Luna2006 schreef:Je zet eig 1 spuitje per week zoals een suikerpatiënt doet in je buik.
In het begin zo'n kleine dosis dat je lichaam amper wat voelt. Ik zat na 5 maanden op de dosis van 1.
Ik kan alles eten wat ik wil, alleen minder. Bv 's morgens eet ik 1 sneetje brood ipv 2. Maar vooral mijn avondeten is enorm minder. Op restaurant kan ik een kindermenu maar net op.
Is wel per persoon verschillend hoeveel je nog kan eten. Je lichaam gaat aangeven wanneer het genoeg heeft.
Ik ben altijd veel te licht geweest voor een maagverkleining te doen maar te zwaar voor mijn slechte rug. Daarom al verschillende diëten gedaan. Ook met coaches. Ik at gezond opzich normale porties maar afvallen nope. Ik had een metabolische leeftijd van iemand van 39 terwijl ik rr 23 was.
Nu na ozempic is mijn metabolische leeftijd een stuk lager. (Zou eens moeten checken hoe laag) en heb minder suikerdips.
Een verantwoord arts gaat t niet zomaar voorschrijven. Tis wel iets wat begeleid moet worden maar denk in bepaalde situaties dat het echt een erg goed alternatief is voor bv maagverkleining.
Maar zit je hier dan voorgoed aan, of ga je uiteindelijk stoppen met die spuiten en wat zijn de gevolgen daarvan? Er is weinig gedaan met de oorzaak van het aankomen denk ik op deze manier, dus hoe voorkom je dan dat die kilo's er weer aan vliegen als je stopt met die spuiten?
Fijn dat het voor jou nu in ieder geval werkt!