Biieniie schreef:Waarom alleen eigen belang als dit beter is voor het kind. Vind het heel goed als men zich realiseert dat ze geen kinderen op kunnen voeden. Ik zou het ook niet kunnen. Ik weet dat ik nu het kind niet mee zou kunnen geven wat ik zou willen meegeven.
Dus ik zou het geen direct eigenbelang willen noemen. Sommigen kijken ook naar wat ze op dit punt in het leven een kind zouden kunnen bieden.
Als je weet dat je met een kind niet gelukkiger wordt, zal het kind dit ook mee krijgen. Bovendien vind ik echt dat je eigen leven voorop staat. Niemand anders die het voor je kan doen..
Maar kunnen mensen dan niet beter van tevoren bedenken dat ze dit niet willen en zich braaf aan de anticonceptie houden? Je kunt wel nonchalant zijn met de pil, eens geen condoom gebruiken omdat het op dat moment zo vreselijk gezellig is of denken 'overkomt mij niet', voor je het weet heb je te maken met een scherpschutter en ben je wel zwanger. Vind dat je jezelf dan voor je kop mag rammen en vind het dan inderdaad eigenbelang om het weg te laten halen.
Wat betreft het een kind iets kunnen bieden, je hebt 9 maanden de tijd om het roer om te gooien, om een baan te vinden, om een huis te vinden, om je leven op orde te krijgen. Soms vind ik dat mensen gewoon TE makkelijk laten aborteren, maar de grens zit me het meest dwars

Trouwens, vandaag! http://www.nu.nl/opmerkelijk/2198576/le ... boren.html
Ik ga mijn mooie zoontje de fles geven