Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
_bokworst schreef:Gebruik mijn Garmin en die laat ik uploaden naar zowel Strava, Nike+ als Runkeeper. Vooral Runkeeper en Strava zijn heel fijne apps en volgens mij ook wel de meestgebruikte.Hoi! Ik kom even binnenvallen in dit topicik loop nog niet zo lang hard, ben begonnen omdat ik het leuk vind, en om mijn hoofd zo nu en dan even leeg te maken
lijkt me leuk me in dit topic te melden en mee te lezen
Hebben jullie een bepaalde app om jullie afstanden en tijden te meten en bij te houden? Of gebruiken jullie iets anders?
elinebakker schreef:Hoi! Heeft iemand suggesties voor een schema? Over 4 weken loop ik een 10km, althans dat heb ik mijn zus beloofd.. Voorheen wel vaker gelopen, paar 5km wedstrijdjes en af en toe met trainen een 10km. Alleen afgelopen winter amper gelopen.. Heel verstandig is het dus niet, maar zou het wel graag proberen!
Kiwipitje schreef:Bonjoy als de Strong Sister Run net zoiets is als de Strong Viking Run dan hoef je daar geen lange afstanden voor te kunnen lopen. Tussen de obstakels is het steeds maar 300 meter en het maakt ook niets uit hoe lang je daar over doet.. al wandel je.
MuSLi zou eerst richting 5 kilometer trainen als je dat nog niet kan. Je doel opbreken in kleinere doelen is ook goed voor de motivatie.. bijvoorbeeld 5 km, 7,5 km en 10 km.
Je kan via schema op maat bij runner's world (online) heel fijn een eigen schema samenstellen als je al eens een 5 kilometer gelopen hebt. Daar staan ook kant en klare schema's op voor beginners.
Zelf heb ik nu via Tonnie Dirks een schema laten maken omdat ik al drie keer per week crossfit doe en dus geen vier keer per week wil hardlopen.
Kiwipitje schreef:Je hoeft geen 5k wedstrijd te lopen hoor, maar ik bedoel dat het prettiger is om een schema t/m 5 km te hebben en daarna een schema op maat te maken voor 5 naar 10 km, maar dat is mijn ervaring. Ben zelf ook niet zo van 'Start to Run'. Vind zelf de schema's van o.a. Runner's World beter. Omdat je al een sportieve achtergrond hebt kun je misschien wel wat vlotter door het t/m 5 km schema heen, maar hou er rekening mee dat je benen moeten wennen aan de belasting. En een blessure oplopen wil je echt niet.
LizMD schreef:Ik heb tot de 5k wel getraind met STR, maar ben halverwege (meen les 16) pas ingestapt. Die 2 min hollen, 5 min wandelen geloofde ik wel!