Veel moeten afvallen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 09:02

Luna2006 schreef:
Je zet eig 1 spuitje per week zoals een suikerpatiënt doet in je buik.
In het begin zo'n kleine dosis dat je lichaam amper wat voelt. Ik zat na 5 maanden op de dosis van 1.

Ik kan alles eten wat ik wil, alleen minder. Bv 's morgens eet ik 1 sneetje brood ipv 2. Maar vooral mijn avondeten is enorm minder. Op restaurant kan ik een kindermenu maar net op.
Is wel per persoon verschillend hoeveel je nog kan eten. Je lichaam gaat aangeven wanneer het genoeg heeft.

Ik ben altijd veel te licht geweest voor een maagverkleining te doen maar te zwaar voor mijn slechte rug. Daarom al verschillende diëten gedaan. Ook met coaches. Ik at gezond opzich normale porties maar afvallen nope. Ik had een metabolische leeftijd van iemand van 39 terwijl ik rr 23 was.
Nu na ozempic is mijn metabolische leeftijd een stuk lager. (Zou eens moeten checken hoe laag) en heb minder suikerdips.

Een verantwoord arts gaat t niet zomaar voorschrijven. Tis wel iets wat begeleid moet worden maar denk in bepaalde situaties dat het echt een erg goed alternatief is voor bv maagverkleining.

Maar zit je hier dan voorgoed aan, of ga je uiteindelijk stoppen met die spuiten en wat zijn de gevolgen daarvan? Er is weinig gedaan met de oorzaak van het aankomen denk ik op deze manier, dus hoe voorkom je dan dat die kilo's er weer aan vliegen als je stopt met die spuiten?

Fijn dat het voor jou nu in ieder geval werkt! :)

Luna2006

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 09:34

Je doet het ongeveer een jaar. Ik ben nu 2 maanden gestopt en ben nog een kilo kwijt :D
Bij mij was de oorzaak dat mijn metabolisme helemaal verstoord was en dus niet goed werkte.

Ik eet gezond, ik beweeg maar mijn lichaam deed weinig zeg maar

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 09:44

Netjes hoor! Dat je op eigen kracht ook nog een kilo kwijt bent.
Fijn dat het een soort reset gegeven heeft, hopelijk blijf je die lijn vasthouden :j

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 11:35

Welkom Sara! Niet mijn ding, maar snap als niets werkt dat je toch wat gaat zoeken.

Hier begint het ook weer ietsje te zakken denk ik. Dus hoop vrijdag weer wat afgevallen te zijn.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 08:27

Welkom Sara!
Iedereen weer goed bezig! Ik heb echt even motivatie nodig na dagen slecht eten, pfff lastig om weer op te pakken, lijf snakt naar slecht eten :=

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 08:31

Erg he Tarzan, ik heb dat ook als ik een paar dagen slecht heb gegeten. Zo keer een frietje is prima maar paar dagen echt slecht word het lastig.

Lijkt hier eindelijk weer beetje dalende lijn in te zitten. Nog niet super veel maar met kleine beetje kom ik er uiteindelijk ook.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 08:47

Ja, gewoon 1 keer slecht is geen probleem maar paar dagen en het is helemaal mis :=
Goedzo Dustin!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 09:49

Herkenbaar hoor @Tarzan en @Dustinlover. Gelukkig gaat het hier momenteel goed. Netjes gegeten en voldoende bewogen. Weinig verandering op de weegschaal, maar die volgt vast ook wel weer een keer ;)

Doorbijten dames. Het trekt ook weer weg!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 12:00

Vooral vandaag even doorbijten, meestal als 1 dag goed gaat dan lukt het weer.
Vandaag thuis, vanavond werken en sporten en morgen hele dag werken dus dan kan ik alleen eten wat ik meeneem, dat werkt het beste haha! :D

Gisteren onverwacht -had niet verwacht dat het zo'n lekker weer was- de hele dag bij de paarden bezig geweest en kreeg opeens honger, dus even bij het tankstation een broodje gehaald en samen met m'n paardje gegeten :D
Afbeelding

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 12:27

Hier stond op het werk ineens dit voor mijn neus:

Afbeelding

Me toch laten verleiden tot een klein stukje, en heb er echt van genoten.

Verder slaap ik slecht en heb ik wat stress, huisverkoop en vandaag 2 jaar geleden dat mijn moeder overleed. Focus dus vooral maar even op de schade beperken. Liever iets meer eten maar wel gezond ipv volproppen met snoep en chocolade. Dat lukt in ieder geval goed.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 20:49

Wat is het @Gaucho? Kleine stukjes zijn gelukkig helemaal niet zo erg en passen over het algemeen best in je dag ;)

Ik was vanochtend/vanmiddag op stap met de kleine man en zus+dochter en m'n vader naar een heel groot binnen speeltuin ding. Had van alles mee, maar de kinderen wilden naar Mac Donald :') daar het netjes gehouden bij een Chili chicken en thuis een boterham en een appel gegeten. (Lunch + tussendoortje). Best ok dus :D

Nu is het alweer bijna tijd voor kickboksen *\o/*

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 23:09

gaucho schreef:
Hier stond op het werk ineens dit voor mijn neus:

[ [url=m/m7mvPf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Me toch laten verleiden tot een klein stukje, en heb er echt van genoten.

Verder slaap ik slecht en heb ik wat stress, huisverkoop en vandaag 2 jaar geleden dat mijn moeder overleed. Focus dus vooral maar even op de schade beperken. Liever iets meer eten maar wel gezond ipv volproppen met snoep en chocolade. Dat lukt in ieder geval goed.

Knuffel voor jou :(:).

Lekker bezig müsli! Leuke dag gehad dus?

Hier weer geklommen. Ik had al spierpijn van dinsdag, maar nu heeft m’n spierpijn spierpijn :')

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 23:29

Allemaal lekker bezig :D weer omschakelen na een paar dagen meer eten is wel een uitdaging ja. Ik heb daar vanavond een oplossing voor gevonden: neem een kat!

Ik had vanavond nog trek, tot mn kat binnen kwam zetten met een muis. Die ze, na een veel te uitgebreide speelsessie, heeft opgegeten. Scheelt een opruimsessie voor mij, maar ik ben kotsmisselijk van die eetgeluiden. Eetlust spontaan ver te zoeken. _O-

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 23:51

Ik heb deze week bij kickboksen twee keer de vraag gekregen wat ik nog meer doe/wat ik hiervoor gedaan heb, aangezien ik zo ontzettend fit ben... Wauw, dat zijn best wel toffe complimenten hoor :o

Ik doe het uiteraard niet voor anderen, maar wel fijn om te zien dat anderen mij ook op zo'n manier zien. Ik "werk" er hard voor... :j

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 08:58

Het is alleen zo frustrerend dat die weegschaal dat dan niet ook laat zien _-:( maar, we gaan gewoon vrolijk door... :x

Vandaag staat er een hardlooptraining op de planning. Niks geks, gewoon even een rondje om 5/6km. Wat zijn jullie plannen vandaag?

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 09:09

Gaucho dat ziet er lekker uit!

Esther auw auw haha maar spierpijn is fijn zeggen ze toch :Y)

Musli wat knap zeg dat je je zo hebt ingehouden bij de MC! Val je misschien niet af omdat je lijf het ook wel in spieren omzet? Kan mij voorstellen dat het kickkboxen echt wel een flinke workout is op je spieren ook?

Nou hier eindelijk weer wat naar beneden. 0,6 eraf dus zit nu op 9,2 kilo in totaal. Nog 0,8 tot de 10 kilo *D

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 09:21

Dustinlover schreef:
Gaucho dat ziet er lekker uit!

Esther auw auw haha maar spierpijn is fijn zeggen ze toch :Y)

Musli wat knap zeg dat je je zo hebt ingehouden bij de MC! Val je misschien niet af omdat je lijf het ook wel in spieren omzet? Kan mij voorstellen dat het kickkboxen echt wel een flinke workout is op je spieren ook?

Nou hier eindelijk weer wat naar beneden. 0,6 eraf dus zit nu op 9,2 kilo in totaal. Nog 0,8 tot de 10 kilo *D

Netjes! Nog een klein stukje te gaan tot dat mooie doel :)

Nja, denk niet dat het daarmee te maken heeft want ik ben wel al op dat gewicht geweest en toen sportte ik hetzelfde als nu.. zou bijzonder zijn als het nu ineens in spier meer zou zijn. Maar we gaan gewoon door hoor! Ik voel me verder goed en ben enthousiast, dus zal wel goed komen :P

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 09:46

Dan inderdaad lekker door en kom jij er wel! :D

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 12:11

Hoi meiden,

Ik heb hier een hele tijd meegepraat en ben blijven meelezen, maar niet actief meepraten. Ik ga proberen hier nu wat meer te reageren.

Ik was op m’n lichtst eind juni op 81,9kg maar zit sinds de winter weer rond de 86kg en heb er moeite mee om daar weer onder te komen. Op zich is er nog steeds ruim 30kg af, maar ik voel het aan m’n lijf dat ik weer richting die begin 80 moet gaan om echt fijn te kunnen sporten en werken. Ik ga vanaf half maart 2x/week bootcampen ipv 1x/week en hoop zo in combinatie met wat mooier weer, me weer wat beter in m’n vel te voelen en wat strenger te kunnen zijn op mezelf qua ‘gunnen van lekkers’.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 11:02

Ik ga heeeeel langzaam maar zit nu p -9,6
Wel ook een nieuw sportschema met MEGA spierpijn _O-

Dustin, goed bezig!! :D

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 11:23

Bijna -10 dus, goed bezig! *\o/* En sporten is zó goed voor je gezondheid!

De weegschaal zei hier 85,8 en dat na gisteren afhalen (frietjes + 2 snacks :') ). Dus we zijn weer vertrokken.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 11:34

Woei goed bezig! Ja bijnabijnabijna -10 :')
Heb met een sportmaatje afgesproken volgende week toch de -10 te halen :Y)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 12:03

_Tarzan schreef:
Ik ga heeeeel langzaam maar zit nu p -9,6
Wel ook een nieuw sportschema met MEGA spierpijn _O-

Dustin, goed bezig!! :D

Bijna de -10! Je gaat lekkkuuuurrr *\o/*

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 12:19

Jaaa *\o/* dan gaat de vlag uit hoor :')

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 13:05

Lekker bezig @Tarzan. Bijna, bijna, bijna *\o/*

Fijn dat ook jij de goede kant op gaat @Ine23

Hier vanochtend ook een klein minnetje op de weegschaal. Fijn, maar er moet nog een grotere min volgen :P net "lekker" de ramen gelapt en het huis aan kant gemaakt. Kleine man was lekker in de tuin aan het spelen. Heerlijk dit weer <3