Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
benangelique schreef:WowAmigo schreef:Oh dat is inderdaad moeilijk. Gaat iedereen zitten zeggen "oh dat zou ik niet willen hoor, ga toch lekker de fles geven" enzo. En als het even lastig gaat "ja, ik HEB het nog gezegd, geef toch een flesje, dat kind krijgt niet genoeg..." Oh ja en "jullie zijn er toch ook groot op geworden?" Ook een goeie![]()
Maar het is JOUW lijf en JOUW kind! (en dat maakt het straks makkelijker om te kiezen hoor, echt)
Is zo mooi, pasgeboren babietje op je buik die dan ligt te smakken, dan gaat het eigenlijk vanzelf...
Zelfs mijn jongste deed het, die had vocht in de longetjes, knetterbenauwd in de couveuse, maar toch even drinken... Toen wist ik dat alles het deed...
dat zijn idd de reacties...
heb het boekje van de kraamzorg 'uit volle borst' gisteren gelezen, maar dan zinkt de moed me eerlijk gezegd in de schoenen.... er gaat zoveel voorbereiding aan vooraf, zoveel dingen waarvan ik denk 'kan en wil ik dat wel', dat ik me er alleen maar onzekerder door maak.
wat hebben jullie aan voorbereiding gedaan op de bv?
wauw boya, gefeliciteerd met jullie dochter! hopelijk is het allemaal een beetje meegevallen en kan je genieten van je kleine trots.
Marloes_R schreef:Ik herken je gevoel wel hoor BA, bv geven is toch best even doorzetten en wennen de eerste periode. Je ziet niet hoeveel je kindje drinkt en je moet wennen aan zijn huiltjes, wat wil hij? Heeft hij nu alweer honger of is hij moe? Bij de eerste vond ik dat erg moeilijk en zag ik ook op tegen de volgende voeding. Er zat geen ritme in en ik vond het best moeilijk allemaal.
Bij de 2e was ik daar een stuk relaxder in. Maar die had ook gelijk een fijn ritme te pakken. En zolang hij goed groeide en tevreden was, vond ik het goed. Maar bij een eerste komt er veel op je af en is het niet zo simpel allemaal. Tenminste, dat is mij ervaring.
Maak voor jezelf een keus die goed voelt. Het is jouw kind en jouw lijf en jij moet een mooie kraamtijd hebben. Op die eerste periode moet je straks met een heel fijn gevoel kunnen terugkijken. Wat iedereen om je heen ook zegt over je keuze, het moet voor jou goed voelen.
Cyntje schreef:Ben toch wel benieuwd wat daar dan aan voorbereiding genoemd wordt
Ik heb een kolf gekocht, voedingsBH en dat was het wel zo'n beetje
En naar een bijeenkomst. Verder helemaal niks
ditano schreef:Boya schreef:Ff snel een egobericht.
Wil iedereen alvast fijne kerstdagen een een gelukkig nieuw jaar wensen.
Morgenochtend om 06.15 uur mogen wij ons in 't ziekenhuis melden voor een keizersnede. Met moeder en beeb gaat alles goed, maar er zit een cruciaal bloedvat in de weg waardoor de geboorte niet op een natuurlijke wijze mag plaatsvinden. Ben wel ff zoet in 't ziekenhuis, hoop voor oud/nieuw wel naar huis te mogen.
To be continued......
Ben zo vrij hier even te posten , ben een vriendin van Boya.
Het is een MEISJE en ze heet Nikki en is 3460 gram .
benangelique schreef:[wat hebben jullie aan voorbereiding gedaan op de bv?
benangelique schreef:Cyntje schreef:Ben toch wel benieuwd wat daar dan aan voorbereiding genoemd wordt
Ik heb een kolf gekocht, voedingsBH en dat was het wel zo'n beetje
En naar een bijeenkomst. Verder helemaal niks
kolf, voedingsbh, oprekken van de tepels door er meerdere keren per dag zachtjes aan te trekken, dragen van tepelvormers etc...
iedere 2 uur aanleggen de eerste 72 uur....
Cyntje schreef:Iedere 2 uur aanleggen heb ik ook niet gedaan de eerste 72 uur
Mijn voeding moest namelijk nog op gang komen en Chiara had wanneer ik haar zelf voedde daar meer dan voldoende aan
benangelique schreef:het is dus typisch weer; overdaad aan informatie schaadt...
in het boekje stond trouwens ook dat ik nu wel vast gaten in mijn bh's kon knippen, zodat mijn tepels konden opruwen tegen mijn kleding...