Stoppen met de pil, wie ook?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Puchje

Re: Stoppen met de pil, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 18:36

Ik voelde niets, vriendlief wel, maar niet hinderlijk.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 18:50

Ik voelde er niets van en hij ook niet gelukkig.... dus wat dat betreft ook mega tevreden :j

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 19:04

Puchje schreef:
Ik voelde niets, vriendlief wel, maar niet hinderlijk.

Zelfde hier....

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 13:28

Paintlinger schreef:
Ghehe... ik schrijf toch al nooit naar huis over dat soort onderwerpen ;) :+

:=

ponygekje21; weet je al meer?

Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 21:50

Ook gestopt met de pil! Niet om zwanger te worden, maar omdat ik het he-le-maal zat was. Huisarts wuifde mijn verzoek om de Nuva ring lacherig weg. Heb er later nog eens goed over nagedacht en zag stoppen met alle sh*t toch als beste optie.
Ben nu 1 week gestopt en in ieder geval voelen mijn borsten (die bijna altijd gevoelig tot pijnlijk voelden) nu beter dan ooit!! Ben benieuwd hoe mijn cyclus het gaat oppakken. Voorlopig wil ik niets meer slikken of wat dan ook!

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 12:35

nou ik heb ook de eerste stappen gezet om over te stappen op de nuva ring.

Moet eerst nog even babbelen met de huisarts. Die belt mij als het goed is morgen op tijden het telefonisch spreekuur.

Ben erg benieuwd of het bevalt.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 22:14

hier nog steeds niets veranderd, wel wat beter gehumeurd, en minder emotioneel. Verder de 1 na andere medicijn voor andere dingen, die een grote aanslag hebben op mijn lichaam. Voordat dat alles weer uit me lichaam is,pfff mag mezelf wel net zo'n reinigingskuur geven als ik mijn pony geef haha

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 22:16

wereld van verschil bij mij toen ik stopte met de pil, wat een kl*te ding zeg, nooit weer voor mij!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 12:02

Ik ben in aug '07 gestopt ivm kinderwens en giga stemmingswisselingen tijdens mijn menstruatie.
Het is een ware opluchting dat ik die niet meer heb.
Kind is er echter ook niet ivm verbreken relatie.
Ik heb weinig seksuele contacten, dus ik vertrouw lekker op condooms en bij scheuren/afglijden neem ik de MAP erbij.
Wil de man in kwestie geen condoom om?
Dan is daar het gat van de deur.

Dehtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 19:35

Ik ben al anderhalf jaar gestopt met de pil, ook niet om kinderwens maar om van de hormonen af te zijn. Vond bijna 20 jaar hormonen niet meer gezond in mijn lijf....
Bevalt erg goed moet ik zeggen alleen kwa keuze voor voorbehoedsmiddel kom ik er nog steeds niet uit. Twijfel over sterilisatie oid maar durf de stap niet zo goed te zetten (erg bang voor operaties enzo).... Gebruik nu condooms maar dat bevalt niet mega.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 14:16

ik gebruik nou een maandje de yasmin,en merk nog niet veel verschil kwa bijwerkingen,had de huisart gebeld en moest het eerst nog een maand gebruiken om het echt te kunnen zien..dus wacht maar rustig af,,

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 14:55

24 februari heb ik mijn spiraaltje!!! *\o/*

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 14:56

Dehtje schreef:
Ik ben al anderhalf jaar gestopt met de pil, ook niet om kinderwens maar om van de hormonen af te zijn. Vond bijna 20 jaar hormonen niet meer gezond in mijn lijf....
Bevalt erg goed moet ik zeggen alleen kwa keuze voor voorbehoedsmiddel kom ik er nog steeds niet uit. Twijfel over sterilisatie oid maar durf de stap niet zo goed te zetten (erg bang voor operaties enzo).... Gebruik nu condooms maar dat bevalt niet mega.

Kan je spiraaltje aanraden O:) zie mijn posts hierboven... en info op het internet. Mij lijkt het alleszins echt goed, en zéér weinig hormonen (alleen plaatselijk ook)... Ik heb het ook gedaan omwille van de hormonen :j

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 14:16

Sorry heb niet het hele topic door gespit.
Maar was benieuwd of er mensen ervaring hebben met omplanon.

Via google kom ik op veel verouderde links uit eigenlijk allemaal negatieve ervaring door verkeerde plaatsing.

Ik wil over gaan stappen van de Yasmin naar Implanon.

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 22:51

spiraaltje moetzen ze plaatsen als je ongesteld bent? lijkt me niet erg euh...lekker, en t schijnt nogal zeer te doen

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 22:53

@ heyitsme; daar is door meerdere mensen al iets over gezegd... misschien even bijlezen?

Ben nu voor het eerst ongesteld sinds ik met nuva ben begonnen. Moet zeggen dat ik het wel zwaarder ben dan normaal en ook er wat meer last van heb. Hoop dat dat minder wordt.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 22:55

Ik ben na mijn laatste ongesteldheid (23 dec.) nog steeds niet ongesteld geworden,zonder de pil.
Toen ik stopte,ben ik ongi geworden in wat mijn stopweek zou zijn. Nu niet meer.
Mijn HA zegt dat het heel lang kan duren voor het op gang komt,omdat ik nooit regelmatig ben geweest voordat ik aan de pil ging :=
Toch heb ik liever dat het opschiet :+

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 14:23

Het kan inderdaad vrij lang duren.
Gelukkig ging het bij het ritme er steevast in.
Het verplaatste zich alleen elke maand ietsje naar voren,zodat ik nu dus middenin de maand ongesteld wordt!

Libido komt ook weer op gang!!!!!
(Ben lange tijd ziek geweest +medicijnen, dus dat was waarschijnlijk de boosdoener)

Ik=happy

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 22:56

Ik moet hem even plaatsen gezien dit topic :+

DE PIL

Er komt een blondje, dat al bijna 8 maanden zwanger is, bij de dokter en vraagt om de pil.

U bent al bijna 8 maanden zwanger, waarom wilt u de pil, dat is veel te laat.'

Zegt het blondje: 'Maakt mij niet uit ik wil toch de pil!'

De dokter word lichtelijk boos en zegt: 'Nee mevrouw u krijgt de pil van mij niet, waarom zou u die nou nog willen?'

Zegt dat blondje: 'Nu moet u eens goed naar mij luisteren! Mijn man heeft een ander gaatje ontdekt en ik wil echt niet ook zo'n bult op mijn rug hebben hoor.'

_O- :')

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 23:10

Kom me hier ook maar even melden, ben al jaren een fanatiek Nuva gebruiker en het bevalt me nog steeds prima. Heb zelf ook wel last van hevigere pijn als ik ongesteld ben, maar dat is dan ook het enige.
In het begin durfde ik 'm nog niet diep genoeg in te brengen, en dan zat ie (vanzelfsprekend) ook niet lekker. Tegenwoordig heb ik er eigenlijk nooit meer last van, vriendje hengelt 'm dr wel eens uit, maar ben 'm nog nooit echt kwijt geweest ofzo. Kan het echt iedereen aanraden! :j

Edit; heb in het begin wel last gehad van wat irritatie 'down under' maar dat is na een maand of 3 vanzelf weer verdwenen. Om even terug te komen op de bad-vraag: je hoeft 'm er in principe in de 3 weken dat ie erin zit nooit uit te halen. Mocht ie er tussendoor uit raken door wat voor reden dan ook en hij is er minder dan 3 uur uit geweest dan gewoon afspoelen onder de kraan en weer terug erin.
Ook wel zinvol om te vermelden; het inbrengen na je stopweek komt vrij nauw. Hij mag echt maar maximaal 7 dagen + 3 uur eruit zijn, ben je te laat (al is het maar een uurtje), dan ben je de eerste week(??) niet beschermd.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 10:43

@ vanilla; ik vind ook dat mijn ongesteldheid nu heftiger is. Nooit last van gehad, nu wel. Hopelijk wordt het nog wat minder..

En het is idd zo dat je dan 7 dagen minder beschermd bent.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 12:58

Reken er maar niet op rowo.. Voordat ik aan de nuva ring begon (nu zo'n 4 á 5 jaar geleden) had ik er vrijwel nooit last van, maar sinds ik aan de nuva ben begonnen is het alleen maar erger geworden. (Niks wat niet met een Aleve Feminax te verhelpen is overigens ;) ) Toch apart, maar ik durf niet te zeggen of het aan de Nuva ligt of gewoon aan de hormonen, heb namelijk nooit een 'normale' pil gehad.

Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 15:05

Ik heb 22 januari mijn laatste pil genomen en ben vanmorgen ongesteld geworden. Ben blij dat mijn lichaam nog snapt hoe het moet :D
Voel me lekkerder, minder pijn aan mijn borsten, minder honger, alleen iets meer puistjes (maar daar had ik nooit veel last van dus dat zal nu ook wel meevallen).

corinagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 19:44

Ik ben ook een beetje zat van de pil. Weet zo niet uit m'n hoofd welke ik gebruik, maar dacht de microgynon.
Ook last van stemmingswisselingen en ik vergeet de pil ook wel eens... Ook heb ik altijd honger, kan de hele dag wel door eten :o . Ben hierdoor ook wat kilo's aangekomen.

Nu zit ik erg over een spiraaltje na te denken. Maar ik hoor ook goede reacties over de nuvaring. Maar dit lijkt me eerlijk gezegd niks, maar dat zal wel gewenning zijn?

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 20:11

Ik ben ook sinds een maand aan de Nuva en ben zeer tevreden. Voelde um na het inbrengen al niet meer.
Ben benieuwd hoe en wat aangezien ik woensdag door ga ringen :D ivm wintersport