Meer mensen met burnout/overspannen: deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CM_

Re: Meer mensen met burnout/overspannen: deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 14:25

Dankjewel voor je reactie in het topic.

Daar was ik vrij rustig, maar eenmaal thuis ff spap gebeld, smam was er niet en toen ff flink gehuild.

Het is goed te behandelen, maar het is wel een vorm van kanker..

Ze hebben het bultje weggesneden, maar over 6 weken dus weer terug om te kijken of er niets terug aan het groeien is, dan moet opnieuw het mes erover.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 14:27

Nog even snel, ik moet al onder de douche staan eigenlijk..

appelflap CM: wat ongelofelijk klote! Zoals ik in het andere topic al zei, mocht je vragen hebben, dingen willen weten, roep maar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 14:28

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 14:33

Lief hoor, A.

Maar er zijn verschillende vormen van huidkanker, deze zaait meestal niet uit.
Maar ja wie zegt dat dat bij mij niet gebeurd...

Het is niet levensbedsreigend, maar goed kanker is kanker ... kon er ook nog wel bij..

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 16:53

CM, :(:) dat is even schrikken, sterkte meid. Weet niet goed wat ik verder moet zeggen.

PW, gefeliciteerd en veel plezier vanavond! Dat doet je vast goed. Wat was hun advies mbt je familie?

Angela, heeft de therapie je wel wat geholpen? Gelukkig ben je met mensen die je begrijpen, dat scheelt veel.

Zelf heb ik vandaag gewerkt en nu lekker weekend! Echt raar, ben er nog niet aan gewend dat mn weekend langer duurt dan mn werkweek. Er ligt wel erg veel werk maargoed dat is niet anders, dat probleem komt vanzelf aan het licht en zal dan opgelost moeten worden, ik heb het aangegeven. Nu ga ik lekker relaxen dit weekend, nog geen plannen en dat bevalt me wel.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 21:42

Hoop dat het een goed teken is dat het hier zo rustig is, ik mis jullie wel. Hebben jullie ook weleens last van een raar gevoel in je voeten, soort zenuwpijn?

Edit: en toen stopte de pomp van het aquarium ermee, wat fijn toch als vrouw alleen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 21:53

Jawel die heeft wel iets geholpen, maar de mevrouw die de therapie geeft gaat er nu nog meer achteraan dat ik een behandelaar krijg. Ook moet ik misschien na de activering na de Depressiegroep. Een beetje hetzelfde wat PW ook heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 21:54

Zenuwpijn ken ik niet, ik ken wel het gevoel dat je voet slaapt?

Och jee? Zit hij niet verstopt?

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 22:09

Het is een vervelend gevoel in mn voeten, kan het niet anders uitleggen, soms trekt het ook naar mn benen. Zal wel niks zijn maar ik maak mezelf dan toch weer zorgen.

Het buisje wat uit de pomp komt heb ik net nog schoongemaakt, pompje zelf doe ik niks aan. Mijn pa heeft morgenmiddag pas thuis dus ik hoop niet dat het kwaad kan. Altijd weer vervelend zoiets.

Zie je het zitten die nieuwe therapie? Hoe voel je je verder?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 22:11

Zit er geen sponsje in? die zit meestal wel verstopt.

Ik wil er eerst iets meer over weten, over die therapie. En ik wil perse de running blijven doen.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 22:13

Ik ben net terug van het veulentje kijken. Hij is groot en zo leuk. Het is nu al een gigantische boef. Gaan we vast nog veel mee beleven.

Heb vanmiddag trouwens een belangrijke stap gemaakt in het verhaal met mijn familie. Heb mijn moeder aangegeven dat een groot deel van mijn probleem toch wel een gevolg is van dingen uit mijn jeugd. Voelt echt als een opluchting. Ik heb gezegd dat als ik daar klaar voor ben ik er met ze over wil praten. Maar dat ik dat nu nog niet kan.

Ik heb deze week echt belangrijke stappen gemaakt en dat voelt wel heel goed. Het geeft me vertrouwen voor de weg die ik nog te gaan heb.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 22:14

Waarom wil je persé die running blijven doen? Het enige wat ik nu kan doen is het pompje eruit halen en open schroeven maar dat lijkt me geen werkje voor mij, doe jij dat weleens? Bedoel, echt uit elkaar halen. Wij zijn de "vaste" hier in de avond geloof ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 22:17

PW: ik ben trots op je!

CIV: Ik heb in een tuincentrum gewerkt op de dieren/vijverafdeling, ik heb zelf geen aquarium. Echt open schroeven zou ik niet doen denk ik. Ik weet niet wat voor soort pomp het is en wat voor aquarium je hebt?

Ik wil die graag blijven doen, omdat ik merk dat ik het echt leuk vind om te doen.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 22:26

PW goed van je!

Het is een Jewel zoetwater aquarium met een witpompje met zwarte buisje als uitgang? Komt misschien omdat vandaag de stoppen zijn gesprongen en hij ontregelt is geraakt. Heb hem al een aantal keer van de stroom gehaald maar dit helpt ook niet, helaas. Bah, hoop maar dat het geen kwaad kan. Iets wat je leuk vind moet je kunnen blijven doen, mag je dat zelf bepalen?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 22:29

Ik kan me niet voorstellen dat je zou moeten stoppen met de runningtherapie. Dat zou wel erg jammer zijn, zeker omdat je je er zo goed bij voelt Angela.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 22:30

Zal mn grote bed eens opgaan zoeken, zal lekker zijn als dat straks weer gevuld is. ;) Slaap lekker dames en tot morgen, nu ik weekend heb kan ik overdag ook weer mee praten.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 22:36

Ik vind het goed van je dat je er nu zelf meer achteraan zit.
Maar ik vind het niet netjes hoe je hier in dit topic gereageerd hebt en zomaar weg was. Angela en ik hebben ons er behoorlijk klote door gevoeld, daar heb je echt geen idee van. Je hebt ons laten zitten met een behoorlijk schuldgevoel en nu doodleuk weer terugkomen. Ik vind het eerlijk gezegd geen stijl.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 22:51

AJ: Ook ik vind het goed dat je er zelf meer achteraan zit. Al denk ik niet dat je de wachttijden echt kan verkorten, bij de meeste psychische instellingen zijn ze behoorlijk lang!

Daarnaast moet me echt iets van het hart, en ik hoop niet dat je het verkeerd opvat. Ik heb echt gigantische zorgen gemaakt, ik dacht echt dat ik iets op mijn geweten had, wat ik absoluut niet op mijn geweten wil hebben. Ik dacht serieus dat je jezelf van kant had gemaakt ofzo. Ik ben er goed ziek van geweest, en ook behoorlijk boos. Ik bedoelde het alleen maar goed, en dat krijg je een soort vaarwel-berichtje waardoor iedereen denkt dat je godweetwat gaat doen. Het heeft voor veel onrust en spanning gezorgt. Ik heb het zelfs besproken in mijn therapiegroep, omdat ik me er geen raad mee wist. En nu ben ik eigenlijk ook een beetje boos, zeker omdat ik mijn zorgen nog heb uitgesproken in dit topic, en er kwam geen teken van leven meer vanuit jou.

CIV zei nog dat ik me meer zorgen om mezelf moet maken dan om de ander, misschien is dat ook wel zo.. Tegenwoordig lijkt het toch meer ieder voor zich. Ben teleurgesteld..

Ik wil niemand wegsturen, of zorgen dat die zich niet meer welkom voelen maar dit moet me van het hart. Zou ik dat niet doen, dan zou ik mezelf niet meer prettig voelen om hier te posten. Eerlijkheid voorop!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 22:53

Goed verwoord Angela. Ik ben het helemaal met je eens.
Ik ben het met je eens dat je schrijft dat als je dit niet uit zou spreken en zou doen alsof er niks gebeurd is, je je niet meer prettig zou voelen. Dat kan ik alleen maar beamen.

Edit: Het rotgevoel dat ik op dat moment had, komt nu ook weer helemaal bij me op. Ik voel meteen weer die druk op mijn borst.
Ik voelde me op dat moment ook gewoon niet meer serieus genomen en dat deed me ook geen goed.

Eerlijk gezegd vond de manier waarop je wegging zo ongepast, dat je op z'n minst je verontschuldigingen had kunnen aanbieden.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 10:46

Goedemorgen dames, beetje geslapen? Ik heb redelijk geslapen en ben vanmorgen lekker blijven liggen. Hoop dat pa straks even naar die pomp kan komen kijken, ga zo eerst even kijken of ik er zelf misschien wat aan zie. Vanmiddag nog boodschappen doen en bij mn ma gaan eten. Verder niet zoveel plannen maar dat is wel lekker. Moet vanavond wel even naar het huis van mn schoonzusje want die zijn op vakantie en ik moet dit weekend voor de hond + katten zorgen, bij mn schoonouders ook. Echt vervelen hoef ik mezelf niet.
Jullie nog plannen?

AJ, welkom terug. Ik vind de reactie van PW & Angela terecht want ze hebben er echt mee gezeten maar ik vind het van jou goed dat je je excuses maakt en hun eerlijkheid waardeert, hoop dat je dit ook echt doet.

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 12:22

Zat ik daarstraks best een lang bericht neer te pennen doet bokt het niet meer :(.
Maar CIV, jij hebt aardig verwoord wat ik ook aan AJ wou zeggen.

Ben heel de ochtend al de actieve bij aan het spelen: net 2 uur gestreken, op zitten ruimen, vaatwasser en een paar wassen gedraaid. Ben nooit zo actief 's ochtends maar had deze week eigenlijk weinig tot niets gedaan dus moet even achterstandje in halen van mezelf.
Straks vertrek ik voor een weekendje richting mijn ouders met vrienden (beetje klussen rondom het huis, want wordt allemaal wat teveel voor mijn vader alleen) en mijn moeder is ook nog jarig dus 2 vliegen in 1 klap !

Dus zoals je ziet gaat het hier op het moment redelijk goed, alhoewel ik dagen heb dat ik echt niet vooruit te branden ben wat betreft mijn energie... zal ook nog wel beteren in de komende weken hoop ik.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 13:05

Flappie, nou jij bent al actief geweest vanmorgen! Pas je wel een beetje op dat je niet teveel doet? Ik ben al om boodschappen geweest en heb zelf toch het pompje weten te maken :)) Pa kwam later nog wel aan maar ik heb hem geprobeerd af te bellen maar kreeg geen gehoor, hij woont een straat verderop. Ben ook aan het wassen en wil vanmiddag nog iets doen, wat weet ik nog niet. Of misschien doe ik wel lekker niks, kan ook weleens goed zijn. Veel plezier van het weekend, maak er een leuke tijd van!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 13:18

Poeh wat zijn jullie actief geweest vandaag!

Ik ben net bij Garuna geweest en ik ben helemaal trots! Ze heeft weer een zadel op gehad! Ik heb haar gelongeerd en toen weer in de wei gezet. Dat maakt mijn dag wel goed. Straks naar het loopcentrum, voor nieuwe schoenen denk ik, even naar de scapino, en naar de ruitersportzaak.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 13:25

Zo te lezen ben jij ook goed bezig geweest en ga je vanmiddag nog actief doen. Ik wilde ook nog naar mn paardje gaan maar hier regent 't en als ze nat is kan ik niet poetsen, vanavond misschien. Veel plezier vanmiddag! Volgens mij gaat het best goed met je?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 13:31

Vandaag wel, moet ik zeggen! Bij ons lopen ze ook altijd buiten, dus ik heb het probleem met de regen ook. Meestal doe ik dan wat parelli oefeningen met haar.