[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karinFTbing

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 15:53

Oke! Bedankt voor de informatie :)

_Tara_;
Opzich maakt het niet uit, maar ik zit al 2 jaar precies op dezelfde weken zegmaar, dus vind het wel makkelijk om het zo te houden met dingen plannen enzo :P

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 15:59

_Tara_ schreef:
Waarom is dat zo belangrijk om weer "op dezelfde weken" als altijd te zitten? Of heeft dat ermee te maken dat je met de pil die strips hebt?
Gebruik zelf de nuvaring dus vandaar deze vraag :P

Ik heb zelf het idee dat het wel gezond is om een beetje regelmaat te houden. Geen idee of dat ook echt zo is. :P

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 16:05

Je hele ongesteldheid is 'nep', want er komt geen eitje vrij. Dus dat zit inderdaad tussen je oren maar meer ook niet ;)

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 16:11

Ik wil graag weten of er meer mensen zijn wie constant slikken?

Misschien dat ik nu heel dit topic over me heen krijg met dat het slecht voor je is enzo,,..
Maar ik slik dus constant door , omdat ik van ongesteld zijn zo ziek zwak en misselijk wordt dat het echt niet leuk is , ik krijg echt hele erge pijn en zwaar misselijk en hoofdpijn wanneer ik ongesteld ben , met of zonder de pil.

Zijn er meer mensen die dit ook hebben ?

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 16:22

Ik slik het liefst zo lang mogelijk door, maar helaas gaat mn lichaam na een week zwaar in protest dus vaak is t ook niet langer dan een week. Maar dr zijn zat mensen die 3 maanden doorslikken bijv. kan prima! :)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 16:27

WillemYntJee schreef:
_Tara_ schreef:
Waarom is dat zo belangrijk om weer "op dezelfde weken" als altijd te zitten? Of heeft dat ermee te maken dat je met de pil die strips hebt?

Volgens mij hoeft dat niet perse hoor (maar k ben geen dokter), maar anders heb je allemaal halve strips liggen en dat is niet handig :P Met Nuvaring heb k geen ervaring dus zou k niet weten.

Nuvaring kun je gewoon de ene ring uithalen en de volgende inbrengen. Dan sla je de stopweek als het ware over.

Niwla schreef:
_Tara_ schreef:

Ik heb zelf het idee dat het wel gezond is om een beetje regelmaat te houden. Geen idee of dat ook echt zo is. :P

Aan de pil is volgens mij niks gezonds :P En die ongesteldheid die je met de pil krijgt is helemaal niet natuurlijk dus denk niet dat dat allemaal veel uitmaakt.

karinFTbing

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 17:12

Bij mij zit het gewoon tussen mn oren :P

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 00:37

Ik ga binnenkort de yaz voor het eerst een keer doorslikken! Ik ben benieuwd hoe het gaat bevallen! Ik weet alleen niet hoe lang ik door ga slikken!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 09:49

Ik zou persoonlijk eerst met 1 keer beginnen. Kijken hoe je lichaam erop reageert en dan daarna bv 2 keer doorslikken.

_Strawberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 11:43

Ik wil graag beginnen met de pil omdat ik er altijd heel erg last van heb als in ongesteld wordt enzo en dan lig ik meestal een hele dag ziek op de bank. En dat is niet echt prettig enzo, ook niet met school omdat ik in me examen jaar zit en ik die dag dus écht niet naar school kan. En nu heeft me ma me van die alive feminax gegeven, maar die werken voor geen meter ben nog steeds ziek en buikpijn en al het gedoe..
Maar als ik nu de eerste keer begin met de pil, daar begin je dan toch de eerste dag van je ongesteldheid mee? Wordt je die week dan wel of niet ongesteld?

Ohja en m´n moeder wilt niet dat ik er aan ga, maar ik ben écht ziek die dag, en zij denkt gelijk dat ik allemaal dingen met m'n vriendje uit ga spoken ofzo. En dat ik er nog vrij jong voor ben (16) maar ik wil het zelf wel gewoon ook voor vakanties enzo omdat ik anders altijd loop te tobben met andere pilletjes die het alleen maar uitstellen.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 11:54

Die Aleve hielp bij ook voor geen ruk :P
Je wordt gewoon ongesteld die 1e week, maar je bent dan wel vanaf dag 1 beschermd. Als je op de 2e dag begint ben je pas een maand later veilig.

Ik zou gewoon tegen je moeder zeggen dat je t wilt proberen om van die klachten af te komen, mocht ze t er niet mee eens zijn toch gewoon naar de dokter gaan. Dokter heeft geheimhoudingsplicht dus hoeven je ouders er niks van te weten, maar een goed gesprek lijkt me beter.

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 13:00

_Strawberry schreef:
Ik wil graag beginnen met de pil omdat ik er altijd heel erg last van heb als in ongesteld wordt enzo en dan lig ik meestal een hele dag ziek op de bank. En dat is niet echt prettig enzo, ook niet met school omdat ik in me examen jaar zit en ik die dag dus écht niet naar school kan. En nu heeft me ma me van die alive feminax gegeven, maar die werken voor geen meter ben nog steeds ziek en buikpijn en al het gedoe..
Maar als ik nu de eerste keer begin met de pil, daar begin je dan toch de eerste dag van je ongesteldheid mee? Wordt je die week dan wel of niet ongesteld?

Ohja en m´n moeder wilt niet dat ik er aan ga, maar ik ben écht ziek die dag, en zij denkt gelijk dat ik allemaal dingen met m'n vriendje uit ga spoken ofzo. En dat ik er nog vrij jong voor ben (16) maar ik wil het zelf wel gewoon ook voor vakanties enzo omdat ik anders altijd loop te tobben met andere pilletjes die het alleen maar uitstellen.

Hetzelfde hier hoor , alleen dan een week lang , doodziek ,,, nou ja zo voelt het dan. ;)
Heb daarom ook de pil

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 14:29

WillemYntJee schreef:
Je wordt gewoon ongesteld die 1e week, maar je bent dan wel vanaf dag 1 beschermd. Als je op de 2e dag begint ben je pas een maand later veilig.

Als je op dag 2-5 begint ben je voor zover ik weet met de meeste pillen na een week al veilig. En bedenk dat dag 1 de dag is dat je bloedverlies echt op gang komt. Als je maar een paar druppels verliest of alleen wat donker gekleurd 'oud' spul dan noemen ze dat spotting en dan volgt dag 1 waarschijnlijk pas morgen of overmorgen. ;)

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 15:00

Spotting is niet dag 1, althans zo is t mij niet uitgelegd. Mja voor de zekerheid zou je eigenlijk altijd een maandje extra dubbel safe moeten doen natuurlijk :)

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 15:02

Nou ik ben dus sinds ik met de pil ben begonnen, al 2 weken + 1 dag ongesteld :=

echt niet leuk

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 15:42

WillemYntJee schreef:
Spotting is niet dag 1, althans zo is t mij niet uitgelegd.

Ok, fijn dat het aan jou wel goed is uitgelegd. Laatst was er in dit topic onduidelijkheid over, dus daarom zei ik het nog maar even. :)

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 21:25

Ti_Amo schreef:
hallo allemaal ik heb heel het topic eigenlijk niet zo goed gevolgd maar ik heb toch een vraag.

Ik ben ongeveer 6 maanden geleden gestopt met de prikpil, toen zei de dokter dat het ongeveer 10 maanden duurde voordat het spul helemaal uit je lichaam is. Eigenlijk zou ik helemaal niet meer met de pil gaan beginnen want ik vind het helemaal niks, maar nu heb ik een vriendje en nu wil ik toch wel de pil.

Nu wil ik niet weer de prikpil maar de gewone slikpil en nu is mijn vraag heeft iemand hier ervaring mee wanneer ik daarmee kan gaan beginnen, na die 10 maanden of nu al gelijk?

Groetjes~!

Ik zou daarvoor echt even de dokter bellen, dat is zo'n specifieke vraag. Ben je inmiddels al wel ongesteld of blijft alles nog steeds uit?

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 22:09

SuzanLarissa schreef:
Ik wil graag weten of er meer mensen zijn wie constant slikken?

Misschien dat ik nu heel dit topic over me heen krijg met dat het slecht voor je is enzo,,..
Maar ik slik dus constant door , omdat ik van ongesteld zijn zo ziek zwak en misselijk wordt dat het echt niet leuk is , ik krijg echt hele erge pijn en zwaar misselijk en hoofdpijn wanneer ik ongesteld ben , met of zonder de pil.

Zijn er meer mensen die dit ook hebben ?

Ikke! :j

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 18:45

ik heb gister me pil niet genomen. ik begin pas als me ongesteldheid is gestopt. na 2 weken ben ik het echt wel beu :=

1_Daphne_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 07:20

Hallo, ik kom ook even aanwaaien.
heb mijzelf eerst door 33 pagina's geworsteld :D

Ik slik Yasmin al sinds 7 maanden continu door op advies van de Gyn.
Op zich bevalt het wel, voornamelijk het feit dat je niet meer ongesteld wordt.
Sinds ik continu doorslik is er wel 3 kilo bijgekomen die ik er met geen mogelijkheid meer van af krijg |(

Ik zit al heel lang te denken om een Mirena spiraal te laten zetten maar durf het toch nog niet echt aan.
het is namelijk nog wel eens zo dat als ik erg intensief getraind heb met rijden dat ik dan daags daarna spotting/buikkramp krijg en ik ben bang dat dat erger wordt als ik een spiraal neem.

De reden dat ik een spiraal wil is omdat ik (n.m.m.) last heb van de hormonen van de pil.
ik slik al 14 jaar de pil en juist door dat ik de pil slik kreeg ik last van mijn huid (acne)
vorig jaar heb ik een tijdje Diana 35 geslikt en daarvan werd het echt veel erger.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 19:07

Jester_ schreef:
ik heb gister me pil niet genomen. ik begin pas als me ongesteldheid is gestopt. na 2 weken ben ik het echt wel beu :=

Toen ik aan de pil zat (ben gestopt), moest ik gewoon op de -uit mijn hoofd gezegd- 7de dag weer beginnen met slikken. Ongeacht ongesteld of niet.

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 19:10

1_Daphne_1 schreef:
Hallo, ik kom ook even aanwaaien.
heb mijzelf eerst door 33 pagina's geworsteld :D

Ik slik Yasmin al sinds 7 maanden continu door op advies van de Gyn.
Op zich bevalt het wel, voornamelijk het feit dat je niet meer ongesteld wordt.
Sinds ik continu doorslik is er wel 3 kilo bijgekomen die ik er met geen mogelijkheid meer van af krijg |(

Ik zit al heel lang te denken om een Mirena spiraal te laten zetten maar durf het toch nog niet echt aan.
het is namelijk nog wel eens zo dat als ik erg intensief getraind heb met rijden dat ik dan daags daarna spotting/buikkramp krijg en ik ben bang dat dat erger wordt als ik een spiraal neem.

De reden dat ik een spiraal wil is omdat ik (n.m.m.) last heb van de hormonen van de pil.
ik slik al 14 jaar de pil en juist door dat ik de pil slik kreeg ik last van mijn huid (acne)
vorig jaar heb ik een tijdje Diana 35 geslikt en daarvan werd het echt veel erger.

In een spiraal zitten ook hormonen, tenminste voor zover ik het begrepen heb..

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 19:32

In de Mirena wel, maar in een koperspiraal niet. ;)

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 19:38

ik zit ook weer met zoiets, ik slik al denk7 jaar de pil, net nu ik straks op vkantie ga hebik en stopweek. Denk er over na om 1 maand door te slikken. Kan dit als je dit nog nooit eerder gedaan hebt? Is de kans dat je doorbreekt ( of hoe noem je dat) niet groot?

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 19:44

Die kans is niet zo groot en als je een doorbraakbloeding krijgt is dat waarschijnlijk pas later, dus niet in de week die normaal je stopweek zou zijn.