Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Joman schreef:cursebreaker schreef:[
Dat is ook beangstigend. Maar, daar valt nu echt weinig over te zeggen.
Overigens ben ik van mening, dat wanneer je geen spaargeld hebt, en je bent niet in loondienst maar werkt als zzp'er en je bent afhankelijk van dat loon, je ook niet goed bezig bent. Ik ken de verzekeringen niet precies en de inhoud van de polissen, maar wellicht kun je je daartegen verzekeren.
Verder als je in loondienst bent, kan een bedrijf werktijdverkorting aanvragen en je kunt als onderneming om garanties verzoeken.
[***] schreef:Hoezo is wat voorraad in huis halen zo verkeerd? Bij ons in de winkels was niks op
Het is niet iets om je voor te schamen om wat extra houdbaar eten in huis te hebben voor als je ziek wordt want dan mag je niet eens naar de winkel
Overigens heb ik altijd wel een gevulde voorraadkast
Sure_lee schreef:Mooi dat je kan werken..... maar er is toch echt gezegd dat je thuis moet blijven bij klachten. Waarom zou dat voor jou niet gelden?
purny schreef:Ik heb besloten om toch naar het werk te gaan maandag. Ik heb nog nergens last van.
Zal maandag wel horen hoe of wat. Ik kan niet thuiswerken.
Misschien word ik wel naar huis gestuurd omdat er niks te doen is als iedereen thuis gaat werken
lifaya schreef:Sure_lee schreef:Mooi dat je kan werken..... maar er is toch echt gezegd dat je thuis moet blijven bij klachten. Waarom zou dat voor jou niet gelden?
Als ik naar mijn vriendin kijk die is echt ziek, ik heb afentoe een dichte neus, beetje snotteren, zo nu en dan een nies en afentoe een hoestbui en wat hoofdpijn en lichte keelirritatie. Verder voel ik mij wel oke. Ik zie er ook niet ziek uit en vind dit verre van noemingswaardig en meer met een koutje overeen komen. Laten we zo zeggen, zal ca 2 x op een dag niezen en paar x hoestbuien hebben. Maar ik moet morgen werken dus ik wacht even vandaag af.
LadyMadonna schreef:purny schreef:Ik heb besloten om toch naar het werk te gaan maandag. Ik heb nog nergens last van.
Zal maandag wel horen hoe of wat. Ik kan niet thuiswerken.
Misschien word ik wel naar huis gestuurd omdat er niks te doen is als iedereen thuis gaat werken
Niet op de feiten vooruit lopen en alles van dag tot dag bekijken. Misschien màg je maandag wel helemaal niet werken
Joman schreef:Overigens ben ik van mening, dat wanneer je geen spaargeld hebt, en je bent niet in loondienst maar werkt als zzp'er en je bent afhankelijk van dat loon, je ook niet goed bezig bent. Ik ken de verzekeringen niet precies en de inhoud van de polissen, maar wellicht kun je je daartegen verzekeren.
Sure_lee schreef:Tekst van de RIVM:
Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?
Heb je verkoudheidsklachten of verhoging tot 38,0 graden Celsius?
Blijf thuis, ziek uit en zorg dat je anderen niet besmet. Houd dus afstand tot andere mensen. Je hoeft de huisarts niet te bellen. Je klachten zijn mild.
Worden je klachten erger?
Je hebt koorts (meer dan 38 graden Celsius) en je hoest of ademt moeilijk?
Dan moet je wel bellen met de huisarts of huisartsenpost. Neem bij ernstige klachten direct contact op.
Wat zijn milde verkoudheidsklachten?
Neusverkoudheid (veel niezen), loopneus, niezen, keelpijn en lichte hoest en verhoging tot 38,0 graden Celsius. Dit zijn milde klachten.
Wanneer moet je vanwege het coronavirus thuisblijven?
Blijf thuis wanneer je verkoudheidsklachten of verhoging hebt. Deze klachten kunnen het begin zijn van het coronavirus (COVID-19). Blijf thuis om uit te zieken en anderen niet te besmetten.
Dat betekent dat je niet naar school, werk of naar buiten gaat. Ook als je denkt dat je klachten wel meevallen. Pas als je een dag helemaal klachtenvrij bent geweest, kun je weer naar school, werken en naar buiten. Deze verkoudheidsklachten zijn mild en daarvoor hoef je de huisarts niet te bellen. Bel alleen de huisarts als je koorts krijgt (meer dan 38 graden Celsius) en hoest of je steeds moeilijker ademt.
Bel met de huisarts als de klachten erger worden.
cursebreaker schreef:Joman
Er is idd te verzekeren, maar heel veel ZZP’ers doen het niet omdat ze het domweg niet kunnen betalen. Verzekeringen voor ZZP’ers zijn zo belachelijk duur en zeker de ZZP’ers die opstarten met weinig geld achter de deur en in het begin onzekere inkomsten hebben, kunnen dat niet doen en vooral die raken dan idd in situaties als deze - of als ze ziek worden - in de problemen. M’n man is ZZP’er en als ik de kosten zie van die verzekering (voor als je ziek zou worden) is echt bizar. En het is idd niet goed als je afhankelijk bent van je volgende loon, maar is toch wel wat veel voorkomt en zeker binnen ZZP-land van eenmanszaken enz.
lifaya
Ik zou zeggen dat je je toch beter kunt ziekmelden. Er zijn klachten (en dan kun je wel zeggen dat je je verder ok voelt maar de klachten die je wel hebt moet je serieus nemen vind ik) en het advies daarover is wel vrij duidelijk denk ik. Zeker gezien de plek waar je werkt, zou ik daar echt niet met klachten gaan rondlopen. In dit geval zou ik als ik jou was zelf verantwoording nemen (huisarts en GGD kom je denk ik niet echt verder mee). Juist door mensen die denken dat het wel meevalt omdat ze zich niet Echt ziek voelen, ondanks klachten, verspreid het zich juist. Als je het virus niet hebt en het gewoon een verkoudheid is, dan is het natuurlijk jammer als je dan thuis zit 'voor niks'. Maar naar je medemens toe en ook het advies wat gegeven is rondom klachten hebben en thuis blijven, vind ik dat je gewoon verantwoordelijk moet zijn nu en hiermee thuis moet blijven.
Sportschool zou ik idd ook zeker niet naartoe gaan nu.
Bloodymary schreef:cursebreaker schreef:Joman
Er is idd te verzekeren, maar heel veel ZZP’ers doen het niet omdat ze het domweg niet kunnen betalen. Verzekeringen voor ZZP’ers zijn zo belachelijk duur en zeker de ZZP’ers die opstarten met weinig geld achter de deur en in het begin onzekere inkomsten hebben, kunnen dat niet doen en vooral die raken dan idd in situaties als deze - of als ze ziek worden - in de problemen. M’n man is ZZP’er en als ik de kosten zie van die verzekering (voor als je ziek zou worden) is echt bizar. En het is idd niet goed als je afhankelijk bent van je volgende loon, maar is toch wel wat veel voorkomt en zeker binnen ZZP-land van eenmanszaken enz.
lifaya
Ik zou zeggen dat je je toch beter kunt ziekmelden. Er zijn klachten (en dan kun je wel zeggen dat je je verder ok voelt maar de klachten die je wel hebt moet je serieus nemen vind ik) en het advies daarover is wel vrij duidelijk denk ik. Zeker gezien de plek waar je werkt, zou ik daar echt niet met klachten gaan rondlopen. In dit geval zou ik als ik jou was zelf verantwoording nemen (huisarts en GGD kom je denk ik niet echt verder mee). Juist door mensen die denken dat het wel meevalt omdat ze zich niet Echt ziek voelen, ondanks klachten, verspreid het zich juist. Als je het virus niet hebt en het gewoon een verkoudheid is, dan is het natuurlijk jammer als je dan thuis zit 'voor niks'. Maar naar je medemens toe en ook het advies wat gegeven is rondom klachten hebben en thuis blijven, vind ik dat je gewoon verantwoordelijk moet zijn nu en hiermee thuis moet blijven.
Sportschool zou ik idd ook zeker niet naartoe gaan nu.
Je kunt je dus inderdaad verzekeren als ondernemer tegen ziekte (arbeidsongeschiktheid) maar niet tegen inkomensverlies. En daar ging het hier over. Als je geen werk of inkomsten hebt is daar niets tegen te doen. Dat is het ondernemersrisico.
dakplaat schreef:Joman schreef:Overigens ben ik van mening, dat wanneer je geen spaargeld hebt, en je bent niet in loondienst maar werkt als zzp'er en je bent afhankelijk van dat loon, je ook niet goed bezig bent. Ik ken de verzekeringen niet precies en de inhoud van de polissen, maar wellicht kun je je daartegen verzekeren.
Dus eigenlijk weet je niet wat er te verzekeren valt maar je wilt wel even met je vingertje zwaaien
Als je een tijdje terug het nieuws gevolgd had, had je ook kunnen weten wat de situatie bij de meeste zzp'ers is rondom verzekeringen.