Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Memories schreef:purny schreef:https://www.ad.nl/dossier-coronavirus/marktplaats-maakt-korte-metten-met-handel-in-materiaal-bezorgdiensten-om-avondklok-te-omzeilen~a121083d/
Tot zover de avondklok... er worden complete jassen van postnl en thuisbezorgd gevraagd. En ik zie het er niet van komen dat er bij iedere persoon om een werkgeversverklaring word gevraagd
Misschien ben ik wel naief maar het lijkt me niet dat dat soort dingen dan nog mogen als er een avondklok komt?
moonsparkle schreef:Pandora2 schreef:In Beieren is weer een nieuwe variant opgedoken ondertussen.
Ik hoop dat het de minder besmettelijke variant is
Popstra schreef:Bloodymary schreef:In Frankrijk blijft de horeca dicht tot minimaal 6 april.... Denk dat ze daarna niet meer open hoeven/kunnen.
Die krijgen tenminste een datum te horen.
Hier weet men niks. Uitzichtloos en dat is waardoor veel mensen zo depri worden. Als we hier nou ook een datum wisten dan konden we ons daar op in stellen. Nu is het maar afwachten en afwachten en dat is heel vervelend.
tienus63 schreef:Ik zou het eerlijk vinden als de sectoren die nu extra plus draaien, dus supermarkten en online winkels, percentage van de omzet in een soort broodfonds stoppen voor de ondernemer die lijdt onder de lockdown.
rien10 schreef:Daar heb ik geen antwoord op Secricible. Wat ik wel weet is dat "zelf stoppen" geen faillissement is en dus niet als zodanig wordt geregistreerd. Maar in feite is het dat wel.
Swah schreef:Exact. Het betreft hier ook geen faillissement, maar een bedrijfsbeëindiging. En zo kennen we er een heleboel meer.