Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 13:02

Wijn bij het eten doe ik eigenlijk alleen met kerst :p

@ emma: dat probeer ik meestal te voorkomen hahahha. Meestal moet ik de dag erna smiddags ook werken dus ik moet me een beetje inhouden. En eerlijk gezegd vind ik het een beetje ordinair als meisjes zo dronken zijn dat ze niet meer op hun benen kunnen staan haha.

Anoniem

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 13:04

Ik kan altijd nog prima op mijn benen staan hoor :Y) Ik drink gedurende de avond gewoon door en stop op een gegeven moment, als het dan tijd is om naar huis te gaan ben ik moe en wil ik mijn bed in.

Toevallig ben ik maar 1 keer zo dronken geweest dat ik niet meer echt op mijn benen kon staan, en toevallig genoeg was dat afgelopen zaterdag :Y)

_soraja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 13:08

Wat doen jullie tegen de avond trek? Ik kan me tot en met het avond eten goed aan mn planning houden en daarna gaat het mis. Ik eet dan alles wat los en vast zit.. Als er niks in huis is ga ik gerust over op het broodbeleg zoals jam, appelstroop of pindakaas :o

Mijn planning voor vandaag:
O: 40g havermout met 180ml sojamelk
T: 3 rijstwafels met een plak kaas
L: Banaan ei pannekoekjes met 20g havermout extra
T: ?
A: Kip Siam

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 13:11

Is het niet ordinair als een jongen dat doet dan? :D

Ik ben echt precies hetzelfde haha, als het licht bij mij uit gaat dan is het ook echt klaar en wil ik ook gewoon naar bed en als ik dan niet naar bed kan val ik daar wel in slaap :')

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 13:13

Als we een huisavondje hebben drink ik wel eens thuis. Toen kwam het allemaal savonds ook weer eruit dus zo slecht was het toen niet :')

Vanavond en morgen na werk nog op stap maar ik heb morgenochtend gewoon weer college... Dus maar nuchter blijven vanavond dat scheelt morgenochtend weer :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 13:23

Als jongens het doen is het toch meer geaccepteerd, maar ook dat is irritant. Ikzelf heb ook weleens mijn grens opgezocht toen ik 16 was hoor haha.

Ik ben meestal heel vrolijk en druk als het gezellig is en dan wil ik niet naar huis. Zaterdag moest mijn vriendin mij ook om 7 uur 's morgens naar huis slepen

@ soraja: ik had dit ook, maar ik plan aan.het begin van de dag gewoon mijn tussedoortje voor 's avonds in. Meestal een bakje magere yoghurt.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 13:25

Ja dat is toch bizar, dat het meer geaccepteerd is als jongens het doen? Heel erg off topic dus laat maar, maar toch.

Soraja, ik heb niet echt tips eigenlijk, ik doe het gewoon niet (uitzonderingen daargelaten natuurlijk) eigenlijk. Zeker niet als ik zie dat ik dan boven m'n calorieen/macro's uit kom :P

Heeft er iemand een tip voor een goed tussendoortje? Heb net m'n salade op maar ik heb echt nog honger, heb ook wel echt weinig gegeten tot nu toe. Heb niets bij me dus moet sowieso even naar de winkel. Liefst iets dat laag in koolhydraten is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 13:32

Soraja, gewoon niet aan toegeven is de enige tip die ik je kan geven :Y) Ik heb ook wel eens snaaidrang maar geef er gewoon niet aan toe. Het is vooral een gewoonte die je moet doorbreken.

Eulogy, heb je gerookte kip in je supermarkt, kant en klaar? Lekker en makkelijk!

Ik ben bezig met mijn lunch, God, die smaakt :)) M'n eitjes zijn echt perfect gekookt, het geel is nog ietwat zacht! Eindelijk gelukt! :')

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 13:34

Ik deed dat vroeger ook altijd Soraya.. had overdag eigenlijk nooit honger maar 's avonds ging het altijd fout. Nu ontbijt ik vrijwel nooit, en is mn lunch om half 1 mn eerste eten. En dan om half 6 ben ik klaar op stage en eet ik thuis een tussendoortje, rond half 8 avond eten en als ik dan nog honger heb daarna nog een tussendoortje. Dus vrijwel al mijn eten zit nu in de avond, wat voor mij top werkt :)) Kan ik toch 's avonds gewoon lekker eten maar kom niet over mn kcal heen omdat het zo ingepland staat.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 13:40

Haha ik ben ook heel slecht in eieren koken/bakken :') Heb nu wel meteen zin in een eitje!

Oh ja, kip is een goeie! Gegrilde kip hebben ze denk ik sowieso :j

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 13:40

Shhippiess,
Vanaf 9:15 weg van huis. was om 8:30 op en ben gewoon vergeten eten in te pakken. Ik zit tot 16:00 op school, had nog niet ontbeten en had alleen een plakje notenvruchten mee (noten, vruchten en ei) en 2 groene appels.

Ik wilde op koolhydraten gaan letten... maar vandaag is meer een dag om op te letten dat ik de dag wel door kom. pffffff

Savonds eet ik altijd wt de pot schaft.
Sinds gisteren ben ik 2x daags buikspieroefeningen aan het doen en ik rijd
ma: 1 paard
di: 1
woe: 2
do: 1
vrij: 2
za: 1 + 10,5 uur staand/lopend werk
zo: 2 (waarvan 1 les)

Dat is momenteel.

Iemand tips voor beweging en tips voor koolhydraat arm eten (gedurende de hele dag).

xNavatu: Ik start ook liever pas laat met eten. Ik weeet niet of dat echt goed is, maar s morgens heb ik geen trek. Ik kan heus eten s morgens, maar waarom eten als je geen trek hebt?

Na 8 uur s avonds ben ik mijzelf aan het aanleren ook niets meer te eten (met uitzonderingen van dagen dat het echt niet anders kan, omdat ik pas laat thuis ben ofzo). Drinken alleen maar water/water met een schijfje citroen oid.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 13:51

Waarom wil je koolhydraatarm eten? :)

Oeps, ik heb voor het eerst in een jaar of zo mfp weer gedownload en als ik alles zo invul kom ik vandaag inclusief avondeten nog maar op 1100 calorieen - en dan heb ik ruim gerekend voor de spanakopita omdat ik niet weet hoe groot die precies is dus waarschijnlijk is het nog minder := Zo dus echt maar even naar de supermarkt. Lijstje voor vandaag:

O: /
T: zakje velvet crunch
L: salade (zonder sla want die was verlept, zag ik toen ik het bakje open deed :+ ) met cherrytomaatjes, komkommer, een halve avocado en gegrilde kip
T: even kijken wat ze hebben, waarschijnlijk dus iets van kip
A: spanakopita met zelfgemaakte courgettesoep

B: een uur lopen, heel misschien nog naar de sportschool

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 13:53

Ik meld me ook maar weer even nu ik weer ben begonnen :)) Haal hier vooral veel inspiratie vandaan en heb vandaag Skyr in huis gehaald, dus ben benieuwd!

Lijstje van vandaag:
O: 2 beschuitjes met hagelslag, kop thee
L: Aardbei/Magere Yoghurt shake, 2 wasa crackers met pindakaas en een gekookt eitje
T: Stukje appeltaart en Skyr en denk nog een banaan
A: ?? Denk pasta!

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 13:58

Eulogy, courgette soep <3
ik ken van vele succesverhalen (ook van dichtbij) van koolhydraat arme dieten. Ik wil niet echt een dieet volgen, maar er opletten lijkt mij een goed ideee :)

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 14:00

Ik ga eigenlijk niet meer dansen ofzo, dat gebeurt maar zelden. Als ik uit ga is het op café zitten, of uit eten, en die dingen gebeuren ook met genoeg alcohol bij :) Voor de gezelligheid dan, en omdat het lekker is :P

Ik heb nog nooit kapsalon gegeten :)

Bij mij helpt ontbijten juist om geen nood aan koek te hebben op het werk in de voormiddag :) Ben alleen niet goed in op tijd opstaan, dus tegenwoordig neem ik griekse yoghurt mee naar het werk die ik hier om 9u en 11u opeet, werkt goed zo!

Koolhydraatarm (en dan echt zo dat je in ketose gaat) eten gaat niet goed samen met sporten!

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 14:02

Mijn lijstje vandaag:

O: 1 Glas Alpro Soya drink + 1 Spelt boterham met chocolade pasta
T:/
L: 1 kom met 2 bananen + aarbeien + een scheutje Alpro soja yogurt. & 1 glas Coolbest aardbei + 2 rijstwafels met choco pasta
T: /
A: een Salade met tomaat komkommer enz. :)

B: 40 minute wezen fietsen en 40 minute paard gereden.

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 14:10

Stral schreef:
Ik ga eigenlijk niet meer dansen ofzo, dat gebeurt maar zelden. Als ik uit ga is het op café zitten, of uit eten, en die dingen gebeuren ook met genoeg alcohol bij :) Voor de gezelligheid dan, en omdat het lekker is :P

Ik heb nog nooit kapsalon gegeten :)

Bij mij helpt ontbijten juist om geen nood aan koek te hebben op het werk in de voormiddag :) Ben alleen niet goed in op tijd opstaan, dus tegenwoordig neem ik griekse yoghurt mee naar het werk die ik hier om 9u en 11u opeet, werkt goed zo!

Koolhydraatarm (en dan echt zo dat je in ketose gaat) eten gaat niet goed samen met sporten!

Ik ga wel veel bewegen, gemiddeld 1 tot 2 paarden per dag rijden, een half uur fietsen, een half uur snelwandelen/hardlopen (proberen dagelijks te gaan doen s morgens) en dan de buikspiertrainingen.
Wellicht ook zwemmen/yoga een x aantal x per week. Dus ik moet daarvoor wel genoeg binnenkrijgen.

Kapsalon heb ik ook nooit op, niet van plan ook :+ klinkt als natte patat :') en wat ik niet ken, mis ik ook niet :P

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 14:16

Ik drink gelukkig weinig meer. 1/2 biertjes per week. Meestal na werk of samen met mijn vriend in het weekend. Maar stappen en uit eten gaan doe ik allemaal met fris. Nu al een jaar niet meer dan dit en bevalt mij ontzettend goed.

Mijn lijstje voor vandaag:
O: smart protein shake met halfvolle melk
L: tartaar met wortels
T: truffel kruidnoten (mocht van mezelf 1 zakje dit jaar, nu helft gehad)
A: kipschnitzel en bloemkool
T: b&f smart bar
T: snack a jack cheese

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 14:16

Ik heb ooit koolhydraat-arm meegedaan met mijn moeder (compleet met vervangmaaltijden enzo), werd toen echt heel erg slap. Het is effectief hoor, maar je moet het wel beredeneerd doen en 't is niet gemaakt om te combineren met inspanningen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 14:31

Ik heb niet lang gelezen dat er topsporters zijn die juist koolhydraatarm eten zodat ze in ketose gaan en dus sporten op hun vetreserve. Volgens mij is dit enkel een kwestie van wennen en omschakelen voor het lichaam en verdwijnt dat slappe gevoel vanzelf.

Of het goed of slecht is heb ik verder geen mening over :Y)

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 14:34

Ik houd dat ook nog een beetje in het midden, ik eet nu koolhydraatarm, maar koolhydraatarm betekent niet hetzelfde als koolhydraatloos :D

Vroeger at ik hele pannen spaghetti of een oliebol aan gebakken aardappeltjes, maar dit zijn bewerkte producten met veel calorieën. Nu eet ik liever voedingsmiddelen die minder bewerkt zijn, minder koolhydraten hebben en minder calorieën zijn. Wel probeer ik bewust te zorgen dat ik niet te weinig koolhydraten binnen krijg, zo eet ik deze week af en toe wel kleine porties mihoen of pasta bij de maaltijd.
Ohja, ik at gisteren die speltpasta, bah, nooit meer :')

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 14:38

Ik ga vrijwel nooit uit (verpest door Ibiza hahaha) en ik drink net zo weinig als dat ik uitga :P Binnenkort wel weer kermis in het dorp... ik ga t op water proberen te houden :):)

Jennifuur, kijk dat klinkt top! Wat eet jij zoal gedurende de dagen?

Bij avond eten zal ik sws eten wat de pot schaft, ook als dit betekend dat het vol zit met koolhydraten of vet oid. Ik ben thuiswonend en wardeer alles wat er gekookt/geregeld wordt door mijn ouders en zal dat dus gewoon nuttigen. S morgens, s middags en tussendoor is het mijn eigen verantwoordelijkheid en daar kan ik dus koolhydraat arm gaan eten :)

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 14:42

Kayleigh_ schreef:
Ik heb niet lang gelezen dat er topsporters zijn die juist koolhydraatarm eten zodat ze in ketose gaan en dus sporten op hun vetreserve. Volgens mij is dit enkel een kwestie van wennen en omschakelen voor het lichaam en verdwijnt dat slappe gevoel vanzelf.

Of het goed of slecht is heb ik verder geen mening over :Y)

Wat topsporters doen is wel vaker extremer én die mannen staan continu onder begeleiding. Niet echt te vergelijken lijkt mij.

Koolhydraatarm diëten wordt trouwens ook steeds aangeraden onder begeleiding, met reden. In de eerste fases mocht er niet gesport worden.
Maar effectief is het wel. Alleen niet iets om zomaar een beetje te proberen thuis, ik heb wel een mening: gevarieerd en gezond eten is beter dan crashen :) Opbouwen nà een koolhydraatarm dieet is erg moeilijk en opnieuw iets dat onder begeleiding aangeraden wordt. Ik ken succesverhalen, maar evengoed mislukkingen waarbij je, door slecht opbouwen, meer weegt nadien dan ervoor.

x_michelle_x: als je 's avonds nog normaal eet ga je niet in ketose raken en is mijn opmerking minder van toepassing :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 14:43

Tuurlijk, je voedingspatroon aanpassen is altijd beter dan crashen, maar koolhydraatarm staat niet gelijk aan crashen. Ook dan kan je ervoor zorgen dat je genoeg voeding binnenkrijgt.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 14:45

Ik eet nu overdag vooral shakes (magere yoghurt met Smart Proteinpoeder van de Body&Fit!) en fruit. 's Avonds eet ik dan vlees/vis met groentes, en soms dan nog iets van een wrap eronder of pasta erbij. Daarnaast zorg ik ook dat ik een stuk of vijf gekookte eieren in huis heb aan het begin van de week en blikjes tonijn. Als ik honger krijg, pak ik een gekookt ei, een blikje tonijn of een mix daarvan! Vooral ideaal als op sommige dagen de yoghurt niet genoeg is.

Ik snap dat je thuis wilt eten wat de pot schaft, wat je zelf zou kunnen doen, is gewoon minder aardappelen/rijst/pasta opscheppen en in verhouding meer groenten (en/of vlees/vis), scheelt toch weer koolhydraten!