Mexicaanse Griep - Pandemie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 16:05

linky schreef:
Dat er zo extreem veel aandacht aan deze griep geschonken wordt komt vooral vanuit de pharmaceutische industrie die hier weer vreselijk veel aan verdienen kan...................... _-:(
De griep is helemaal niet nieuw, er zitten veel elementen van oude varkensgriepen in en mensen van voor 1956 zijn waarschijnlijk allemaal al immuun voor dit type omdat ze het al gehad hebben.
Maar........... hoe meer paniek hoe meer Tamiflu verkopen en nog veel meer vaccinaties................ :$ :$ :$ waar je dus net zo ziek van kunt worden als de griep zelf.
Elk jaar gaan er mensen dood aan de "gewone" griep, wereldwijd tussen de 250.000 en de 500.000. Hoor je nooit iemand over.

Tamiflu is toch gratis??? of loop ik in het voren :+

Anoniem

Re: Mexicaanse Griep - Pandemie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 16:23

Zal wel van je eigen risico afgaan toch?

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 16:31

Tamiflu is momenteel alleen gratis wanneer het wordt voorgeschreven door de GGD. Maar het aantal griepgevallen stijgt nu zo hard, dat binnenkort de GGD steeds meer mensen naar de huisarts zal verwijzen. Ook voor mensen met een recept van de huisarts moet het mogelijk zijn om het middel kosteloos te kunnen gebruiken.

Apothekerskoepel KNMP verwacht dan ook dat minister Ab Klink van Volksgezondheid vanaf volgende week Tamiflu gaat verspreiden langs apotheken. Op dit moment zijn er zo'n vijf miljoen kuren op voorraad.
bron: http://www.gezondheidsnet.nl/medisch/ni ... j-apotheek

Nou dan mag ik er toch vanuit gaan dat dit niet van mijn eigen risico afgaat :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 16:32

Nou dan zou dat het enigiste geneesmiddel zijn wat uitgesloten worden van het eigen risico, dus lijkt me stug!
Goed mij boeit het niet hoor, dat ER heb ik al lang al afbetaald :j

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 16:35

Gelukkig is er nu een Medicijn ofzo.
Vind het allemaal maar eng..

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 16:49

Iemand bij mij uit de klas heeft het nu ook...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 16:50

_Question schreef:

En nu? Mogen jullie nu niet meer naar school?

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 16:53

Chiqa schreef:
_Question schreef:

Ik denk eerder dat diegene die het heeft dan niet meer naar school hoef/mag.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 16:54

Nogmaals voor de mensen die niet weten wat het verschil is met een gewone griep:

Ook is het voor veel mensen blijkbaar moeilijk te begrijpen wat het verschil nu is met de gewone griep, op een ander forum las ik een duidelijke uitleg die ik hier even kopieer:

gewone humane H1N1 Influenza A is een van de gewone griepjes geheel opgebouwd uit humane componenten en die komt elk jaar weer terug. Maar daar zijn er meer van (H3N2 en Influenza B). Deze griepvirussen lopen al een tijdje mee en elk jaar kun je daar voor worden ingeent. Het menselijk lichaam maakt antistoffen aan en zo kun je wel ff vooruit omdat antistoffen in je lichaam zitten die ook bijvoorbeeld toekomstige griepaanvallen tegen kunnen gaan indien het virus zich niet significant muteert

Dit nieuwe Influenza A H1N1 is compleet nieuw en bestaat uit een gedeelte varkens, een gedeelte vogel en een gedeelte humaan. Niemand heeft nog antistoffen voor deze variant in zijn lichaam, vandaar ook dat compleet gezonde jongeren hier ziek van kunnen worden of mensen die al recentelijk de gewone griep hebben gehad (de antistoffen voor de gewone griep werken niet tegen dit nieuwe virus). Het lichaam moet dus een complete niewe immuunresponse fabriceren.
-------

Verder zie ik weinig mensen zich echt druk maken. Het is wel voor het eerst sinds lange tijd dat er een pandemie is. Dat is niet iets om van paniek van te raken want dat betekend gewoon dat er erg veel mensen ziek gaan worden, heeft verder niets met doden te maken.
Er is wel een zekere angst dat het virus zich zal gaan muteren, maar dat is een "worst case scenario".

Niemand maakt paniek, blijkbaar alleen de mensen die het niet begrijpen en de mensen die graag in complottheoriën willen geloven.

Edit en nog een uitleg, hopenlijk begrijpt iedereen het dan en kunnen de complottheoriën achterwege blijven :D:

Wat is het verschl tussen de Mexicaanse griep en de klassieke seizoensgriep?
Er is zoals gezegd sinds 11 juni 2009 sprake van een pandemie, een wereldgriep. Dit wil nochtans niet zeggen dat de ziekte nu opeens veel ernstiger is geworden. Het verwijst simpelweg naar de geografische verspreiding van het virus. Uit de huiige stand van zaken blijkt dat de Mexicaanse griep mensen niet ernstiger ziek maakt dan de gewonen seizoensgriep, met dien verstande dat bij de Mexicaanse griep veel meer mensen vatbaar zijn voor dit virus. De meeste mensen zijn immuun voor een normale griep, doordat ze eerder met het virus in contact zijn gekomen. Dit geldt echter niet voor de Mexicaanse griep.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 17:01

Maar zou het beter zijn om de griep dan maar gewoon te krijgen, zodat je vast anti stoffen aanmaakt? Vroeg of laat moet je er wss toch een keer aan geloven (of begrijp ik dat verkeerd).

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 17:04

Iemand die ik ken had ook de MG die heb ik toen ook nog een hand gegeven (was niet bekend dat hij het toen had)
En ik ben ook niet ziek geworden, vind het een beetje paniekzaaierig, maarja dat is de media he :j )

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 17:04

En weet je, ik had het hier laatst met een collega over en kan eerlijk zeggen dat ze wel een punt heeft. Het is gewoon de natuur.

Zijn er te veel konijnen dan komt er mixamotose ( of hoe je het ook schrijft), dan wordt de populatie weer kleiner.
Komt er een overschot aan muizen, krijgen we meer roofvogels. Komt er een overschot aan vogels krijgen we de vogelpest enz enz. En nu is er een overschot aan mensen en de natuur gooit er een griepje over en de populatie is weer wat kleiner.
That's life! Ik ben er niet bang voor hoor, je bent geboren om dood te gaan en wanneer dat komt dat is altijd de vraag. Je kan nu doodsbang voor de griep zijn en alsnog morgen overlijden aan een auto ongeluk, dan kan ik je wel vertellen dat het zonde van je tijd was om voor de griep zo bang te zijn :D

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 17:07

deflin schreef:
En weet je, ik had het hier laatst met een collega over en kan eerlijk zeggen dat ze wel een punt heeft. Het is gewoon de natuur.

Zijn er te veel konijnen dan komt er mixamotose ( of hoe je het ook schrijft), dan wordt de populatie weer kleiner.
Komt er een overschot aan muizen, krijgen we meer roofvogels. Komt er een overschot aan vogels krijgen we de vogelpest enz enz. En nu is er een overschot aan mensen en de natuur gooit er een griepje over en de populatie is weer wat kleiner.
That's life! Ik ben er niet bang voor hoor, je bent geboren om dood te gaan en wanneer dat komt dat is altijd de vraag. Je kan nu doodsbang voor de griep zijn en alsnog morgen overlijden aan een auto ongeluk, dan kan ik je wel vertellen dat het zonde van je tijd was om voor de griep zo bang te zijn :D

Haha ik moet dan altjd aan Najib Amhali denken :D

'Ik was vroeg altijd ontzettend bang in het vliegtuig, maar dan zei mijn moeder: 'Sjoon, als het je tijd ies, ies het je tijd'
Maar wat nou als het de tijd is van de diegene die naast me zit ??

:')

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 17:08

deflin schreef:

Klinkt leuk en het klopt ook helemaal. Alleen gaan er van de Mexicaanse Griep maar heel weinig mensen dood dus deze pandemie zal daar niet mee helpen.

Sifra als je niet tot de risicogroepen behoort kun je er voor kiezen om het gewoon uit te zieken. Zolang je maar zorgt dat je geen andere mensen besmet en dus een dag of 5 thuis blijft.

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 17:09

ThePast03 schreef:
deflin schreef:

Klinkt leuk en het klopt ook helemaal. Alleen gaan er van de Mexicaanse Griep maar heel weinig mensen dood dus deze pandemie zal daar niet mee helpen.

Sifra als je niet tot de risicogroepen behoort kun je er voor kiezen om het gewoon uit te zieken. Zolang je maar zorgt dat je geen andere mensen besmet en dus een dag of 5 thuis blijft.

hmm :o is een kleine overschot aan mensen???? :+

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 17:14

deflin schreef:

Ja, alleen heeft dat weinig tot niets met deze pandemie te maken omdat aan dit virus weinig mensen dood gaan.
Of het moet alsnog gaan muteren waardoor het wel dodelijker gaat worden.

Vroeg of laat zal er echt wel een pandemie uitbreken van een dodelijk virus, dat is niet te voorkomen met de overbevolking die we nu hebben. En anders zal er ooit een 3e wereldoorlog uitbreken. Of de natuur lost het op een andere manier op.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 17:18

ja dat denk ik ook ThePast03,
ooit word er toch opgeruimt.

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 17:21

ThePast03 schreef:
deflin schreef:

Ja, alleen heeft dat weinig tot niets met deze pandemie te maken omdat aan dit virus weinig mensen dood gaan.
Of het moet alsnog gaan muteren waardoor het wel dodelijker gaat worden.

Vroeg of laat zal er echt wel een pandemie uitbreken van een dodelijk virus, dat is niet te voorkomen met de overbevolking die we nu hebben. En anders zal er ooit een 3e wereldoorlog uitbreken. Of de natuur lost het op een andere manier op.

He, vondt mijn verhaal zo goed, laat me nou toch!! :P (grapje!!

maar idd, we zitten er op te wachten tot er iets gebeurt. Maar dan zal er wel flink uitgeroeid worden in de derde wereld landen omdat daar de hygiene een stuk slechter is. Dan hebben we er hier weer niks aan. Nou afwachten dan maar ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 17:32

Hackie schreef:
Iemand die ik ken had ook de MG die heb ik toen ook nog een hand gegeven (was niet bekend dat hij het toen had)
En ik ben ook niet ziek geworden, vind het een beetje paniekzaaierig, maarja dat is de media he :j )

Staat er dan ergens dat de hele wereldbevolking besmet wordt dan?

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 17:42

Tamiflu mag dan voor veel patiënten gratis zijn, ergens is toch iemand die het aan de pharmaceutische industrie betaalt............. :+
De regering dus, en aan wie rekenen zij dat door???? :)) :)) :)) Aan ons dus!
Kun je het net zo goed gelijk betalen............................. :(:)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 18:25

linky schreef:
Tamiflu mag dan voor veel patiënten gratis zijn, ergens is toch iemand die het aan de pharmaceutische industrie betaalt............. :+
De regering dus, en aan wie rekenen zij dat door???? :)) :)) :)) Aan ons dus!
Kun je het net zo goed gelijk betalen............................. :(:)

Gelukkig betalen we geen torenhoge ziekenfondspremie en hebben niet ook nog eens een eigen risico....

Mijn maagtabletten zijn een stuk duurder en die krijg ik ook "gratis", zou dat ook een complot van de regering zijn?

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 18:53

Chiqa schreef:
Hackie schreef:

Staat er dan ergens dat de hele wereldbevolking besmet wordt dan?

Schattingen zijn tussen de 10 en de 33% die besmet gaat worden.

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 22:31

Chiqa schreef:
_Question schreef:

Ehm ik heb geen idee, het is vakantie..
Ik denk dat zij dan niet naar school komt.. Wel sneu zij was met vriendinnen naar Spanje gegaan, heeft ze het opgelopen en de rest vloog terug en zij moest daar blijven. Gelukkig is haar vader zo snel mogelijk naar haar toe gegaan..

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 07:48

Ik vind het maar eng, ik blijf vooral uit de buurt van ernstig-kuchende mensen op straat.

Elsskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 07:57

HorseyDude schreef:
Ik vind het maar eng, ik blijf vooral uit de buurt van ernstig-kuchende mensen op straat.

Dat is alleen niet voldoende.
Ook veel je handen wassen, vooral als je vaak mensen een hand geeft.
Deurkrukken zijn besmettings bronnen pinautomaten winkelwagentjes etc.
Je kunt er nog smetvrees van krijgen wat je tegenwoordig niet meer kunt aanpakken. :D