Abortus of niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 21:27

Ik snap em, dank. Maar ik dan nog klopt het niet hoor, ik heb nergens gezegd dat je het er niet over mag hebben. Een beetje rekening houden met het gevoel van een ander en je enigszins fatsoenlijk uitlaten, bedoelde ik daarmee.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 21:27

Blue_Eyes schreef:
Het zal de ervaring zijn die mensen hebben dan... ik heb er recent ook weer een sterk staaltje van meegemaakt. Maar goed, het is inderdaad best mogelijk dat het bij jou zo blijft. Die mensen ken ik ook wel.

Hier precies hetzelfde BE, maar goed... er zitten zeldzame gevallen tussen die daadwerkelijk achter hun besluit blijven staan. Chiqa is op een leeftijd waarbij ik geloof dat iemand niet meer aan de koters zal gaan, maar 19, kom op... overal tegenaan trappen is hip.

pharagirlke, persoonlijk? Niets persoonlijks aan hoor, ik reageer enkel op een post van je.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 21:29

Ragdollcat schreef:
Tja, als het van de verkrachter is, gaat ie er zonder pardon en zonder spijt eruit, lijkt me geen fijne souvenir, zo van: ja je pappie had me verkracht en zo ben jij gekomen??? :(:) :(:) :(:) |( |( , en of je kijkt er je hele leven naar iemand die je kind is maar ook van de verkrachter.

Nee hoor, maar dat is hoe ik erover denk.

Je zal de enige niet wezen hoor ;) Hoe zou je er over denken als je op een ander moment ongewenst zwanger raakt, stel van je vriend?

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 21:30

Om maar weer eens ontopic te gaan, ik zou voor optie 4 gaan. (althans ik ben voor optie 4 gegaan) kende mijn vriend nog niet zo heel lang toen ik zwanger werd en we hebben ons in 'het avontuur' gestort, woonde beide toen nog thuis.
Daarna in een huurhuis gaan wonen en nu pas geleden iets gekocht en nog altijd samen en een eigenwijze peuter van 2,5.
Laatst bijgewerkt door Charaz op 11-09-09 21:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 21:30

Quellian, ik heb o.a. een tante die het inderdaad heeft volgehouden (en nu 50 is, dus nu zal het wel niet meer komen ;)). Maar ook zat die inderdaad na verloop van tijd toch last kregen van rammelende eierstokken. Je weet het niet. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 21:32

Ik heb alleen maar vriendinnen die geen kids willen of hebben. Ieder zijn ding. Dat geeft ook niets.

Charaz

Re: Abortus of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 21:33

Ik merk toch wel dat mijn beste vriendin en ik elkaar toch makkelijker opzoeken nu we beide een kindje hebben.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 21:46

Quellian schreef:
MamboBeach schreef:

Persoonlijk zou ik het kindje dan nog niet weg laten halen...

Ik weet het niet... dat zou voor mij misschien ook een reden kunnen zijn.

En voor de meiden met haar op de tanden en hakken in het zand; als er iemand is geweest die volhield nooit kinderen te willen, dan ben ik dat. En kijk eens hoe het eindigt. Volgens veel mensen hier is het einde nabij, het leven is over, klaar en uit, want het leven houdt op na het krijgen van kinderen.

:D Zie je! ;)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 21:47

Quellian schreef:
Hier precies hetzelfde BE, maar goed... er zitten zeldzame gevallen tussen die daadwerkelijk achter hun besluit blijven staan. Chiqa is op een leeftijd waarbij ik geloof dat iemand niet meer aan de koters zal gaan, maar 19, kom op... overal tegenaan trappen is hip.

pharagirlke, persoonlijk? Niets persoonlijks aan hoor, ik reageer enkel op een post van je.

Allereerst vind ik jouw posts tot nu toe een stuk minder volwassen overkomen dan die van Phara.

Verder ben ik ook ooit 19 geweest en herken veel van mezelf in wat Phara nu zegt. Ben inmiddels 47 en heb dus inderdaad geen kinderen. Ben overigens ook geen "oude vrijster" geworden, gelukkig zitten er nog wel een paar dingen tussenin. :D

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 21:57

Ragdollcat schreef:
Tja, als het van de verkrachter is, gaat ie er zonder pardon en zonder spijt eruit, lijkt me geen fijne souvenir, zo van: ja je pappie had me verkracht en zo ben jij gekomen??? :(:) :(:) :(:) |( |( , en of je kijkt er je hele leven naar iemand die je kind is maar ook van de verkrachter.

Nee hoor, maar dat is hoe ik erover denk.

Nouja, dat kindje heeft er ook niet voor gekozen...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 21:59

ThePast03 schreef:
Quellian schreef:

Allereerst vind ik jouw posts tot nu toe een stuk minder volwassen overkomen dan die van Phara.

Verder ben ik ook ooit 19 geweest en herken veel van mezelf in wat Phara nu zegt. Ben inmiddels 47 en heb dus inderdaad geen kinderen. Ben overigens ook geen "oude vrijster" geworden, gelukkig zitten er nog wel een paar dingen tussenin. :D

En dat vind ik dus echt niet! Q geeft aan dat ze ook zo is geweest en dat dat kan veranderen. Hoeft ook niet natuurlijk!
Maargoed, ik vind juist Pharagirlke juist heel jong overkomen...

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 22:00

Ik denk niet dat we er echt wijzer van worden als we blijven debatteren wie er nou het jongst/meest puberaal/minst volwassen overkomt ;)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 22:01

MamboBeach schreef:
Nouja, dat kindje heeft er ook niet voor gekozen...

Het lijkt me toch dat als je verkracht bent je een morning after pil neemt. Dan ga je toch niet afwachten of je wel of niet zwanger bent?

En dat kind heeft er ook niet voor gekozen om geboren te worden en al helemaal niet met de wetenschap dat zijn of haar vader een verkrachter was.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 22:02

Maar dan wel met de wetenschap dat zijn of haar moeder zoveel van hem hield houdt dat ze ondanks de vader toch graag wilde dat hij zou blijven leven.
Laatst bijgewerkt door Blue_Eyes op 11-09-09 22:02, in het totaal 1 keer bewerkt

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 22:02

Normaliter neem je dan een MA, maar het werd hier zo voorgelegd, vandaar dat ik reageer.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 22:03

Er zijn ook mensen die principieel tegen de morning after pil zijn, maar goed, dat is weer een dicussie op zich.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 22:05

Ik weet niet of ik het tussen mijn oren zou kunnen handelen hoor.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 22:06

Ik zal ook de laatste zijn om je te veroordelen als je dat niet zou kunnen ;) Maar wat ik wel wil doen is een blik geven op de andere kant van die muur van onbegrip als je het kind van een verkrachter zou houden.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 22:08

Blue_Eyes schreef:
Ik zal ook de laatste zijn om je te veroordelen als je dat niet zou kunnen ;) Maar wat ik wel wil doen is een blik geven op de andere kant van die muur van onbegrip als je het kind van een verkrachter zou houden.

Wie heeft daar dan geen begrip voor? Het zal mij echt een zorg wezen of die vrouwen hun kind wel of niet houden en kan me niet voorstellen dat iemand anders daar verder wakker van ligt.

Of het voor het kind zelf fijn is, is een ander verhaal. Maar dat geldt natuurlijk voor alle kinderen. Niet iedereen is er per definitie blij om dat hij ooit op de wereld is gezet omdat zijn of haar ouders dat zo graag wilde.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 22:10

Je zou er nog van staan te kijken. Ik heb een kennis die zwanger was van haar verkrachter en het kind wilde houden. Je wilt niet weten wat die allemaal over zich heen heeft gekregen aan commentaar. Uiteindelijk werd het een miskraam en geloof het of niet, ze was daar echt oprecht verdrietig om.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 22:17

Blue_Eyes schreef:
Je zou er nog van staan te kijken. Ik heb een kennis die zwanger was van haar verkrachter en het kind wilde houden. Je wilt niet weten wat die allemaal over zich heen heeft gekregen aan commentaar. Uiteindelijk werd het een miskraam en geloof het of niet, ze was daar echt oprecht verdrietig om.

Met dat soort mensen ben ik snel klaar, die kun je beter kwijt zijn dan rijk. ;)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 22:18

Eens :j Het trieste is dat er zo weinig overblijft....

Welterusten!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 22:21

Ik snap niet dat mensen dat niet kunnen accepteren, da's toch haar keuze?
Ik snap net zo goed dat je het zou houden, als dat je het niet zou houden. Dergelijke mensen zouden van mij ook heel veel tegengas krijgen :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 22:25

Het wordt aan elke kant pittig denk ik, als het om verkrachting gaat. Welke keuze je ook maakt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 22:25

ik denk sowieso dat de keuze an sich een stuk pittiger word als het om verkrachting gaat.... Als mensen dan ook nog kritiek gaan geven...