[Centraal] Piercings.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 20:33

Stephtj schreef:
Weet iemand waar je zo'n opschroefbolletjes vind voor op je tragus piercing met zo'n steentje? Het moet wel een titanium bolletje zijn want ik kan niet tegen chirgurgisch staal. Ik vind het eigenlijk nergens op een internet site. Geen black titanium.
Crazyfactory heeft bijna alles, en is ook nog eens heel goedkoop.

Jeej, wat goed dat ik nog eens op Bokt zit, dit is net een topic voor mij.
Ik houd van piercings, m'n lichaam wat minder. Maar m'n laatste (gewoon een lobe) is heel mooi en snel genezen! Dus binnenkort naar de piercer voor een tweede tragus, en een zo groot mogelijke vierde lobe (uiteindelijk moet het 4mm worden, dus maar even kijken hoe groot Mandy maximaal kan piercen).

Duhelo

Re: [Centraal] Piercings.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 23:20

welk sierraadje hebben jullie in je lippiercing?
ik heb nu een insertstaafje, maar raak vaak het steentje inclusief staafje kwijt (bij bepaalde activiteiten blijft het wat achter mijn tanden hangen, en floep, hij is eruit, errug irritant!)

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 23:23

Na hoeveel maanden hebben jullie je navelpiercing verwisseld? En zelf gedaan of laten doen door de piercer?

Ik heb hem sinds 22 augustus vorig jaar :)) En heb soms nog van dat beetje gelige pus eruit? Dat is binnen minuutje veranderd in een soort korstje. Maar vraag me af of het daarom al wel slim is om eventueel een andere erin te doen binnenkort..

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 23:33

Ellee schreef:
Na hoeveel maanden hebben jullie je navelpiercing verwisseld? En zelf gedaan of laten doen door de piercer?

Ik heb hem sinds 22 augustus vorig jaar :)) En heb soms nog van dat beetje gelige pus eruit? Dat is binnen minuutje veranderd in een soort korstje. Maar vraag me af of het daarom al wel slim is om eventueel een andere erin te doen binnenkort..

haha dat mag na 3 maanden al toch?
die tongpiercing had ik met 2 weken al een ander staafje in, dat lange staafje zat een partij in me gehemelte te prikken niet normaal

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 23:38

Nja, ik ben beetje gevoelig met dat soort dingen :))

Eerste oorbelgaatjes kon ik pas na jaar verwisselen. 2e na half jaar := Dus met mn buik doe ik nog maar wat voorzichtiger.

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 00:05

Ellee schreef:
Nja, ik ben beetje gevoelig met dat soort dingen :))

Eerste oorbelgaatjes kon ik pas na jaar verwisselen. 2e na half jaar := Dus met mn buik doe ik nog maar wat voorzichtiger.

Oke maar als de (wond) dicht is, dus als het gewoon droog is kan er een ander staafje in hoor!

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 00:08

Hoe weet je dan of die helemaal goed is?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 00:09

Bij twijfel naar je piercer gaan. Kijken wat die zegt.

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 00:13

Het ziet er helemaal niet slecht uit ;) Niks is rood etc, maar ik weet gewoon van mijn lichaam dat het wel eens moeilijk wil doen met verwisselen :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 00:30

Dat het er aan de buitenkant goed uit ziet betekent niet altijd dat het aan de binnenkant okee is :) Ik heb ze iig laten wisselen door mijn piercer de eerste keer, dan wist ik zeker dat het snel en goed gedaan werd zonder overbodig storen van het wondje.

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 00:52

Bij mij kwam er eerst ook pus uit.. elke keer :?
Maarja toen kwam ik erachter dat ik allergisch was voor nikkel Ik weet niet eens of er nikkel is navelpiercings zit maarja heb toch maar nikkel vrij gekocht :) en sindsdien nergens meer last van en verwisselen gaat makkelijk!

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 10:59

Duhelo schreef:
ik heb nu een insertstaafje, maar raak vaak het steentje inclusief staafje kwijt (bij bepaalde activiteiten blijft het wat achter mijn tanden hangen, en floep, hij is eruit, errug irritant!)

Ik heb een bioplast staafje met schroefdraad aan de buitenkant. Werkt perfect, en het balletje valt er ook niet steeds af.
Voorheen heb ik ook wel zo'n insert staafje gehad, en dan met een sterretje erop. Maar de punten van het sterretje prikten in m'n huid (ook met een lang staafje) dus zo bleef m'n labret altijd en eeuwig geïrriteerd.
Als het steentje erafvalt, is waarschijnlijk het schroefdraad wat in het staafje zit niet meer goed. En als het steentje eraf is, ja dan glijdt het staafje zo je mond in. Een nieuw staafje en het probleem is opgelost.

Sowieso draag ik liever een ringetje, maar die heb ik op het moment even niet.

roybrit schreef:
die tongpiercing had ik met 2 weken al een ander staafje in, dat lange staafje zat een partij in me gehemelte te prikken niet normaal

Dat kan best, maar het is niet verstandig om er dan zelf mee te gaan lopen prutsen.
Je bent met een piercing die er nog maar zo kort zit toch hopelijk wel naar de piercer gegaan?

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 11:02

Ellee schreef:

Als ik jou was zou ik even langs je piercer gaan voor advies.
Pus is een teken van ontsteking, en dan is het zeker niet verstandig om zélf je navelpiercing te verwisselen.
Je piercer kan het beste beslissen of hij/zij dit wel kan doen.

Ook hebben sommige piercers hele goede adviezen om ontstekingen over te laten gaan. Mijn tragus zag er echt horrible uit, er zat zowel aan de binnenkant als de buitenkant een roodgloeiende bult van meer dan 5mm dik.. Mandy van Magic (Utrecht) heeft me Tea Trea Oil geadviseerd, en serieus, na twee weken was hij compleet genezen!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 11:17

Dinniej schreef:
Duhelo schreef:

Ik heb een bioplast staafje met schroefdraad aan de buitenkant. Werkt perfect, en het balletje valt er ook niet steeds af.
Voorheen heb ik ook wel zo'n insert staafje gehad, en dan met een sterretje erop. Maar de punten van het sterretje prikten in m'n huid (ook met een lang staafje) dus zo bleef m'n labret altijd en eeuwig geïrriteerd.
Als het steentje erafvalt, is waarschijnlijk het schroefdraad wat in het staafje zit niet meer goed. En als het steentje eraf is, ja dan glijdt het staafje zo je mond in. Een nieuw staafje en het probleem is opgelost.

Sowieso draag ik liever een ringetje, maar die heb ik op het moment even niet.

kun je op de staafjes met schroefdraad aan de buitenkant ook een plat balletje schroeven?
die uitstekende balletjes vind ik niet mooi
maar effe een bestelling op AOP zetten :D
ohja, de staafjes met schroefdraad aan de buitenkant, moeten ze even lang zijn als de inserts, of langer?

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 11:20

Op staafjes met schroefdraad aan de buitenkant kun je geen inserts zetten.
Wat bedoel je met een plat balletje?
Zoiets als dit kun je er gewoon opzetten, maar ik weet niet of dat is wat jij bedoelt.
Edit; ze hebben ook zoiets als dit om erop te zetten, dat is wel redelijk plat aan de bovenkant. En die hebben ze ook als inserts.
Edit; je kunt ook nog op CF kijken, maar daar zie ik niet heel veel platters. Alleen staan dezelfde dingen er voor minder geld op. :P

Ik denk trouwens dat als je gewoon een bolletje met een kristalletje erin neemt, het ook aardig plat lijkt. Want dat zijn wel balletjes, maar de voorkant is plat.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 11:53

ik heb nu een echt plat schijfje met steentje erin. (beetje MD gedacht, he, zou dat niet lukken? de schijfjes voor een microdermal op een gewoon staafje zetten?)
die tweede heb ik ook gehad (zit nu in mijn oor :D) maar was niet erg mooi, stak te ver uit zeg maar ...
die eerste is mss nog een idee, zal er eens een aantal bestellen om te testen :D
nu heb ik een staafje van 6 mm, met schroefdraad ook 6 mm of 8?

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 11:55

Als je nu een staafje van 6mm hebt, zou ik met schroefdraad ook gewoon een staafje van 6mm nemen.
Het schroefdraad tellen ze namelijk niet mee in de lengte. ;)

Mocht je een andere kleur willen; AOP heeft kleuren steentjes genoeg, maar bij CF kun je voor het balletje zelf kiezen uit zilverkleurig, goudkleurig of zwart. En dan ook een kleur steentje erbij natuurlijk.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 12:21

owkeey, dank je!
wss ook weer blond: welke site heeft CF alweer?

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 12:26

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 14:30

Weet je dat ik gewoon nieuwschierig was :) Want mijn piercing die ik er nu in heb[gewoon de eerste, met lichtblauwe steentjes] vind ik voorlopig nog wel prima. Maar als ik weer in apeldoorn ben[daar zit de piercer waar hij gezet is] dan kan ik er als ik tijd heb wel even langs gaan.
Heb mezelf sowieso voor genomen om alleen piercings in een shop te halen. Puur om 't veilige van 't materiaal omdat ik ook niet overal tegen kan. Dat pus is maar een keer om de zoveel tijd en vooral 's morgens als ik bv lang op mijn buik heb gelegen.

chellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 18:06

zaterdag ga ik mijn dermal anchor zetten :) waarschijnlijk onder mijn sleutelbeen tenzij ik een nog leukere plek kan verzinnen, hihi.
ze zeiden tegen mij dat de MD meer pijn doet dan een navel piercing... toch wel een klein beetje zenuwachtig hihi.

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 20:05

Oh help.
Piercers doen allemaal zo positief over dermals, en de pijn van het zetten valt inderdaad ook heel erg mee, maar ze groeien binnen no time uit. Serious, het zijn echt bitchen, en je krijgt er ontzettend lelijk littekenweefsel van.
Alle mensen die ik ken die ooit een MD hadden, hebben nu enkel nog lelijk littekenweefsel op die plek.
Maar goed, jouw keuze natuurlijk.

Ellee schreef:
Weet je dat ik gewoon nieuwschierig was :) Want mijn piercing die ik er nu in heb[gewoon de eerste, met lichtblauwe steentjes] vind ik voorlopig nog wel prima. Maar als ik weer in apeldoorn ben[daar zit de piercer waar hij gezet is] dan kan ik er als ik tijd heb wel even langs gaan.
Heb mezelf sowieso voor genomen om alleen piercings in een shop te halen. Puur om 't veilige van 't materiaal omdat ik ook niet overal tegen kan. Dat pus is maar een keer om de zoveel tijd en vooral 's morgens als ik bv lang op mijn buik heb gelegen.

Hmm, klinkt vreemd. Niet dat het niet kan hoor, want elk lichaam is anders. Ik vraag me alleen af waarom. Want dan zou hij in theorie 's morgens wel ontstoken zijn en 's avonds niet.
En naar welke piercer ga je altijd?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 20:12

Dinniej: ze kunnen uitgroeien maar dat hoeft niet. Er is minder kans op uitgroei dan bij een surface (welke wel sowieso uitgroeit) er zijn mensen die hun MD's al erg lang hebben en die nog rotsvast zitten. Lelijk littekenweefsel hangt van je lichaam af, ik zal eens op het forum waar ik zit vragen of er foto's zijn die ik mag gebruiken van uitgegroeide MD's. Meer dan een rood puntje zie je bij velen niet. Er zijn natuurlijk lelijke littekens maar heb je al eens naar littekens van surfaces gezien die uitgroeide? Daar zijn hele mooie van maar ook heeeeeel lelijke. Voorzichtig moet je sowieso zijn me MD's, het blijven "risico" piercings die bij de ene pakken en bij de andere niet, maar ze groeien echt niet allemaal in "no time" uit.

De pus die eruit komt kan ook gewoon wondvocht zijn. ;) Heb ik ook nog steeds met mijn navelpiercing.

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 20:14

Hoe wil jij het dan noemen als een piercing het niet langer dan 3 maanden volhoudt?

Heeft iemand trouwens ervaring met een bridge icm zonnebril? In de zomer draag ik altijd een Rayban (met van die doorzichtige vleugeltjes die op je neus zitten) en die heb ik ook echt nodig ivm gevoelige ogen. Maar ik wil stiekem toch wel héél graag een bridge.

Edit; over die pus; er is een groot verschil tussen pus en wondvocht. Wondvocht is altijd doorzichtig, pus altijd wit/gelig. Wondvocht kan niet gelig zijn, en pus niet transparant.
Bovendien; als ergens wondvocht uitkomt is het weliswaar niet ontstoken, maar ook niet genezen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 20:16

Ik heb mijn oudste MD's al bijna vier maanden en die zijn nog doodrustig... Ken mensen die MD's meer dan een jaar hebben. Je moet niet oordelen op enkel je eigen ervaring, dat jouw lichaam het niet accepteert betekent niet dat geen enkel lichaam het accepteert. Er zijn ook mensen wiens navelpiercing op een maand uitgegroeit is, toch zat hier laatst iemand in het topic iemand met al bijna tien jaar een navelpiercing. Ze geeft nergens een kleurbeschrijving van die "pus" en als er stofjes in komen voor het "opgedroogt" is kan het best een ander kleurtje hebben. ;)