me/cvs

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Issy

Re: me/cvs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 08:27

@Marila,
Ik denk dat het inderdaad goed is om weer een dagschema te maken, ookal word het pittig, dan toch je zoveel mogelijk er aan houden. Door met jezelf zo weer aan de slag te gaan, zal je ook merken dat je geestelijk weer wat beter in je vel zit, je neemt namelijk het heft weer in eigen handen. Heel veel succes!

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 11:39

Goed plan Marilla! Succes!!
(mijn schema ligt vandaag wat door de war vrees ik, net pas wakker... was gister aardig fit en heb mijn huis dus gepoetst...toch wat te veel dus ;) Maar wel schoon.)

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 11:45

ben nu aan het poetsen maar ben bang dat ik niet ver kom.

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 12:19

Miss Kippie - jij moest rustig aan doen !! Hup, terug op de bank voor de TV!

(Heb ook alles in stukjes gedaan gister, en heb een erg klein huisje, en alleen beneden gedaan - boven ziet toch niemand).

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 12:37

ja maar stofzuigen kan ik nog wel alleen heb ik dat nu nog niet gedaan :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 13:49

Hannanas schreef:
Het valt mij trouwens erg zwaar geen suiker meer te eten. (gebruik wel agavesiroop, bijv beetje over de brinta, en kan met een klein beetje daarvan bijv koekjes bakken)
Geen beschuitjes met hagelslag meer... geen koekje...
En vd week even zelf een brood bakken met wijnsteenbakpoeder, kijken of dat ook lekker is/lekkerder is dan zuurdesembrood. (en noten wortel cake maken als lekkers, kijken of dat lukt)

Als je goed zoekt zijn er best wel veel suikervrije producten te krijgen hoor :)
Bij de AH (misschien niet de kleine in Schuytgraf maar wel bij de grote in Kronenbrug) hebben ze onder andere suikervrije chocola (ook hagelslag!) koekjes, dropjes, winegums, pepermutt, water ijsjes, magnums, limonadesiroop (handig voor in de yoghurt) allerlei soorten koeken en ook vloeibare zoetstof om zelf koekjes/taart te bakken. Bij de meeste bakkers hebben ze ook wel suikervrj gebak of koek.

Ik heb zelf 9 maanden geen suiker&geen melk gegeten en in het begin is het moeilijk, maar hoe langer je erin zit hoe meer je vind. Er is echt vrij veel te krijgen! In Kronenburg zit trouwens ook zo'n natuurwinkel (oid) daar verkopen ze denk ik ook wel het een en ander aan suikervrije producten.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 13:59

Bedankt voor je tips Brigitta!

Maar je vergeet dat suiker suiker is. Zit ook in fruit.
Ik gebruik agavesiroop, kan je ook mee bakken, en mag daar zeer weinig van.
idd de natuurwinkelproducten mondjesmaat, daar koop ik zoiezo mijn spullen, maar tarwestroop/siroop heeft bijna dezelfde glycogemische index als geraffineerde suiker/rietsuiker, en is dus net zo slecht. Honing heeft dezelfde waarde en mag ik eigenlijk helemaal niet.
Toch jammer, want ik mag niet elke dag een paar van die natuurkoekjes gaan eten (gezoet met rijststroop,speltstroop,tarwestroop,moutstroop,ahornsiroop etc).

Broodje natuurlijke jam is al genoeg suiker voor de hele dag wat ik mag.
Vruchtensap ook niet, mag wel max. 2 keer fruit per dag.

Dan wordt het zeer beperkt.

Aan kunstmatige zoetstof (aspartaam, cyclamaat etc) ga ik mij al helemaal niet wagen. Standaard suikervrije producten vallen daardoor zoiezo al af.
Het blijft dus bij het weinige agavesiroop per dag. ( zoetmiddel met de laagste glycogemische index )

Nog ff doorbijten.
(en ik at al zo weinig suiker)
Ik mag niet zeuren, maar toch valt het me best zwaar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 14:40

Oja, dat is wel een ander verhaal dan. De producten die ik opnoemde zijn volgensmij (bijna) allemaal gezoet met kunstmatige zoetstof.
Ik heb die glycogemische index ook niet aangehouden maar het advies gevolgd van de natuurgeneeskundige waar ik toen heen ging.

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 14:55

Ik vond dat suikervrij toen eigenlijk best meevallen (met dezelfde regels als Hannanas)...
In het begin strenger met natuurlijke suikers dan paar jaar later - wel honing op brood en geen limiet op fruit (als kom ik niet verder dan 2/3 op een dag)
Was het water drinken na 6 jaar wat zat, en ben toen begonnen met 1 schepje suiker in mijn thee.
Gewoon veel kleine beetjes eten, ik eet veel brood (met vleesbeleg vaak). Banaan/appel/handje rozijnen/sinaasappel/mandarijn/paprika tussendoor.
Ik heb ook speltbrood van de natuurwinkel, is veel lekkerder dan normaal brood is (normaal brood is 1 hap lucht als je dit een poosje eet), en ook beter/lichter verteerbaar.

Merk weinig verschil tussen geen/nauwelijks suiker (2002-2008)/ beetje suiker (nu), behalve dat ik, sinds ik weer koekjes eet (chocolade oreos, liga met chocola aan de onderkant.. ik spot een thema hier) ik aankom in gewicht.
Eerst erg welkom, maar ik ben nog nooit zo zwaar geweest als nu, dus ga toch maar eens een beetje minderen.
Gebrek aan beweging en snoepen is toch geen goede combi ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 14:58

highwaykind schreef:
Gebrek aan beweging en snoepen is toch geen goede combi ;)

Dat vind ik bij mezelf dus zo raar, ik snoep net zoveel als voorheen en sport echt véél minder en toch kom ik niet aan. Het lijkt haast wel alsof ik toch alle energie opgebruik...

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 15:05

Is ook pas het laatste half jaar dat ik aankom..
Ik ga er maar even van uit dat het een teken is dat ik beter wordt en mijn lijf weer een beetje doorkrijgt hoe het 'hoort' ;)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 15:27

ha ja idd, maar ik ben van mening dat kunstmatige zoetstoffen nog slechter zijn dan gewoon suiker.
Dat verkleint de boel.

Het is ook dat ik nu ongesteld ben, en t pas een weekje doe (zo streng) valt t nog even tegen. Ondanks dat ik weinig suiker at merk ik toch dat je lijf eraan moet wennen.

Speltbrood vind ik ook lekker.
Heb ik nu ook bij me, spelt zuurdesembrood.
Van de week ga ik zelf brood bakken, en ik denk een lekkere wortel noten cake voor tussendoor, ik heb volkoren speltmeel en volkorentarwemeel gehaald. Zal een stuk goedkoper uitpakken denk ik.
Ik gebruik daarvoor (wijnsteen)bakpoeder ipv gist.
Hopelijk wordt t lekker!
Misschien tips highwaykind?

Ik zie het wel finaal mislukken :+

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 15:36

Helemaal met je eens wat kunstmatige zoetstoffen betreft!

Ik eet geen nootjes (valt niet goed, en nooit echt notenfan geweest), dus geen tips voor de cake..

In plaats van zuivel heb ik een poos soja gegeten (soja vanille ijs in de zomer was erg lekker! Soja melk naturel was wel OK maar de smaak verschilt ook erg per merk. Zitten wel alle essentiële aminozuren in.

Zelf broodbakken is wel lekker, maar ook wel erg veel gedoe.
Zelf appeltaart of koekjes bakken is wel de moeite waard vind ik, maar brood is volgens mij duurder dan in de winkel als je het zelf maakt? (Wel erg lekker als het lukt).
Bananenbrood is ook lekker.
Heb nooit wijsteenbakpoeder gebruikt, maar altijd zelf een zuurdesemmixje gemaakt (moet je wel goed doen, anders staat er schimmel op nog voor je begint *ewww*).

Mijn moeder koopt nu 1x in de 2 weken 4 speltbroden bij de natuurwinkel, en die mik ik in de diepvries ;)

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-09 16:17

Wat een gedoe bij dat UWV. Ik werd zojuist gebeld, half uur aan de telefoon gezeten, ben nu helemaal op. Die man belde, omdat ik een aanvraag had gedaan voor een herkeuring, maar ze hebben geen informatie van mij gehad. Dus wisten niet wanneer ik gestopt was met school etc, dus moest dat allemaal gaan vertellen. Terwijl ik in al die jaren allerlei brieven en formulieren had opgestuurd, maar die waren ze kwijt geraakt. Hij ging het allemaal overleggen met een arts en dan werd ik terug gebeld voor een afspraak. Ik krijg dan waarschijnlijk een reintergratiecoach die bijpassend werk voor mij gaat zoeken. Die kijk hoeveel ik aan kan (en waarschijnlijk verdubbelen ze dat aantal, onder het motto van, probeer maar) en kijk wat ik leuk vind (waar ze waarschijnlijk toch geen rekening mee houden). Hoezo, ik zie het niet positief in :o Bovendien was ik te laat met aanvragen, want ik had al gelijk een volledige uitkering moeten aanvragen toen ik stopte met school en niet op eigen houtje moeten gaan proberen te werken. Waardoor het lastig zou zijn om voor mij een herindicatie aan te vragen. Zucht, we wachten het maar weer af.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 16:24

Wat een gedoe zeg Marilla! Jij krijgt zo weer problemen met je herindicatie en daar zeggen ze wat van maar dat zij allerlei papieren kwijt raken is niet erg.. Ik word gewoon helemaal moedeloos van dat bedrijf als ik het zo lees :=

Schoonzusje van mij heeft er een tijdje gewerkt. Meid is echt een harde werker maar liep daar tegen zoveel dingen aan! Die mensen zitten daar gewoon spelletjes te doen achter de pc en zij moest dan de mensen die belden doorverbinden. Dus als ze dat probeerde dan was het: Nee nu niet, ga nu even een peukje doen! Nee nu niet, ga ff wat drinken.. En zo was er continu wat! Ze werd er gewoon helemaal scheitziek van en het was zo tegenstrijdig voor haar! Ze heeft zelf epilepsie en weet dus hoe het is om werk te moeten zoeken terwijl je eigenlijk niet kunt werken dus ze weet ook hoe die mensen die bellen zich voelen.. en daar moet ze gewoon keihard nee aan verkopen omdat dat hele bedrijf er lak aan lijkt te hebben :=

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 16:33

Gisteren had ik echt een diepe dip, nja gisterenavond dan.
Vriendje en ik hadden film gekeken (The Holiday :P ) en daarna zei hij: Nou zullen wij gewoon bij elkaar blijven? Heb je ook geen gedoe. Dat leek mij ook wel een strak plan :+ Dus toen ging hij even verder fantaseren: boerderijtje, paardje erbij, twee kinderen...

En jahoor.. toen barstte ik echt in tranen uit, zo ineens.. Want hoe moet ik in hemelsnaam 2 kinderen gaan opvoeden als ik al te moe ben om 3 uur naar school te gaan! Nog even er verder over gepraat en het komt er gewoon op neer dat ik het niet kan accepteren dat ik ziek ben. Ik ben verdorie zowat de enige bij ons op school die perfect weet wat ik wil doen, vanaf kleins af aan al een toekomstdroom had en ik heb er 6 jaar voor geknokt om het VWO te halen en het lukte!
En dan word je ziek en is alles in één klap weg. Wég geneeskunde, wég werken in het weekend en wég geld.
Ik zit even in het : waarom ik, het leven is zo oneerlijk dipje :=

Denken jullie daar ook wel eens over na of hebben jullie het inmiddels redelijk geaccepteerd?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 16:39

Ik wilde graag 3 kinderen maar moest het helaas bij 2 houden.Boerderij staat boven aan mijn lijst,maar als ik aan al dat werk denk wordt ik al moe.

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 16:59

MissPromiss schreef:
En jahoor.. toen barstte ik echt in tranen uit, zo ineens.. Want hoe moet ik in hemelsnaam 2 kinderen gaan opvoeden als ik al te moe ben om 3 uur naar school te gaan! Nog even er verder over gepraat en het komt er gewoon op neer dat ik het niet kan accepteren dat ik ziek ben. Ik ben verdorie zowat de enige bij ons op school die perfect weet wat ik wil doen, vanaf kleins af aan al een toekomstdroom had en ik heb er 6 jaar voor geknokt om het VWO te halen en het lukte!
En dan word je ziek en is alles in één klap weg. Wég geneeskunde, wég werken in het weekend en wég geld.
Ik zit even in het : waarom ik, het leven is zo oneerlijk dipje :=

Denken jullie daar ook wel eens over na of hebben jullie het inmiddels redelijk geaccepteerd?

Ik had het laatst ook hoor! Meestal heb ik het wel redelijk geaccepteerd, maar af en toe komt er iets voorbij en dan kan ik zomaar beginnen te janken.
Ik weet al vanaf dat ik klein was 2 dingen zeker... Ik wil reizen en ik wil in de horeca werken als leidinggevende, en dat zijn precies het soort dingen wat ik niet kan doen. Mijn hele profiel en alles was alleen maar gericht op hogere hotelschool, en ik werkte op mijn 14e al als bijbaantje in een restaurant, en toen werd ik ziek.. Weg bijbaantjes, weg school (nooit me diploma kunnen halen), weg sporten en (gedeeltelijk) weg vrienden
Dus tja, als ik dan bijv me buurmeisje van 2 jaar ouder zie die al 2 keer van studie geswitched is omdat ze niet weet wat ze wil, vorig jaar 3 maanden gebackpackt heeft en volgend jaar waarschijnlijk weer gaat, dan kan ik daar soms in een keer heel depri van worden.

Moet wel eerlijk zeggen dat het bij mij in periodes gaat, de laatste 2 jaar heb ik het meestal wel wat kunnen accepteren, maar nu gaat het al een paar maanden minder en dan kan ik gewoon een stuk minder hebben.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-09 17:56

Aaah, Miss_Promiss :(:) Ik heb het ook wel eens hoor! Maar op de een of andere manier denk ik een beetje dat ik over een paar jaar toch wel weer opgeknapt ben. Maar dat denk ik al 7 jaar, dus reëel is het niet. Maar ook ik heb er best veel moeite mee. Meer dat ik soort van jaloers ben op mensen als ik ze hoor praten over school enzo. Want ik zit ook niet meer op school enzo. Heb het wel grotendeels geaccepteerd, maar soms echt zoiets van 'Why me?!'. Ook ik heb telkens m'n doelen bij moeten stellen, en telkens lukte het weer niet. Zeer frustrerend en slecht voor je zelfvertrouwen!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 20:10

Denk dat iedereen die dip wel eens in de zoveel tijd voorbij ziet komen.Ik heb het ook nog steeds niet helemaal geaccepteerd :+
Vanmiddag een cursus gehad en kon van binnen wel janken,liep erbij als een van 80 en na een beetje inspanning begin mijn hand weer te trillen.Ben er nog steeds niet helemaal aan toe om mijn baan op te geven,ik wil nog zoveel en ik mis veel dingen die ik deed en ik weet niet of ik ze ooit nog kan doen ;(
Kinderen wil ik niet dus dat is gelukkig geen punt,boerderij staat hoog op de lijst...de inventaris is er gedeeltelijk al :P

Marilla..... :+ dat je dat niet van te voren weet en op eigen houtje willen werken....foei :+ mafketels :( Hopelijk is het snel geregeld voor je.

Maar goed..ben nu kapot dus ga zo slapen :\

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 21:30

Ik heb bijgelezen tussen wat dingetjes door maar reageer een keertje niet. Iedereen in ieder geval nog even vanaf hier veel sterkte gewenst, óóit worden we beter. :j Blijf erin geloven!

Ik heb vandaag mijn eerste stagedag gehad. Het was zwaar, veel nieuwe indrukken etc. Ik zie echt op om morgen weer te gaan maar ik moet maar doorzetten want anders kan ik het wel vergeten. Op een gegeven moment stond ik gewoon te kokhalzen, ik was al moe en die (pis)lucht die er op elke bewoner z'n kamer hing was toen echt niet meer te harden.
Een meisje vroeg wat er met mijn conditie was, omdat ik telkens zo hijgde als we de trap op waren...

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 21:55

volgens mij krijg ik griep alles doet zeer verkouden keelpijn bleh

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 07:30

Zo ik heb echt een day-after. Maargoed, zo weer naar stage...

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 08:32

Sterkte Paula.. hoop dat je het vandaag nog een beetje kunt volhouden!

Miss_kippie: Hot/coldrex (vitaminebom met paracetamol) en lekker rustig aan doen!

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-09 10:58

Ik moest vanmorgen werken, na 1,5 uur heb ik het al af laten weten. Vandaag m'n baas maar eens bellen om mijn baan op te zeggen. En ik heb een maand opzegtermijn, maar eens overleggen of dat voor mij ook geld..