Ik kies voor abortus. Steun en hulp gezocht.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

messica

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 18:16

Ik was laatst op de huishoudbeurs en werd aangetrokken door de stand van schreeuw om leven, waar ik een modelletje kreeg van een ongeboren baby van 10 weken, best indrukwekkend.(Wel een stand waar het veel over het geloof ging maar goed daar heb ik me niet door laten afschrikken)
http://www.schreeuwomleven.nl/ en hier staan vooral verhalen op http://www.erishulp.nl/
Later de site bekeken en misschien toch interessant Ts om eens door te lezen. Gewoon ervaringen en verhalen van andere vrouwen in jou situatie die wel of niet voor abortus hebben gekozen. Je bent heel stellig maar ik zou toch om later geen spijt gevoelens te krijgen me ook verdiepen in wat er allemaal mogelijk is, ook al denk je nu alleen maar van nee ik wil dit niet, nee ik kan dit niet, nee ik moet het niet...! Misschien bedenk je je wel helemaal niet maar dan heb je wel die 5 dagen bedenktijd goed benut. Sterkte.. ;)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 18:18

Rock schreef:
Dat is voor mij inderdaad een groot punt Kim, ze is al zo ver in de zwangerschap! Het kindje is al enorm groot, en ik weet inmiddels hoe zo'n kindje ter wereld komt... en dat kan je aan de ene kant maar beter niet weten...

een ding weet ik zeker.......... dat mensen die al een kind hebben op dat aantal weken zwanger geen zwangerschap meer af laten breken tenzij medisch noodzakelijk.....

Althans, dat kan ik me absoluut niet voorstellen omdat je dan inderdaad weet wat het is...........

Naja ik weet het ook niet :)

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 18:20

hyppolyte schreef:
NOu inderdaad zeg :j! Denk dat ze wel blij is met die SA ;).

Citaat:
Nou buiten de discussie of het levensvatbaar is of niet, sta ik nog steeds bij het begin van het verhaal...
Mijn god ruim 16 weken in verwachting... dat is maandenlang in mijn beleving hoor....

Jij zegt dat het niet klopt dat er maandenlang niets aan gedaan is, maar dat heb ik dan zeker gemist
Op de huis-tuin-keuken test na dan....

Ze wist niet dat ze zwanger was, er zijn zoveel mensen die niet weten dat ze zwanger zijn, inderdaad een paar maanden geleden nog dat verhaal van dat meisje die na haar springparcours beviel van een baby. Het was simpelweg niet zo dat ze 8 weken geleden al wist dat ze zwanger was. En ja, sommige symptomen wezen op een zwangerschap, maar die symptomen hangen ook heel sterk samen met depressies. Misselijk is niet standaard bij een zwangerschap, als je al een onregelmatige menstruatie hebt, dan valt het je sowieso niet snel op dat het uitblijft. Die gevoelige borsten heb ik ook wel eens last van, ben ik dan ook meteen zwanger?
Even tussendoor, in mijn geval zit het er ook best in dat ik er pas na een paar maanden achter zou komen, ik slik mijn pil namelijk meestal een paar maanden door voordat ik een stopweek doe. Heb ik dan ook mijn recht op abortus verspeeld? Ik mag toch hopen van niet. Bovendien is het niet aan jou om daarover iets te zeggen, aan niemand hier.
Dat je het er niet mee eens bent, prima, maar je zult je toch echt neer moeten leggen bij de keuze van de TS, zij gaat echt niet van gedachten veranderen door wat een paar bokkers zeggen.

Flauwekul allemaal. Ze wist wel dat ze zwanger kon WORDEN na onbeschermde seks! En dan bestaat er ook nog zoiets als de morning afterpil. Bij mij is het condoom ook weleens gescheurd hoor. Ik wilde toen ook absoluut niet zwanger worden DUS stond ik gelijk de volgende ochtend bij de huisarts op de stoep. Je maakt mij niet wijs dat tussen de onbeschermde seks en die bijna 17 weken zwangerschap nooit een belletje is gaan rinkelen. Die alarmbellen gaan al in je hoofd af wanneer je onbeschermd seks hebt gehad normaal gesproken.

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 18:21

Rock +:)+

Je hebt verwoord wat ik niet op mijn scherm kon krijgen......
Laatst bijgewerkt door binky op 03-03-10 18:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 18:23

Allereerst wil ik zeggen dat ik niet heel het topic door heb gelezen.

Ik heb respect voor jou beslissing ts!
Ik vind dat er in dit topic best asociaal is gereageerd.
Wat zien jullie liever? Een vrouw die een goed leventje heeft, haar leven op een rails heeft en later misschien aan kinderen begint
óf een vrouw met een kind, die haar leven niet op een rails heeft. Zij en het kind zijn dus waarschijnlijk niet gelukkig.

De manier waarop er wordt gereageerd stoort me nog veel meer. Ik vind dat als je iets vindt dat best mag (natuurlijk, iedereen mag zijn mening hebben) maar verwoord je mening toch, en maak de ts niet zomaar voor van alles uit. :n
Een bericht zoals dat van Rock maakt ook Rock haar punt zeer duidelijk, en dit zonder onrespectvol te reageren. Top vind ik dat.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 18:24

Het is al jaren een discussiepunt in de medische wereld dat de termijn te lang zou zijn. En er zit wel wat in anders is het nooit zo een een groot discussiepunt geworden.
Nuja, zolang het mag is het normaal dat mensen het doen.

Maar goed dit topic zou buiten de lange termijn ook nooit zo vurig gelopen hebben moest ts nie zo laks zijn geweest. Denk dat het laatste punt nog het meest door weegt

Verder snap ik ook niet de respect voor de beslissing, de beslissing is noodzakelijk maar had er nooit moeten zijn. Wie wel verantwoordelijkheid neemt en deze beslissing maakt krijgt wel respect
Laatst bijgewerkt door lesilla op 03-03-10 18:25, in het totaal 1 keer bewerkt

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 18:25

Waarom zou iemand een kind moeten dragen waar diegene helemaal geen behoefte aan heeft? Omdat het zogenaamde kind toevallig met wat fantasie op een mensenkind begint te lijken? Het IS nog geen kind! Het is pas een kind als het geboren is en zelfstandig kan ademen en drinken. Wat maakt het uit in welke fase van de zwangerschap je het af laat breken? Is dat niet puur de eigen emotie die dan meespeelt? Mischien wel de eigen kinderwens? Maar waarom zou je die moeten opdringen aan iemand die het kind niet wil? En waarom zou iemand een zwangerschap moeten volmaken om een ander gezin gelukkig te maken?

Ik kan me heel goed inleven in de situatie van de TS en heb het volste begrip voor haar situatie en haar keuze en ik vind het werkelijk schandalig dat mensen hun mening, die tegengesteld is aan die van de TS, zo opdringen.

Er zijn vrouwen die geen kinderwens hebben, er zijn vrouwen die door wat voor reden dan ook pas later ontdekken dat ze zwanger zijn, er zijn vrouwen die niet de zorg voor zo'n ding willen hebben en niet de lasten van een zwangerschap willen dragen. Dat recht hebben vrouwen hier in Nederland! En dat recht heb je te accepteren. En de reden waarom iemand zwanger is geworden in de eerste plaats kan je slordig noemen, dat doet niets af aan het feit dat ze nu zwanger is en het kind niet wil en er dus ook geen gedwongen band mee wil kweken. Wat ik heel begrijpelijk vind!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 18:33

mick75 schreef:
Waarom zou iemand een kind moeten dragen waar diegene helemaal geen behoefte aan heeft? Omdat het zogenaamde kind toevallig met wat fantasie op een mensenkind begint te lijken? Het IS nog geen kind! Het is pas een kind als het geboren is en zelfstandig kan ademen en drinken. Wat maakt het uit in welke fase van de zwangerschap je het af laat breken? Is dat niet puur de eigen emotie die dan meespeelt? Mischien wel de eigen kinderwens? Maar waarom zou je die moeten opdringen aan iemand die het kind niet wil? En waarom zou iemand een zwangerschap moeten volmaken om een ander gezin gelukkig te maken? !

Ik zou hier graag op in gaan, maar dan gaan we off-topic :)

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 18:34

KiWiKo schreef:
Rock schreef:
Dat is voor mij inderdaad een groot punt Kim, ze is al zo ver in de zwangerschap! Het kindje is al enorm groot, en ik weet inmiddels hoe zo'n kindje ter wereld komt... en dat kan je aan de ene kant maar beter niet weten...

een ding weet ik zeker.......... dat mensen die al een kind hebben op dat aantal weken zwanger geen zwangerschap meer af laten breken tenzij medisch noodzakelijk.....

Althans, dat kan ik me absoluut niet voorstellen omdat je dan inderdaad weet wat het is...........

http://www.minvws.nl/dossiers/abortus/a ... n-cijfers/ Dit zijn de laatst bekende cijfers.

In de laatste zin staat: Ongeveer de helft van de vrouwen die een abortus liet uitvoeren, heeft kinderen.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 18:35

Rock schreef:
Ik zou hier graag op in gaan, maar dan gaan we off-topic :)

Er is een algemeen discussieforum geopend. [MW] Abortus

_Wodka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 18:36

hoe gaat zo'n abortus eigenlijk in zo'n ver gevorderd stadium. Beval je gewoon en dan sterft het jongetje/meisje? Volgens mij best heftig je klopje cellen onder ogen te zien.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 18:39

Mick@ ik Denk dat je hier een aantal heeeeeel groffe fouten en woorden neer zet!
Vermoedelijk ben je een jonge meid die zelf nog geen kind op aarde heeft gezet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 18:40

@ merenque: Normaliter wordt de bevalling opgewekt met weeënopwekkende middelen en zou de TS gewoon moeten bevallen.

Aangezien ze echter aangeeft onder narcose te gaan ga ik er vanuit dat het kind wordt geïnjecteerd met een dodelijke injectie, waarna het in delen uit de baarmoeder verwijderd wordt.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 18:45

Waves schreef:
KiWiKo schreef:

http://www.minvws.nl/dossiers/abortus/a ... n-cijfers/ Dit zijn de laatst bekende cijfers.

In de laatste zin staat: Ongeveer de helft van de vrouwen die een abortus liet uitvoeren, heeft kinderen.

Ik heb ook een abortus uit laten voeren terwijl ik een kind heb............ maar ik denk niet dat ik dat kan bij 17 weken..........

HedwigO

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 18:47

Beste TS ik heb al per pb op je gereageerd om je te ondersteunen maar wil even de hoop hier uitspreken dat mensen normaal en onderbouwd gaan reageren (merenque).
Mensen die dit niet hebben gehad weten niet hoe het voelt. Er zijn zoveel vrouwen die bevallen van een ongelukje en daarbij niet het kind kunnen bieden wat het nodig heeft. Dat kind komt dan na zoveel tijd bij ander gezin terecht en kan rotjeugd hebben. Dan liever abortus naar mijn idee maar goed

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 18:48

Aaah vandaag die rare opmerking" Het is pas een kind als het geboren is en zelfstandig kan ademen en drinken"

Charaz

Ik denk niet dat TS daar in heeft mogen kiezen hoor, wss gewoon het beleid van de praktijk.

Anoniem

Ik wens de TS heel veel sterkte, het is haar keuze en als ze er helemaal achter staat kan heeft niemand er wat over te zeggen. Jammer dat mensen hun meningen zo opdringen.. Rock heeft wel een punt: naar die echo kijken is het minste dat je kunt doen..

Loesje79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 18:51

mick75 schreef:
Ik ben geen jonge meid en mijn mening is in dit onderwerp al meer dan 20 jaar niet gewijzigd. Of ik een grote fout maak in jouw ogen is niet mijn probleem. En oja, ik ben ook ooit zwanger geweest en heb goddank een miskraam gehad, die dag ga ik nog steeds, na 10 jaar, feestelijk uit eten.

Ook ik ben het met Mick eens, ben wel moeder van 2 meiden.
Hoewel erg gelukkig met mijn meiden, kunnen wij niet meer zo vaak/ bijna nooit meer feestelijk uit eten! Dat komt over 10 jaar wel weer... ;)

Een ieder die hier niet is om steun te betuigen kan beter in het andere abortus topic z'n mening gaan verkondigen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 18:56

ik heb hier nog steeds de echos liggen van mijn abortussen.............

en zo heel af en toe kijk ik er nog wel eens naar......... Ik heb er vrede mee, toen ging het echt niet! maar neemt niet weg dat er soms echt momenten zijn dat ik het echt jammer en spijtig vind. Als ik die abortussen niet had gedaan had ik nu 5 kinderen gehad waaronder een tweeling.

een van 22, twee van 16, een van 11 en een van 1

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 18:58

Blijkbaar vinden de moraalridders hier dat je best mag kiezen voor abortus mits:

- dat voor 12 weken gebeurd (want daarna kan je opeens op magische wijze wel voor het kind zorgen? na 12 weken komt het geld, de gezondheid, de emoties en een ondersteunend vangnet blijkbaar uit lucht vallen?)
- je eerst een band aangaat met het kind door langdurig de echo te bestuderen en naar het hartje te luisteren
- je de abortus zonder narcose doet en liefst zelf de foetus baart. Het moet vooral zo pijnlijk en moeilijk mogelijk.
- je daarna nog jaren gebukt gaat onder schuldgevoel, spijt en psychische ellende.

Sorry dames, maar zo werkt het niet. Niet iedereen hangt een of andere christelijke moraal aan. Je mag ook een keuze maken, dat zo snel en pijnloos mogelijk afronden en dan verder gaan met je leven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 19:00

Ik denk JUIST dat als je niet die echo bekijkt je later gebukt gaat onder psychische problemen!

HedwigO

zullen we nu ophouden trouwens met discussiëren hier en in het andere topic verder gaan? Ben bang dat topic straks gesloten wordt weer terwijl de TS haar steun hard nodig heeft

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

KiWiKo schreef:
ik heb hier nog steeds de echos liggen van mijn abortussen.............

en zo heel af en toe kijk ik er nog wel eens naar......... Ik heb er vrede mee, toen ging het echt niet! maar neemt niet weg dat er soms echt momenten zijn dat ik het echt jammer en spijtig vind. Als ik die abortussen niet had gedaan had ik nu 5 kinderen gehad waaronder een tweeling.

een van 22, twee van 16, een van 11 en een van 1

Jeutje, zovaak een abortus gehad? :oo
Was er iets mis met de voorbehoedsmiddelen die je gebruikte? (of juist niet.)

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 19:01

Waarom is dit bot? Dit is mijn mening, niets sarcastisch aan. Voor mij is een kind pas een kind als het geboren is. Als ik jou daarmee tegen je schenen schop moet je bij jezelf nagaan waarom jij je gekwetst voelt. Ik ben nog dagelijks blij dat ik GEEN moeder ben geworden en dat is mijn goed recht.

De enige reden waarom ik dit neerzet is dat de TS zich van mij niet schuldig hoeft te voelen, niet iedere vrouw is gezegend met moedergevoelens en/ of voldoende zelfkennis en inzicht om de voor haar juiste keuze te maken. Deze TS neemt een zeer moedig besluit en verdient elke steun denkbaar!