Klinkt mss wreed, maar ... ik weet dat ik er toen nog niet klaar voor was, nu ook nog niet ;), enja...punt

Ik ben het hier wel mee eens.
Iedereen heeft zijn eigen gedachten er achter wel abortus geen abortus.
Het is mooi dat het kan en ben het ook wel met de meeste eens dat de grens wel iets hoogt ligt.

Persoonlijk zou ik het ook doen.
Ik ben 21 ik wil het heel graag hoor daar niet van maar woon nog bij mams in huis.
Eerlijk gezegt ik heb geen poot om op testaan geen eigen stekkie niets.
Ik zou niet eens weten waarvan ik het zou moeten betalen.
Als dat al niet kan hoe moet ik er dan voor kunnen zorgen.

Het eerste wat je doet is hulp aan je ouders vragen logische maar is dat wat ik wil...
Je hoort ook best vaak van breng inderdaad maar bij opa en oma onder.
Hier popelen ze der om vooral mijn oma's daar niet van. :=
Meer nee...

Als ik er aan begin wil ik een eigen huisje hebben een goeie vaste baan en dan kijken we wel eens verder.
Wil mijn kindje toch wel een moeder kunnen geven die ik zelf vroeger niet altijd gehad heb.
En die klap krijg je nu pas op latere leeftijd en dat wil ik de mijne toch wel besparen. ;(

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 19:23

Wel spijtig dat het topic zo moet verlopen zoals het nu gaat tegen bepaalde personen. Kan me eigenlijk weinig schelen of het terecht of onterecht is. Spijtig dat zo een gedrag een al moeilijk discussie verpest.

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 19:23

Quellian schreef:
Biieniie schreef:
Waarom alleen eigen belang als dit beter is voor het kind. Vind het heel goed als men zich realiseert dat ze geen kinderen op kunnen voeden. Ik zou het ook niet kunnen. Ik weet dat ik nu het kind niet mee zou kunnen geven wat ik zou willen meegeven.

Dus ik zou het geen direct eigenbelang willen noemen. Sommigen kijken ook naar wat ze op dit punt in het leven een kind zouden kunnen bieden.

Als je weet dat je met een kind niet gelukkiger wordt, zal het kind dit ook mee krijgen. Bovendien vind ik echt dat je eigen leven voorop staat. Niemand anders die het voor je kan doen..

Maar kunnen mensen dan niet beter van tevoren bedenken dat ze dit niet willen en zich braaf aan de anticonceptie houden? Je kunt wel nonchalant zijn met de pil, eens geen condoom gebruiken omdat het op dat moment zo vreselijk gezellig is of denken 'overkomt mij niet', voor je het weet heb je te maken met een scherpschutter en ben je wel zwanger. Vind dat je jezelf dan voor je kop mag rammen en vind het dan inderdaad eigenbelang om het weg te laten halen.
Wat betreft het een kind iets kunnen bieden, je hebt 9 maanden de tijd om het roer om te gooien, om een baan te vinden, om een huis te vinden, om je leven op orde te krijgen. Soms vind ik dat mensen gewoon TE makkelijk laten aborteren, maar de grens zit me het meest dwars :)

Trouwens, vandaag! http://www.nu.nl/opmerkelijk/2198576/le ... boren.html

Ik ga mijn mooie zoontje de fles geven :+:

Ik ben door mijn pil heen zwanger geworden! En nee ik vrij inderdaad niet met condoom. Ik vind het simpelweg gewoon niet lekker.
Je hebt 9 maanden de tijd om het roer om te gooien? Vind ik niet, ik ben zelf net aan een studie begonnen en ga voor een hoge functie in het internationale bedrijfsleven. Ik wil graag dat mijn kind ook kan bereiken wat hij/zij graag wilt bereiken. Dit kan niet als zelf niet het juiste voorbeeld geef. Al helemaal niet als ik geen financiële buffer heb mij kinderen te kunnen laten studeren. Helemaal als ik mijn kinderen buiten Nederland wil laten opgroeien. (ik vind Nederland namelijk geen goede basis voor een kind) zal ik zelf de studiekosten moeten financieren. Maar ik wil op mijn manier alleen het beste voor mijn kinderen.

Ik ben ook van mening dat een meisje van 20 geen kinderen hoort te krijgen (hier ga ik wss veel reacties op krijgen) maar IK vind dat je op zo'n leeftijd nog te weinig levenswijsheid hebt om aan je kinderen mee te geven. Ik wil mijn kinderen graag veel meegeven om op hun manier succesvol/gelukkig in het leven te zijn. Maar ik wil wel dat ze verstandig en wel opgevoed in het leven komen te staan.. en dat kan niet als je nog niks van de wereld hebt gezien.

Biebabeloeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 19:29

@ Quellian: Soms moet een mens egoistisch zijn, dusja, je kan het eigenbelang noemen. Anyway gaan de mensen die alles opzij moeten zetten, moeten stoppen met studeren, enz...vaak ongelukkig zijn hierdoor erna en soms onbewust hun kinderen de schuld geven

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 19:30

Ik vraag me sowieso af of het wel zo eerlijk is om die kleine gewoon te laten komen, als je alles opzij moet zetten (studies enz) dan ga je, hoe onterecht ook, dat kind toch verwijten maken?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 19:32

Ik weet niet of je je kind verwijten gaat maken...
Maar ik denk ook dat er in sommige gevallen 'te zwaar' wordt gedacht over een kind. Waarom zou je alles opzij moeten zetten? Waarom zou je niet je studie af kunnen maken? Waarom zou je geen geld apart kunnen zetten? Mijn leven gaat gewoon door hoor, is nog hetzelfde als een jaar geleden. Het is echt niet zo dat het leven stopt na het uitpoepen van een kind, dat je alleen nog maar thuis kan zitten om luiers te verschonen :)

owens-mama

En volgens mij gaat dit topic gewoon weet dezelfde kant op als het andere topic.
Er kan toch op een normale manier met respect met elkaar te praten

Biebabeloeba

Idd! en dat zal enkel nadelig zijn voor het kind.
Feit is gewoon dat jijzelf altijd op de eerste plaats moet staan wb zo'n delicate zaken

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 19:34

Ik zie het aan mijn vader die erg ongelukkig is met het feit dat hij zijn kinderen nooit heeft kunnen geven wat hij zou willen. Dit is grotendeels niet eens zijn schuld maar hij blijft het vooral zichzelf verwijten. (wat nu is geindigd in alcoholisme en zware depressiviteit)
Dat wil je als kind echt niet zien.. hoe klein of groot je ook bent.. Als ik iets geleerd heb is dat ik dit mijn kinderen niet aan wil doen dus kies ik er bewust voor pas kinderen te krijgen wanneer ik zeker weet dat ik er 20 jaar voor kan zorgen. Als ik wederom zwanger wordt door mijn pil heen. (ik wil geen spiraal want die voel ik tijdens de sex zitten, is geen pretje)
Dan zou ik wederom voor abortus kiezen, ik hoop dan wel dt ik er net zo snel achter kom als de vorige keer.. (binnen 3 dagen)

Biebabeloeba

Quellia: Ik weet dat ik dat niet kan, ik zou niet en kunnen werken en studeren en een kind opvoeden. Er zijn supermensen, die dit kunnen, en daar heb ik niets dan bewondering voor, maar ik kan dat niet. Dus als iemand die hetzelfde ondervindt dan besluit om abortus te plegen, vind ik het ok.
Laat mensen toch zelf besluiten, ze weten vaak wel wat het beste is voor hen.

Ayasha
Blogger

Quellian schreef:
Maar ik denk ook dat er in sommige gevallen 'te zwaar' wordt gedacht over een kind. Waarom zou je alles opzij moeten zetten? Waarom zou je niet je studie af kunnen maken? Waarom zou je geen geld apart kunnen zetten? Mijn leven gaat gewoon door hoor, is nog hetzelfde als een jaar geleden. Het is echt niet zo dat het leven stopt na het uitpoepen van een kind, dat je alleen nog maar thuis kan zitten om luiers te verschonen :)

Weet niet, had twee jaar geleden een meisje in de klas die zwanger was geraakt (antibiotica en pil verhaal.... En een dokter die daar niet voor gewaarschuwd had) en die heeft het gehouden... Zij is wel gestopt met haar studie....

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 19:36

Vind het oprecht zonde als mensen ineens stoppen met leven als ze een kind krijgen :j

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 19:36

Om op aan te vullen dat mijn moeder met haar nieuwe vriend 2 jaar geleden van Amsterdam naar Almere wilden verhuizen om samen te gaan wonen. Omdat ik en mijn broertje mee moesten heb ik dat tegen gehouden. Iets dat mijn stiefvader me nog steeds erg kwalijk neemt en regelmatig in discussie naar boven brengt ookal heeft het nergens mee te maken. Dus bewust ofonbewust neem je de kinderen wel degelijk dingen kwalijk.

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 19:37

Quellian schreef:

Dat heb jij ook een punt want een klasgenootje heeft net de 2e gehad en gaat met haar studie gewoon door.. kinderen gaan wel elke dag naar opvang danwel opa en oma.. dat zou ik ook niet willen..

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 19:39

Biieniie, het is concessies doen, zoals met zoveel dingen in het leven. Natuurlijk kun je studeren, werken, weetikhetwat met een kind, maar een kind moet ook ergens opgevangen worden. Als ik straks weer ga werken dan moet de kleine ook naar de opvang (overigens niet alle dagen), dat voelt niet fijn, maar thuis zitten is voor mij geen optie (word nu al gek).

Biebabeloeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 19:41

En dan moet je vaak het geluk hebben, dat je een opvang kan vinden, die nog niet volzet is, en die kunt betalen. Als je niet werkt, zal dat wss niet lukken en als de ouders ook werken, kan het wel moeilijk worden...

Echwel

Ik was dus erg jong toen ik mijn kinderen kreeg.
Het voordeel is dat ik nu kan leven en precies doen wat we willen....daarbij is het nu veel meer genieten dan toen we jong waren, we waarderen het veel meer en als je ouder bent is het genieten financieel veel makkelijker

Biieniie

Ik zal de eerste 3 jaar niet willen werken om volop met mijn kind bezig te zijn, daarna zou ik het liefst een praktijk aan huis willen dus daardoor heb je veel meer ruimte. Dit is een optie die mijn opleiding mij bied. Deze heb je weer niet als je geen opleiding hebt.. daarom vind ik ook dat je eerst in jezelf moet investeren alvorens dat in een nieuw levend wezen te doen..

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 19:45

pfff... ik stem voor een boktcensuur op de woorden:
moordenaar, harteloos, klomp cellen, parasiet, en ding.

Óf...
we zetten nu een streep
-------------------------------------------------------------
vanaf hier gebruiken we de bovenstaande woorden niet meer. Als iemand toch één van de woorden gebruikt, drukken we op TEM, en negeren we verder de post.
Misschien kunnen we de discussie dan gewoon laten lopen zonder verwensingen.

laten we gewoon lief zijn, en iedereen een hand geven.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 19:45

Biieniie, ik hoop met de tijd freelance te kunnen gaan werken en had gedacht om in mei te starten met een opleiding (veel bij mijn kind zijn), maar ik merk gewoon dat ik het werken heel erg mis. Ik heb een vreselijk leuk (en enorm makkelijk) kind, maar er zijn meer dingen in het leven leuk!

Echwel, hoe oud was jij toen je je kinderen kreeg?

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 19:48

Haha ik ben 20 en heb geen kinderen. 2 jaar geleden heb ik een abortus gehad. Ik was net gezakt voor mijn havo en begonnen met werken.. een jaar na mijn abortus heb ik mijn diploma gehaald en nu studeer ik..
Zonder die abortus had ik dat nooit kunnen doen.. ik werkte voor 800 euro in de maand.. Daar kan je geen kind van financieren en zonder diplomas kan je niks beters verwachten.. Zeker in deze tijd niet..