Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ontherun

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 23:52

Hier ook weer werken vanaf morgen, wel halve dagen maar toch. Na 2 maanden maar 1 halve is dat toch weer ff wennen _O- hoewel ik dan soms wel weer een beter ritme heb en het weer als vanzelf in mijn dagen sluipt om erna lekker even een rondje te lopen.

Strand is zwaar ja nozidia, maar ik ben toch echt wel jaloers dat jij er zo dichtbij woont := ik houd zo van het strand

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 01:08

Wat leuk van de bokt-run! En wat een mooie resultaten, iedereen kan trots zijn.

Behalve ik. :+ Ik heb ja gezegd, na zachtjes aandringen van de lieve venezolaanse vrouw in het crisis groepje.

Op dit:
Afbeelding

Dat zal waarschijnlijk mei 2021 zijn. Uiteraard onder voorbehoud.
Ik weet niet waar ik moet beginnrn met trainen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 06:20

Supertof! Gewoon langzaam uitbreiden je afstand. Tijd zat nog.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 08:55

Ik heb juist het probleem dat, als ik eenmaal warm ben, te hard ga lopen waardoor ik niet zo ver vol kan houden. Elke keer weer neem ik me voor om rustiger te blijven lopen, maar dat wil nog niet echt. Morgen toch maar wéér een poging wagen.

Jeetje Palmera, wat een afstand, maar inderdaad, gelukkig heb je nog even :D

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 09:55

Supervixen schreef:
Misschien over een half jaar de 10km?

Maar eerst deze maar eens goed afronden :+

It's a deal *\o/*

Oedi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 10:34

_Ilsee_ wat gaaf dat je in Bath woont! Ik heb even gegoogled en die omgeving ziet er prachtig uit. Hoe tof als je volgend jaar de halve marathon kan doen. In ieder geval wel een mooi doel om naartoe te trainen.

Goed bezig Katharinaa en Supervixen!

Palmera dat zijn nog eens afstanden :wow:

Ik ben vanochtend weer een rondje wezen lopen. Weer wat verder en sneller dan de vorige keer. Ik zie bij elke training vooruitgang en dat werkt echt verslavend :D

Zijn er hier trouwens mensen die Fitbit gebruiken en die het leuk vinden om met mij vrienden te worden op de app?

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 10:53

Goedemorgen
Na de leuke virtuele run heb ik de smaak (na hele lange tijd :+ ) weer te pakken en wil ik vaker hardlopen.
Ik zal mij even voorstellen: ik ben sall/Pauline net 50 geworden (moet daar erg aan wennen 8)7 :+ ) altijd wel sportief geweest, maar door omstandigheden de afgelopen jaren mijn spirit (en de daarbij behorende shape en conditie) kwijtgeraakt.
Nu was ik voor corona begonnen met kickboksen (errug leuk) en deed ik workouts thuis via youtube en incidenteel een rondje hardlopen. We wonen aan een meer en dat is precies 3.20 km en dat was voor mij uiteindelijk (psychisch ) elke keer de max, was al trots als ik dit rondje in 1 keer kon uitlopen. Heb wel eens doorgelopen, maar dan speelde mijn knie en of heup/bil op.
De 5km daar hikte ik dus erg tegen aan, maar uiteindelijk heb ik het toch gedaan (op nieuwe schoenen, geen last van knie etc!) en was ik zo blij en trots dat ik het heb gedaan dat ik dit gevoel vast wil houden.
Ik loop dus geen marathons of megasnelheden, maar vind het erg leuk om met jullie mee te kletsen en misschien kan ik af en toe tips krijgen en of antwoorden op vragen van deze hardloopnobe

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 11:07

Zie ik hier iemand in Bath wonen???! :D

Ik heb een half jaar in Cheddar gewoond, en ook eens naar Bath geweest. Ben zoooo gek op Somerset en de Mendips <3 <3 <3 Als je een leuke uitdaging wilt moet je eens de Big Cheese opzoeken, die word georganiseerd door de running club waar ik toen bij aangesloten was. Ooit hoop ik eens mee te doen!

Nozidia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 11:43

Even iets anders.. :Y)
Ik zit er over na te denken om een nieuwe fiets aan te schaffen waarmee ik ook langere afstanden mee wil afleggen. :D
Maar ik zie door de bomen het bos niet meer, zou ik dan een mtb/cross-hybride/racefiets nemen? Ik weet dat er hier mensen zijn die naast het hardlopen ook fietsen, en mij lijkt dat ook echt ontzettend gaaf! *D Alleen ik heb er weinig kaas van gegeten.Ik ga dan sowieso wel wat proefritjes rijden bij een speciaalzaak hier in de buurt, die heeft namelijk wat leuke tweedehandsjes staan voor een zachte prijs. :j

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 11:44

Ik lees graag even mee!
Ik heb 4 jaar lang naar school gefietst (enkele rit 36 km), ik heb dus een kruising racefiets-gewone fiets (licht kader, dunne bandjes, maar wel recht stuur owv de rug). Heel fijn ding, maar niet om mee in' t bos te knallen.

Dus, ik ga dénk ik nog eentje bijkopen. Ook ik ken er niks van, dus ik volg ;-)

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 13:01

Wooow Palmera, dat is nogal een uitdaging! Gaat je zeker lukken, succes!!

Welkom Oedi en Sall!

Nozidia ik denk dat je vooral moet kijken wat je er mee wil doen? Ik heb een mtb, ik vind dit ook het leukst, maar ik heb hier geen leuk mtb-parcours in de buurt, dus ik vind het wel jammer dat ik geen fiets heb die sneller is op de baan. Dus, ga je vooral op de baan rijden, dan zou ik geen mtb nemen. Sommige fietsen (denk vooral cross-fietsen) kan je de wielen wisselen naar wat je wil doen, misschien kan je voor zoiets kijken?

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 14:01

Mag ik mij hier ook melden? Wil al een half jaar gaan hardlopen maar stel het steeds uit. Nu besloten toch vandaag te beginnen. Ik ga samen met mijn border collie. Ik heb geen conditie dus het zal langzaam opbouwen worden.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 15:10

Leuk allemaal hardlopers erbij! Welkom!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 15:33

Lieve mensen, eindstand 150 euro voor het longfonds, 51 enthousiaste deelnemers en de medailles zijn besteld.
Supertrots op alle lopers die hebben meegedaan *\o/*

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 15:40

*\o/* *\o/* *\o/*

Super leuk!!!!!

_Ilsee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 15:50

Palmera, wauw dat klinkt wel heel tof ook! En je hebt inderdaad nog even om er naartoe te werken!

Oedi, Ja Bath is prachtig! Het is zo gek nu omdat er niemand in de stad loopt waar het normaal gesproken echt vol is met mensen.

Sall, same here! We lopen in iedergeval! En dan maakt het tempo en de afstand niet zoveel uit als het maar lekker loopt toch?

Piekosjj het is prachtig he <3 Ik heb even de big cheese opgezocht jeetje! Wat een challenge ik weet niet of ik daar ooit aantoe kom, 25k door modder, up and down pfoeh! Ik zag dat die dit jaar in maart zou zijn maar verplaatst is naar november. De Bath half is normaal gesproken ook in november en proberen ze altijd op redelijk vlak terrein te houden. Die gaat voor :')

Fietsen heb ik verder geen verstand van behalve dat racefietsen me echt de stuipen op het lijf jagen, mountainbikes lijken mijn nog wel tof!

Succes Ymor!

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 16:05

Zeker _Ilsee_!
Vandaag rust dagje, morgen denk ik een workout en ik denk woe een rondje meer

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 16:19

Supervixen schreef:
Lieve mensen, eindstand 150 euro voor het longfonds, 51 enthousiaste deelnemers en de medailles zijn besteld.
Supertrots op alle lopers die hebben meegedaan *\o/*

Goed bezig!

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 16:31

Jeetje Palmera, wat een afstand. Ik zou een opbouwschema googelen en me daaraan houden. Dat hen ik met mijn 5K ook gedaan, daarna zelf op gevoel uitgebreid naar 10. Ik wil nu naar de 15 en dan een halve m.

Succes met trainen, gaat vast lukken. Er zijn een aantal lange afstand lopers onder onder, die hebben vast nuttige(te) tips.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 22:56

Mag ik ook meekletsen?

Ik ben zo’n vijf jaar geleden begonnen met hardlopen, Start to Run met Evy. Was al eens eerder begonnen op een paar oude Nikes maar dat vonden m’n knieën niet zo fijn. Toen een paar goede loopschoenen aan laten meten en los!
Start to Run was pittig zonder conditie. Ik dacht dat ik wel een basisconditie zou hebben van het paardrijden. Viel dat even tegen. :+ Heb de opbouw over ongeveer 9 maanden uitgesmeerd, twee keer per week gelopen i.p.v. de geadviseerde drie keer. 5 minuten en 10 minuten achtereen was een grens maar uiteindelijk de hele serie afgerond. En nu ben ik verslaafd. :o

Heb al verschillende loopjes achter de rug. De drukte, de gezelligheid, de sfeer... heerlijk! En inmiddels ook twee halve marathons uitgelopen, in 2018 en 2019. Beide rond de 2:10 gelopen, het volgende doel is onder de twee uur.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 05:12

Welkom allemaal het wordt druk hier.

36km fietsen enkele reis :wow: vind dat nogal wat, ik heb een mamafiets en ik vind fietsen dus keizwaar.
Zou voor elektrisch gaan :D

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 06:36

Welkom Puera, welke twee halve heb je gelopen?
Ik loop nu ook zo'n vijf jaar. Kan alleen niet meer bijhouden hoeveel halve ik heb gelopen. Negen in wedstrijdverband op de weg, trail ook een paar van 21km of meer, en zelf.. elke week wel één of zelfs twee, zeker het laatste half jaar :+
Mijn doel is een trailmarathon nu (voor mezelf, niet in wedstrijdverband), aangezien de marathon Enschede waar ik voor trainde niet doorging en is verplaatst naar volgend jaar.

Ik heb een soort mtb/citybike kruising van stevensbikes met dunnere banden dan een mtb. Bevalt heel goed. Racefietsen vind ik ook doodeng.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 07:42

Gaaf een halve marathon!! Ooit ben ik ook op dat niveau.

Ik dacht gisteren laat ik gelijk de daad bij het woord voegen. Dus ben in de avond gaan lopen. Ik heb via nike run club een schema. Zoals het er nu uitziet bouwen ze het super rustig op! En ze passen hem per week aan dus dat gaat wel wat worden.

Afbeelding

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 09:14

Ilse haha jaaa het is geen makkelijke die Big Cheese :D Daarom heb ik er ook nog niet aan meegedaan. Dit soort hoogtemeters en terrein train je zelfs in Zweden er niet aan, zeker niet omdat je in de winter dan moet trainen eigenlijk.

Ymor wat een prachtige hond heb je <3

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 09:18

Dank je wel!