Mensen met een Burnout / Overspannen IV

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pollewoppy

Re: Mensen met een Burnout / Overspannen IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 09:28

Tozalin: Hoe was het bij de huisarts en hoe gaat het nu met je??

Taron

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 10:58

Hey, ja ik ben geweest en heb gepraat, en erna voelde ik me al een stuk opgeluchter. Ik heb dinsdag een intake bij een psychologe, dus het proces is in werking gezet. Ik voel me nog wel regelmatig echt rot... maar heb al een kleine opluchting.

Ik kon met het gesprek ook alleen maar janken...
Ik de wachtruimte zat ik een boek te lezen en mn handen trilden als rietjes... :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 11:12

Goed gedaan Tozalin! Fijn dat je zo snel al een intake kon hebben, ik heb helaas lang moeten wachten..

PW: Fijn dat je nog even kan uitrusten van te voren. Ik heb er ontzettend zin in, al was dat gisteren wel even anders. Pascal maakte weer eens een botte opmerking, hij kan het niet hebben dat ik zo goed met zijn moeder kan blijkbaar.

Over die foto's, ze had een idee van dat je jezelf alleen in de spiegel ziet, maar dat er werkelijk heel veel mensen om je heen stonden. Heel apart, dus hoe ze dat wilt doen weet ik niet. Die vond ik zelf erg mooi.

CIV: Wat balen dat je baan op de tocht staat! Hopelijk heb je snel meer duidelijkheid.. Enne, mannen kijken daar vaak toch anders tegenaan denk ik.. Heb jij trouwens nog mijn vriendenboekje? Zou ik die misschien terug mogen? Ik wil namelijk mijn therapiegroepje er ook nog laten schrijven, maar ik heb nog maar 2 weken therapie.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 11:13

ik moet maandag weer naar de dokter.
Ga een gesprek aanvragen bij psygoloog.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 16:02

Goed zo Angela dat je er zin in hebt. Je bent nu waarschijnlijk al in A'dam denk ik! Ik zie er opeens heel erg tegen op, maar als we er straks eenmaal zijn vind ik het denk ik wel heel leuk. Dat heb ik wel vaker, dus is een bekend iets. Schrik er niet zo van zeg maar. Net nog lekker even een uurtje op de bank liggen dutten, was wel even lekker.

Tozalin: Goed dat je je verhaal bij de huisarts hebt gedaan. Ik hoop dat je na je intake ook snel terecht kunt! Dat trillen als een rietje ken ik ook wel trouwens. Hoe voel je je nu?

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 16:38

Hier een stille meelezer die nu ook haar verhaal maar eens komt vertellen.

febr 2005 en dec 2006 jaar 2 kinderen (meisje en jongen) gekregen, na 2 zwangerschappen die absoluut NIET leuk waren, heb mijn hele leven al eczeem maar doordat ik medicijnen en zalfjes niet mocht gebruiken en door de hormonen, werd het eczeem zo erg dat ik op sommige dagen bijna geen kleren aan kon. Bij de 2e ook nog behoorlijke bekkeninstabiliteit.

dec 2007 verhuisd, 9 dagen later mijn vader overleden.

nov 2008 veranderd van baan bij dezelfde werkgever

jan 2009 geconstateerd door reumatoloog dat ik een beginnende vorm van fibromyalgie heb

aug 2009 galblaasontsteking, september galblaas operatief verwijderd en okt complicaties van deze operatie, er lekte nog gal in mijn buikholte waardoor ik nog eens 11 dagen in het ziekenhuis heb gelegen.

Je schijnt zo'n lijstje te hebben met de 10 meest stressvolle gebeurtenissen in een mensenleven, heb ik mij laten vertellen. En daar staan er een aantal op die ik hierboven heb genoemd. Ik heb geprobeerd stug door te blijven gaan maar geloof dat nu de rek uit het elastiekje is, heb dan ook gister de huisarts telefonisch gesproken, kon anders pas maandag terecht, en hij heeft citalopram (AD) voorgeschreven.

Heb in het verleden al een paar keer bij een eerstelijns psycholoog gezeten en na het overlijden van mijn vader ook bij een maatschappelijk werker. Toch blijf ik iedere keer weer tegen hetzelfde aanlopen, merk wel dat dat in de winter erger is.

Vind zelf dat ik niet mag klagen, heb een lieve man, 2 lieve gezonde kinderen, een leuke baan, mooi huis, geen slechte jeugd, geen geldzorgen, een eigen paard.... En toch niet gelukkig.

Momenteel zit ik dus bij alles te huilen, soms uit het niets, ik heb een heel kort lontje (om het maar even bij mijn naam te houden), weinig geduld, chagerijnig, chaotisch, vergeetachtig. Heeft ook met een winterdip te maken, daarvoor heb ik een lamp maar ook dat wil niet meer helpen.

Hoop dat ik hier een beetje mee kan kletsen. Verder ben ik nu op zoek naar de juiste therapie, eerstelijns en maats.w. heb ik niet veel vertrouwen meer in evenals een haptonoom. Zat zelf aan een psychotherapeut te denken.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 19:11

Angela, wat leuk dat dat meisje langs komt, ben benieuwd! Hoe was het concert? Heb je er van kunnen genieten, alles goed verlopen? vertel.... Boekje moet ik inderdaad nog terug sturen :o maar je had het ook via pb mogen vragen ;)

PW, doe eerst dingen waar je al een goed gevoel bij krijgt, genieten komt later weer wel, je moet de lat niet te hoog leggen. Hoe vond jij het concert en ervan kunnen genieten? Angela nog gezien? Hoor graag hoe het was geweest, ben benieuwd.

Bimmetje, succes maandag.

Tozalin, fijn dat je dinsdag al terecht kunt, ik moest ook wat langer wachten helaas.

Welkom bommeke, :(:) Goed dat je contact hebt gehad met de huisarts, heb je de AD nu gekregen? Je hebt ook al heel wat op je bordje gekregen en op den duur houdt het op, dan loopt de emmer over. Ben je nu wel aan het werk? Doe rustig aan en pas goed op jezelf, een ander doet het niet. Goed ook dat je stil staat bij de positieve dingen uit het leven! Doe dingen waar jij je goed bij voelt en neem je rust.

Nou wij zijn vandaag naar Zwolle geweest, was vermoeiend maar mooi om mee te maken. Had van te voren wel wat spanningen maar alles is goed verlopen. Kreeg toen ik daar was een sms van een collega dat onze afdeling buiten de reorganisatie valt maar ik moet wel volgende week bij de manager komen dus het blijft nog even spannend, ben wel benieuwd hoe het is verlopen maar gelukkig zit ik safe, zo ziet het er dan toch uit. De badkamer gaat ook goed, volgende week beginnen ze met tegelen :D Wilde vanavond naar stal gaan maar ik ga maar even rustig aan doen, ben erg moe, morgen weer een dag. Ben wel emotioneel maar dat zal wel door de drukte, spanningen en slechte slapen komen.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 12:12

Dames, hoe was het concert? Ben benieuwd, hoop dat alles goed is verlopen en dat jullie er wat van hebben kunnen genieten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 21:13

:wave: Ik ben weer terug uit Amsterdam, en Blof was geweldig! Ik lees morgen bij, want ik ben helemaal gesloopt nu. Ik ga zo lekker naar bedje!

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 21:23

Goed te horen Angela, fijn dat je het zo naar je zin hebt gehad! Nu lekker nagenieten en slaap lekker.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 17:24

Blof was super, we hadden een hele mooie plek, we stonden helemaal vooraan. Je moet er wat voor over hebben, maar voor mij scheelt het enorm veel om vooraan te staan ipv midden in de drukte. Voordat het concert begon heb ik wel even moeilijke momenten gehad. Het concert zelf was super en voor mij op sommige momenten erg emotioneel en heel heftig. Wel heel erg mooi... Ik heb er zeker wel van kunnen genieten, maar ik heb mezelf hierin toch nog wel behoorlijk overschat merk ik.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 17:25

Angela: Waar stonden jullie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 17:27

Vooraan in het midden, op de 2e rij meen ik. :)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 17:33

Wij vooraan iets links van het midden eerste rij ;)

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 18:46

PW, wat fijn dat het zo goed is verlopen maar het was toch iets teveel voor je? Gelukkig heb je ervan kunnen genieten, gisteren en vandaag rustig aan gedaan?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 19:18

Achteraf was het inderdaad iets teveel van het goede, maar dat neemt niet weg dat ik er van genoten heb!

Zou nu gaan gourmetten met mijn vriend. Alles voorbereid en klaar gezet, komt meneer thuis van zijn vriend en meteen is het mis. We hebben dikke ruzie nu, denk dat ik maar even naar de boerderij ga. Ben er helemaal klaar mee. Meneer begrijpt niet dat het me na vandaag (heftig gesprek bij zijn ouders en andere zware gesprekken) even teveel is...

Ik duwde hem van me af omdat ik even geen knuffel wilde, merk dat het me teveel is, zei dat ook en dan sluit ik me meer af. Hij werd heel boos, ik werd heel boos en nu hebben we dus dikke ruzie. Klotezooi |(

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 19:27

PW :(:) hoop dat deze storm weer snel over zal trekken, het is je gewoon even allemaal wat teveel geweest/geworden en dat komt er nu uit, dat reageer je weer af op je naaste. Misschien even naar buiten zodat je de gemoederen wat af kunnen koelen zodat er later rustig over gepraat kan worden? Mocht je naar de boerderij gaan, rij voorzichtig! :(:)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 09:28

We hebben gisteren nog gegourmet uiteindelijk. Het was even behoorlijk heftig, zelfs mijn vriend werd heel boos en die heb ik toch nog niet vaak echt boos gezien. Maar het is weer goed, we hebben er over gepraat. Maar het blijft gewoon een lastige situatie waar we samen doorheen moeten...

Nu zo therapie. Heb een tijd terug een shirtje van mijn zus gehad met de tekst: "It's a long way to the top..." En ik had haar beloofd die een keer naar de groep aan te doen, nu heb ik hem aan maar ik twijfel als een gek, echt idioot...

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 18:50

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 19:10

Sam, nogmaals gefeliciteerd, hoe heet deze mooie dame? Maken moeder en dochter het goed?

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 22:34

PW, heb je je shirt nog aangedaan? Vind het wel een mooie tekst, erg kloppend. Hoe was therapie? Fijn dat jullie het nog bij hebben gelegd en dat de gourmet nog door kon gaan.

Hier gaat het allemaal wel, wel wat spanningen zo nu en dan maar het is leefbaar. Morgen hoor ik meer mbt de re-organisatie op het werk, ben benieuwd en vind het ook spannend. Dan wil ik morgen gelijk even een vakantie en wat vrije dagen plannen, wel gezellig nu mn vriend thuis is en het geeft me een goed gevoel te weten dat er vakantie aankomt :D

Taron

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 18:07

Gatsie... ik ben weer helemaal overstuur...!
Ik zou dus een intake hebben bij de maatschappelijk werkster vandaag om half 5, ik moest om 10 voor 3 bij de tandarts zijn voor mn kiespijn, wat dus komt door een neusholte ontsteking... |o

Maar ja na een uur in de kou in het dorp te hebben gelopen, zonder geld, want ik keek even op mn bankrekening (met mn iphone) en was er een abbo vanaf geschreven van 50 (!!) euro die ik niet eens aangevraagd heb!!! Dus ik me kapot verveeld...
kom ik dus bij de balie van de dokterspraktijk, geef mn kaartje. Zegt die meid, dat is morgen de 9e. Er stond dus 9-12 op het kaartje maar wel dinsdag ervoor. En ik had ook juist vorige weer afgesproken op dinsdag omdat ik dan altijd vrij heb!!! Dus ik daar gelijk janken natuurlijk ;( Want morgen moet ik werken, en de volgende afspraak kon volgens haar pas vrijdag de 18e... dus ik zeg zo van dat moet dan maar....... dus ik loop daar weg, kom buiten, komt er een vrouw naar me toe zo van 'gaat het meissie?' dus ik verteld wat ze gezegd had daar binnen. Dus toen wilde ze wel met me mee lopen terug. Maar die medewerkster had al verteld dat er geen plekjes tussen waren..., dus ik jankend weer naar huis gefietst, en onderweg maar gebeld dat ik toch morgen wil... dan vraag ik wel of ik iets eerder weg mag, dat was goed... (gelukkig!) toen een half uur naar huis gefietst en daar zit ik nu!! |( En ik voel me gewoon k*t!!!)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 20:16

Hier nog één die zich behoorlijk k*t voelt...

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 22:52

Knuffel voor beide dames :(:) Gaat het al iets beter?

Hier ging het aan het begin van de avond ook niet zo goed maar er is een vriendin geweest dus lekker van me af kunnen praten, dat helpt wel. Maak me weer veel te druk om vanalles en de spanning liep dan ook goed op, bijna een paniekaanval, hoop dat ik weer wat rustiger zal blijven. Dan had ik nog leuk nieuws: We nemen er misschien een pup bij :D als gezelschap voor onze andere hond maar we moeten er nog even goed overna denken.

Taron

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 22:58

Ja het gaat weer, mn vriendje is bij me geweest, en ik heb mn hart even gelucht. Ik ben nu wel erg moe, en ik ga zo lekker in bad om te ontspannen. Ik moet morgen donderdag en vrijdag van 12-18 werken, dus heb de energie wel nodig :)