3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

linoleum

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 11:08

Kimmie, wat rot dat je zoveel last van je schurende bovenbenen hebt :( er zijn wel smeerseltjes voor om dat soepeler te maken. Misschien daar eens naar kijken?

En IF is makkelijk te plannen voor mij. Ik werk kantooruren en kan overdag gewoon achter m’n pc eten ook. Geen wisselende uren waarmee ik rekening moet houden

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 15:19

Oh jeetje jullie gaan zo hard! Ik kan soms niet op bokt qua tijd, maar meteen 4 paginas bijlezen ~~}>

Ik zie echt hele lekkere lijstjes voorbij komen! Vooral veel inspiratie uit op kunnen doen! Mijn non-kilo doelen zijn idd ook de schurende benen (ik heb dat nooit gehad, en 2 zomers geleden merkte ik het ineens, dus vanaf toen ben ik gaan werken). Nu schuren ze nog wel een beetje, maar niet meer echt tot wonden. En ook is een doel om een aansluitend jurkje aan te doen :o Ik heb er wel 1, en in principe zou het gewoon kunnen, maar voel me er nog niet fijn in. Met mijn verjaardag (23 mei) wil ik hem als optie om aan te doen :D :') En verder is ook een doel om zo'n mooie high waisted levi jeans te kopen. Maar dat mag pas als ik op mn streef zit <3

Mijn lijstje vandaag:
O: halve kilo magere franse kwark (267)
L: aangepaste maaltijdsalade marokkaanse kip van de jumbo (362)
A: duitse biefstuk met cherrytomaatjes en gekruide aardappelpartjes (692)
1321 kcal in totaal, en vanavond naar de bios, dus er komt nog zoute popcorn en misschien een cocktail bij :')

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 15:24

Ik zal ook nog even een lijstje plaatsen van vandaag:

O: 2 boterhammen met kaas en gekookt ei
T: barebell reep en cappuccino
L: couscous met tomaat, bleekselderij, feta en avocado
T: cappuccino en Melkunie protein kwark bosbes
A: pasta met gebakken kip, citroen, bladspinazie, uit, knoflook en een beetje boter + Parmezaanse kaas
T: fruit met kwark

Totaal: 1690 kcal dus nog ongeveer 200 over. Even bedenken wat ik daarmee ga doen want zit over mijn vet inname heen. Mag nog wel khd en vezels . Misschien extra kwark vanavond met havermout erdoorheen?

B: 20 min fietsen (retour werk) 30 min grondwerk pony en 30 min bezig op stal. uur krachttraining.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 15:27

Hey guys! Ben ook weer terug! Niet echt als goed voornemen, maar heb de laatste maanden ziek veel wijn achterover getikt en ben daar nu echt een beetje klaar mee. Alleen nog maar in het weekend. :D

Lijstje voor vandaag:
Ontbijt: Volkoren wrap met linzenburger
Lunch: 2 Tosti's van waldkorn brood met kipfilet, kruidenkaas, bieslook en rucola
Tussendoor: Redband schatkistje (zo'n doosje snoepjes, had een suikerdip) en 4 kiwi's. Moeten even op.
Avondeten: Aardappeltjes en tomatensoep van mijn vader.

Ben 6 weken vrij van school (ja standaard op onze opleiding voor 2e- en 3e jaars tussen kerst en de voorjaarsvakantie) en ben afgelopen week 2 ochtenden lekker gaan zwemmen.
Verveel me soms een beetje en zit veel in m'n studio dus moet even fiksen dat ik wel aan voldoende lichaamsbeweging blijf komen.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 17:34

Castilja, ik kan me niet heugen wanneer ik voor het laatst tijd heb gehad om me te vervelen :') geniet ervan zou ik zeggen!

Ik heb vandaag 3 uur eerder vrij genomen. Nu lekker week vrij van mijn fulltime werk, wel nog druk met studie en tweede baan. En ondertussen hele week alweer volgepland met allemaal andere dingen ook. Ga ondertussen wel genieten van wat uitslapen en de avonden leeg plannen en dan niks moeten. Al moet ik nog zien of ik me daar aan ga houden O:)

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 17:56

Benth, heb je veel aan zo'n mueslireep als ontbijt? Ik vind die dingen toch wel zo waardeloos. Ze laten het altijd zo mooi gezond klinken maar 9 van de 10 keer zijn die dingen echt troep.

Lekker lijstje Linoleum!

Vervelend van je benen Kimmie, ik gebruik meestal een vette bodybutter van de Body Shop tegen schurende benen. Daarmee heb ik er totaal geen last van!

Vervelend van je rug Maanlicht, beterschap! :(:)

Kan ook zijn dat je net vandaag wat meer vocht vasthoudt Dilan. Daarom weeg ik mij ook elke dag en voer het in twee apps. De fitbit app geeft er een gewichtsverloop lijn bij en je gemiddeldes per week. Zo krijg je een goed beeld van wat nou echt je gewicht is, ipv een momentopname.

Ohh dat is ook één van mijn doelen Aight! Ik heb een prachtig rood aansluitend jurkje gekocht en kan niet wachten tot ik hem aan kan. Goede motivatie wel om zo'n ding in de kast te hebben hangen!

Frummel jouw avondeten klinkt echt heeeerlijk!

Welkom Castilja! Hier moet ik ook echt stoppen/minderen met al de alcohol. Ging bijna elk weekend wel op stap en dan gingen er flink wat biertjes en wodka mixjes doorheen. Zonde van het geld én de alcohol. Ben deze maand nog niet op stap geweest en wil dat ook niet gaan doen. Behalve de 19e want dan viert mijn vriend z'n verjaardag, dus dan weer aan de zuip. :)F

--

Hier vanochtend weer 300 gram minder op de weegschaal. Ben nu 2 kilo kwijt sinds 1 januari. Nu eraf houden :)) Hier mijn lijstje van vandaag:
O: Biologische krokante muesli met magere yoghurt en een kop koffie
T: Pakje olijf oregano crackertjes
L: Kopje bospaddenstoelensoep en een wrap met huttenkase, gerookte zalm en sla
T: 14 gram pure chocola en een kop koffie
A: Hutspot met stukje rookworst
T: 14 gram pure chocola
1613 kcal in totaal, helemaal prima :)

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 18:29

Hoiiii.
Ok non kg doelen heb ik eigenlijk alleen maar, ik heb namelijk geen weegschaal haha.
- fijner in mn vel zitten
- bikiniproof zijn
- van suikerverslaving afkomen

Vandaag was even een rotdag. Veel emoties dus slecht gegeten.

O: twee spelt boterhammen met filet americain
L: stukje oude kaas
A: iets met kipfilet, ben er nog niet over uit haha.

Morgen hopelijk weer iets meer calorieën want dit is niet echt genoeg... Krijg alleen vandaag echt niet meer weg.
Maar morgen puppies kijken dus dan zal ik alweer wat lekkerder in mn vel zitten!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 18:41

Sanne, de 19e doe ik met je mee! Dan viert mijn vriend ook z’n verjaardag :') goed bezig ook met afvallen en lekker lijstje.

Kimvicious, soms heb je er zulke dagen tussen zitten. Snel vergeten en morgen met frisse moed weer beginnen. En ik ben echt jaloers, ik wil ook puppies kijken!

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 18:50

Aight schreef:
En ook is een doel om een aansluitend jurkje aan te doen :o Ik heb er wel 1, en in principe zou het gewoon kunnen, maar voel me er nog niet fijn in. Met mijn verjaardag (23 mei) wil ik hem als optie om aan te doen :D :') En verder is ook een doel om zo'n mooie high waisted levi jeans te kopen. Maar dat mag pas als ik op mn streef zit <3

Dit had ik kunnen schrijven _O- Alleen ben ik de 16e jarig en heb ik al een high waisted Levi's die net even niet meer lekker zit _O-

Linoleum; kun je me wat meer vertellen over dat IF? Mag ook via pb hoor :j
Merk dat als ik vrij ben ik erg veel moeite heb met op tijd opstaan en dan mn eetschema echt in de war raakt -O-

Lijstje van vandaag:
O: griekse yoghurt + blauwe besjes
T: 2 crackers + smeerkaas & pate
L: salade met avocado ed + gekookt ei
T: appel + pakje crackers
T: champignonsoep (cup a soup) & eiwitshake
A: andijviestamppot met speklapje ( <3 )
T: misschien iets lekkers op mn nichtjes verjaardag :j

Zit vandaag iets te hoog met mn vetten en mn koolhydraten, maar kon het niet laten om een speklapje te eten O:)
Kcal: 1886 , maar moet zeggen dat ik mn lunch niet heb gewogen maar gegokt en avondeten nog moet wegen :j

Mooie lijstjes heeft iedereen hoor! Leuk om te zien dat iedereen zo gemotiveerd is, maar wel elkaar in hun waarde laat :)
Laatst bijgewerkt door Barbabientje op 11-01-19 19:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 18:54

Welkom aan alle nieuwe/terugkomers :D veel succes.

Hier ook gestopt met alcohol. Enkel wanneer ik mijn vriend zie (eens in de 1.5maand) drink ik. Vroeger echt teveel gedaan. Maar wat een calorieën zitten er in een fles wijn joh :x

Kimvicious, morgen gewoon opnieuw proberen! Je kunt het. En puppies kijken is wel heel leuk :))

Linoleum moet verplicht niets doen, en castilja verplicht wel iets, geef wat taakjes door aan elkaar joh :')

Kimmie, nuja, dat is zo met solliciteren natuurlijk, maar vooral aan de telefoon kun je weinig afleiden van hoe het ging.

Die kleding doelen zijn echt leuk! Is ook gewoon een mooi doel denk ik.

Lijstje van de dag:
O: Granola (gekregen van vriendin voor verjaardag :9k ) met lijnzaad, yoghurt en blauwe bessen, groene thee
T: bulletproof koffie
L: soep, crackers en kaas
T: kopje koffie met melk (maar eerlijk, was meer water met melk :+ )
A: courgette toastjes met kaasmengeling met ui en kruiden, zalm er op, daarbij gebakken champignons en paprika.
T: stukje chocola

B: half uur rek en strek. Nog steeds spierpijn in armen, schouders en benen, dus zwaardere werk hou ik voor dit weekend.

En mijn lijstjes vallen in herhaling, maar ben aan het studeren en leef alleen dus alles moet zo wat op anders wordt het slecht :P ik stoor me er gelukkig niet aangezien het lekker is en ik afwissel.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 21:42

Barbabientje, heel veel over IF kan ik je zelf niet vertellen. Volgens mij staat er in de OP ook wat info? Er staan veel dingen bij artikelen omschreven die positieve gevolgen van IF zijn, maar doe het zelf vooral omdat ik dan later in de avond meer kan eten :')

Aria, je ziet je vriend 1x per 1.5 maand? Wonen jullie zover uit elkaar of weinig tijd? Lijkt me wel lastig. En ik eet overdag ook bijna altijd zelfde. Fijn om er niet over na te hoeven denken op werkdagen.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 21:47

Ik eet ook vaak hetzelfde hoor. Voorheen probeerde ik steeds te wisselen, maar kost zoveel tijd :')

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 22:12

IF hoor ik veel positieve verhalen over. En snap volledig dat je dan in de avond lekker kan genieten van meer eten :D
Mijn vriend is en woont in het buitenland. Gelukkig verhuis ik over een half jaar naar daar.

Blij dat ik niet de enige ben die veel hetzelfde eet :D
Laatst bijgewerkt door Aria_zz op 11-01-19 22:42, in het totaal 1 keer bewerkt

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 22:39

Ik eet vooral s'ochtends en s'middags veel hetzelfde. Geen zin om daar te veel over na te moeten denken. Avondeten bedenken vind ik soms al lastig genoeg :')

Heb trouwens een meetlint gehaald! Wil mezelf twee keer per maand opmeten. Elke 15e en aan het einde vd maand. Ben erg benieuwd!
Laatst bijgewerkt door __Sannne op 11-01-19 22:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 22:45

__Sannne schreef:
Ik eet vooral s'ochtends en s'middags veel hetzelfde. Geen zin om daar te veel over na te moeten denken. Avondeten bedenken vind ik soms al lastig genoeg :')

Same here _O-

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 23:49

Ik eet tegenwoordig alleen tussen de middag vaak hetzelfde omdat ik even een lichte verslaving aan die combi heb :)) En heb daarlijk een maand geen lekkere broodjes dus vind dat ik dat wel mag :o

@Kimvicious; Rot van je dag zeg! Maar idd, morgen weer een nieuwe dag. En puppy's kijken, jaloers! <3

@Aria_zz; Heb je een receptje van je avondeten? Klinkt lekker! :))

Mijn lijstje van vandaag was niet zo gezond maar wel binnen mn kcal dus oh well.

L: artistiaal pistoletje met 2 gebakken eieren, 70 gr tomaat en 20gr 35+ kaas (429kcal)
T: 2 chocolade melkbroodjes (250kcal)
A: zelf gemaakte frietjes uit de oven en kipgyros en 100gr tomaatjes en homemade appelmoes (562kcal)
T: 2 choco chip koekjes (379kcal)
Totaal 1619kcal

Minder kcal dan op een normale dag maar heb vandaag ook maar 4000 stappen gezet dus was niet erg actief vandaag :')

iets met ongesteld en heb chocolade nodig in mn leven :+

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 10:50

Linoleum, ja daar ga ik in de zomer idd even naar kijken. Ik heb er overigens wel alleen last van als ik een korte broek draag of een jurkje. Mooi lijstje!
Welkom terug Castilja! Wat heerlijk idd dat je tijd hebt om je te vervelen! Ik moet eerlijk zeggen dat ik me in mijn tussenjaar nog nooit verveeld heb, ik heb het zelfs bijna drukker dat toen ik nog op school zat :')
Sanne, daar zal ik van de zomer eens naar gaan kijken!
Wat rot van je rug Maanlicht, beterschap!
Dilan, aan de andere kant kun je het ook positief bekijken, je bent niet aangekomen :))
Frummels, lekker lijstje!
Kimvicious, jammer van zo'n dag. Je er niet teveel van aantrekken en vandaag weer verder!
Ik mag nog niet eens alcohol drinken := Hoewel ik soms wel iets neem, drink ik niet heel veel, want ik zie er het nut niet van. Alleen soms voor het lekker, maar niet om me lam te zuipen ofzo
Aria, wat jammer dat je je vriend maar zo weinig ziet zeg

Gisteren begon heel goed en 's avonds ging het mis. Ben daar best teleurgesteld over, want ik had echt een superplan voor mezelf gemaakt, maar tijdens het avondeten al veel te veel gegeten en de verkeerde keuzes gemaakt en op een of andere manier kon ik mezelf daarna niet meer inhouden.
Wel had ik gisteren weer een keer een vrije dag. Dus 's ochtends eerst lekker naar mijn ene paard geweest en 's middags wandelend naar mijn andere paard geweest. Nog even langs de Boerenbond geweest om mijn dekens af te geven en verder lekker relaxen. Wat gewii't en film gekeken.
O: krokante muesli met halfvolle melk en een beker warme chocolademelk.
L: haring, twee boterhammen met Philadelphia.
T: een beker koude chocolademelk.
A: gebakken aardappelen, erwtjes, wortels, gebakken scholfilet en mayonaise.
T: een lebkuche, een mariakoekje en een stuk broschocola.
T: een halve zak paprikachips :x en twee glazen cola, dubbel :x
B: 14.000 stappen en langer dan drie uur in totaal bezig geweest met de paarden

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-19 14:54

Ah joh, vandaag weer een dag Kimmie! Je moet niet denken 'bah ik heb het weer verpest' maar 'morgen is weer een dag dat ik het goed ga doen'. Beter voor je, mentaal gezien! Is cola vervangen door cola light wellicht wat? Daar zitten geen kcal in en dan kan je toch af en toe genieten ervan.

Lijstje van gister:

O:/
L: Tortilla met philadelphia kruiden, komkommer en winterpeen
A: Dubbele portie lasagne (had het ingepland dus heb me heerlijk volgegeten zonder dat ik me schuldig voel :)) )

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 14:59

Lekker Imandra!
Het was ook cola zero haha, maar te lui om te typen :')

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 19:07

Ohh nu heb ik ook zin in lasagne!

Mijn vriend wilde vandaag graag pizza eten, maar voor ons beide even streng geweest en nee gezegd. Volgende week ook al zijn verjaardag, zal geen heel gezond weekend worden dus nu nog even streng. Scheelt dat we beide bezig zijn. Ene moment ben ik wat strenger en het andere moment hij. Houdt ons goed gemotiveerd.

O: twee volkorenboterhammen met pindakaas
T: oregano olijf crackertjes
T: kop koffie en 14 gram pure chocola
A: hutspot met stukje rookworst
Niet zo super veel vandaag, maar heb ook amper bewogen. Enkel met school bezig geweest. Misschien dat ik na het avondeten nog iets kleins neem.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 20:02

Knap dat je even wat strenger bent geweest :j

Mijn lijstje voor vandaag:
O: havermout, eiwitpoeder, lijnzaad, amandeldrink en bosvruchten (what else :+ )
L: een hard broodje met nepworst, pistoletje ene helft banaan pindakaas, andere helft pindakaas chocovlokken en een boterham met alpro boter en vlokken :o
T: paar droge theebiscuitjes
A: courgettepasta, wokgroente, tomatensaus en vegan kipstukjes. En een raketje

Wat ik vanavond nog ga eten weet ik niet. Kcal ben ik mee gestopt om bij te houden. Werkt op mn zenuwen :')

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 22:00

xNavatu, ik heb geen recept, aangezien ik het zelf verzonnen heb :=
Maar ik kan je wel vertellen wat ik doe:
Courgette of aubergine in laagjes, die bak je met olie tot ze eetbaar zijn.
Ondertussen snui je een ui en teentje look, die kun je eventueel ook even aanbakken.
Daarnaast ook Philadelphia of een andere soort van die verse kaas, daar doe je de ui en knoflook onder, soms doe ik ook kerstomaatjes en/of courgette stukjes er in. Moet vloeibaar genoeg zijn dus een likje room of melk kan helpen.
Peper, zout, op de aubergine of courgette schijfjes, daarop de gerookte zalm.

Mijn lijstje vandaag:
O: granola, yoghurt, blauwe bessen
T: bulletproof koffie
L:/ (had echt geen honger)
A: zelfgemaakte pizza met veel groentjes.
T: ik denk eventueel nog wat chocolade te smelten met framboosjes. Niet veel, een latje chocolade.

B: wandeling. Zulk slecht weer.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 22:06

Ja t weer is idd niks. En morgen nog meer regen :/

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 22:07

Ik geloof dat ik dan maar lekker binnen sport :Y)

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 22:17

Mij is het niet gelukt streng voor mezelf te zijn. Heb echt een emotionele vreetdag achter de rug. Saucijzenbroodje, brood met kaas, pizza, nog meer kaas, jillz..