Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
HerAndHorse schreef:ik heb hem vandaag gehad. alleen nog een beetje een raar gevoel in mijn arm van de prik (maar dat is altijd zo). verder niks aan de hand. je voelt er weinig van. ik liep het gebouw (sportzaal bij ons) binnen, en binnen 1 min. kon ik er ook wel weer uit. het ging echt ongelovelijk snel. prik erin, spuitje, pleister en klaar is kees. ga de volgende 2 ook halen. eigenlijk hoeft het niet want er zit niemand bij ons in de familie met (baarmoederhals) kanker. maar liever een beetje preventief werken
_helga_ schreef:lissisanne schreef:ik ga de prik wel halen.
ik vind daat de voordelen zwaarder wegen dan de nadelen.baarmoederhalskanker is niet niks volgens mij overlijden de helft van de passienten En dat er dan een paar mensen zijn die bijwerkingen van de prik overdrijven(beetje sterk uitgedrukt) daar trek ik me niets van aan.
hoe groot is de kans dat je dat krijgt en hoe weten ze dat het daardoor komt?
ik ga even kijken op de site van de GGD (ik denk trouwens dat zij echt geen prik voorschotelen als het niet voldoende veilig verklaard is.
dit denk ik dus ook! dus ga heb lekker halen.
waarom zouden ze een prik maken waar je verlamd van word? al die verhalen dat je erin trapt zeg!
cp112 schreef:Als ik het had mogen doen dan had ik dat zeker gedaan. Maarja ben 4 jaar te oud en heb gemeenschap gehad.
Ik moet zeggen dat ik nog niet helemaal snap waarom je het dan niet meer mag...
ik vind daat de voordelen zwaarder wegen dan de nadelen.baarmoederhalskanker is niet niks volgens mij overlijden de helft van de passienten En dat er dan een paar mensen zijn die bijwerkingen van de prik overdrijven(beetje sterk uitgedrukt) daar trek ik me niets van aan.
ik ga even kijken op de site van de GGD (ik denk trouwens dat zij echt geen prik voorschotelen als het niet voldoende veilig verklaard is.
waarom zouden ze een prik maken waar je verlamd van word? al die verhalen dat je erin trapt zeg!
Emmaa_ schreef:Ik ga het er nog even met mijn ouders over hebben, maar mijn beslissing staat vrijwel vast.
Ik ga hem denk ik maar halen.
Het is toch maar beter, en als ik dood ga.... dan kan ik mijn ouders de schuld geven
Zij hebben me immers gepusht.
Eigenlijk doe ik het ook omdat ik dan die onwijs cute stickers in mijn agenda kan plakken
Jesser schreef:_helga_ schreef:
En diezelfde ggd 'verloot' een I-pod, dat is MEDISCH ONETISCH.. de ggd, maakt niet bekend, dat er meisje in Spanje zeer ziek er van geworden zijn.. Maakt ook niet bekend dat er zelfs meisjes aan dood gegaan zijn...
Omdat een schaap over de dam loopt, hoeft de rest toch nog niet te volgen??
Denk je dat je nu dan geen baarmoeder halskanker meer kunt krijgen??? Gewoon nog steeds hoor, hier zit geen verschil in.. Maar waar heb je je dan tegen ingeent, PREVENTIEF nog wel...????? Om de rest van je leven een proefkonijn te zijn..want dat ben je gewoon..
Nogmaals, er zijn 30 type baarmoederhalskanker, en twee van die type zitten in het stofje wat je ingespoten hebt gekregen.. Dit houdt in dat je twee je niet tegen die andere 28 kunnen beschermen..
Daarnaast, het aantal vrouwen wat baarmoederhalskanker krijgt is heel laag.. Maar wat doen ze nu dan??? Ze maken jullie bang! Dat is wat er gebeurt, je denkt.. ik wil dat niet krijgen.. dus hup die spuit erin.. maar het kan het niet voorkomen dat je het alsnog zou KUNNEN krijgen..
Bij niemand staat het vast wat je eventueel aan ziektes kunt krijgen.. Jullie zijn jonge meiden.. je leven staat nog open.. jullie willen later zelf ws ook kinderen krijgen.. wat als blijkt dat dit toch niet zulk lekker spul is..
Denk je nu dan echt, dat de overheid de nadelen zullen vertellen?? Welneeee...... Die hebben een dealtje gesloten met de pharmaceutische industrie. En dat is een hele rijke machtige industrie waar een hoop geld in rond gaat.. Waar mensenlevens niet zo belangrijk zijn... dus...denk eerst heel goed na voor je het doet!!
Is dit nu wat je echt wilt voor de rest van je leven?????
Jesser schreef:En diezelfde ggd 'verloot' een I-pod, dat is MEDISCH ONETISCH.. de ggd, maakt niet bekend, dat er meisje in Spanje zeer ziek er van geworden zijn.. Maakt ook niet bekend dat er zelfs meisjes aan dood gegaan zijn...
Omdat een schaap over de dam loopt, hoeft de rest toch nog niet te volgen??
Denk je dat je nu dan geen baarmoeder halskanker meer kunt krijgen??? Gewoon nog steeds hoor, hier zit geen verschil in.. Maar waar heb je je dan tegen ingeent, PREVENTIEF nog wel...????? Om de rest van je leven een proefkonijn te zijn..want dat ben je gewoon..
Nogmaals, er zijn 30 type baarmoederhalskanker, en twee van die type zitten in het stofje wat je ingespoten hebt gekregen.. Dit houdt in dat je twee je niet tegen die andere 28 kunnen beschermen..
Daarnaast, het aantal vrouwen wat baarmoederhalskanker krijgt is heel laag.. Maar wat doen ze nu dan??? Ze maken jullie bang! Dat is wat er gebeurt, je denkt.. ik wil dat niet krijgen.. dus hup die spuit erin.. maar het kan het niet voorkomen dat je het alsnog zou KUNNEN krijgen..
Bij niemand staat het vast wat je eventueel aan ziektes kunt krijgen.. Jullie zijn jonge meiden.. je leven staat nog open.. jullie willen later zelf ws ook kinderen krijgen.. wat als blijkt dat dit toch niet zulk lekker spul is..
Denk je nu dan echt, dat de overheid de nadelen zullen vertellen?? Welneeee...... Die hebben een dealtje gesloten met de pharmaceutische industrie. En dat is een hele rijke machtige industrie waar een hoop geld in rond gaat.. Waar mensenlevens niet zo belangrijk zijn... dus...denk eerst heel goed na voor je het doet!!
Is dit nu wat je echt wilt voor de rest van je leven?????
lissisanne schreef:volgens mij heb je dan 44% meer kans op bmhk (als je onveilig geslachtsgemeenschap hebt gehad) maar ik weet de details er niet van