Zou jij gehandicapt kind houden?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Re: Zou jij gehandicapt kind houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 16:46

@Heino, ook prima.

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 16:51

iedereen zegt wel.. abortus.. maar pas met 20 weken zien ze echt of hij gehandicapt is of niet.. zoon test wil ook niet alles uitsluiten natuurlijk, het is zeker een moeilijke keuse zelf sta ik helemaal niet achter een abortus ik heb het net mee gemaakt( ben 17) en ben nu dus moeder van een kern gezonde zooN!!.... ik heb ook nooit aan abortus gedacht,als ik wist dat hij zwaar gehandicapt werd en niet veel zou kunnen. dan zou ik wel een abortus doen, maar als ik wist dat hij mischein voor 50% gehandicapt zou worden dan dacht ik er nog over na.. het is moeilijke beslissing!!!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 16:52

@Superpony: is dat geen optie dan voor je, als je toch geen kinderen wil Lachen

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 16:53

hmm ik ben t vaak met je eens blue_eyes, maar nu ff niet.. Dat je zegt dat een kind een groot geschenk is.. T word tegenwoordig zo groot gemaakt, als vrouwen een miskraam hebben gehad dan worden ze helemaal gek etc.. terwijl dat de natuur is. (en wat weet ik ervan? niets, maar mijn oma heeft welgeteld 6 kinderen verloren, miskramen, autoongeluk, en ziektes. was niet te voorkomen) zelfs mijn oma zegt: het word veel te groot gemaakt, de natuur is de natuur. En als je al vantevoren weet dat je kind een vreselijk pijnlijk leven zal ondergaan, waarom zou je dan zo egoistisch zijn om het te laten leven? Natuurlijk kan ik begrijpen dat t vreselijk is om een kind te verliezen, maar dat is geen reden om dan een kindje te nemen met zijn/haar hele leven pijn.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 16:55

Dat is ook niet de reden en dat heb ik ook niet gezegd Knipoog
Een arts kan niet voorspellen of een kind zijn hele leven pijn gaat hebben. Dus je kunt niet zeggen 'ik aborteer het, want het gaat zijn hele leven pijn hebben'. Dat zul je niet weten.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 17:13

@Heino, ik heb een kind van 11, maar wil nu idd geen kinderen meer, omdat ik veel risico's loop door verschillende dingen. Dat wil niet zeggen dat ze dat nu gaan doen. Mede door medisch verleden, maar het gaat prima zo, al die jaren al......En mocht het kunnen, vind ik het geen probleem hoor. Maar dat is hier helemaal niet ter sprake.

Een arts kan in heel veel situaties wel al behoorlijk beoordelen hoe het leven van een kind met bepaalde afwijkingen eruit zal zien. Er zijn er natuurlijk vaak al meer waarbij het dan al zeer duidelijk is of was.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 17:43

Blue_Eyes schreef:
Dat is ook niet de reden en dat heb ik ook niet gezegd Knipoog
Een arts kan niet voorspellen of een kind zijn hele leven pijn gaat hebben. Dus je kunt niet zeggen 'ik aborteer het, want het gaat zijn hele leven pijn hebben'. Dat zul je niet weten.

Er zijn wel degelijk aandoeningen die op de 20 weken echo te zien zijn waarbij je weet dat het kind bij geboorte niet levensvatbaar kan zijn. In dat geval breek je een leven hooguit eerder af. Ook kunnen bepaalde afwijkingen zeker tot zeer ernstige handicaps leiden, waardoor je weet dat een leven eigenlijk geen leven mag heten.

In zo'n geval ben ik zeker wel voor abortus.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 17:45

In dit geval, maar ook enkel in zulke extreme gevallen waar het dus ook echt 100 procent zeker is.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 17:47

Zie mijn eerdere post over mijn vriendin die een kindje zou krijgen met Potter, niet levensvatbaar dus - dat kindje leeft en is 100% gezond. Voor mij reden genoeg. Al zou ik dit vanuit mijn levensovertuiging onder de noemer 'Godswonder' kunnen scharen - als Hij voor Lydia (mijn vriendin) en Caleb (haar man) dit wonder heeft gedaan, waarom zou ik er mijn kindje dan voor dood laten maken?

Nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 17:56

Ik, zou gewoon elk kind in mijn wereld toe laten, wat hij ook zou hebben. Ik lees terug dat het de natuur is, om een kindje te verliezen, of te laten geboren. Ik vind dat je het gewoon geboren moet laten worden. Een kindje komt niet voor niets op te wereld. Als jij het weg gaat laten halen omdat het waarschijnlijk niet perfect is, vind ik dat je tegen de natuur in gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 17:59

Aan de andere kant... Even los van mijn eigen overtuiging... Als je zegt 'ik grijp niet in in leven', dan betekent dat toch feitelijk ook dat je geen levensreddende operaties op je kindje zou moeten laten uitvoeren? Zonder die hulp overlijdt het kindje immers. En als je daar dan op zou antwoorden 'ja, maar we hebben die kennis niet voor niets', dan geldt dat toch net zo goed voor prenatale diagnostiek?

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 18:09

daar heb je een punt

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 18:21

Snoevie schreef:
Blue_Eyes schreef:

daar ben ik het helemaal mee eens,maar dan zijn er ook toch nog mensen die ieder kind zouden laten komen.......

En dit vind ik dus niet prettig overkomen. Ik moet jouw keuze om een kindje te aborteren respecteren, best! Maar respecteer jij dan ook mijn keuze om dat niet te doen![/quote]

sorry,het is niet zo bedoeld,maar ik vind het persoonlijk ook gewoon ontzettend egoistisch,ik liet me meeslepen excuses
maar ik kan werkelijk niet begrijpen dat als een kindje zoveel lijdt als het ter wereld komt,je er dan toch perse voor kiest.
ik vind jouw reactie ook niet prettig overkomen,misschien ook niet zo bedoeld net zoals bij mij

begrijp mij niet verkeerd,ik zou echt niet zomaar roepen om het weg te halen,maar in sommige gevallen kan ik het echt niet begrijpen,en heb ik het idee dat er niet aan het kind word gedacht maar alleen aan de ouders die het toch zo graag willen

Nadine,dan laat jij je kindje zeker ook niet opereren als het een probleem heeft?want dan ga je ook tegen de natuur in.

*edit: nog aan blue_eyes: ik heb het niet over handicaps als down of een arm missen bv!dat vind ik weer heel anders!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 18:42

Ik heb deze reacties net gelezen en ik moet toch even reageren.
Eerder schreef iemand of men zou kiezen voor abortus of een deel van zijn leven pijn door mishandeling.
Ik ben tot mijn 16e elke dag mishandeld en niet alleen een pets op de broek, echt in elkaar geslagen door wat men een vader noemt.
Die jaren zou ik absoluut niet over willen doen, maar ik zou ook niet hebben gewild dat mijn moeder toen een miskraam kreeg. Ik ben veelste dankbaar geworden van mijn leven, ondanks alle ellende.
En ik denk dat we nu de punt; wat zou JIJ doen als je te horen kreeg dat je kind gehandicapt te wereld komt, voorbij gaan als er word gesproken over wat een prutsmuts zou doen of een verslaafde. Dat heeft imo niks te maken met wat iemand als inidvidu zou doen.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 18:43

hoe kan je nou kiezen tussen abortus of een leven met mishandeling?
dat zijn toch zaken die in eerste instantie nog niks met het kindje te maken hebben in de buik?

ik heb dat stukje gemist denk ik

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 18:46

Snoevie schreef:
hoe kan je nou kiezen tussen abortus of een leven met mishandeling?
dat zijn toch zaken die in eerste instantie nog niks met het kindje te maken hebben in de buik?

ik heb dat stukje gemist denk ik

Vorige pagina stond dat diegene liever wou dat het kind weggehaald werd dan dat het een leven vol mishandeling tegemoet moest zien.
Daar reageerde ik op.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 18:47

Rock schreef:
Aan de andere kant... Even los van mijn eigen overtuiging... Als je zegt 'ik grijp niet in in leven', dan betekent dat toch feitelijk ook dat je geen levensreddende operaties op je kindje zou moeten laten uitvoeren? Zonder die hulp overlijdt het kindje immers. En als je daar dan op zou antwoorden 'ja, maar we hebben die kennis niet voor niets', dan geldt dat toch net zo goed voor prenatale diagnostiek?

Dat gaf ik eerder in het topic ook aan. Als je dan A zegt (ik laat het geboren worden, want weghalen is tegen de natuur in) dan zou je bijna ook B moeten zeggen (niet ingrijpen na de bevalling om het dan in leven te houden).

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 18:47

[quote="Breitling"]dus met andere woorden heb je liever dat het kind geboren word en geen fatsoenlijk leven krijgt?
Stel een heroine hoertje word zwanger, heeft aids en zwaar verslaafd. Die moet een kind gaan opvoeden die ten eerste al verslaafd geboren moet worden, geen stabiele leef omgeving heeft en geen kans op een normaal leven krijgt. Dat heb jij dan liever als dat zo iemand een abortus neemt?

En het doden van een kind vind ik ook wat overdreven. Een kind is de eerste paar weken niet meer als een vruchtje.....

edit of als iemand een kind houd die losse handjes heeft en dat kind zijn leven lang mishandeld word.

Nou sorry maar dan heb ik liever dat zo iemand het kind laat weg halen zodat dat leed bespaard kan worden bij dat kind![/
quote]

Deze zin bedoelde ik.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 18:48

@C_arola:oh oke bedankt voor het quoten,rare opmerking dan,mishandeling heeft imo niks te maken met een kindje en de geboorte op zich
@angela: dat ben ik ook met jou eens

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 18:49

Er werd gezegt dat een bokker hoe dan ook nooit voor een abortus zou kiezen. En ik wilde graag weten of iemand in zo'n situatie ook niet voor een abortus zou kiezen. Dat is niet offtopic het heeft namelijk nog steeds met abortus te maken en dat was een vraag op een antwoord die er gegeven werd. Dat van de mishandeling en prutsmuts heb ik alleen als voorbeeld gebruikt om er achter te komen of ze in een echt ernstige situatie ook niet voor abortus zou kiezen.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 18:49

het gaat hier ook al geheel oftopic, beetje jammer,

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 18:50

Nouja over off topic zijn de meningen verdeeld. Het is een vraag over een antwoord in dit topic dus zo off topic is dat niet.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 18:51

tuurlijk wel, het gaat over kind aborteren ja of niet, niet over de toekomst en heroniehoertjes enz enz.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 18:54

lezen is wel moeilijk schijnbaar. Dat heb ik als "voorbeeld " gebruikt in mijn vraag om het iets duidelijker te omschrijven of zoiets ook geen reden zou zijn voor een abortus.
Voor zover ik weet is het op bokt niet verboden iets te vragen op een gegeven antwoord wat met hetzelfde te maken heeft Knipoog Ik heb zelf weleens een topic geopent wat ook totaal niet ging over wat ik vroeg en dat werd ook als niet off topic omschreven en dit is dus exact hezelfde.

Verder laat ik het hier maar bij, jij vind van wel ik vind van niet daar komen we toch niet uit Knipoog
Laatst bijgewerkt door __Nathalie__ op 09-10-08 18:57, in het totaal 1 keer bewerkt

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 18:56

In ons geval is dat niet aan de orde dus nee,

dat de halve maatschapij naar de kloten is kan ik niets aan veraderen,